New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem

Undrar om detta ens kommer gå att spela första 2-3 dagarna? Sägs vara små servrar med, enbart runt 1000pers.

Hur var betan ni som provade? Kö? Lagg?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Undrar om detta ens kommer gå att spela första 2-3 dagarna? Sägs vara små servrar med, enbart runt 1000pers.

Hur var betan ni som provade? Kö? Lagg?

Inge större problem när jag körde den längre betan för en-två månader sen, de fixade mycket server issues då. De har haft tre beta tester nu så servrarna ska nog va stabila. Sen är väl launch day alltid launch day. 8.00 loggas det in!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Nån som kör med ett 3090 och är orolig att det ska börja brinna imorrn 08:00 när man drämmer igång spelet?
Jag har frame rate limit på 117 fps genom Nvidia drivarna, borde man dra ner den till 60? D:

Verkar vara folk med både EVGA och Gigabyte som fick problem i somras under betan.

Dom ska ju ha fixat problemet, vilket var uncapped framerate i menyn.

Permalänk
Medlem

Så..då sitter man på jobbet och längtar hem 😄 får trösta mig med att jag slutar kl 15.00 så jag hamnar kanske inte i den största klungan och måste slåss om questgrejerna.
Det kommer väl en ny våg spelare mellan 16.00-18.00 så jag går skynda mig till min start stad.

Ha det kul idag och hoppas det inte blir för mycket strul vid 8.00!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Så..då sitter man på jobbet och längtar hem 😄 får trösta mig med att jag slutar kl 15.00 så jag hamnar kanske inte i den största klungan och måste slåss om questgrejerna.
Det kommer väl en ny våg spelare mellan 16.00-18.00 så jag går skynda mig till min start stad.

Ha det kul idag och hoppas det inte blir för mycket strul vid 8.00!

Samma här! Hoppas det inte är allt för lång kö att komma in bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av i3sch:

Samma här! Hoppas det inte är allt för lång kö att komma in bara!

Jag hoppas bara på att jag får skapa min karaktär och claima mitt namn på gubben vid 15.20. Är det för jäkligt med folk kan jag ta det lugnt...det går ju att sammla på sig grejer så man har när man kommer till staden och slipper att leta runt den.
Sten, flinta, läder och trä

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Sitter redo att hoppa in vid 08:00 för att ta sitt namn, hoppas bara inte det är för långa köer. Tur man jobbar hemma, otur att man har möte 08:15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det behövde inte jag iaf. Bara att köpa spelet över steam och ladda ned det, sen starta. Kommer bara till char creation menyn eftersom world servers inte är startade än..såklart. Spelade Betan och där behövdes ingen separat inloggning.

Tack.

Laddar ner i detta nu. Inte strålande hastighet från Steam direkt. 20-21MB/s, brukar ligga runt 60 på min 500uppkoppling. Jaja.

Kom man fram till vad som hände med grafikkorten som pajade under sommaren med New World? Läste aldrig då, bara sågg det passera i flödet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Sådär ja, plats 6507 i kö in till Midgard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Sådär ja, plats 6507 i kö in till Midgard.

aa samma 6300

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

5073 i kö på Bifrost.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack.

Laddar ner i detta nu. Inte strålande hastighet från Steam direkt. 20-21MB/s, brukar ligga runt 60 på min 500uppkoppling. Jaja.

Kom man fram till vad som hände med grafikkorten som pajade under sommaren med New World? Läste aldrig då, bara sågg det passera i flödet.

Det gällde deffekta rtx 3090 från EVGA och Gigabyte. På grund av att fpsen inte var kappad i menyerna överhettades lödningen för minnesmodulerna på dessa kort, en konstruktionsmiss som går under garantin.
Spelet är nu kappat i menyerna så problemet skall inte kunna hända de som inte pajade sina kort.
Tyvärr så kan ju korten gå sönder av annat då de faktiskt har en deffekt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att köerna släpper fram till kl 15 Man kan fortfarande skapa karaktären och claima namnet väl?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hastigheten på kön är ca' 1k personer / 20 min.
Så om man har tur är man inne efter lite mer än en timme på Midgard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det gällde deffekta rtx 3090 från EVGA och Gigabyte. På grund av att fpsen inte var kappad i menyerna överhettades lödningen för minnesmodulerna på dessa kort, en konstruktionsmiss som går under garantin.
Spelet är nu kappat i menyerna så problemet skall inte kunna hända de som inte pajade sina kort.
Tyvärr så kan ju korten gå sönder av annat då de faktiskt har en deffekt.

Tack.

Hmmmmmmm. Skapade karaktär och efter det svart skärm!?

Skrivet av KingCobra:

Man får hoppas att köerna släpper fram till kl 15 Man kan fortfarande skapa karaktären och claima namnet väl?

Ja. Jag kunde skapa karaktär och namn och efter det = köplats efter lång tid med svart skärm.

Edit: Aha, Köplats nu. Edit igen: För quote.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kan en server bli full? Dvs att nyregistreringar förbjuds. Jag vill gärna spela på Midgard men kommer inte kunna logga in förrän kl 17:30 idag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack.

Hmmmmmmm. Skapade karaktär och efter det svart skärm!?

Ja. Jag kunde skapa karaktär och namn och efter det = köplats efter lång tid med svart skärm.

Edit: Aha, Köplats nu. Edit igen: För quote.

Om man har ett defekt 3090 så skulle det nog frästs till och sen stängde datorn ner, så du är safe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Om man har ett defekt 3090 så skulle det nog frästs till och sen stängde datorn ner, så du är safe

Jodå, tyckte bara att "svartskärmen" varade lite för länge. Musik och andra ljud dog ut under tiden den varade.

Fånigt av mig men stör mig på att "mitt" nick i MMO´s alltid är upptaget numer. Förut kunde jag döpa första gubben till "mitt" nick på vilken server som helst i WoW/Swtor. Se var det kört. Självklart var "mitt" nick taget i New World med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Sitter på 2100 i kön. Någon som valt eller bestämt sig för faction?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jodå, tyckte bara att "svartskärmen" varade lite för länge. Musik och andra ljud dog ut under tiden den varade.

Fånigt av mig men stör mig på att "mitt" nick i MMO´s alltid är upptaget numer. Förut kunde jag döpa första gubben till "mitt" nick på vilken server som helst i WoW/Swtor. Se var det kört. Självklart var "mitt" nick taget i New World med.

Samma här. haft samma nick i åratal. Skapade det i CS runt 2001 och det var jag ensam med till jag började spela wow, då namnet är likt ett produktnamn var det omöjligt att välja det.
Alla andra spel har det funkat bra till för ett par år sen. Nu är det redan upptaget varje gång.

Har en 3-4 nick som jag skall testa....det sista är jag verkligen ensam om så den vore det extremt konstigt om det skulle vara upptaget.

Fortfarande extrema köer?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

För att se kötider och dylikt

https://newworldstatus.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaQuinz:

Sitter på 2100 i kön. Någon som valt eller bestämt sig för faction?

Blir nog Covenant eller Marauder. Svenska companies skall ju välja någon av dem vad jag sett. Får se vad det blir.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Samma här. haft samma nick i åratal. Skapade det i CS runt 2001 och det var jag ensam med till jag började spela wow, då namnet är likt ett produktnamn var det omöjligt att välja det.
Alla andra spel har det funkat bra till för ett par år sen. Nu är det redan upptaget varje gång.

Har en 3-4 nick som jag skall testa....det sista är jag verkligen ensam om så den vore det extremt konstigt om det skulle vara upptaget.

Fortfarande extrema köer?

Skrivet av KingCobra:

Blir nog Covenant eller Marauder. Svenska companies skall ju välja någon av dem vad jag sett. Får se vad det blir.

Är barnsligt sur över nicket gammelgubbe som jag är. Är ett nick som inte "passar" in på något språk nästan annat än "skandinaviska".

Hoppade ur kösittandet, får nöja mig med att ha skapat en gubbe med reservnicket.

Inte satt mig in i just alls vilken faction att köra med. Lutar åt Covenant då jag tycker mig sett att det är det som nämnts oftast här.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaQuinz:

Sitter på 2100 i kön. Någon som valt eller bestämt sig för faction?

Syndicate för min del! Är i kö 1500 nu Midgard, men fick i alla fall namnet jag ville ha.

Permalänk
Medlem

Funderar på om man har nicket som förnamn och ett "efternamn" skulle funka? Man kanske inte kan ha mellanslag i namnet?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Funderar på om man har nicket som förnamn och ett "efternamn" skulle funka? Man kanske inte kan ha mellanslag i namnet?

Mellanslag funkar!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Och där gick Midgard in i maintenance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Och där gick Midgard in i maintenance

mm efter 2 timmar i kö,Usa spelare som köar å spelar

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna flytta karaktär till annan server efter man har valt en?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dennisen:

Undrar om detta ens kommer gå att spela första 2-3 dagarna? Sägs vara små servrar med, enbart runt 1000pers.

Hur var betan ni som provade? Kö? Lagg?

Ska vara 10 000 spelare per server nu på launch, och kan säga att kötiderna reflekterar det just nu också

Serven jag spelar på gick ner efter 1 1/2 timme för "Maintenance". När den kom upp igen så fungerade inte E (interaction) för de flesta, så tvingad att starta om spelet - Suttit i kö snart 20 min och knappt rört mig från position 347 trots prioritering

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >