Söker en kabel till Corsair HX620

Permalänk

Söker en kabel till Corsair HX620

Jag söker en kabel med modellbeteckning CB65HXPC2 eller ersättande kabel. Det gäller alltså en kabel från PSU till PCIe. Jag vet att kabeln med denna modellbeteckning är EOL, men tänker att det kanske finns en ersättande kabel som passar. Corsairs forumdel är arkiverad så vitt jag kan se, men ser samtiditgt att @Corsair Johan är aktiv (får se om jag lyckas med @ för delat nick). Har försökt med Corsairs supportbot men den var inget vidare. Hjälp?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Jag söker en kabel med modellbeteckning CB65HXPC2 eller ersättande kabel. Det gäller alltså en kabel från PSU till PCIe. Jag vet att kabeln med denna modellbeteckning är EOL, men tänker att det kanske finns en ersättande kabel som passar. Corsairs forumdel är arkiverad så vitt jag kan se, men ser samtiditgt att @Corsair Johan är aktiv (får se om jag lyckas med @ för delat nick). Har försökt med Corsairs supportbot men den var inget vidare. Hjälp?

Är inte det chassiet gammalt som gatan? Frågan är om det inte är värt att lägga pengar på ett nytt agg istället.

Alternativt kanske en forummedlem har en sådan kabel över?

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Är inte det chassiet gammalt som gatan? Frågan är om det inte är värt att lägga pengar på ett nytt agg istället.

Alternativt kanske en forummedlem har en sådan kabel över?

Jo, omkring 12 år, men det tickar på än. Jag håller på å sätter ihop en ny dator av delvis överblivna delar och kommer nog att pensionera nätagget under sommaren, men innan dess vore det trevligt att ha en extra "riktig" PCIe-kabel. Molex till PCIe vågar jag mig inte på, i så fall får det hellre vara.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Role_Model:

Jag söker en kabel med modellbeteckning CB65HXPC2 eller ersättande kabel. Det gäller alltså en kabel från PSU till PCIe. Jag vet att kabeln med denna modellbeteckning är EOL, men tänker att det kanske finns en ersättande kabel som passar. Corsairs forumdel är arkiverad så vitt jag kan se, men ser samtiditgt att @Corsair Johan är aktiv (får se om jag lyckas med @ för delat nick). Har försökt med Corsairs supportbot men den var inget vidare. Hjälp?

Nej tyvärr vi har inga kablar till de nätaggregatet längre. Här har du en lista vilka kablar från oss som är kompatibla med vilka nätaggregat.

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Nej tyvärr vi har inga kablar till de nätaggregatet längre. Här har du en lista vilka kablar från oss som är kompatibla med vilka nätaggregat.

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

Tack. Eftersom mitt nätagg är HX utan suffix så tolkar jag det som att det inte finns några andra kablar att tillgå.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Kanske kan lägga upp en annons på marknaden? Jag sålde exakt ett sådant för 2 år sedan, det var också "gammalt" men fungerade helt utan problem, pingar han jag sålde till om han vill sälja dig en kabel, men vill inte ge ut namn av respekt för köparens integritet, låter honom ta kontakt i så fall

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Skrivet av Majke:

Kanske kan lägga upp en annons på marknaden? Jag sålde exakt ett sådant för 2 år sedan, det var också "gammalt" men fungerade helt utan problem, pingar han jag sålde till om han vill sälja dig en kabel, men vill inte ge ut namn av respekt för köparens integritet, låter honom ta kontakt i så fall

Jag har sett att tidigare förfrågningar lite här och var på nätet lämnats obesvarade, så jag tänkte att det är nog ingen idé att lägga upp en annons. Tack för att du tar dig tid!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja