PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Igår runt 19.30 så efter wh2ne, men jag misstänker att de har väldigt mycket att skicka iväg på samma gång och att man inte får ut alla samtidigt.

Såg nu på morgonen att de har packat min också. Beställde min kl 13.33 igår så har varit nojig att jag inte fick någon trotts ordern gick igenom. Beställde den digitala versionen å det verkar inte kommit så många av den som av den med disc.

Permalänk

Webhallen Centralllager
2021-08-25 17:21
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Inte hört något sen dess, börjar ju allt mer likna beställningen på amazon jag gjorde den 20/8 som jag inte hört ett skvatt från.

Gjorde även en beställning på Mediamarkt typ den 14e som jag heller inte hört något från.

Blir inget lir i helgen heller 😩

Permalänk
Medlem
Skrivet av nördnisse:

Webhallen Centralllager
2021-08-25 17:21
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Inte hört något sen dess, börjar ju allt mer likna beställningen på amazon jag gjorde den 20/8 som jag inte hört ett skvatt från.

Gjorde även en beställning på Mediamarkt typ den 14e som jag heller inte hört något från.

Blir inget lir i helgen heller 😩

Stod exakt samma för mig - med samma tidpunkt. Jag chattade med Webhallens kundtjänst precis och dom ändrade leveranssätt från PostNord till Instabox för eventuell leverans lördag/söndag. Gör det du också!

Anledningen som gavs var lågt bemannat lager pga. sjukdom (man kan ju tycka att det är irrelevant när ordern är packad och klar, men visst).

Edit: Medlemmarna nedanför skrev att paketet skulle vara för stort för Instabox, så jag fick gott kontakta Webhallen igen.

Mycket riktigt, enligt denna medarbetare skulle paketet inte få plats med Instabox. Han bytte istället till Airmee med hemleverans redan ikväll. Han trodde det skulle komma fram ikväll, trots att jag bor på landet långt bort från stora städer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tror det är en bugg på deras hemsidan om instabox, paketet kommer inte kunna levereras till instabox då det är för stort.
Håller tummarna att det fungerar ! Jag hade de problemet.

Permalänk
Skrivet av Rimze:

Tror det är en bugg på deras hemsidan om instabox, paketet kommer inte kunna levereras till instabox då det är för stort.
Håller tummarna att det fungerar ! Jag hade de problemet.

Exakt detta sa kundtjänst till mig precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimze:

Tror det är en bugg på deras hemsidan om instabox, paketet kommer inte kunna levereras till instabox då det är för stort.
Håller tummarna att det fungerar ! Jag hade de problemet.

Suck... Jag får väl kontakta dom igen för säkerhetsskull, för dom nämnde inget om att paketet var för stort och leveranssättet är numera Instabox på min order. :/

Edit: Mycket riktigt, enligt denna medarbetare skulle paketet inte få plats med Instabox. Han bytte istället till Airmee med hemleverans redan ikväll. Han trodde det skulle komma fram ikväll, trots att jag bor på landet långt bort från stora städer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Kanon! Hoppas du får det ikväll med den bästa fläkten

Permalänk
Medlem

Blir så jävla trött på det här. Hör till skaran som beställde från Webbhallen 25e, klockan 17:54 och det är precis som för er andra. Står att den är packeterad och klar. Hörde tom. av mig för att avboka den extra kontrollen som tydligen inte fanns i lager för att få den innan helgen.🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Stod exakt samma för mig - med samma tidpunkt. Jag chattade med Webhallens kundtjänst precis och dom ändrade leveranssätt från PostNord till Instabox för eventuell leverans lördag/söndag. Gör det du också!

Anledningen som gavs var lågt bemannat lager pga. sjukdom (man kan ju tycka att det är irrelevant när ordern är packad och klar, men visst).

Edit: Medlemmarna nedanför skrev att paketet skulle vara för stort för Instabox, så jag fick gott kontakta Webhallen igen.

Mycket riktigt, enligt denna medarbetare skulle paketet inte få plats med Instabox. Han bytte istället till Airmee med hemleverans redan ikväll. Han trodde det skulle komma fram ikväll, trots att jag bor på landet långt bort från stora städer.

Kontaktade dem och ville ändra leveransalternativ. De sa till mig att det inte gick och att det ändå inte skulle spela någon roll. Känns som att jag fick en person som inte var så sugen på att hjälpa till. Men men, den kommer när den kommer.

Permalänk
Medlem

Har någon en aning när nästa släpp kommer?

Permalänk
Skrivet av Anton333:

Har någon en aning när nästa släpp kommer?

Har varit mellan typ 16-19 varje gång jag har sett, men det behöver inte vara någon regel.

Permalänk

Väntar på upphämtning.... så nångång nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Har varit mellan typ 16-19 varje gång jag har sett, men det behöver inte vara någon regel.

Så det är värt att bara kolla varje vardag runt 16-19 på t.ex Webhallen för att ha en chans att köpa?

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen 18.30 i onsdags och beräknad leverans ikväll med budbee 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton333:

Har någon en aning när nästa släpp kommer?

Igår släpptes de runt 13-tiden. Sedan körde de en runda till runt 16 eller något sådant. Men bäst är nog att hålla lite koll hela dagen.

Permalänk
Medlem

Då ligger min redo för upphämtning, beställde i onsdags från Webhallen

Permalänk

Bokade på Mediamarkt den 14e Augusti, upptäckte idag att de skrivit fel e-postadress. Ringde kundtjänst som ändrade så att e-postadressen blev rätt, fick ett mail strax därefter om att PS5an finns att hämta.
(Mediamarkt Helsingborg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wh2ne:

Edit: Mycket riktigt, enligt denna medarbetare skulle paketet inte få plats med Instabox. Han bytte istället till Airmee med hemleverans redan ikväll. Han trodde det skulle komma fram ikväll, trots att jag bor på landet långt bort från stora städer.

Jag är övertygad om att jag inte kommer få någon leverans av Airmee. Nästan garanterat inte redan ikväll och tveksamt någonsin?

Airmee verkar inte leverera till mig om jag väljer någon annan produkt. Väljer jag att leverera till ett annat postnummer (t.ex. Örebro) så får jag upp Airmee som leveransalternativ, men inte om jag använder mitt postnummer.

Det är likadant på alla sidor jag har testat med Airmee nu.

Blä!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nördnisse:

Webhallen Centralllager
2021-08-25 17:21
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Inte hört något sen dess, börjar ju allt mer likna beställningen på amazon jag gjorde den 20/8 som jag inte hört ett skvatt från.

Gjorde även en beställning på Mediamarkt typ den 14e som jag heller inte hört något från.

Blir inget lir i helgen heller 😩

Inget nytt någonstans. Vad fan är det frågan om, varför har PostNord inte hämtat skiten på webhallen? Varför har amazon fortfarande inte hittat alla ”försvunna” playstation? Varför ringer mediamarkt alla förutom mig?

Permalänk
Medlem

MM

Skrivet av nördnisse:

Inget nytt någonstans. Vad fan är det frågan om, varför har PostNord inte hämtat skiten på webhallen? Varför har amazon fortfarande inte hittat alla ”försvunna” playstation? Varför ringer mediamarkt alla förutom mig?

Det undrar jag med, inte hört nåt from mediamarkt angående ps5.

Permalänk
Skrivet av nördnisse:

Webhallen Centralllager
2021-08-25 17:21
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Inte hört något sen dess, börjar ju allt mer likna beställningen på amazon jag gjorde den 20/8 som jag inte hört ett skvatt från.

Gjorde även en beställning på Mediamarkt typ den 14e som jag heller inte hört något från.

Blir inget lir i helgen heller 😩

Exakt samma situation när det gäller MM här, beställde den 14e i Stockholm, men har inte hört något alls. Ringde under veckan och de sa att jag skulle räkna med att den kommer idag, men inget meddelande har kommit än.

Permalänk
Medlem

Jag fick sms av MM igår kväll att ps5an finns nu att hämta i Jönköping.

Permalänk
Medlem

MM

Skrivet av NaxxN:

Jag fick sms av MM igår kväll att ps5an finns nu att hämta i Jönköping.

Verkar som vissa städer får sina PS5 tidigare än andra. Inte hört nåt från MM i Eskilstuna än idag.

När var det du beställde ps5:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wh2ne:

Jag är övertygad om att jag inte kommer få någon leverans av Airmee. Nästan garanterat inte redan ikväll och tveksamt någonsin?

Airmee verkar inte leverera till mig om jag väljer någon annan produkt. Väljer jag att leverera till ett annat postnummer (t.ex. Örebro) så får jag upp Airmee som leveransalternativ, men inte om jag använder mitt postnummer.

Det är likadant på alla sidor jag har testat med Airmee nu.

Blä!

Mycket riktigt så skickas paketet med PostNord hemkörning, så leverans lär ske på onsdag, en vecka efter lagd order. Tråkigt!

Förhoppningsvis kan jag ändra via PostNord så det kommer till ICA på måndag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comp0za:

Verkar som vissa städer får sina PS5 tidigare än andra. Inte hört nåt från MM i Eskilstuna än idag.

När var det du beställde ps5:an?

Jag beställde min den 15/8

Permalänk
Skrivet av Comp0za:

Verkar som vissa städer får sina PS5 tidigare än andra. Inte hört nåt från MM i Eskilstuna än idag.

När var det du beställde ps5:an?

När jag pratade med kundtjänst idag så sa de något om att alla butiker skulle fått in sina PS5or denna veckan men att inte alla hade fått det.

Permalänk
Medlem

Edit - falskt alarm

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Edit - falskt alarm

Haha, blev så hyped när jag såg att det skickades 1 min sen

Permalänk
Medlem

Fick nu kollinummer, beställde från webhallen 13:27 igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton333:

Haha, blev så hyped när jag såg att det skickades 1 min sen

Kan vara ett digital släpp på g, Webhallen la upp och tog ner.

edit - Digital i lager

https://www.webhallen.com/se/product/320479-Playstation-5-Dig...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650