Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Har just skaffat en Xbox-handkontroll för att spela RPGn med.. Tog och testade den i CoD också och tänkte att det skulle gå någorlunda men det var ju stört omöjligt att spela.. fattar inte hur alla streamers gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Har just skaffat en Xbox-handkontroll för att spela RPGn med.. Tog och testade den i CoD också och tänkte att det skulle gå någorlunda men det var ju stört omöjligt att spela.. fattar inte hur alla streamers gör.

Dom kanske spelar med denna?

https://youtu.be/fT8mhtirAHQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Tycker att Warzone borde kosta en liten slant iaf, skulle antagligen få ner antalet fuskare en aning..

Ja något måste göras. Behövs verifiering på något sätt så folk inte kan göra hur många konton som helst. Dem drar ju in GROOOVT med pengar på alla skins, Warzone var väll det mest inkomstbringande spelet för Activision eller något liknande. Hoppas dem får tummen ur röven och fixar det till stora uppdateringen om 20 dagar ca.

Förövrigt har DLSS läkt ut som inställning i senaste uppdateringen. Går ännu ej välja i settings men antagligen förberedelse inför kommande uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Nya banan, första reaktionen när man hörde att det bara skulle vara en reskin av den befintliga kartan var väll en besvikelse, men nu när man tittar på när han kör runt på den så känns det ändå ok imo, känns dom är välgjord iaf, mycket öppnare?

Av det jag förstått av det hela så ska det vara en 1980 tals version av verdansk/tidigare karta, så halvroligt koncept ändå.

Nu kör jag främst CoD Multiplayer men ska faktiskt bli kul att hoppa in igen och köra lite Warzone.

Det man undrar är hur de gjort med vapnen, kommer man inte längre kunna använda Modern Warfares vapen i Warzone? ser bara ut som "gamla" vapen han hittar i Videon?

Permalänk

DLSS i Warzone. Vad märker/tycker ni om det?

Testade snabbt DLSS Quality och det såg dassigt ut, har Normal Settings, textures normal, anti-alias 1X men med DLSS var allt en dimma IMO. Har aldrig gillat Filmic AA eller Raytracing, de har gett dessa visuals, så såg det ut, och även utan DLSS. Hade 141 fps på en 6 min runda, stängde ner spelet, öppnade igen och valde ur DLSS: skarpare bild och 145 fps på samma rutt, ung samma tid. 95.5% GPU Usage, men bara 108W GPU Power (var 112W innan S3) på båda rundorna. Fläskade på 133 render resolution för 1440p rendering utan DLSS: 120 fps och 98.7% GPU Usage (10 min runda runt Downtown), 116W GPU Power (115+15W Boost på Laptop 3070).

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Räcker det att installera bara den ikryssade "warzone" för att lira warzone?
Man behöver inte installera "multiplayer" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Räcker det att installera bara den ikryssade "warzone" för att lira warzone?
Man behöver inte installera "multiplayer" ?

Nej du behöver inte multiplayer för att köra WZ.

Permalänk

Någon som tittat på sin resurshantering på datorn under tiden ni spelar?

Tittade lite igår och det visade såhär i min resurshantering vilket jag finner är märkligt?

Usage:
CPU: 60-80%
RAM: 14gb
GPU: 1%

GPU 1% ???
hur kan detta stämma ?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk

Det är windows som visar fel, testar du andra program som visar hur din gpu används så kommer det se rätt ut.

Permalänk

Svårare att få högre rank.

Tjena.
Undrar om det krävs mer XP för att gå högre rank ju högre prestige man har?
Känns kämpigt just nu fast det varit dubbla XP.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns det inte som att det är en jäkla massa som kör utan rekyl på vapnen?
När man ser reprisen är deras vapen helt stilla, medans mitt hoppar runt som en kanin.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mangee75:

Är det bara jag eller känns det inte som att det är en jäkla massa som kör utan rekyl på vapnen?
När man ser reprisen är deras vapen helt stilla, medans mitt hoppar runt som en kanin.

Det är väldigt få vapen i detta spel som har någon rekyl att prata om, det är löjligt hur enkelt det är att kompensera för jämfört med i andra skjutspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det är väldigt få vapen i detta spel som har någon rekyl att prata om, det är löjligt hur enkelt det är att kompensera för jämfört med i andra skjutspel

Det stämmer inte alls, gott om vapen i wz med rejäl rekyl. Spelar du på konsol så kompenseras rekylen men på pc så måste man själv parera med musen och det kräver lite skills.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Är inte Warzone lite suddigt? Kanske inte suddigt men inte lika fin bild som Battlefield spelen? Kör max på allt , men jag tycker inte man får den klara snygga bilden.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Är inte Warzone lite suddigt? Kanske inte suddigt men inte lika fin bild som Battlefield spelen? Kör max på allt , men jag tycker inte man får den klara snygga bilden.

Anti Aliasingen gör det väldigt suddigt. Mitt recept med 1080p var att sänka en nivå på den och sedan använda Nvidia Gamefilter (vilket jag tycker är A och O i detta spel förövrigt) och slå på Detaljer och öka skärpa och klarhet. Blev riktigt bra.
Alternativt bara lägga ett skärpefilter.

med nya 1440 så har jag sänkt ytterliggare en nivå har jag för mig, inte lika suddigt med den upplösningen.

Mer du kan göra är att öka render resolution (drar dock lite mer GPU) och sedan sänka anti aliasingen till en nivå du blir nöjd med. Kompensera med den ena eller den andra.

Permalänk
Medlem

Gamemode

Någon som vet när det ska sluta vara buy back på Warzone? Riktigt irriterande att bara kunna lira det gamemodet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cfc123:

Någon som vet när det ska sluta vara buy back på Warzone? Riktigt irriterande att bara kunna lira det gamemodet..

Torsdagar brukar de va playlist update

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cfc123:

Någon som vet när det ska sluta vara buy back på Warzone? Riktigt irriterande att bara kunna lira det gamemodet..

Varför kan du endast lira det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Varför kan du endast lira det då?

Raven Software har tagit bort det vanliga Battle Royale läget i deras Battle Royale spel.....Finns bara olika typer av respawn-lägen för tillfället.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Raven Software har tagit bort det vanliga Battle Royale läget i deras Battle Royale spel.....Finns bara olika typer av respawn-lägen för tillfället.

Aaah, det är så han menar, tolkade det som att endast Buy Back var tillgängligt och inget av dom andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Inte aimlock och wallhack. På sin höjd glitchar. Är så skönt på konsol o slippa fuskarna

Sorry för att svara på ett gammalt inlägg, men det är nog ännu fler som fuskar på konsol. Allt sånt här säljer som smör...

https://www.youtube.com/watch?v=a6Bq0sA38GU

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Sorry för att svara på ett gammalt inlägg, men det är nog ännu fler som fuskar på konsol. Allt sånt här säljer som smör...

https://www.youtube.com/watch?v=a6Bq0sA38GU

Japp , så är det. Man märker när man möter en konsol spelare , är headshot efter headshot 🤬

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Senare idag släpps Caldera, var tycker folk om det? Hade trott dem hoppat på en nyare motor för Warzone som var bättre optimerat, inte bara en ny karta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FortuN:

Senare idag släpps Caldera, var tycker folk om det? Hade trott dem hoppat på en nyare motor för Warzone som var bättre optimerat, inte bara en ny karta.

Gillar inte nya banan. För svårt att se folk som bara sitter bland lite buskar och campar.
Har inte stött på uppenbara fuskare sedan deras anti cheat släpptes dock så det är ju bra.

Permalänk
Medlem

...

Felpost
Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av anon236072:

Gillar inte nya banan. För svårt att se folk som bara sitter bland lite buskar och campar.
Har inte stött på uppenbara fuskare sedan deras anti cheat släpptes dock så det är ju bra.

Hur många banor finns det nu totalt på Cod Warzone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur många banor finns det nu totalt på Cod Warzone?

Det är väl samma som tidigare, 1 stor och 1 liten.
Verdansk byttes ut mot Pacific och sen är där en liten för spelläget rebirth.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Det är väl samma som tidigare, 1 stor och 1 liten.
Verdansk byttes ut mot Pacific och sen är där en liten för spelläget rebirth.

Ok!

Skaffade nyligen ny dator och när jag lirade det igår efter att ha uppdaterat det märkte jag att det är en del nya grejer: Gulalag miljön är helt ny exempelvis.

Tycker Cod Warzone är ett fantastiskt spel men det är väldigt mycket att sätta sig in i med all vapnen, tillbehör etc. Det tar nog många timmars spelande innan man känner sig helt bekväm med spelet. Det är så många bra spel som tar upp så mycket av min tid just nu:
PUBG
BF 1
BF V
BF 2042
The Division 2
Insurgency Sandstorm
Cod Warzone
Cod Black Ops 3
Cod Black Ops 4
Witcher 3 Wildhunt
GTA V
Age of Empires 4
Forza Horison 5
Red Dead Redemption II
Rise of the Tombraider

När man har 15 spel som man verkligen älskar att lira så finns det så ont om tid att förkovra sig i något riktigt ordentligt tyvärr. Ska nog lägga mer och mer tid på Cod Warzone för det är nog, ärligt talat, favoriten just nu.

Permalänk
Medlem

Någon som kör ännu? Tycker prestandan är åt helvete. Ospelarbart.

ligger i runt 90 fps med 9900k och en 3080.. 1440p.
Nej väntar nog på nya Warzone 2 som ryktas komma med Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Någon som kör ännu? Tycker prestandan är åt helvete. Ospelarbart.

ligger i runt 90 fps med 9900k och en 3080.. 1440p.
Nej väntar nog på nya Warzone 2 som ryktas komma med Modern Warfare 2

https://www.youtube.com/watch?v=R11xuxq21F4

Ja det är ngt som är fel helt enkelt. Hoppade in och skulle köra en runda, usel prestanda, no recoil och såklart var där en fuskare. Och inte nog med det, väldigt blek Pacific DLC. Blev det söndriga 2042 istället, mkt roligare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking