Permalänk
Medlem

gratis BTC?

Hej!

Tittar på Elon Musks event. Där han ger 2x insätsen i Btc, Eth eller Shiba . Klart jag vet ej om det på riktigt. Nån som vet?

Vet ej om det är ok Mod kan ta bort traden i så fall.

mer info
Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Rekordmedlem

Allt skriker att det handlar om bedragare, fråga dig varför valfri kändis skulle skänka dig något bara du satsar lite själv.
Typisk försök till Investeringsbedrägeri.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vet ingenting om detta, enda jag hört att han ordnade en poll på Twitter där han lovade följa valresultatet om huruvida han borde sälja av 10% av sitt aktieinnehav i Tesla för att göra pengarna beskattningsbara (han fick kritik om avancerad skatteflykt) - och ja-sägarna verkar bestå i 57,9% av de som röstat så nu får han väl stå för sitt ord och genomföra detta också. Lär inte skada honom alltför mycket ekonomiskt dock.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av RexIce:

Tittar på Elon Musks event. Där han ger 2x insätsen i Btc, Eth eller Shiba . Klart jag vet ej om det på riktigt. Nån som vet?

Det här strömmas rätt frekvent på twitch med några tusental "tittare". Det handlar med all säkerhet om viewbots och är givetvis en ren bluff. Jag har inte kollat in det närmare men det är väl bara någon som kombinerat en video med Elon där han svamlar om vad som helst med lite grafik där det lovas dubbla insatsen tillbaka? Det är alltså inte Elon som lovar någonting utan bara lurendrejare som försöker få lättlurade människor att skänka dem pengar.

Visa signatur
Permalänk

1337% scam.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem

Uppenbar bluff... Ta bort länkarna, annars riskerar du att folk går in och tror på det...

Tror du att du har miljoner att hämta av döda släktingar i Nigeria också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Allt skriker att det handlar om bedragare, frågadig varför valfri kändis skulle skänka dig något bara du satsar lite själv.
Typisk försök till Investeringsbedrägeri.

lägger du till ett mellanslag så länkarna i ditt citerade inlägg inte är klickbara iallafall, alt tar bort scam-skiten

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Inte första gången Musk råkar ut för den här typen av grejer; https://www.theverge.com/2020/7/15/21326200/elon-musk-bill-ga...

Att folk faller för den här typen av scams är för mig helt ofattbart.

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/fomy/a/AL0vLq/bedragare-blaste-jan...

Känns som det mest är äldre som går på dessa bluffar. Säkert för dom är naiva. Men han i artikeln ovan verkar vara något utöver det vanliga. Har väldigt svårt att först hans tänk och beslut.
Jag har lär min mormor att slänga på luren om tex en "bank" ringer. Hennes vännina blev lirad av dessa bank bedragare. Gav bort kort och alla koder.

Låter det för bra för att vara sant? Då är det ofta det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fundera en gång till, är det rimligt att du och alla som klickar på länken kan få gratis kryptovaluta?
Nej, skulle inte tro det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard