Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är många null-sec:are som sitter i High sec och gör just incursions och missions. Det är tydligen ett av de bättre sätten att tjäna isk i dag.

behövs det inte relativt dyra fits för det om du ska solo?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

behövs det inte relativt dyra fits för det om du ska solo?

Exempelvis Dominix eller Praxis med micro jump drive fungerar, så där är det inte så väldigt dyrt. Rattlesnake har varit ett vanligt skepp men med prisuppgången så börjar den kosta rejält.

Incursions ställer som jag har förstått det lite högre krav på skepp och kunnande, men då är isk/timme också högre.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Exempelvis Dominix eller Praxis med micro jump drive fungerar, så där är det inte så väldigt dyrt. Rattlesnake har varit ett vanligt skepp men med prisuppgången så börjar den kosta rejält.

Incursions ställer som jag har förstått det lite högre krav på skepp och kunnande, men då är isk/timme också högre.

Har försökt doneboat dom förut på incursions och det gick inte så bra, har för mig att marauder klass (kronos) verkar vara metan

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

Har försökt doneboat dom förut på incursions och det gick inte så bra, har för mig att marauder klass (kronos) verkar vara metan

Hög risk att du blir gankad om du kör Level 4 missions med Kronos? Vi pratar ju mer än 3 miljarder isk för 100km rails, i princip utan abyssals eller riktigt bra namngivna moduler.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Hög risk att du blir gankad om du kör Level 4 missions med Kronos? Vi pratar ju mer än 3 miljarder isk för 100km rails, i princip utan abyssals eller riktigt bra namngivna moduler.

Antar att de är en minmax fråga, vart går gränsen för risk/reward i hs liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Hög risk att du blir gankad om du kör Level 4 missions med Kronos? Vi pratar ju mer än 3 miljarder isk för 100km rails, i princip utan abyssals eller riktigt bra namngivna moduler.

Beror ju en hel del på var du ska köra missions. Alla måste ju inte köra SoE närmast Jita.
Sen hade väl inte jag valt just Kronos, men det beror ju på vilka skills man valt också...

Permalänk
Medlem

Det var bland det sista som hände mig innan jag slutade spela xD. Jag var visserligen redan i ett läge där jag mest loggade in och gjorde min isk grind utan mål med spelet. Alla jag spelat med tidigare hade slutat eller så hade vi tappat kontakten av andra anledningar.

Satt i någon avkrok och körde lvl4 missions i en Rattlesnake när en gank squad från goon hoppar in och suicide gankar. Jag tror de gick minus på isk eftersom det var en billig fit och det var relativt lite som droppade. Jag hade sedan länge fått ROI på det skeppet och hade lätt råd att skaffa en ny, men det var den sista nudgen jag behövde för att sluta spela.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Köp en Gila fit för 300m, och kör GRP (DED6/10) så tjänar du rätt bra. Med lite tur har du några fina moduler efter 1-2h spelande.
Så är det bara att sälja och köpa 10 Gilas till.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Fan börjar lessna lite på ccp nu, mindre ore, svårare att komma åt. Sen krävs mer minerals för att bygga skepp. Men alla sätt att "tillverka" pengar är precis likadana, samma bounties, samma mission rewards etc sedan stenåldern. -.-

Känns som att svårighetsgraden att börja spela eve bara höjs.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en svensk corp som man möjligen skulle kunna joina?

Visa signatur

Intel i7-11700F, NVIDIA GeForce GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av STiNkYh:

Någon som har tips på en svensk corp som man möjligen skulle kunna joina?

Titta gärna in i chatten "Swedish" in-game, hör efter med dem som hänger där och berätta lite mer om vad du vill göra så kommer det säkert några förslag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Titta gärna in i chatten "Swedish" in-game, hör efter med dem som hänger där och berätta lite mer om vad du vill göra så kommer det säkert några förslag...

Guld!
Tack så mycket för tipset!

Visa signatur

Intel i7-11700F, NVIDIA GeForce GTX 3070

Permalänk
Medlem

Dagens gnäll: varför har carrier hulls fyrdubblats i pris?

kommer ihåg när en billig rat fit var 1.3b

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

Dagens gnäll: varför har carrier hulls fyrdubblats i pris?

kommer ihåg när en billig rat fit var 1.3b

Ja, efter industriförändringarna nyligen så har stora grejer blivit rejält mycket dyrare. Det krävs många komponenter som kommer från ganska hög nivå av PI. Jag funderade på att börja producera lite, men det var alldeles för invecklat för att jag skulle bry mig .

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ja, efter industriförändringarna nyligen så har stora grejer blivit rejält mycket dyrare. Det krävs många komponenter som kommer från ganska hög nivå av PI. Jag funderade på att börja producera lite, men det var alldeles för invecklat för att jag skulle bry mig .

CCP at it again, pi är enkelt det är bara setup som är absolut aids med logistik och fabriksplaneter.

Extremt bra passiv inkomst i längden dock så det är alltid rekommenderat.

Permalänk

Har precis börjat sätta upp PI ute i null nu

Och jag klagar inte för mina assets blev mer värdefulla..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av EnNickeMan:

Har precis börjat sätta upp PI ute i null nu

Och jag klagar inte för mina assets blev mer värdefulla..

Jag passade på att köpa en Chimera före förändringen. Tjänade runt 1,5B när jag sålde den en vecka senare, så det var ju helt okej. Dock lite intressant hur prisökningen påverkar kriget i Delve. TAPI stoppar inte direkt in capitals och uppåt i onödan. Goons har rätt mycket ute, dock.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag passade på att köpa en Chimera före förändringen. Tjänade runt 1,5B när jag sålde den en vecka senare, så det var ju helt okej. Dock lite intressant hur prisökningen påverkar kriget i Delve. TAPI stoppar inte direkt in capitals och uppåt i onödan. Goons har rätt mycket ute, dock.

Karmaffleet var för tröga med att svara på min ansökan så jag gick med i pandemic horde, hoppas på att kunna snipa polaren i framtiden.

Det är en attrition strid nu, man spenderar inte för mycket för att pusha in då goons plånböcker lär börja sina tillslut med bara 7 systems under deras flagga.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

Karmaffleet var för tröga med att svara på min ansökan så jag gick med i pandemic horde, hoppas på att kunna snipa polaren i framtiden.

Det är en attrition strid nu, man spenderar inte för mycket för att pusha in då goons plånböcker lär börja sina tillslut med bara 7 systems under deras flagga.

Välkommen till kriget mot Imperium! Vi kanske hamnar tillsammans i någon TEST/PH-fleet framöver.

Det har inte blivit så mycket spelande för egen del sista veckorna, men nu med cloaking-förändringen kanske det blir lite roligare att tjäna ISK igen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Välkommen till kriget mot Imperium! Vi kanske hamnar tillsammans i någon TEST/PH-fleet framöver.

Det har inte blivit så mycket spelande för egen del sista veckorna, men nu med cloaking-förändringen kanske det blir lite roligare att tjäna ISK igen.

Var lite besviken med att vni blev nerfat så nu måste man investera i en ishtar för ratting, jag har en 1.7k dps scorpion navy med ammunitionen är inte billig, samt att små frigs är ett problem medans battleships smälter.

Ska testa en dominix drone/range tank om några dagar och hoppas på att hitta en sweet spot.

Permalänk

Hur är intresset för EVE här? Jag har spelat rätt aktivt sen oktober 2019, då när jag började!

Mitt corp i TNT alliansen har precis öppnat rekryteringen.
Dock 2 månaders karens för föredetta PAPI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Hur är intresset för EVE här? Jag har spelat rätt aktivt sen oktober 2019, då när jag började!

Mitt corp i TNT alliansen har precis öppnat rekryteringen.
Dock 2 månaders karens för föredetta PAPI.

Lustigt, letade upp tråden idag och undrade samma sak 😄
Startade min karaktär 2008 men har varit väldigt inaktiv, först senaste månaderna jag fick ett ryck och började igen. Harvard dock mest runt och gör div missions och mindre produktion.
Svårt få till tid att göra något vettigt bara, fyra barn och femte på väg så dräller inte av tid.

Permalänk
Skrivet av PippiRull:

Lustigt, letade upp tråden idag och undrade samma sak 😄
Startade min karaktär 2008 men har varit väldigt inaktiv, först senaste månaderna jag fick ett ryck och började igen. Harvard dock mest runt och gör div missions och mindre produktion.
Svårt få till tid att göra något vettigt bara, fyra barn och femte på väg så dräller inte av tid.

Förstår precis!

Jag har också barn, försöker på ett kreativt sätt göra någon nytta i EVE, mestadels så sköter jag lite market trading/importering till våran Nullsec rymd, annars så försöker jag joina nån PVP fleet, en eller två gånger i veckan.

Permalänk
Skrivet av PippiRull:

Lustigt, letade upp tråden idag och undrade samma sak 😄
Startade min karaktär 2008 men har varit väldigt inaktiv, först senaste månaderna jag fick ett ryck och började igen. Harvard dock mest runt och gör div missions och mindre produktion.
Svårt få till tid att göra något vettigt bara, fyra barn och femte på väg så dräller inte av tid.

Om intresset skulle finnas, så skulle vi kunna prata om att få in dig i mitt corp! Vi bor ute i 0.0 och är en del utav dom största allianserna.

Möjligheter till allt vad spelet har att erbjuda vare sig det är PVE eller PVP du är sugen på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Om intresset skulle finnas, så skulle vi kunna prata om att få in dig i mitt corp! Vi bor ute i 0.0 och är en del utav dom största allianserna.

Möjligheter till allt vad spelet har att erbjuda vare sig det är PVE eller PVP du är sugen på

Sorry, missade helt att svara. Jobb och väntan på bebis

Det skulle vi kunna kolla på, vart bor du mer precist? Även att jag varit reggad sedan 2009 så är jag ändå ganska novis, mest snurrat runt och mineat, tradeat och gjort missions.

Permalänk
Skrivet av PippiRull:

Sorry, missade helt att svara. Jobb och väntan på bebis

Det skulle vi kunna kolla på, vart bor du mer precist? Även att jag varit reggad sedan 2009 så är jag ändå ganska novis, mest snurrat runt och mineat, tradeat och gjort missions.

Vi bor i Delve. Member corp till TNT Alliansen. Så dvs Goonswarm allierad..

Permalänk
Medlem

Satt i en Nyx sist jag spelade ett par år sedan. Vad är en sån värd idag?

Permalänk
Skrivet av cracko:

Satt i en Nyx sist jag spelade ett par år sedan. Vad är en sån värd idag?

Mycket! Priset har gått upp rejält senaste tiden!

25-30b kanske för själva skeppet bara.
Sen kanske det beror lite på vart den finns osv.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cracko:

Satt i en Nyx sist jag spelade ett par år sedan. Vad är en sån värd idag?

Som @Sparazzap säger så har priserna blivit rätt höga på super carriers. Runt 35 miljarder om den har användbar fitting. Om den är i en station du inte kommer åt kanske du får ge 20-30 procent rabatt. Jag ska nog själv försöka köpa mig en under kommande månader, men det behövs lite mining först.

/Hans

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Mycket! Priset har gått upp rejält senaste tiden!

25-30b kanske för själva skeppet bara.
Sen kanske det beror lite på vart den finns osv.

Skrivet av Samsung:

Som @Sparazzap säger så har priserna blivit rätt höga på super carriers. Runt 35 miljarder om den har användbar fitting. Om den är i en station du inte kommer åt kanske du får ge 20-30 procent rabatt. Jag ska nog själv försöka köpa mig en under kommande månader, men det behövs lite mining först.

/Hans

Nice. Jag var utloggad i en imperium keepstar i querious som antagligen är sprängd nu. Vad händer då om jag loggar in? Något man ska tänka på?