Permalänk
Medlem

Kikade lite på nya spel på Oculus-appen, Climb 2. Fick ett tips i appen, Använd "OCULUS30" för 30% rabatt. Funkade, men bara en gång.

Fick också tips från UploadVR att det finns en annan rabattkod "MOBILE25", och testade den på Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge, funkade fint, 25% rabatt. Vet inte om den går att använda fler gånger dock, testa.

EDIT: Skrev tidigare fel kod, ska vara MOBILE25

Permalänk
Medlem

Varken MOBIL25 eller Oculus30 fungera för mig, provade på Pistol Whip

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Varken MOBIL25 eller Oculus30 fungera för mig, provade på Pistol Whip

Ska vara Mobile25 med ett e. Tror ej gemener/versaler spelar någon roll.
Jag testade att applicera den på ett spel men slutförde inte köpet, har inte kunnat använda den efter det.

Oculus30 är en personlig kod, du måste få erbjudandet för att det ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ska vara Mobile25 med ett e. Tror ej gemener/versaler spelar någon roll.
Jag testade att applicera den på ett spel men slutförde inte köpet, har inte kunnat använda den efter det.

Oculus30 är en personlig kod, du måste få erbjudandet för att det ska funka.

Jag har nog missat meddelandet med Oculus30, men som sagt det poppade upp i appen som ett tips. Så jag var nog kvalificerad.
Ber om ursäkt för att jag felstavade Mobile25-koden. Jag provade den på ytterligare ett köp, men tyvärr. Fungerar nog bara en gång.

Permalänk
Medlem

Tyvärr funkar inte MOBILE25 heller för mig.
Undra vad kriterierna är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Tyvärr funkar inte MOBILE25 heller för mig.
Undra vad kriterierna är.

Försöker du använda den via mobilappen? Ska inte funka på PC, i headsetet eller annan lösning. Enbart i mobilappen.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Försöker du använda den via mobilappen? Ska inte funka på PC, i headsetet eller annan lösning. Enbart i mobilappen.

Japp, android appen.
Trycker in koden i sista steget vid betalning Lägg till värdekod....

Permalänk
Medlem

Det fanns nån forumtråd som länkades till från UploadVR, kanske finns mer info där. Tyvärr har jag själv inte följt upp den tråden så jag vet inte.Men jag hade väl tur på nåt vis. Eller så har jag köpt såpass mycket spel att jag var kvalificerad. Köpte lite inför jul, men sen har det varit lågt rätt länge.

Permalänk
Medlem

Börjar komma ut lite rapporter från folk som pratat med Oculus supporten och fått information angående V28.
Låter dock lite för bra för att vara sant..

Mer:
1
2
3
4

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exydia:

Börjar komma ut lite rapporter från folk som pratat med Oculus supporten och fått information angående V28.
Låter dock lite för bra för att vara sant..
https://i.redd.it/ca79pslazzs61.png

Mer:
1
2
3
4

Tolkar jag det rätt att Oculus officiellt kommer stödja trådlös VR med PC som källa inom kort? Riktigt nice isåfall.

Min Quest 1 tappar Guardian med, hoppas fixen gäller även för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tolkar jag det rätt att Oculus officiellt kommer stödja trådlös VR med PC som källa inom kort? Riktigt nice isåfall.

Min Quest 1 tappar Guardian med, hoppas fixen gäller även för den.

Bör tas med en nypa salt, men John Carmack har nämnt Air Link tidigare.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Börjar komma ut lite rapporter från folk som pratat med Oculus supporten och fått information angående V28.
Låter dock lite för bra för att vara sant..
https://i.redd.it/ca79pslazzs61.png

Mer:
1
2
3
4

Nu är det officiellt!!

https://www.oculus.com/blog/introducing-oculus-air-link-a-wir...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Guy Godin delar sina tankar kring en eventuell Quest 2 Pro senare i år med Wifi 6e.

La till Guys kommentar
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Nu är det officiellt!!

https://www.oculus.com/blog/introducing-oculus-air-link-a-wir...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Guy Godin delar sina tankar kring en eventuell Quest 2 Pro senare i år med Wifi 6e.
https://i.imgur.com/7Ag3bys.png

Sjukt nice!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se om det funkar ännu bättre än VD, både vad gäller kvalitet och spelkompatibilitet.

Gillar även att det kommer så mycket substantiella uppdateringar efter release. Quest 1 fick dramatiskt förbättrad tracking, PCVR-kompatibilitet, handspårning, stereokorrigerad passthrough med mera efter release. Quest 2 ser ut att fortsätta den trenden. Kan inte komma på någon annan hårdvara som har fått lika mycket gratis extra funktionalitet efter release.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt headset för 2 dagar sedan. Jag är frälst!
Tog ett tag innan jag fick bra skärpa, men nu är jag nöjd.
Spelat lite thrill Of The fight och eleven table tennis. Thrill Of The fight fick verkligen pulsen att skjuta i höjden. 160 i puls och svettig som fan. Så måste nog köpa mig en ny vr cover.

Den som skrivits om tidigare i tråden som oculus skickar ut, vart beställer man den? Letat i tråden efter länk samt på oculus hemsida men hittar inget.

Köpa nytt headband är på listan iaf. Rekommenderar ni Elite strap med batteri och förvaringslåda?
Kommer ta med mig headsetet fram och tillbaka på jobbet. Har stora ytor där på lastdäck där jag tänkte testa lite.

Permalänk
Skrivet av Zeraphin:

Den som skrivits om tidigare i tråden som oculus skickar ut, vart beställer man den? Letat i tråden efter länk samt på oculus hemsida men hittar inget.

Dom flesta har vel entan köpt ett av dom som finns på Amazon, eller direkt från VR Cover. Har inte sett något från Oculus själva.

https://eu.vrcover.com/collections/all

Permalänk
Inaktiv

Gäller trådlöst bara för Quest 2? De nämner specifikt Quest 2 i deras post men nämner att v28 generellt gäller Quest-headsets.

Sällan något av det nya inte gäller Quest 1, med uppenbar avsaknad av 120Hz och liknande (72Hz för oss).

Riktigt fin uppdatering oavsett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Hämtade ut mitt headset för 2 dagar sedan. Jag är frälst!
Tog ett tag innan jag fick bra skärpa, men nu är jag nöjd.
Spelat lite thrill Of The fight och eleven table tennis. Thrill Of The fight fick verkligen pulsen att skjuta i höjden. 160 i puls och svettig som fan. Så måste nog köpa mig en ny vr cover.

Den som skrivits om tidigare i tråden som oculus skickar ut, vart beställer man den? Letat i tråden efter länk samt på oculus hemsida men hittar inget.

Köpa nytt headband är på listan iaf. Rekommenderar ni Elite strap med batteri och förvaringslåda?
Kommer ta med mig headsetet fram och tillbaka på jobbet. Har stora ytor där på lastdäck där jag tänkte testa lite.

Det vissa i tråden gjort är att ha fyllt i det här formuläret för att få en gratis VRCover-ersättning: https://tickets.oculusvr.com/hc/en-us/requests/new?ticket_for...

Å ena sidan kan man argumentera i moralen att begära ersättning för något man egentligen inte är berättigad till eller har problem med, å andra sidan kan man hävda att världens minsta fiol spelar för Facebook med tanke på hur de tjänar pengar på användardata.

Elite Strap med batteri verkar bra, men för en del går den sönder. Den har i alla fall 2 års garanti med fri ersättning vid problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Dom flesta har vel entan köpt ett av dom som finns på Amazon, eller direkt från VR Cover. Har inte sett något från Oculus själva.

https://eu.vrcover.com/collections/all

Åker man på tull om man beställer från VRcover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Åker man på tull om man beställer från VRcover?

Såvitt jag vet skickas dom från Tyskland om du beställer från deras europeiska sida, så nej. Jag har beställt två gånger utan att åka på påslag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det vissa i tråden gjort är att ha fyllt i det här formuläret för att få en gratis VRCover-ersättning: https://tickets.oculusvr.com/hc/en-us/requests/new?ticket_for...

Å ena sidan kan man argumentera i moralen att begära ersättning för något man egentligen inte är berättigad till eller har problem med, å andra sidan kan man hävda att världens minsta fiol spelar för Facebook med tanke på hur de tjänar pengar på användardata.

Elite Strap med batteri verkar bra, men för en del går den sönder. Den har i alla fall 2 års garanti med fri ersättning vid problem.

Ah okej, det är därifrån dem beställer den.
Jag har dock problem med nån allergisk reaktion så då beställer jag från vr cover.

Läste också att den gått sönder för folk, får avvakta och se om jag hittar något annat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Gäller trådlöst bara för Quest 2? De nämner specifikt Quest 2 i deras post men nämner att v28 generellt gäller Quest-headsets.

Sällan något av det nya inte gäller Quest 1, med uppenbar avsaknad av 120Hz och liknande (72Hz för oss).

Riktigt fin uppdatering oavsett!

Quest 1 har ju en rejäl nackdel mot Quest 2 i detta sammanhang och det är att processorn inte kan avkoda videoströmmen från datorn lika snabbt. I praktiken innebär det att man kan behöva sänka bitraten för spelet vilket medför sänkt videokvalitet. Oculus är dock noga med att styra mycket innehåll och funktioner så att användaren får en bra upplevelse. Kanske kan det vara som så att de begränsar Air Link till Quest 2, vi får helt enkelt vänta med att se.

Oculus har dessutom nyligen ändrat i sin beskrivning av spel i butiken. Förr stod det att respektive spel var kompatibelt med "Quest". Nu står det i stället att spelen är kompatibla med "Quest 1" på en rad och "Quest 2" på en annan, vilket antyder att det kommer komma spel framöver som är kompatibla med 2an men inte 1an. Redan idag finns det ju spel som är förbättrade för en bättre grafik då Quest 2s hårdvara tillåter det.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Såvitt jag vet skickas dom från Tyskland om du beställer från deras europeiska sida, så nej. Jag har beställt två gånger utan att åka på påslag i alla fall.

Toppen! Hur lång tid tog det att få hem sakerna?

Permalänk
Medlem

Supportsidan för Air Link är nu uppe.

Ser ut som AMD har en maximal bitrate på 100 mbps varav Nvidia har 200 mbps.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Blir intressant att se om det funkar ännu bättre än VD, både vad gäller kvalitet och spelkompatibilitet.
...

Tänk om det är samma prestanda, sen i nästa uppdatering är det helt plötsligt lite sämre prestanda med VD. Eller om det redan är lite lite lite sämre i VD vid den här uppdateringen. Skulle dom våga vara så vidriga? Bara för att få över folk till Air Link. Hoppas inte det, men jag ska hålla koll på prestandatest före/efter v28.

/foilehatt out

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Tänk om det är samma prestanda, sen i nästa uppdatering är det helt plötsligt lite sämre prestanda med VD. Eller om det redan är lite lite lite sämre i VD vid den här uppdateringen. Skulle dom våga vara så vidriga? Bara för att få över folk till Air Link. Hoppas inte det, men jag ska hålla koll på prestandatest före/efter v28.

/foilehatt out

En sak Oculus antagligen kan bidra med som inte Guy Godin kan är ASW, det kommer antagligen ge stor upplevd skillnad i tappade frames, tungdrivna spel osv. Men det är inte bekräftat än vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Toppen! Hur lång tid tog det att få hem sakerna?

Det minns jag inte, inte speciellt länge på de saker jag beställde. Men andra i tråden har fått vänta längre, jag beställde före coronan.

Permalänk
Medlem

Blev en beställning av ett Foam Replacement Set. Hoppas komforten förbättras.

Permalänk
Medlem

Personligen så föredrar jag sillicon interface ist för PU-Läder som det som VR-Cover b la har.
Silicon skyddet drar man bara över befintlig skumgummi.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har kört med VRCover ett tag nu så var tvungen att testa silikonet igen. Båda funkar, men det är möjligen en liten edge till VRCover. Tycker även den tunna vadderingen är mjukare mot ansiktet.