Nintendo kan avtäcka Switch Pro på E3 2021

Permalänk
Medlem

Bara att kunna mata ut 4K direkt skulle vara en fördel. Just nu så skalar ju Switch:en ofta upp till 1080p och sen skalar TV:n upp till 4K, kan man slippa mellansteget att skala upp till 1080p så kommer man i många fall få bättre bildkvalité utan att göra något annat (720p skalar t.ex. dåligt till 1080p men perfekt till 4K).

Permalänk
Medlem

Nintendo kan även inte avtäcka den. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Köpte Nintendo Switch när det släpptes 2017, såldes efter ca 1-2 år eftersom den bara samlade damm, på tok för få top titlar! De riktigt bra Nintendo spelen kunde vi till stor del fortsätta spela på Wii och Wii U. Nu 4 år senare kan man konstatera att det inte hänt mycket, det som överflödar storen är re-releaser och indispel(förövrigt, vad är det för store? Riktigt dåligt gjord).

Det krävs ingen speciel hårdvara för deras spel så varför slösa tiden? De borde investera allt på att skapa mer Nintendo top spel, d.v.s det de faktiskt är duktiga på.

Vanligen säger man att konsoler är en minus affär men här är jag inte så säker, 800 kr per kontroll och de är noga med att inte kunna koppla in äldre kontroller.

På ett vis är det synd att de trotts allt lyckas få ut ett par guldkorn annars hade man kunnat dumpa Nintendo helt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Bara att kunna mata ut 4K direkt skulle vara en fördel. Just nu så skalar ju Switch:en ofta upp till 1080p och sen skalar TV:n upp till 4K, kan man slippa mellansteget att skala upp till 1080p så kommer man i många fall få bättre bildkvalité utan att göra något annat (720p skalar t.ex. dåligt till 1080p men perfekt till 4K).

Det spelar ingen roll för deras spel, visst kan man se skillnad men när man väl är inne i spelet är det inte det som spelar roll. Nintendo har aldrig legat i framkanten när det gäller grafik och det behöver de inte, deras stortitlar är så pass bra.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Även om jag själv håller mig skeptisk till något sådant så kan jag även se att de kan släppa äldre spel på nytt i dessa upplösningar.

HAha ja de är ju Nintendo experter på nu, som Nintendo fan ska man minst betala 3 gånger för ett och samma spel, möjligen att man kan få en liten bonus här och där för sina pengar. Dessutom är det viktigt att spelen alltid kostar 500+. Fördelen för användaren är såklart att andrahandsvärdet också blir sjukligt högt, vad sägs om beg spel för BARA 400-450 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det spelar ingen roll för deras spel, visst kan man se skillnad men när man väl är inne i spelet är det inte det som spelar roll. Nintendo har aldrig legat i framkanten när det gäller grafik och det behöver de inte, deras stortitlar är så pass bra.

Oavsett hur bra spelen är, varför skulle man inte vilja ha bättre bildkvalité? Jag pratar inte ens om att förbättra grafiken i spelen här, bara om att skala upp bättre. NVIDIA Shield TV som är baserad på samma systemkrets klarar av att mata ut 4K, så redan den första Switch:en borde ha klarat det om Nintendo bara hade gett den HDMI 2.0 istället för 1.4.

Permalänk
Medlem

Äldsta sonen önskar sig ett switch mer än något annat. Tror ni nuvarande generationer (2017 och 2019) kommer dippa i pris snart eller är det klokt att vänta på denna uppdaterade?

Permalänk
Medlem

Låg bilduppdatering ger ju sämre respons i styrningen så visst påverkar det spelkänslan att ligga långt under 60 FPS. Får se vad denna levererar och om den kanske går att få tag på till sommaren 2021. Misstänker att Nintendo är nöjda med omkring 20 FPS om bara videosignalen går i 4K.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av mkk:

Låg bilduppdatering ger ju sämre respons i styrningen så visst påverkar det spelkänslan att ligga långt under 60 FPS. Får se vad denna levererar och om den kanske går att få tag på till sommaren 2021. Misstänker att Nintendo är nöjda med omkring 20 FPS om bara videosignalen går i 4K.

Vad skulle du basera den misstanken på?
Om något verkar ju Nintendo ganska måna om 60 fps?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag är grymt pepp på en Switch Pro! Jag har själv aldrig haft problem med Joy-cons:en men läst en del om stämningar mot Nintendo och så vilket känns som ett gyllene tillfälle att uppgradera dem också och få bukt med tidigare problem. Sen förstår jag inte varför alla klankar ner på denna på grund av originalkonsolen - vars val av chipp gjordes på ekonomisk grund snarare än att ha det senaste och starkaste, men nu kan ha en modernare arkitektur och möjlighet. 4K kommer nog heller inte vara obligatoriskt, utan de som vill köra i 1080p även dockat kommer nog få göra det för högre framerate. Snälla sitt lugnt i båten innan ni gnäller och dömer ut någonting nytt utifrån någonting äldre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Oavsett hur bra spelen är, varför skulle man inte vilja ha bättre bildkvalité? Jag pratar inte ens om att förbättra grafiken i spelen här, bara om att skala upp bättre. NVIDIA Shield TV som är baserad på samma systemkrets klarar av att mata ut 4K, så redan den första Switch:en borde ha klarat det om Nintendo bara hade gett den HDMI 2.0 istället för 1.4.

Tja, de e väll lite som att säga varför skulle jag inte vilja ha bättre ljud? Varför inte köpa en ljudanläggning för 100k? En ren gissning är att de flesta inte ens tänker på att Switchen ibland kör lägre upplösning än 1080p och 30 fps. Visst kan man tycka det är nice med bättre skärpa men den typen av spel som Nintendo utvecklar har i grunden inget behov av det. Ex Hollow knight kör 720p, är det någon som bryr sig? Nej, det är ett utmärkt spel oavsett.

Nu ska man alltså bumpa något som för denna typ av konsol har väldigt lite betydelse. Man lägger resurser på att utveckla ny konsol, jag blir förvånad om de inte tvingar kunderna att köpa ny konsol till nytt spel, kanske även nya kontroller!? Sen kommer de såklart släppa om alla spel i den nya versionen för fansen älskar betala flera gånger för samma spel, win, win.

Tittar man istället på vilka unika top spel de lyckats pressa ut till Switchen så här långt så förstår man snabbt att det är här de borde lägga alla sina resurser. Det är detta som i slutändan säljer deras konsoler, inte om det är 4K med super crips bild eller inte.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Neon:

Nu ska man alltså bumpa något som för denna typ av konsol har väldigt lite betydelse. Man lägger resurser på att utveckla ny konsol, jag blir förvånad om de inte tvingar kunderna att köpa ny konsol till nytt spel, kanske även nya kontroller!?

New 3DS XL, is that you?!

"Tyvärr, du lär köpa den nya 3DS:en för att... Du behöver den där lilla extra spaken över "X"-knappen om du vill lira Xenoblade Chronicles. Kan nya 3DS hålla 30fps stadigt? Haha nej nej, du behöver däremot den där spaken.. Finns ju två ställen i spelet som nyttjar den ser du."

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vad skulle du basera den misstanken på?
Om något verkar ju Nintendo ganska måna om 60 fps?

Ganska måna? Man behöver inte leta länge för att hitta motsatsen.

Det krävs inte mycket för att BoTW ska dippa under 30fps och den handhållna upplevelsen är än mer instabil.
The Legend of Zelda: Link's Awakening är känt för att hoppa mellan 60fps och 30fps.
Super Smash Bros når 60fps, men det är inte stabilt.
Super Mario 3D World klarar oftast att hålla 60 stabilt, men knappast överallt. Handhållet blir det 30fps.
Hyrule Warrirors kör inga stabila 60fps alls.

Jag skulle säga att Nintendo levererat god framerate till Mario Odyssey. Överlag stabila 60fps både dockat och handhållet. Sen finns det så klart ett antal återsläpp där de lyckats få jämn framerate. T ex Mariokart 8 eller Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

Fler hårdvarukonfigurationer ställer ännu större kvalitetskrav vad gäller inputlag och framerate. Personligen hade önskat att Nintendo ställde större kvalitetskrav vad gäller framerate, särskilt på tredjepartstitlar men även på sina egna. Redan nu känns det som man inte har någon aning om vad man ska förvänta sig och tyvärr brukar det alldeles för ofta vara en trist upplevelse, om man inte medvetet väljer simplare indie-spel.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Om något verkar ju Nintendo ganska måna om 60 fps?

Varnårs? 😊

Tillägg: vill minnas att Nintendo hypade inför releasen av Switch men när det stod klart att de valt en äldre modell av Nvidias Tegra så var recensionernas kommentarer kring prestandan väntade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tja, de e väll lite som att säga varför skulle jag inte vilja ha bättre ljud? Varför inte köpa en ljudanläggning för 100k? En ren gissning är att de flesta inte ens tänker på att Switchen ibland kör lägre upplösning än 1080p och 30 fps. Visst kan man tycka det är nice med bättre skärpa men den typen av spel som Nintendo utvecklar har i grunden inget behov av det. Ex Hollow knight kör 720p, är det någon som bryr sig? Nej, det är ett utmärkt spel oavsett.

Nu ska man alltså bumpa något som för denna typ av konsol har väldigt lite betydelse. Man lägger resurser på att utveckla ny konsol, jag blir förvånad om de inte tvingar kunderna att köpa ny konsol till nytt spel, kanske även nya kontroller!? Sen kommer de såklart släppa om alla spel i den nya versionen för fansen älskar betala flera gånger för samma spel, win, win.

Tittar man istället på vilka unika top spel de lyckats pressa ut till Switchen så här långt så förstår man snabbt att det är här de borde lägga alla sina resurser. Det är detta som i slutändan säljer deras konsoler, inte om det är 4K med super crips bild eller inte.

Du har helt rätt. Följt Nintendo sen 1987 och de ser sig själva som ett leksaksföretag med syftet att kunderna ska ha kul (fun).

De är enligt dem själva inte ett teknikföretag i första hand. De använder därför äldre teknik komponenter med nya gimmicks (inte ett skällsord i Japan utan positivt förknippat).

Men nu är 4k (ut) och 1080 på skärmen troligen ansedd som en "gammal teknik" och Nintendo överväger nog att implementera den. Och hitta gimmicken (positivt åter igen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vadå? Alla vill väl ha 4K i 15FPS?
Men ja, det känns lite väl långt bort just nu. Möjligtvis att det går med DLSS i någon titel men återigen... fps?

Speciellt på en Apple watch....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Piratkopieringssnack undanbedes.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Om man säljer av sin switch, kan man ladda ner det man köpt i e-shopen från sitt Nintendo konto om man köper en ny i framtiden?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Geckod:

Om man säljer av sin switch, kan man ladda ner det man köpt i e-shopen från sitt Nintendo konto om man köper en ny i framtiden?

Japp eShop kontot är personligt och får inte överlåtas till någon annan. Se bara till att återställa konsolen via fabriksinställning och ta bort så att du inte har länkat kontot till din gamla konsol.

Permalänk

Tycker det verkar väldigt osannolikt baserat på hur de alltid gjort förut, kört E3 som vanligt, sen i början/mitten av juli så annonseras nya modellen, som släpps under har för mig hösten eller kanske tom så tidigt som 4 veckor senare.

EDIT: hade med det sagt varit coolt med en ny docka som man kopplar in switchen i för bättre prestanda, känns ju inte helt orimligt och finns väl lösa grafikkort eller vad det är som man kopplar sin laptop till för att öka dess prestanda?

Permalänk
Medlem

Vad tippar ni på att den kommer kosta? Nintendo är ju kända för att inte gå back på hårdvara så som Sony och Microsoft gör.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Känns ju inte speciellt intressant om det bara är en uppgradering. Har varit fullt nöjd med upplösningen även fast man spelat på 4k TV. Sen är det väl lite principiellt att man betalar inte nypris igen för samma generation.

I mitt tycke, (som struntar i det bärbara) så borde de redan från början ha gjort den vanliga Switchen stationär och släppt Switch Lite för de som vill ha en ny xDS. De hade kunnat sälja en kraftfullare konsoll till lägre pris. De hade sluppit handikapp som batteri, energieffektivitet, vikt, storlek etc. Hade nog fått ännu bättre genomslag.
Är ändå lite saftigt pris för konsollen än idag då den får räknas som gammal. Plus priset på extra kontroller.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Känns ju inte speciellt intressant om det bara är en uppgradering. Har varit fullt nöjd med upplösningen även fast man spelat på 4k TV. Sen är det väl lite principiellt att man betalar inte nypris igen för samma generation.

I mitt tycke, (som struntar i det bärbara) så borde de redan från början ha gjort den vanliga Switchen stationär och släppt Switch Lite för de som vill ha en ny xDS. De hade kunnat sälja en kraftfullare konsoll till lägre pris. De hade sluppit handikapp som batteri, energieffektivitet, vikt, storlek etc. Hade nog fått ännu bättre genomslag.
Är ändå lite saftigt pris för konsollen än idag då den får räknas som gammal. Plus priset på extra kontroller.

För min del så hade det varit mer intressant om den var, som du säger, stationär. Exempel: Playstation Vita och Playstation TV.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Tycker det verkar väldigt osannolikt baserat på hur de alltid gjort förut, kört E3 som vanligt, sen i början/mitten av juli så annonseras nya modellen, som släpps under har för mig hösten eller kanske tom så tidigt som 4 veckor senare.

Ryktet är egentligen att de kommer lansera den nya modellen innan E3, för att låta speltillverkare sen annonsera nya spel till den under E3. Men vi får väl se, det skulle inte förvåna mig om Nintendo snart har ett Direct utan att lansera en ny modell bara för att jävlas

Skrivet av Smasher89:

EDIT: hade med det sagt varit coolt med en ny docka som man kopplar in switchen i för bättre prestanda, känns ju inte helt orimligt och finns väl lösa grafikkort eller vad det är som man kopplar sin laptop till för att öka dess prestanda?

Det är nog inte rimligt för nuvarande modeller i alla fall, det kräver att man har tillgång till något gränssnitt med tillräckligt hög bandbredd som kan kopplas till ett grafikkort (laptops brukar t.ex. använda Thunderbolt 3 som ger PCIe 3.0 x4). Om de inte planerat för något sånt redan från början så blir det nog svårt att implementera en sån lösning på något vettigt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Värt att tänka på är att Switch lanserades tidigt 2017 medans grafikkretsen som är baserad på Maxwell lanserades tidigt 2014, dvs den var redan 3 år gammal när konsolen släpptes. Att de inte valde Pascal när det har funnits ett tag sedan 2016 kan man försöka spekulera över, men nu med Pro så verkar det åtminstone vara en tidsaktuell arkitektur, förhoppningsvis

Din historieskrivning stämmer inte.
Tegra X1 ”lanserades” av nVidia i Mars 2015, knappt två år innan Switch började säljas. Den första, och nästan enda tredjepartsprodukten med Tegra X1 var Googles Pixel C, som var tänkt att nå konsumenter vid årsskiftet 2015/2016 (men det gick sådär och var sedan en försäljningsflopp som slutade säljas 2017).

Nvidia hade bokat TSMC 20nm kapacitet, en process de inte använde för sina GPUer, för ett chip de inte kunde sälja. Ryktet säger att dealen Nintendo fick var väldigt sockrad….😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Känns ju inte speciellt intressant om det bara är en uppgradering. Har varit fullt nöjd med upplösningen även fast man spelat på 4k TV. Sen är det väl lite principiellt att man betalar inte nypris igen för samma generation.

I mitt tycke, (som struntar i det bärbara) så borde de redan från början ha gjort den vanliga Switchen stationär och släppt Switch Lite för de som vill ha en ny xDS. De hade kunnat sälja en kraftfullare konsoll till lägre pris. De hade sluppit handikapp som batteri, energieffektivitet, vikt, storlek etc. Hade nog fått ännu bättre genomslag.
Är ändå lite saftigt pris för konsollen än idag då den får räknas som gammal. Plus priset på extra kontroller.

Tror det är svårt att argumentera att Switch skulle sålt mer än vad de gjort med annan design.
Nintendo differntierade sig på marknaden med avtagbara kontroller och dockningsfunktion.

Produkter som Labo - som känns som ren magi när man bygger ihop grejerna!

Eller ring fit - har alla sålt bra.

Vid sidan av spel som zelda, Mario och succén med Animal crossing.

Tror inget företag kunde gjort det bättre.

Permalänk
Medlem

Trevligt att se dom fortsätta använda en bra krets till detta.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tja, de e väll lite som att säga varför skulle jag inte vilja ha bättre ljud? Varför inte köpa en ljudanläggning för 100k? En ren gissning är att de flesta inte ens tänker på att Switchen ibland kör lägre upplösning än 1080p och 30 fps. Visst kan man tycka det är nice med bättre skärpa men den typen av spel som Nintendo utvecklar har i grunden inget behov av det. Ex Hollow knight kör 720p, är det någon som bryr sig? Nej, det är ett utmärkt spel oavsett.

Nu ska man alltså bumpa något som för denna typ av konsol har väldigt lite betydelse. Man lägger resurser på att utveckla ny konsol, jag blir förvånad om de inte tvingar kunderna att köpa ny konsol till nytt spel, kanske även nya kontroller!? Sen kommer de såklart släppa om alla spel i den nya versionen för fansen älskar betala flera gånger för samma spel, win, win.

Tittar man istället på vilka unika top spel de lyckats pressa ut till Switchen så här långt så förstår man snabbt att det är här de borde lägga alla sina resurser. Det är detta som i slutändan säljer deras konsoler, inte om det är 4K med super crips bild eller inte.

Zelda BOTW hade mått bra av en bump i prestanda sen är det ju inte bara Nintendo som släpper spel till konsolen och det finns säkert gott om spel som kör 1080p 60fps i docked läge

I övrigt är det standard i industrin varför ska Nintendo göra annorlunda
PS4, PS4 PRO, PS5, PS5 PRO
XBOX 360, XBOX 360 PRO, XBOX SERIES X, XBOX SERIES S
IPAD, IPAD PRO
Iphone, Iphone PRO
Atari 2600, Atari 5600
Amiga 500, Amiga 500000000000000000000
Eller vad det nu skulle kunna vara (slentrianmässig sammanfattning)

Permalänk
Medlem

Bara för att de säger att den kan outputa 4k till skärmen betyder ju inte att den kommer rendera någon grafik i 4k. Blir väl samma som på PS4 Pro t.ex. att den skalar upp. Helt rätt användningsområde för DLSS i övrigt tycker jag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Zelda BOTW hade mått bra av en bump i prestanda sen är det ju inte bara Nintendo som släpper spel till konsolen och det finns säkert gott om spel som kör 1080p 60fps i docked läge

I övrigt är det standard i industrin varför ska Nintendo göra annorlunda
PS4, PS4 PRO, PS5, PS5 PRO
XBOX 360, XBOX 360 PRO, XBOX SERIES X, XBOX SERIES S
IPAD, IPAD PRO
Iphone, Iphone PRO
Atari 2600, Atari 5600
Amiga 500, Amiga 500000000000000000000
Eller vad det nu skulle kunna vara (slentrianmässig sammanfattning)

När det gälle Zelda är jag inte så säker på att starkare hårdvara hade löst problemet, spelet flyter mer eller mindre lika bra\dåligt på Wii U. Hade Zelda varit utvecklad för Switch hårdvaran från början hade det troligen inte funnits något "problem".

Högre upplösning kräver starkare hårdvara så det betyder inte nödvändigtvis att saker kommer flyta bättre.

Nintendo har sällan följt standarder i industrien, de är snarare kända för att gå sin egen väg och faktiskt ändå lyckas. När andra konsoler pressat på bildkvalité, upplösning och beräkningskraft så har Nintendo siktat på annorlunda spel upplevelser och ett och annat riktigt bra spel till detta.

Om det nu vekrligen dyker upp en pro ska det bli väldigt intresant att se om de kör samma giriga modell som tidigare och tar fullt betalt för nya super deluxe versioner. Spontant känns det som att deras hårdvara kommer i vägen för deras spel även om deras hårdvara inte är avgörande får de grymma AAA titlar som de trotts allt har.

Swtich har levt gott på re-releaser från Wii U som många folk skippade. Frågan är hur de gör med nästa konsol, nu har trotts allt de flesta fans spelat alla re-releaser så ska man lyckes få dem att betala ytterligare en gång för i grunden samma spel

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide