Permalänk

Intel Nuc med Kodi

Min Kodi hittar inte alla serier,filmer etc från min nätverkserver. Kör jag uppdatering i Kodi så tar den inte bort filmer som inte finns på servern. Mest problem med serier, vissa kan bli listade men när man ska spela upp dom så finns inte filen och får fråga att deleta källan.

?

Permalänk
Medlem

Har du kört clean library? (Tar bort allt den inte kommer åt)
Hur delar du dina filer? (Vilket protokoll)

Permalänk
Skrivet av Sions:

Har du kört clean library? (Tar bort allt den inte kommer åt)
Hur delar du dina filer? (Vilket protokoll)

"Uppdatera bibliotek" kör jag och smb. Kör Libreelec 9.95.1 10.0 och Kodi 19.0.

Var finns "clean library"?

Permalänk
Medlem

Tror de finns i inställningar sedan media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Var finns "clean library"?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Städa bibliotek, tar bort bibliotek som inte hittas.

På engelska står det clean library

Permalänk
Medlem

Kan man få kodi att atomatiskt ränsa biblioteket samtidigt som den atomatiskt uppdaterar det?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kan man få kodi att atomatiskt ränsa biblioteket samtidigt som den atomatiskt uppdaterar det?

Om det fortfarande funkar så, så går det att ställa in i advancedsettings.xml.

https://kodi.wiki/?title=Advancedsettings.xml#.3Cvideolibrary...

"<cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent Kodi from removing items from the database while updating. -->"

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Hjälper inte, glömde säga att på en del filmer så får jag dubbletter också. Haft så här sedan jag började köra Kodi för flera år sedan men börjar bli less nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Om det fortfarande funkar så, så går det att ställa in i advancedsettings.xml.

https://kodi.wiki/?title=Advancedsettings.xml#.3Cvideolibrary...

"<cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent Kodi from removing items from the database while updating. -->"

Å förlåt! Missade att säga att jag kör på en Nvidia Sheld 😅 funkar det där med med att man kan komma åt kården på det viset? Trodde det kanse vart typ en enkel instälning som jag bara missat i menyerna, då varianten till pc ser väldigt likt ut utseende mäsigt som den för android.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Å förlåt! Missade att säga att jag kör på en Nvidia Sheld 😅 funkar det där med med att man kan komma åt kården på det viset? Trodde det kanse vart typ en enkel instälning som jag bara missat i menyerna, då varianten till pc ser väldigt likt ut utseende mäsigt som den för android.

Det funkar. Skapa en Advancedsettings.xml:

<advancedsettings> <videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary> </advancedsettings>

Lägg den på en USB-sticka. Använd t.ex FX filhanterare på Shield. Gå in på din usb-sticka och kopiera filen. Navigera till Main Storage > Android > data > org.xbmc.kodi > files > .kodi > userdata och klistra in den där. För att se .kodi mappen behöver du visa dolda filer, görs under More Options i EX iallafall.

Starta om Kodi
In i settings > Media och kör en clean
Gå in i ditt bibliotek och kör en update content. I slutet bör den nu göra en clean.
Aktivera så den uppdaterar vid uppstart under Settings > Media om du inte redan gjort det

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Om det fortfarande funkar så, så går det att ställa in i advancedsettings.xml.

https://kodi.wiki/?title=Advancedsettings.xml#.3Cvideolibrary...

"<cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent Kodi from removing items from the database while updating. -->"

ssh in på min nuc och editera den filen då. Känslig vilken editerare man använder?

Och som sagt inga problem med mina mp3filer och konserter, bara film och serier som håller på såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

ssh in på min nuc och editera den filen då. Känslig vilken editerare man använder?

Och som sagt inga problem med mina mp3filer och konserter, bara film och serier som håller på såhär.

Har du satt rätt innehåll och scraper?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Har du satt rätt innehåll och scraper?

Menar du?

Permalänk

Vilket format är det på dina filmer och serier?
Tänkte om du har dom i RAR format så behöver du ha RAR archive support.