Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det låter som att du tittar på att köpa hus, inte lägenhet, eftersom du pratar om lagfart och pantbrev?

Villapriserna har avstannat i Stockholmsområdet efter den senaste tidens extrema ökning tycker jag mig ha läst nyligen, men inte i flera andra delar av landet. Det är alltid lite svårt att veta hur mycket man ska lita på sommarens siffror dock, då det ofta kan ske ett litet prisfall under den perioden temporärt.

Generellt är ju tanken med kontantinsatsen att man ska betala den med egna pengar. Fortsätter priserna att öka i fortsatt hög takt i regionen man letar i kan det ju dock vara värt att se över möjligheterna, även om det i normala fall nog får anses osunt att låna till även den biten.

Hur stor andel av kontantinsatsen skulle detta extra lån vara på i så fall ungefär?

Enklast är att du hör med banken. Det är inte nödvändigtvis omöjligt att få ett sådant lån. Om du har föräldrar med stabil ekonomi är det ju även en möjlighet att se om de kan tänka sig stå med som medlåntagare.

Tack för svar! Ungefär hälften av kontantinsatsen är väl tanken i så fall. Ja, vi ska prata med banken om diverse och det här är en av frågorna jag tänkte ta upp.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tack för svar! Ungefär hälften av kontantinsatsen är väl tanken i så fall. Ja, vi ska prata med banken om diverse och det här är en av frågorna jag tänkte ta upp.

I så fall är det nog bäst att du talar med banken, vilket du redan planerat att göra. Bli inte förvånad om de också ställer sig lite tveksamma. Kan nog vara bra om ni kan visa på disciplinerat sparande under en längre tid, och annat som visar på att ni hanterar pengar seriöst.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det något bra argument för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Jag tänker att bolåneräntorna är väldigt låga. Mitt bolån är från Stabelo, med en ränta på 1,14%.

Om jag istället för att amortera extra på mitt bolån investerar i fonder får jag betydligt mer avkastning på dessa än de 1,14% det kostar att inte amortera dessa pengar. Det går till och med att placera pengarna i ett högräntekonto hos en nischbank med insättningsgaranti på cirka 0,9%, vilket är nästan lika mycket, men för den ränteskillnaden så får man också lättåtkomliga pengar i ett buffertkonto än att pengarna försvinner in i en amortering som är omöjliga att komma åt framåt med mindre än ett nytt bolån.

Pengar som är på ett buffertkonto eller till och med uppbundna i fonder är också extremt mycket enklare att komma åt om man skulle behöva dem än om man skulle tvingas ta ut ett nytt bolån. (Särskilt eftersom, om man behöver pengarna, kanske man är i en situation där banken kanske inte vill låna ut mer...)

Att amortera mer än nödvändigt på bolånet känns därför lite som att slänga pengar i sjön. De pengar man skulle extraamortera skulle ju antingen göra sig bättre i en buffert (om man inte redan har en buffert som är stor nog) alternativt i fonder.

Därför funderar jag på att ansöka om amorteringsfrihet på mitt bolån när jag når 50% belåningsgrad.

Givetvis kan ju ränteläget ändras och plötsligt räntorna stiga, men skulle det hända så går det ju faktiskt att ändra sin strategi i efterhand.

Utifrån detta, finns det något bra argument, utifrån de förutsättningarna vi har idag, för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Utifrån detta, finns det något bra argument, utifrån de förutsättningarna vi har idag, för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Folk i allmänhet är kassa på att faktiskt spara undan pengarna man inte amorterar. Fonder är dessutom en risk.

Men jag håller med, för många är inte fortsatt amortering vettigt just nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Folk i allmänhet är kassa på att faktiskt spara undan pengarna man inte amorterar. Fonder är dessutom en risk.

Men jag håller med, för många är inte fortsatt amortering vettigt just nu.

Nej, precis, men jag har ju aldrig sagt att man ska köpa grafikkort istället för att amortera, utan att man ska spara dem istället för att amortera.

Det går ju till och med att spara pengarna i tidsbestämda, bundna sparkonton med hög ränta som betalar mer än räntan på bolånet om det är den psykologiska inlåsningseffekten man är ute efter. Till exempel Marginalen Bank erbjuder ett bundet sparkonto på 7 år med en ränta på 2,05% per år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Utifrån detta, finns det något bra argument, utifrån de förutsättningarna vi har idag, för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Nej, gyllene reglen är väl alltid.

1. Skaffa en buffert för oväntade händelser. Storleken bör vara åtminstone 3 månadsutgifter.
2. Långsiktigt sparande i (aktie)fonder

Detta tycker jag gäller även om man köpt "för dyrt" och har små marginaler. Bättre att skapa sig en egen buffert genom sparande för eventuella ökade räntor i framtiden än att amortera så mycket som möjligt och sitta med noll marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Finns det något bra argument för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Jag tänker att bolåneräntorna är väldigt låga. Mitt bolån är från Stabelo, med en ränta på 1,14%.

Om jag istället för att amortera extra på mitt bolån investerar i fonder får jag betydligt mer avkastning på dessa än de 1,14% det kostar att inte amortera dessa pengar. Det går till och med att placera pengarna i ett högräntekonto hos en nischbank med insättningsgaranti på cirka 0,9%, vilket är nästan lika mycket, men för den ränteskillnaden så får man också lättåtkomliga pengar i ett buffertkonto än att pengarna försvinner in i en amortering som är omöjliga att komma åt framåt med mindre än ett nytt bolån.

Pengar som är på ett buffertkonto eller till och med uppbundna i fonder är också extremt mycket enklare att komma åt om man skulle behöva dem än om man skulle tvingas ta ut ett nytt bolån. (Särskilt eftersom, om man behöver pengarna, kanske man är i en situation där banken kanske inte vill låna ut mer...)

Att amortera mer än nödvändigt på bolånet känns därför lite som att slänga pengar i sjön. De pengar man skulle extraamortera skulle ju antingen göra sig bättre i en buffert (om man inte redan har en buffert som är stor nog) alternativt i fonder.

Därför funderar jag på att ansöka om amorteringsfrihet på mitt bolån när jag når 50% belåningsgrad.

Givetvis kan ju ränteläget ändras och plötsligt räntorna stiga, men skulle det hända så går det ju faktiskt att ändra sin strategi i efterhand.

Utifrån detta, finns det något bra argument, utifrån de förutsättningarna vi har idag, för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Nej, du tänker helt rätt. Om man kan hålla sig från att nalla av de investerade pengarna är det oftast betydligt mer lönsamt att ha dem investerade istället för att amortera när räntorna är låga. Börsen har gått väldigt bra nu ett bra tag dock så möjligen närmar vi oss en peak, med risk för en nergång när stater minskar sina stimulansåtgärder.

Däremot kan det finnas en poäng med att amortera ner lånet lite om man ligger hyfsat nära en av gränserna i amorteringskravet, mest för att minska månadskostnaden och kunna spara eller investera åtminstone en del av dessa extra tusenlappar istället.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Finns det något bra argument för varför man ska amortera mer än absolut nödvändigt på sitt bolån, helt oavsett hur mycket pengar man har?

Kanske inget bra argument men för egen del tyckte jag det var skönt att vara skuldfri så jag valde att betala av huslånet. Ej ett rationellt och bra ekonomiskt skäl men för min del kändes det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Kanske inget bra argument men för egen del tyckte jag det var skönt att vara skuldfri så jag valde att betala av huslånet. Ej ett rationellt och bra ekonomiskt skäl men för min del kändes det rätt.

Det är ett superbra argument, att sova gott om natten och veta att du äger din bostad är viktigare än maximal avkastning om du tycker att det är det!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

En fråga.

Min sambo blev klar med studierna och har nu fått en anställning (provanställning).
Hur brukar banker göra bedömningar vid lånelöfte/bolån när en av parterna är provanställd och precis klar med studierna?

Chattade snabbt med en från kundtjänst på Danske Bank och de sa att de inte lånar ut till någon som inte har en fast inkomst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

En fråga.

Min sambo blev klar med studierna och har nu fått en anställning (provanställning).
Hur brukar banker göra bedömningar vid lånelöfte/bolån när en av parterna är provanställd och precis klar med studierna?

Chattade snabbt med en från kundtjänst på Danske Bank och de sa att de inte lånar ut till någon som inte har en fast inkomst.

Det är nog lite olika från bank till bank, en sparbank jag hade med att göra betraktade provanställning som tillsvidare så länge det var "efter x månader övergår det i tillsvidare" bla bla. Dvs utan slutdatum.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag ska köpa ett hus för x antal miljoner där min inkomst hamnar inom ramen för bolån på 2% dvs 4,5ggr min årsinkomst.
Planerar sedan att renovera ovanvåningen x antal miljoner för att sedan göra en omvärdering och belåna upp huset för att täcka kostnaderna.
Dock kommer lånet efter renoveringarna hamna över 4,5ggr min årsinkomst efter omvärderingarna. Kommer detta vara ett problem eller tar de ingen hänsyn till årsinkomsten vid en omvärdering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

En fråga.

Min sambo blev klar med studierna och har nu fått en anställning (provanställning).
Hur brukar banker göra bedömningar vid lånelöfte/bolån när en av parterna är provanställd och precis klar med studierna?

Chattade snabbt med en från kundtjänst på Danske Bank och de sa att de inte lånar ut till någon som inte har en fast inkomst.

Jag och min sambo köpte hus sent förra året. Min sambo hade jobbat ~3 år efter examen och jag hade jobbat en månad efter examen (provanställning).

Vi var hos Swedbank och de kunde inte bry sig mindre om min provanställningen faktiskt. De ville ha mitt anställningsavtal så att de såg att jag inte ljög om det och sen var vi good to go. Inte en enda följdfråga ang provanställningen.

Sen som ovan säger verkar det bero på bank men Swedbank var helt obrydda för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag och min sambo köpte hus sent förra året. Min sambo hade jobbat ~3 år efter examen och jag hade jobbat en månad efter examen (provanställning).

Vi var hos Swedbank och de kunde inte bry sig mindre om min provanställningen faktiskt. De ville ha mitt anställningsavtal så att de såg att jag inte ljög om det och sen var vi good to go. Inte en enda följdfråga ang provanställningen.

Sen som ovan säger verkar det bero på bank men Swedbank var helt obrydda för oss.

Tack för svar. Ska nog boka in ett möte med en rådgivare för att se möjligheterna. Tänker att de på kundservice bara vill avsluta min chatt så snabbt som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Hej!

Jag ska köpa ett hus för x antal miljoner där min inkomst hamnar inom ramen för bolån på 2% dvs 4,5ggr min årsinkomst.
Planerar sedan att renovera ovanvåningen x antal miljoner för att sedan göra en omvärdering och belåna upp huset för att täcka kostnaderna.
Dock kommer lånet efter renoveringarna hamna över 4,5ggr min årsinkomst efter omvärderingarna. Kommer detta vara ett problem eller tar de ingen hänsyn till årsinkomsten vid en omvärdering?

Om de godkänner lånet behöver du amortera 1% extra om det är över 4,5 gånger årsinkomsten.
Det kanske kan bli problem med att få göra omvärdering tidigare än 5 år om inte renoveringen kan räknas som omfattande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Om de godkänner lånet behöver du amortera 1% extra om det är över 4,5 gånger årsinkomsten.
Det kanske kan bli problem med att få göra omvärdering tidigare än 5 år om inte renoveringen kan räknas som omfattande.

Omvärderingen är inga problem i och med att det är 100% ombyggnation. Okej så då blir det ett nytt lån vid omvärderingen som jag trodde. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Och ja valutarisk är ju en faktor, men den har jag ju iom att tillgångens värde är i utländsk valuta. Om lånet är i samma valuta så bör de i var fall röra sig tillsammans, kan ju bli problem om lånet är i SEK och kronan stärks.

Inte riktigt säker på hur man skall tänka men problemet med valutarisk är främst om du har lån i annan valuta än vad du tjänar pengar i och din inkomstvaluta kraschar. Då har du plötsligt lån du inte kan betala och skyhöga skulder; det var det som hände många i ryssland som hade tagit lån i euro för att köpa hus när deras egen valuta sen kraschade, vips så var lånen 5 gånger så dyra.

Fastigheten i sig är ju inte lika känslig för inflation, så det är lite missvisande att tänka att du har "tillgångens värde i utländsk valuta" iom att det värdet kommer röra sig upp och ner i en motvikt till eventuell uppgång och nedgång av den utländska valutan. Även om det nog finns fördröjning. Tillgångens värde påverkas möjligtvis indirekt av värdet av landets valuta där den befinner sig i, men det är som sagt kompenseras av eventuell inflation som ofta uppstår om en valutas värde går ner.

Tumregel är det nog bäst att ha sina lån i samma valuta som man tjänar pengar i om man vill vara säker på att man kan betala dem. Allt annat innebär valutaspekulation på köpet.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

Jag noterade att SBAB hade sänkt min ränta från 1,59% till 1,29% nu i juni, det är trevligt för nån som jag som inte orkar hålla på och förhandla med banker. Antar att det beror på att de tycker att min belåningsgrad har gått ner för nån generell räntesäkning har det väl inte varit på 3 månadersräntan? Känns bara märkligt att banken gör det utan att man behöver stöta på...

Fick höra att de sett över om det gick att sänka för flertalet kunder, och sedan gjort detta i ett svep. Så ja, på frågan.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Jag ska förhandla om räntan nu i september, så jag har en fundering.

Vi köpte hus för ca 11 år sen och har idag ca 50% belåning på den ursprungliga värdering från 2010. Skulle jag värdera om huset idag uppskattar jag att vi bör hamna på ca 25% belåningsgrad.
Så min fråga, spelar detta någon roll när jag ska förhandla ränta? Eller är en ny värdering bara att kasta pengarna i sjön?
Vi har inga planer på att belåna oss mer egentligen utan bara få så bra utgångsläge som möjligt vid ränteförhandling med banken.

Jag har idag inga amorteringskrav eller dyl. även om vi aktivt amorterar.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Jag ska förhandla om räntan nu i september, så jag har en fundering.

Vi köpte hus för ca 11 år sen och har idag ca 50% belåning på den ursprungliga värdering från 2010. Skulle jag värdera om huset idag uppskattar jag att vi bör hamna på ca 25% belåningsgrad.
Så min fråga, spelar detta någon roll när jag ska förhandla ränta? Eller är en ny värdering bara att kasta pengarna i sjön?
Vi har inga planer på att belåna oss mer egentligen utan bara få så bra utgångsläge som möjligt vid ränteförhandling med banken.

Jag har idag inga amorteringskrav eller dyl. även om vi aktivt amorterar.

En snabb generell värdering brukar inte kosta någonting. Bara att fråga banken.
Det är nog bara om du vill ha en mer exakt värdering som du behöver betala.
Så har det i alla fall varit när jag har omvärderat mitt hus, har inte betalt någonting alls och det tar 1 minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Tack för svar. Ska nog boka in ett möte med en rådgivare för att se möjligheterna. Tänker att de på kundservice bara vill avsluta min chatt så snabbt som möjligt

Vi hade samma situation som du. Danske sade blankt nej men inga problem hos Handelsbanken. De ville kolla sambons anställningsavtal och att bolaget hon jobbade på inte var något litet start-up eller liknande vilket kunde öka risken i deras ögon.

Permalänk
Medlem

Ah okej, tack för svar. Ska kolla med banken. Tänkte först ta det med en mäklare då jag tänkte att banken var partisk i det hela.

Skrivet av mwi:

En snabb generell värdering brukar inte kosta någonting. Bara att fråga banken.
Det är nog bara om du vill ha en mer exakt värdering som du behöver betala.
Så har det i alla fall varit när jag har omvärderat mitt hus, har inte betalt någonting alls och det tar 1 minut.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Ah okej, tack för svar. Ska kolla med banken. Tänkte först ta det med en mäklare då jag tänkte att banken var partisk i det hela.

Så vitt jag vet kan man göra två typer av värdering, en med mäklare som tar hänsyn till allt som är unikt med ert hus.
Och en när man låter datorn räkna ut medelvärdet på hus i området.
När jag har omförhandlat mitt lån har banken bara gjort den snabba på datorn.

Permalänk
Medlem

Okej. Då får det bli att ringa banken och skippa mäklaren.
Men vet du, eller någon annan, om belåningsgrad kontra ränta spelar roll i ett fall som mitt?

Skrivet av mwi:

Så vitt jag vet kan man göra två typer av värdering, en med mäklare som tar hänsyn till allt som är unikt med ert hus.
Och en när man låter datorn räkna ut medelvärdet på hus i området.
När jag har omförhandlat mitt lån har banken bara gjort den snabba på datorn.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Vi hade samma situation som du. Danske sade blankt nej men inga problem hos Handelsbanken. De ville kolla sambons anställningsavtal och att bolaget hon jobbade på inte var något litet start-up eller liknande vilket kunde öka risken i deras ögon.

Tack för info.
Får se vad de säger under mötet jag bokat med de. Jobbigaste är att jag inte bara kan byta bank då jag har lånet bundet fram tills nästa vår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Tack för info.
Får se vad de säger under mötet jag bokat med de. Jobbigaste är att jag inte bara kan byta bank då jag har lånet bundet fram tills nästa vår.

du kan ju byta när du vill även fast du har bundet, du kommer ju dock få betala nån sorts " straffavgift " eller vad det kallas.

Du får räkna om det är lönt eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Okej. Då får det bli att ringa banken och skippa mäklaren.
Men vet du, eller någon annan, om belåningsgrad kontra ränta spelar roll i ett fall som mitt?

SBAB har en trevlig app som du kan prova som indikation.
Värdeguiden heter den.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Okej. Då får det bli att ringa banken och skippa mäklaren.
Men vet du, eller någon annan, om belåningsgrad kontra ränta spelar roll i ett fall som mitt?

Det vet jag tyvärr inte.
Det kommer vara skillnad om man har 50% eller 100% belåningsgrad men ingen aning om dom gör skillnad på 50% och 25%.
Jag fick en gång svaret att jag hade för lite lån (ca 1M, <50%) för att dom skulle kunna ge mig bättre ränta 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

SBAB har en trevlig app som du kan prova som indikation.
Värdeguiden heter den.

Fick inte den att hitta min adress konstigt nog. Aja, har ändå ett hum av vad liknande hus går för här men tack för tipset.

Skrivet av mwi:

Det vet jag tyvärr inte.
Det kommer vara skillnad om man har 50% eller 100% belåningsgrad men ingen aning om dom gör skillnad på 50% och 25%.
Jag fick en gång svaret att jag hade för lite lån (ca 1M, <50%) för att dom skulle kunna ge mig bättre ränta 🙄

Aj fan, ja så kan det säkert vara med. Man är inte så intressant för banken längre med så ”låga” lån. Standard idag känns väl att var och varannan sitter med 3-5 miljoner i lån och har ett annat förhandlingsläge

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Fick inte den att hitta min adress konstigt nog. Aja, har ändå ett hum av vad liknande hus går för här men tack för tipset.

Det är så ibland men brukar bara ta något bredvid och fylla i mina uppgifter. Den ger ett rätt bra hum om hur banken kommer värdera.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3