Permalänk
Medlem

HAr nu spelat i RE4 i ca 3 timmar. Riktigt roligt spel.
Jag spelade originalet när det begav sig på Nintendo GameCube tiden och det här är ger verkligen nostalgi-känsla
Det känns verkligen som Resident evil 4 fast att man är inne i det.

Den stora skillnaden är ju att man kan sikta helt fritt skjuta headshots och skjuta fienderna i benen så dom ramlar där man vill typ.
Skjuta deras bomber i händerna osv, allt sånt är mycket lättare så klart än med tidigare "tank kontroller".

Man kan i options ändra till "gammalt styrsätt" att man inte kan sikta och röra sig samtidigt, jag antar att den valmöjligheten finns för den som vill självplåga sig

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Försökte köpa med min 30% promo kod som går ut imorgon, drog ned priset till 28$, men vid bank-ID verifikationen stod det 40$ ändå. Testade om koden funkade på något annat spel, köpet gick igenom utan bank-ID verifikation så nu sitter jag med något skitspel istället för RE4..

Nu blir det att sura och vänta på en refund istället för att spela RE4 haha

Jag skrev till dig på Facebook där du frågade kring detta. Misstänker att det är du om inte annat.

Men jag kan skriva här med. Det verkar vara problem för oss i svedala (bara vissa av oss gissar jag) när man försöker betala med kort direkt. Jag fick samma fel och löste det genom att byta betalningssätt till PayPal. Då fungerade koden.

Jag har Handelsbanken och Mastercard om vi ska försöka se ett samband med felet.
Google kunde inte lösas det på en vecka efter otaliga försök och felsökning så jag fick en store credit på 20$ att använda. Upptäckte samma dag att Paypal kunde kringgå problemet så jag fick typ ett spel till gratis pga problemet.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Jag skrev till dig på Facebook där du frågade kring detta. Misstänker att det är du om inte annat.

Men jag kan skriva här med. Det verkar vara problem för oss i svedala (bara vissa av oss gissar jag) när man försöker betala med kort direkt. Jag fick samma fel och löste det genom att byta betalningssätt till PayPal. Då fungerade koden.

Jag har Handelsbanken och Mastercard om vi ska försöka se ett samband med felet.
Google kunde inte lösas det på en vecka efter otaliga försök och felsökning så jag fick en store credit på 20$ att använda. Upptäckte samma dag att Paypal kunde kringgå problemet så jag fick typ ett spel till gratis pga problemet.

Nja det är inte mig du pratat med haha... Men bra att det löste sig för dig, verkar som att jag måste kontakta oculus supporten

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Nja det är inte mig du pratat med haha... Men bra att det löste sig för dig, verkar som att jag måste kontakta oculus supporten

Haha, trodde det då det var en till svensk som frågade kring detta igår kväll.
Oculus supporten kunde aldrig hitta felet för min del, därav 20$ store credit. Men Paypal löser det säkert för dig med om du betalar med samma kreditkort den vägen.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Försökte köpa med min 30% promo kod som går ut imorgon, drog ned priset till 28$, men vid bank-ID verifikationen stod det 40$ ändå. Testade om koden funkade på något annat spel, köpet gick igenom utan bank-ID verifikation så nu sitter jag med något skitspel istället för RE4..

Nu blir det att sura och vänta på en refund istället för att spela RE4 haha

Jag hade exakt samma fel när jag använde OCULUS30 koden på Lone Echo 2. Valde dock att testa genomföra köpet ändå och kolla om priset blev rätt, och det blev det. Så problemet är helt enkelt att vad som står i BankID verifikationen inte stämmer överens med var som kommer dras när man använder en rabattkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Jag hade exakt samma fel när jag använde OCULUS30 koden på Lone Echo 2. Valde dock att testa genomföra köpet ändå och kolla om priset blev rätt, och det blev det. Så problemet är helt enkelt att vad som står i BankID verifikationen inte stämmer överens med var som kommer dras när man använder en rabattkod.

Samma erfarenheter, rabatterna står inte med om man betalar med kort men man får endå rabatten.
Väljer nu mer att bara betala med paypal där får man korrekt belopp direkt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

HAr nu spelat i RE4 i ca 3 timmar. Riktigt roligt spel.
Jag spelade originalet när det begav sig på Nintendo GameCube tiden och det här är ger verkligen nostalgi-känsla
Det känns verkligen som Resident evil 4 fast att man är inne i det.

Den stora skillnaden är ju att man kan sikta helt fritt skjuta headshots och skjuta fienderna i benen så dom ramlar där man vill typ.
Skjuta deras bomber i händerna osv, allt sånt är mycket lättare så klart än med tidigare "tank kontroller".

Man kan i options ändra till "gammalt styrsätt" att man inte kan sikta och röra sig samtidigt, jag antar att den valmöjligheten finns för den som vill självplåga sig

Har bara hunnit köra i drygt en timme, men jag håller med! Rätt fantastisk upplevelse att ge sig in i en ett spel man har ett par hundra timmar i med ett helt annat perspektiv

Tycker att gamespots recension av spelet är rätt spot on:

Imo ett av "must have"-spelen till quest två, vare sig man lirat re4 tidigare eller ej

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Om det är nån mer som låtit Pistol Whip ligga och damma de senaste månaderna kan jag rekommendera det gratis DLC:t Smoke and Thunder 👍

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ett fåtal spel från steam via airlink utan problem, men...

Nu försökte jag för första gången spela No Man's Sky och även om spelet laddas som det ska så är det pannkaksbild. Någon som vet en fix?

När jag googlar efter lösningar har jag läst flera säga att man bör starta spelet direkt från Oculus istället för Steam och att Oculus automatiskt kan söka efter kompatibla spel. Men hur gör jag det? Det finns ett plus jag kan trycka på inne i mitt oculusbibliotek men där står det bara "no apps found".

Normalt dyker spelen upp i oculusbiblioteket efter att jag startat de en gång på steam men inte när det kommer till No Mans Sky.. Gissningsvis för att det inte startar i VR...

Edit: Ska kanske tillägga att steam frågar om jag vill starta spelet i VR eller som vanligt. Även när jag trycker på VR så blir det vanlig pannkaksbild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag har spelat ett fåtal spel från steam via airlink utan problem, men...

Nu försökte jag för första gången spela No Man's Sky och även om spelet laddas som det ska så är det pannkaksbild. Någon som vet en fix?

När jag googlar efter lösningar har jag läst flera säga att man bör starta spelet direkt från Oculus istället för Steam och att Oculus automatiskt kan söka efter kompatibla spel. Men hur gör jag det? Det finns ett plus jag kan trycka på inne i mitt oculusbibliotek men där står det bara "no apps found".

Normalt dyker spelen upp i oculusbiblioteket efter att jag startat de en gång på steam men inte när det kommer till No Mans Sky.. Gissningsvis för att det inte startar i VR...

Edit: Ska kanske tillägga att steam frågar om jag vill starta spelet i VR eller som vanligt. Även när jag trycker på VR så blir det vanlig pannkaksbild.

Gör det nån skillnad ifall du kör med Link över USB?

Om det skulle vara något strul med SteamVR kan du också testa att installera (eller avinstallera, om du redan kör med det) betaversionen (högerklicka på SteamVR -> Properties -> Betas).

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Jag har spelat ett fåtal spel från steam via airlink utan problem, men...

Nu försökte jag för första gången spela No Man's Sky och även om spelet laddas som det ska så är det pannkaksbild. Någon som vet en fix?

När jag googlar efter lösningar har jag läst flera säga att man bör starta spelet direkt från Oculus istället för Steam och att Oculus automatiskt kan söka efter kompatibla spel. Men hur gör jag det? Det finns ett plus jag kan trycka på inne i mitt oculusbibliotek men där står det bara "no apps found".

Normalt dyker spelen upp i oculusbiblioteket efter att jag startat de en gång på steam men inte när det kommer till No Mans Sky.. Gissningsvis för att det inte startar i VR...

Edit: Ska kanske tillägga att steam frågar om jag vill starta spelet i VR eller som vanligt. Även när jag trycker på VR så blir det vanlig pannkaksbild.

Jag har för mig att det finns ett VR alternativ i spelets inställnigar.

Permalänk
Medlem

Nya läckor som verkar visa designen på beryktade Quest Pro: https://uploadvr.com/oculus-quest-pro-leak-videos/

Ser ut att stödja helkroppsspårning och ansiktsspårning. Ny design på kontrollerna som nu inte längre tycks ha någon spårningsring. Tunnare profil på headsetet. För egen del är det mest intressanta inte med i läckan, dvs data om skärmpanelen. Och vågar man hoppas på foveated rendering..? Hur som, spännande vad som ska visas på torsdag!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Nya läckor som verkar visa designen på beryktade Quest Pro: https://uploadvr.com/oculus-quest-pro-leak-videos/

Ser ut att stödja helkroppsspårning och ansiktsspårning. Ny design på kontrollerna som nu inte längre tycks ha någon spårningsring. Tunnare profil på headsetet. För egen del är det mest intressanta inte med i läckan, dvs data om skärmpanelen. Och vågar man hoppas på foveated rendering..? Hur som, spännande vad som ska visas på torsdag!

Ser nice ut!

Först ångrar jag mig lite att jag precis köpte en Quest 2, men å andra sidan ville jag ändå inte lägga mer pengar än så och denna lär ju blir rejält mycket dyrare oavsett så då får man vara nöjd ändå.

Det ryktades om 10 000+ för Q pro, något nytt på den fronten?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Angående tidigare diskussion: fick en OCULUS30-kod, funkade att använda på Resident Evil 4 när jag betalade med PayPal. Kom upp ett felmeddelande med ”Something went wrong” men det gick igenom ändå.

Ska bli intressant att testa, har aldrig kört originalet.

Permalänk
Medlem

Quest 2 får GTA: San Andreas, framgick inte när. Blir intressant att se hur dom ska anpassa det för VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Quest 2 får GTA: San Andreas, framgick inte när. Blir intressant att se hur dom ska anpassa det för VR.

Aah, tufft, synd att jag sitter kvar på första Questen, dock så kanske det blir uppgradering nu om de droppar facebook-kravet för alla deras headsets.
Undra om det var därför Definitive Edition gick över till Unreal Engine.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Viking

Meta

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag är så besviken. På hela månaden och speciellt på detta

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Ja det var något av ett antiklimax, trodde det skulle bli fler detaljer om det nya headsetet men dom bekräftade i alla fall dess existens.

Det mest positiva var förmodligen GTA: SA (dom fortsätter plöja ner pengar på omtyckta fullängdstitlar) och de fotorealistiska avatarerna som Michael Abrash visade upp i slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Meta data

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Viking
Skrivet av Halldin:

Ja det var något av ett antiklimax, trodde det skulle bli fler detaljer om det nya headsetet men dom bekräftade i alla fall dess existens.

Det mest positiva var förmodligen GTA: SA (dom fortsätter plöja ner pengar på omtyckta fullängdstitlar) och de fotorealistiska avatarerna som Michael Abrash visade upp i slutet.

Och att man inte kommer behöva ett facebook-konto för Oculus.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Och att man inte kommer behöva ett facebook-konto för Oculus.

Frågan är dock om det verkligen blir villkorslöst eller ersätts med ett Metakonto med liknande egenskaper. Visserligen trevligt att kunna välja bort just plattformen Facebook, men allt annat folk bekymrar sig för kanske finns kvar. Får se helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Hoppet är väl förresten inte ute att John Carmack pladdrar helt öppet kring detaljer om Cambria klockan 23.

Permalänk
Medlem

Palmer Luckey-eran är slut när Meta tar över och Oculus försvinner som branding.

Kravet på Facebook-konto tas även bort nästa år.

https://www.facebook.com/boz/posts/10114026973983491

Permalänk
Medlem

Gratis prestanda till Quest var ju en trevlig nyhet: #19319657

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Gratis prestanda till Quest var ju en trevlig nyhet: #19319657

Quest som i endast original Quest eller även Quest 2?

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Quest som i endast original Quest eller även Quest 2?

Har inte sett något förtydligande om det, men skulle tro att det är exklusivt till XR2-chippet. Får hålla tummarna för Quest 1.

Permalänk
Medlem

Det är endå imponerande hur dom kan pressa prestanda ur.
mest imponerade var ju från Quest 1, som redan var ett gammal soc vid release

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tycker det är skumt att det inte är ett knyst om det ens i VR-medierna, vilken annan konsol får 70% extra prestanda i en uppdatering? Det är ju ett lyft motsvarande att hoppa till en ny generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Tycker det är skumt att det inte är ett knyst om det ens i VR-medierna, vilken annan konsol får 70% extra prestanda i en uppdatering? Det är ju ett lyft motsvarande att hoppa till en ny generation.

Alla är för koncenterad på namn-byte osv.
Hatstormen ska ridas ut först

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc