Permalänk
Medlem

Alpha PAL8045T muttrar?

Jag vill byta ut mina "plast" muttrar till riktiga muttrar ( de som sitter på undersidan av moderkortet för att fästa flänsen.
Vad ska man ha för storlek på dem? jag har testat allt närmast är 3mm men de passar inte.. Är de några speciella muttrar, är det nån som vet vart man kan få tag på dem?

Permalänk
Medlem

Om du löper en sådan fläns idag så får du faktiskt med metallmuttrar istället:) Det kan hända att det är amerikanskmutter som du behöver...

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Mjo men jag fick inte det när jag köpte min och en av "plast" muttrarna har gängats ur å fungerar hemskt dåligt.. Så jag va tvungen att sätta in min gamla kylare.. Nån som vet vart man köper amerikansk mutter då? Och vilken storlek det ska va?

Permalänk
Medlem

om du får tag på muttrar... skrik till, jag behöver också.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

gå in i en järnia affär o fråga`?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Avstängd

instämmer med Foetus, något sånt ställe kan säkert fixa hem ett par annars

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju kolla längd och diameter på skruvarna och köpa metriska detaljer och sedan byta ut både skruvar och muttrar. Bara en idé om du inte får tag på muttrarna.

/E

Visa signatur

Nån liten HP-desktop, ASUS EeePC 1215N, Mac Mini, Macbook C2D

Permalänk
Medlem

Re: Alpha PAL8045T muttrar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saihtam
Jag vill byta ut mina "plast" muttrar till riktiga muttrar ( de som sitter på undersidan av moderkortet för att fästa flänsen.
Vad ska man ha för storlek på dem? jag har testat allt närmast är 3mm men de passar inte.. Är de några speciella muttrar, är det nån som vet vart man kan få tag på dem?

Råkar ha 4 st metallmuttrar till den kylaren liggandes.
Släng iväg ett mail till nisse19@hotbrev.com om du är intresserad.