New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Hedersmedlem

Argh, satt i kö på Midgard sedan runt 8.20 och var nere på runt 1000 i köplats när servern gick ner i Maintenance och nu när jag är tillbaka i kö sitter jag på plats 3100 ..... antar det är tur jag kan sitta och jobba hemifrån samtidigt

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Verkar ju finnas många servrar där det inte är någon kö alls.
Eller är det så att det enbart en Midgard som känns aktuell att spela på?

Permalänk
Medlem

Läst på forumen att det är US spelare som försöker komma in på EU servers på grund av att vi i EU är de första servrarna som öppnar. Gissar att köerna kommer minska rejält när US servrarna öppnar.

Man blir lite luttrad när servrarna går ned efter bara två timmar...men man får trösta sig med att det är ju något de skall fixa
När öppnar US servrarna i svensk tid? Skulle vara intressant och se skillnaden på köerna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Verkar ju finnas många servrar där det inte är någon kö alls.
Eller är det så att det enbart en Midgard som känns aktuell att spela på?

Du kan ju starta en andra char på en sådan server bara för att testa och chillspela lite tills köerna blir bättre

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag och polarna bytte till Gaunes server. Den har nästan ingen kö. Midgard har alldeles för lång kö, får ju sitta i timmar varje gång man ska in. Får man en DC te.x. så är det kört. De kör dessutom en del quick-maintenance nu så servrarna går ner i typ 10 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ska vara 10 000 spelare per server nu på launch, och kan säga att kötiderna reflekterar det just nu också

Serven jag spelar på gick ner efter 1 1/2 timme för "Maintenance". När den kom upp igen så fungerade inte E (interaction) för de flesta, så tvingad att starta om spelet - Suttit i kö snart 20 min och knappt rört mig från position 347 trots prioritering

https://newworldstatus.com/

Det är tak på 2k spelar / server, inte 10k

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då var alla servrar nere! Gotta love MMO-release days <3

EDIT: Nähe, var bara nån bugg, nu verkar det finnas servrar igen

Permalänk
Medlem

Kul att man suttit i kö sen kl 8 på Midgard, och så går den ner och nu kommer man inte in. Riktigt härlig WoW classic känsla, förutom att man då kom in på en server där.

Permalänk
Samsung Sverige

Haha jag har också försökt att spela, jag var glatt förvånad att spelet ens startade...sen började det.

Nej jag låter bli spelet tills det fungerar, SÅÅÅ sugen var jag kanske inte nu när jag möts med dessa serverproblem.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

https://newworldstatus.com/

Det är tak på 2k spelar / server, inte 10k

Kolla lite på listan sen undra jag vad skillnaden mellan "world sets"?

OT: Sen såg jag en server som hette Runeberg

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Om några av er inte vill sitta i kö i timmar, kör på Gaunes server vettja. Vi kanske kan få ihop ett gäng svenskar där å

Permalänk
Medlem

Aa det blir att plocka en annan server efter lunch tror jag.. Har också köat sedan 08:15 men inte kommit in. Nu går det inte ens att ställa sig i kö

Permalänk
Medlem

Om jag räknat rätt (inte säker) kommer US servrarna öppna kl 17.00 svensk tid. Då kommer garanterat köerna bli normala.
Hur är det nu, får man starta fler än en karaktär? Jag såg att det var 2-3 slots igår. Då kan man ju starta en twink på en server utan kö tills köerna på den servern man vill spela blir kortare.

Att man alltid upplever samma problem varje gång ett nytt MMO lanseras men det är klart, det är väldigt många som bara vill testa spelet för att sen refounda det. Problemet är ju att man har två timmar på sig efter man startat spelet...om jag inte är helt ute och snurrar. 2 timmar i kö och serveromstarter lär ju inte göra dessa speciellt klokare

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

lugnar nog ner sig när us öppnar

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Haha jag har också försökt att spela, jag var glatt förvånad att spelet ens startade...sen började det.

Nej jag låter bli spelet tills det fungerar, SÅÅÅ sugen var jag kanske inte nu när jag möts med dessa serverproblem.

//Pontus

Som sagt, testa igen efter kl 17.00, då borde US spelarna gå över till sina egna servers.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Varför öppnar dom inte alla servar samtidigt, detta är ju rent idiotiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Varför öppnar dom inte alla servar samtidigt, detta är ju rent idiotiskt

Ja verkligen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lite konstigt att dom skulle öppna servrarna kl 8 på morgonen, men nu börjar jag tycka det är en bra idé.
Då hinner ju dom kanske fixa lite server buggar och skit tills man kommer hem från jobbet och kan spela själv 😂

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozbaab:

https://newworldstatus.com/

Det är tak på 2k spelar / server, inte 10k

Intressant, antar att de cappar upp det senare.

Målstolpen har flyttats progressivt sedan alfa (200, 500 och sedan 1000 på open-beta), senaste jag hörde något kring det hela var att 10 000 spelare skulle vara "end-game" för kapaciteten på en server. Men.. Antar att isåfall är det vid ett senare skede (om det blir av).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk

Ska testa det ikväll med brorsan, men då kanske alla servers är fulla?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ska testa det ikväll med brorsan, men då kanske alla servers är fulla?

Dom är fulla redan nu Förhoppningsvis har alla amerikaner lämnat EU servrarna då så det kanske är lättare att komma in.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Dom är fulla redan nu Förhoppningsvis har alla amerikaner lämnat EU servrarna då så det kanske är lättare att komma in.

Ja vi är ett gäng som ska lira på Amenti, men 3000 pers i kö typ lol

Kanske får välja en annan server då...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ja vi är ett gäng som ska lira på Amenti, men 3000 pers i kö typ lol

Kanske får välja en annan server då...

Starta upp en twink som du kan deleta sen för att ställa in keybindings osv som du vill ha dem på en lågpoppulerad server. Det skall jag göra om det är helt kört på Midgard när jag kommer hem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Blev Iroko istället för mig. Midgard är en av de mest populerade servrarna så det kommer ta mer än en vecka iaf för att kunna spela i rimlig tid utan kö.
Kön rörde sig helt otroligt långsamt, ca' 500 / 30 min och det var 2500 när jag började köa igen efter lunch

Permalänk
Medlem

Kul test. Vill inte lira mer för att inte "spoila" för mycket på vad som kommer vara huvudgubben. Var 5k kö till den på Midgard.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Blir inte Midgard för mig och polaren. Tänker inte ödsla med tid för att stå i en kö. Visst kommer dämpa kanske om en månad, men känner verkligen inte för att köa på en server med så pass lång kö.

Permalänk
Medlem

Hur länge får man stå afk innan man loggas ut? När jag väl är inne vill jag inte ut igen

Permalänk

US East servrarna startar upp nu, borde lätta lite på trycket kan man hoppas!

Permalänk
Medlem

Metsola är bra server, sett 300 kö som mest

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Sjukt kul att hamna på en 3000 pers prio kö för att datorn krashade. Sen hjälper det ju inte att prio kön verkar gå långsammare än vanliga kön. Hoppas de har möjlighet att dynamiskt öka server cap för 2000 är på tok för lite.

Sen är jag fullt medveten om att det skulle bli så här då jag valt att spela på Midgard men hade varit bra om de hade någon grace period på åtminstonne 5 minuter efter man DCat.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA