Snabbkoll: Använder du någon tjänst för spelstreaming?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Använder du någon tjänst för spelstreaming?

Spelar du dina spel "lokalt" eller har du hakat på möjligheterna med att strömma spel?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Använder mig av Playstation Now och är rätt nöjd med utbudet (800+ titlar), man kan ladda ner alla PS4-spel om man inte vill streama.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Räknas STEAM LINK ?
Kör det på TVn på en Nvidia Shield så slipper jag ha pc där funkar

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har Nvidia Geforce Now och Xcloud som aktiva prenumerationer, men jag använder dem inte...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Lär ju vara en hel del som kör Xbox Cloud Gaming, med tanke på att det ingår i Gamepass Ultimate som var och varenda kotte har med tanke på hur suveränt det är

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KroesusSork:

Lär ju vara en hel del som kör Xbox Cloud Gaming, med tanke på att det ingår i Gamepass Ultimate som var och varenda kotte har med tanke på hur suveränt det är

Jag har visserligen Gamepass Ultimate, men använder inte den delen av tjänsten. Så svaret borde väl då bli "nej" på frågan, även om jag har tillgång till den.

/Hans

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har visserligen Gamepass Ultimate, men använder inte den delen av tjänsten. Så svaret borde väl då bli "nej" på frågan, även om jag har tillgång till den.

/Hans

Samma här. Jag vet inte ens hur man gör, såg aldrig något liknande Steams lokal streaming som är super enkel, på spelets sida kan man bara välja "Play" or "Stream". Hade det varit så enkelt i Xbox menyn eller Windows Xbox appen så hade jag nog använt det enstaka gånger till enklare spel bara för att snabbtesta dom.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Har Game Pass Ultimate och xCloud via det men inget jag använt mer än att testa. De andra tjänsterna intresserar inte då de är för begränsade. Dock med undantag för Nvidias lösning men har inget behov av något sådant heller.

Permalänk
Medlem

Har reggade konton både på GF Now och Stadia.
Tyvärr är Stadiaspelen jag provat endast för handkontroll, jag hade gärna kört Desteny2 om det gått att köra med tangentbord och mus.
GF Now är riktigt bra...men tyvärr försvann de titlarna jag gillade där när flera spelstudios drog tillbaka rättigheterna.

Så..jag har två tjänster men använder dem inte.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
99:e percentilen

Spelar inte mycket alls, streaming eller ej. Blev så sent som igår upplyst av en polare om att jag inte varit online på Steam på sex veckor. Tanken är förvisso att komma igång igen till hösten, men då kommer det vara CS:GO för hela slanten och möjligtvis lite TrackMania. Är alltid lika förvånad över hur många spel folk hinner med att spela!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har GeForce Now, och använder det nästan dagligen. Det är inget substitut för en gaming-pc, men rätt nära nog. Spelupplevelsen är helt klart positiv, och slår nog lätt t.ex. konsoler så länge man har bra när (tråd).

En stor orsak till att jag använder det så aktivt är också att mitt GTX 970 inte riktigt håller måttet, men jag betalar hellre typ 300kr per halvår för Founders än 8000kr för ett mellanklasskort.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

GeForce Now är det enda som skulle kunna locka, alla andra som vill ha betalt igen för spel jag redan köpt kan ju försöka skaffa kunder någon annanstans.

Permalänk
Medlem

jag fick med ett års gratis GeForce Now när jag köpte mitt FE 3090, testade på min Sony Android TV men fan fick det aldrig att fungera bra ljudet laggade som fan i de flesta spel, googlade man var det mycket folk som hade just detta problem. Så jag gav upp, testade på en annan Philips också men samma fel där.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sony Playstation Now fungerar förvånansvärt bra, finns några gamla klassiker jag ville spela där och det kommer nya ibland så det är definitivt inte läge att säga upp än

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vill man se ett spel eller få information kring ett spel som man är intresserad av så finns Youtube. Det finns alltid någon som spelat in sitt spelande och lagt ut det med eller utan kommentarer.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Vill man se ett spel eller få information kring ett spel som man är intresserad av så finns Youtube. Det finns alltid någon som spelat in sitt spelande och lagt ut det med eller utan kommentarer.

Okej? Men vad har det med detta att göra?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av NightFred:

Vill man se ett spel eller få information kring ett spel som man är intresserad av så finns Youtube. Det finns alltid någon som spelat in sitt spelande och lagt ut det med eller utan kommentarer.

Frågan var mer riktad till om man spelar via en streamingtjänst. Inte passivt tittar på streams

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag kör bara "hemmastreamat" ibland där jag spelar PC Civilization 5/6 streamat till Android-surfplattan. Använder appen Anydesk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Okej? Men vad har det med detta att göra?

Skrivet av UndaC:

Frågan var mer riktad till om man spelar via en streamingtjänst. Inte passivt tittar på streams

Nej, och har ingen avsikt att börja med det
80 % 601

Ursäkta, jag kanske skulle skrivit lite till. Mitt inlägg var mer riktat till följande. Se ovan. Jag är alltså inte intresserad av spela på en streaming tjänst. Men jag brukar titta på Youtube om jag vill se något spel.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Jag använder Steam Link och Xbox 360 kontroll inkopplad i Samsung TVn, funkar förvånansvärt bra 👌🏼

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Snusfri

Iomed att man har ett 3090 så skulle det kännas lite dumt att köra med någon slags streaming hemma.

I nyaste laptopen sitter det ett 1650 så den är fullt duglig för lite gaming på resande fot.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Teknologin är inte där ännu, alldeles för långa fördröjningar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag kör geforcenow, xcloud och steamlink (eller ”anywhere” eller vad den nu heter) när jag inte sitter framför datorn.

En realme 6 tillsammans med en xbox1-kontroll (eller steamkontroll beroende på spel) och ett fäste fungerar kanon för att släcka gamingtörsten när man nattar barn eller liknande

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Prenumererar på GeForce now, mest för att jag tycker det är rätt väg att gå, inte försöka tvinga att betala ännu en gång för spel jag redan köpt när det egentligen inte har något med själva streamingen att göra.
Jag tillhör de som inte tycker att spelproducenterna skulle haft något att säga till om att deras spel "fanns" på GeForce now

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Inaktiv

Nej och har ingen avsikt att börja med det (just nu). Men vem vet om 5-10 år hur det ser ut? Kan tänka mig när det funkar identiskt som att ha spelen på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Kör Xcloud på dator och mobil lite då och då. Mycket för att testa Gamepass spel innan jag installerar dem. Fungerar helt ok men latensen är påtaglig i många spel. Vore schysst om dom la till stöd för mus och tangent bord i vissa spel men det kräver ju att Xbox stöder det.

Permalänk
Medlem

Playstation now och Gamepass. Har dock bara använt Playstations streaming på några lir men gillar överlag inte det. Bildkvaliteten blir ju inte vad man är van och precisionen i spel blir inte så bra men duger i krig.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Nej, använder ingen. Har inget behov av det heller. När jag inte är hemma så har jag ingen tid att spela och när jag väl är hemma så har jag kompetent nog dator att jag inte behöver nån streaming tjänst. Sen hjälper det inte heller att man är fast med en långsam ADSL anslutning.

Jag har däremot testat Geforce Now som fungerade förvånansvis väl, men det var på min dator när jag bodde i en lägenhet med 100Mb/s fiber. När jag testade samma grej (på samma nätverk, fast med 5Ghz WiFi) på min tablet med en kontroller var upplevelsen väldigt mycket sämre (lagg m.m. trots bra bandbredd och latens). Så det verkar som man behöver hyfsade förutsättningar för att det ens ska fungera som en ersättare. Jag ÄLSKAR dock att man inte behöver köpa om spel och kan bara kör med de man redan äger, men jag hatar att alla bra spel har tagits bort sen jag testade tjänsten när den släpptes.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Teknologin är inte där ännu, alldeles för långa fördröjningar.

Jag håller inte med. För 90% av spel funkar det utmärkt, så länge du har okej nätverk. Det som inte funkar är rätt marginellt, typ twitch shooters.

Jag har senaste halvåret lirat Cyberpunk 2077, AC Odyssey, Valheim, Control, Division 2 och lite annat, och jag föredrar GF Now över att spela lokalt med de inställningar som GTX 970 tillåter.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Streamar lokalt, från PC till Nvidia Shield och det fungerar jättebra.