Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar vad det är för folk som intresserar sig för Nasar... Det blir roligt när man kolla vad annat de uppenbarligen kollat på, här ska lagras nertankade zombiefilmer eller nått Nasen från tipstråden, kolla i nederkanten.

Det gemensamma är väl att samtliga produkter varit felprisade och blivit tipsade om på andra forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Lite uppföljning:
Det här LACIE fyndet jag gjorde ovan, visade sig innehålla en helt ny produkt, i brun kartong, med allt nytt, kablar etc
och två helt nya (kollat med S.M.A.R.T.) Seagate Ironwolf PRO HDD's se bild
bara drivarna kostar minst 6000:- för två, gav 4895:- för rubbet.... 😎
Fläkten i bak är en äkta Noctua NF-A6x25 FLX - premium fullt ut alltså.

https://i.postimg.cc/8zK683cr/image.png
https://i.postimg.cc/3N1wX4DD/image.png

Känns ju sämre än att köpa en Seagate Expansion 16TB som innehåller en 16 TB Exos-disk för 3300:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Skrivet av SUMITOMO:
Synology Bundle DS220j 2-Bay 6 TB paket med 2X 3TB
2039:-

https://www.amazon.se/gp/product/B085P2DBZJ/ref=ox_sc_saved_t....

Enligt tidigare recensioner från i år så sitter det 2st HGST Ultrastar 7K3000 HUA723030ALA641 i denna,
kan förstås vara andra drivar nu.

Ref-länk dock
Här är länken utan referral: https://www.amazon.se/gp/product/B085P2DBZJ

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Känns ju sämre än att köpa en Seagate Expansion 16TB som innehåller en 16 TB Exos-disk för 3300:-

Ja, om man jämför äpplen och päron. Och man är ju fri att göra som man vill.

Det hade jag gjort och har gjort, shuckat i mängder alltså.... om jag varit ute efter en sådan disk NU,
men detta är en Thunderbolt 3 cab med PRO diskar - dvs ca 4-500MB/s transfer speed.

9-10.000:- normalt
https://www.inet.se/produkt/4300513/lacie-2big-dock-thunderbo....

Dessutom den 16TB Seagate du nämner finns inte i lager förrän i November... och inte till det priset heller: nåstans.
HDD priserna har nyligen gått upp i nästan det dubbla i vissa fall.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Kollat efter en kapabel laptop ett tag, men det är ju en halv vetenskap. Känns som Elgiganten har en rätt schysst deal med denna va? Söker en speldator som ändå är ganska nätt i utseende och storlek.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275777...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffel:

Kollat efter en kapabel laptop ett tag, men det är ju en halv vetenskap. Känns som Elgiganten har en rätt schysst deal med denna va? Söker en speldator som ändå är ganska nätt i utseende och storlek.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275777...

Ja det är nog det bästa du hittar för dom pengarna om du inte letar begagnat.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Ja, om man jämför äpplen och päron. Och man är ju fri att göra som man vill.

Det hade jag gjort och har gjort, shuckat i mängder alltså.... om jag varit ute efter en sådan disk NU,
men detta är en Thunderbolt 3 cab med PRO diskar - dvs ca 4-500MB/s transfer speed.

9-10.000:- normalt
https://www.inet.se/produkt/4300513/lacie-2big-dock-thunderbo....

Dessutom den 16TB Seagate du nämner finns inte i lager förrän i November... och inte till det priset heller: nåstans.
HDD priserna har nyligen gått upp i nästan det dubbla i vissa fall.
https://i.postimg.cc/TY382TX1/bild.png

Aj, blivit samma scalper-mentalitet på HDD nu också alltså.
Jag köpte 15 st 16TB för 3300:- stycket för någon vecka sedan, samt 10st 14 TB för 2699:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Finns en LG OLED 48 CX på netonnet arlöv i malmö för 8690, samt en odyssey g7 32 tum för 6590. (När jag var där ca 17:00)

Fyndvaror förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Aj, blivit samma scalper-mentalitet på HDD nu också alltså.
Jag köpte 15 st 16TB för 3300:- stycket föra någon vecka sedan, samt 10st 14 TB för 2699:-

Vad gör man med så mycket hdd?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Vad gör man med så mycket hdd?

För mig han sagt att det var chia som gällde.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För mig han sagt att det var chia som gällde.

Man önskar ju inte annat än att kryptobubblan spricker snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Man önskar ju inte annat än att kryptobubblan spricker snart.

Verkar inte vara jättelönsamt med Chia med tanke på hur det har exploderat. Finns endel youtubeklipp om det och har även sett på Tradera att flera verka sälja av använda externa hårddiskar.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Vad gör man med så mycket hdd?

För tillfället är det Chia, men jag behöver lagringen långsiktigt för annat.
Köpte det tidigt enbart för att få tillbaka en del av kostnaden som jag ändå kommer behöva lägga ut om ~6 månader.

Skall vara till för hosting av videoklipp.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Finns en LG OLED 48 CX på netonnet arlöv i malmö för 8690, samt en odyssey g7 32 tum för 6590. (När jag var där ca 17:00)

Fyndvaror förstås.

odyssey g7 kostar 6590:- sprillans ny via Samsung, om man har benify (Går att fixa för 10:- per år via benifyprivat.se)
Köpte en själv därifrån

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Skrivet av SUMITOMO:
Synology Bundle DS220j 2-Bay 6 TB paket med 2X 3TB
2039:-

https://www.amazon.se/gp/product/B085P2DBZJ/ref=ox_sc_saved_t....

Enligt tidigare recensioner från i år så sitter det 2st HGST Ultrastar 7K3000 HUA723030ALA641 i denna,
kan förstås vara andra drivar nu.

Tack, köpte en (Utan ref länk)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För mig han sagt att det var chia som gällde.

Skrivet av Mortal1ty:

Man önskar ju inte annat än att kryptobubblan spricker snart.

Skrivet av b-fire:

Verkar inte vara jättelönsamt med Chia med tanke på hur det har exploderat. Finns endel youtubeklipp om det och har även sett på Tradera att flera verka sälja av använda externa hårddiskar.

För mig som är efterbliven vad är Chia förutom frön man käkar till mellanmål?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

För mig som är efterbliven vad är Chia förutom frön man käkar till mellanmål?

Kryptovaluta man bryter med hårddiskar istället för grafikkort.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

odyssey g7 kostar 6590:- sprillans ny via Samsung, om man har benify (Går att fixa för 10:- per år via benifyprivat.se)
Köpte en själv därifrån

Är du nöjd med skärmen? Kanske klipper en också om erbjudantet finns kvar där!
edit:det gällde 32" va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Är du nöjd med skärmen? Kanske klipper en också om erbjudantet finns kvar där!
edit:det gällde 32" va?

Ja, det är en 32", 1440P och 240 Hz.
Ajjemen, kollade precis nu. Kostar 6400:- och gratis hemleverans.

Supernöjd med skärmen. Inga klagomål alls.
Gick från 2st 32" 1440P 144 Hz, så nu är det 3x 32" med 240hz i mitten.
Det är bättre bildkvalle/färger på samsungen än de andra, och den kommer med HDR600 vilket är riktigt nice

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://letsdeal.se/deal/0gqzzdyw467e/osynlig-tandreglering-m...

Tandreglering för 1990:- ist för 35k
Ingår även en iPad på köpet

Ingen aning vilken kategori det ingår i, men iom att man får en iPad så passar det nog i fyndtråden.

Det är ingen deal, skulle säga att dom lagt priset i Användarvillkoren, där kostnaden står.

Citat:

1: Bonus: Vid köp av den här dealen får du en iPad 32 GB, värde 3 000 kr (vid påbörjad behandling)
2: Konsultation ingår Ipaden erhålles i samband med utlämnande av dina Invisalign skenor
3: Obs! Dealen gäller presentkort på osynlig tandreglering. Behandling av en käke efter avdragen rabatt ( presentkort) börjar från 20 000 kr och en mer komplicerad behandling av två käkar börjar från 35 000 kr.

Minsta pris troligen 20 000 kr, därför du får en iPad "gratis"

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, Gigabyte Aorus Master x570 rev 2, 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz C16, Arctic Liquid Freezer II 360, Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Obs! Dealen gäller presentkort på osynlig tandreglering. Behandling av en käke efter avdragen rabatt ( presentkort) börjar från 20 000 kr och en mer komplicerad behandling av två käkar börjar från 35 000 kr.

Totalsumman kan landa på annat belopp beroende på hur komplicerat din bett avvikelse är. Exakt slutpris fås i samband med konsultationen

Konsultation ingår Ipaden erhålles i samband med utlämnande av dina Invisalign skenor

Synd för dom att jag redan haft tandställning för typ 15 år sedan och inga bettfel alls. Bara att tänderna rört sig någon mm sedan dess och jag tänkte att det kunde vara nice att flytta tillbaka dom.

"Du får pengarna tillbaka om du efter konsultation inte vill genomföra behandlingen eller blir avrådd från den"
Antar de drar det kortet om de inte tjänar på det, möjligtvis.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Synology Bundle DS220j 2-Bay 6 TB paket med 2X 3TB
2039:-

https://www.amazon.se/gp/product/B085P2DBZJ/ref=ox_sc_saved_t...

För mig som aldrig använt en sådan här, är det bara att stoppa in den i routern (förutsatt att den stöder NAS) och sedan konfigurera den så kan jag komma åt den med båda datorer och laptop - både inom wifi samt utanför via mobilnätet?

Går det enkelt att synka, likt Dropbox, så att jag har filerna på mina enheter även offline och att de uppdateras i takt med att jag ändrar NAS-enheten på någon annan enhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niike:

Det är ingen deal, skulle säga att dom lagt priset i Användarvillkoren, där kostnaden står.
Minsta pris troligen 20 000 kr, därför du får en iPad "gratis"

Skrivet av Lodisen:

"Du får pengarna tillbaka om du efter konsultation inte vill genomföra behandlingen eller blir avrådd från den"
Antar de drar det kortet om de inte tjänar på det, möjligtvis.

Med tanke på att presentkortet verkar vara på 35000 kr innebär det att grundpriset skulle vara 55000 kr! Det priset är inte i linje med vad det kostar hos konkurrenter där grundpriset är just 20000 kr. Det är en stor bluff.

Tycker nästan du borde ta bort tipset, Lodisen

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Med tanke på att presentkortet verkar vara på 35000 kr innebär det att grundpriset skulle vara 55000 kr! Det priset är inte i linje med vad det kostar hos konkurrenter där grundpriset är just 20000 kr. Det är en stor bluff.

Tycker nästan du borde ta bort tipset, Lodisen

Återstår att se. Jag köpte det för att testa. Då har jag redan haft tandställning för 15 år sedan, inga bettfel eller liknande. Tänderna har flyttat sig någon enstaka mm, och det vore fint att putta tillbaka dom.
De skriver ju även att de återbetalar pengarna om man inte går vidare med behandlingen, så det finns ju inget att förlora.

Förmodligen är det ju en sådan sak att de inte vill behandla en om man inte har tillräckligt många fel, och man får pengarna återbetalda. Men som sagt, om de gör det är det inte värre än att man får tillbaka kosingen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Återstår att se. Jag köpte det för att testa. Då har jag redan haft tandställning för 15 år sedan, inga bettfel eller liknande. Tänderna har flyttat sig någon enstaka mm, och det vore fint att putta tillbaka dom.
De skriver ju även att de återbetalar pengarna om man inte går vidare med behandlingen, så det finns ju inget att förlora.

Förmodligen är det ju en sådan sak att de inte vill behandla en om man inte har tillräckligt många fel, och man får pengarna återbetalda. Men som sagt, om de gör det är det inte värre än att man får tillbaka kosingen.

De tar nog gärna dina 20k även om det bara handlar om att putta tänderna några mm. Frågan är om du tycker att det är värt det...

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

För mig som aldrig använt en sådan här, är det bara att stoppa in den i routern (förutsatt att den stöder NAS) och sedan konfigurera den så kan jag komma åt den med båda datorer och laptop - både inom wifi samt utanför via mobilnätet?

Går det enkelt att synka, likt Dropbox, så att jag har filerna på mina enheter även offline och att de uppdateras i takt med att jag ändrar NAS-enheten på någon annan enhet?

Dom är väldigt enkla att sätta upp tycker jag. Din router stödjer den, men det krävs en ledig nätverksport (LAN) förstås.

Förr fans det en Synology "Cloud Station" som man kunde installera, som hade ungefär motsvarade funktionalitet som DropBox. Den verkar de har lagt ner, men det finns en "Synology Drive Server" som också verkar tillhandahålla ett "private cloud".

https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/drive

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Dom är väldigt enkla att sätta upp tycker jag. Din router stödjer den, men det krävs en ledig nätverksport (LAN) förstås.

Förr fans det en Synology "Cloud Station" som man kunde installera, som hade ungefär motsvarade funktionalitet som DropBox. Den verkar de har lagt ner, men det finns en "Synology Drive Server" som också verkar tillhandahålla ett "private cloud".

https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/drive

Okej, tack för svar. Ja då ska jag verkligen fundera på en. Min Dropbox börjar bli sprängfylld (rymmer bara 4GB heh), samtidigt som jag skulle vilja ha möjlighet att lagra bilder/video centralt (nu har jag det på två speglade externa hårddiskar kopplade till min dator hemma istället).

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag har sagt det tidigare, men skitsamma jag säger det igen. Jag tycker alla som tipsar är BÄST. @mumu55 med sina formidabla tv-utlägg är grymma, men alla tips uppskattar jag verkligen. så, TACK <3

missade ord
Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Inet har ett stort gäng AMD gpuer samt några NVIDIA gpuer i fyndvaruhörnan!

https://www.inet.se/fyndhornan?filters=%7B%22-11%22%3A%7B%22t...

Ja du 1080 Ti för 9000 kr är "ett fynd" år 2021.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Ja du 1080 Ti för 9000 kr är "ett fynd" år 2021.

Det fanns ett 3060 för 6500kr ungefär, decent deal