Hjälp sätta ihop ett uppgraderings paket

Permalänk

Hjälp sätta ihop ett uppgraderings paket

Tänkte kolla mwd någon om någon har ett prisvärt föeslag på ett paket . Har i dags läget en ryzwn 3600 med gammalt mobo. Det jag söker är ett nytt mobo aom är bättre än det jag har och ett nättagg cpu går med bra. Amd gpu är det något att satsa på ??

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Tänkte kolla mwd någon om någon har ett prisvärt föeslag på ett paket . Har i dags läget en ryzwn 3600 med gammalt mobo. Det jag söker är ett nytt mobo aom är bättre än det jag har och ett nättagg cpu går med bra. Amd gpu är det något att satsa på ??

Jag tror det kan vara lämpligt att berätta mer om vad du har för grejer idag och vad som konkret skall förbättras (vad vill du kunna köra t.ex. som inte fungerar bra nu?)

Spontant blir jag t.ex. osäker på vad vitsen med att byta moderkortet är, finns ju risk att det mer eller mindre är pengar i sjön om det inte finns en faktisk poäng med bytet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Idag sitter jag på enmtt gammalt moderkort asrock x370. Och en cpu amd ryzen 3600. Vill bara upogradera för tänkte köra i högre upplösning. 1440p . Grafikkort gtx 1080. Tror att mitt nättagg håller på att ge upp. Då satt och spela häromdagen och datorn starta om sig. Temps och så var bra. All hjälp uppskattas. Lite sugen gå över till amd sidN på gpu. Har dock en gsync skärm.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Idag sitter jag på enmtt gammalt moderkort asrock x370. Och en cpu amd ryzen 3600. Vill bara upogradera för tänkte köra i högre upplösning. 1440p . Grafikkort gtx 1080. Tror att mitt nättagg håller på att ge upp. Då satt och spela häromdagen och datorn starta om sig. Temps och så var bra. All hjälp uppskattas. Lite sugen gå över till amd sidN på gpu. Har dock en gsync skärm.

Tror ditt 1080 flaskar innan processorn. Tycker inte det borde vara några problem att dra runt de flesta spel i 1440 med din setup?

Permalänk

Okej. Jag tänkte gå nog över till radeon sidan sen när det finns gpu tillgängliga 😀. Hört dom nya korten skall vara riktigt vassa

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.