Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mongroovy:

Finns det inga trådar för Black Friday i år?

Dom brukar komma närmare inpå tror jag. Det är ju en vecka kvar till Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Nån som köpte airpods gen 3 från tele2's tillbehörsbutik (ingram micro) å har fått dem?

Jag köpte där, pengar drogs etc, men sen har jag inte fått något "din order skickats"-mail på snart en vecka. Mailade dem och de har inget leveransbesked att ge ännu, vilket känns konstigt?

Har för mig att det stod att de skulle få in dem 26/10 men kan sett fel...

Skrivet av Ulash:

Samma här... Jag hittade följande tråden i swedroid...

https://swedroid.se/forum/threads/apple-airpods-3-2021.196778...

Följer hans inlägg, han kan logga in och se Ingram Micros* lagersaldo osv.

Ingram Micro förser tillbehörsbutikerna för Tele2, Telenor och Tre enligt samma tråd.

Jag fick faktiskt mina för typ 1-2 veckor sedan. Samma sak med Airtags som jag beställde för någon månad sedan. Tog väldigt lång tid men jag fick dom tillslut.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m4gnify:

Dom brukar komma närmare inpå tror jag. Det är ju en vecka kvar till Black Friday.

"Black week" drar dock igång imorgon

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

"Black week" drar dock igång imorgon

Och "Black Month" har pågått hela månaden^^

Permalänk
Medlem

Lite sugen på Comviq erbjudandet då min LG G7 Thinq börjar få problem med batteriet, laddar ur på en halv dag ungefär, ibland snabbare. Stor skillnad på G7 Thinq och dessa?

Synd att S21 har Exynos istället för Qualcomm. Är det sån stor skillnad som det sägs?
Där har Xiaomi en fördel med Qualcomm, större batteri och 256gb lagring istället för Samsungs 128gb.
minus för att ingen av dem har vare sig plats för sd-kort eller 3.5 ingång för hörlurar.
Har Xiaomi nu Google Play Store direkt installerat, utan några cirkus-knep?

Permalänk
Medlem

Funderar på en TV från Elgiganten på BlackFridayrean. Nån som vet om de brukar ha begränsat antal ex så man måste hänga på köpknappen när det drar igång?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mats76:

Funderar på en TV från Elgiganten på BlackFridayrean. Nån som vet om de brukar ha begränsat antal ex så man måste hänga på köpknappen när det drar igång?

De flesta saker här i världen är rätt begränsade, särskilt en produkt som säljs under en kampanj.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Lite sugen på Comviq erbjudandet då min LG G7 Thinq börjar få problem med batteriet, laddar ur på en halv dag ungefär, ibland snabbare. Stor skillnad på G7 Thinq och dessa?

Synd att S21 har Exynos istället för Qualcomm. Är det sån stor skillnad som det sägs?
Där har Xiaomi en fördel med Qualcomm, större batteri och 256gb lagring istället för Samsungs 128gb.
minus för att ingen av dem har vare sig plats för sd-kort eller 3.5 ingång för hörlurar.
Har Xiaomi nu Google Play Store direkt installerat, utan några cirkus-knep?

Xiaomi har inga Google-begränsningar, det är bara Huawei som har det. Har en Mi10T Pro som jag haft i ett år, ersatte just en LG G7, väldigt nöjd. Enormt mycket bättre batteritid, brukar ha 70% kvar vid dagens slut, och mycket snabbare. Följer med en USB-C dongel för ljud som faktiskt låter helt ok, mycket rent ljud, kanske inte så hög ljudnivå med tungdrivna lurar men det löser jag med en Topping NX-1. Subjektivt låter det då minst lika bra som LG G7 gjorde med samma Topping. Kameran är också mycket bättre. Och Bluetooth täckningen är bättre. Finns egentligen ingenting att klaga på.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

De flesta saker här i världen är rätt begränsade, särskilt en produkt som säljs under en kampanj.

Helt rätt av dig naturligtvis. Vad jag undrar är hur det varit tidigare år om de tar slut omedelbums eller om man har ett par timmar på sig att slå till.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Helt rätt av dig naturligtvis. Vad jag undrar är hur det varit tidigare år om de tar slut omedelbums eller om man har ett par timmar på sig att slå till.

Du har nog ett par timmar på dig. Många har ju redan lagt ut priser på tv-apparater. Som LG C1 65” för 18k. Det är ett bra pris.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mats76:

Helt rätt av dig naturligtvis. Vad jag undrar är hur det varit tidigare år om de tar slut omedelbums eller om man har ett par timmar på sig att slå till.

Det beror på vilken TV du tänkt införskaffa. De sitter antagligen på rätt få av vissa modeller och betydligt fler av andra, lite luddigt svar men det matchar frågan

Är det en modell som finns i lager i många butiker bör det vara lättare att få tag i en medan om det endast finns ett fåtal till försäljning över internet lär det vara rätt skralt på just den hyllan. Vissa prylar får alltid agera lockvaror, och dessa brukar sällan finnas i några större kvantiteter.

De vill ju dock även få in kunder i butikerna, så många varor är avsedda att finnas tillgängliga under flera dagar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Lite sugen på Comviq erbjudandet då min LG G7 Thinq börjar få problem med batteriet, laddar ur på en halv dag ungefär, ibland snabbare. Stor skillnad på G7 Thinq och dessa?

Synd att S21 har Exynos istället för Qualcomm. Är det sån stor skillnad som det sägs?
Där har Xiaomi en fördel med Qualcomm, större batteri och 256gb lagring istället för Samsungs 128gb.
minus för att ingen av dem har vare sig plats för sd-kort eller 3.5 ingång för hörlurar.
Har Xiaomi nu Google Play Store direkt installerat, utan några cirkus-knep?

Det är inte direkt någon märk bar skillnad på senaste exyones och senaste qualcomm. Tror knappst att man inte mräker någon skillnad om inte visste vilken som är vilken. Xiaomi har alla google tjänster installerad från fabrik. Så det ör helt upp till en själv vilken men fördrar både har för och nackdelar. För mig blev det en s21 eftersom att jag tycker att xiaomi var förstor och klumpig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Fick precis notis via PostNord-appen att paket registrerats (AirPods, Tele2).

Okej! Det verkar ju lovande. Får hoppas det händer något för mig med snart.

Permalänk

Om jag köper en tv imorgon på Elgigantens black week men hittar en likadan tv nästa vecka till ett billigare pris i annan butik, kan jag då prismatcha?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ninotramp:

Om jag köper en tv imorgon på Elgigantens black week men hittar en likadan tv nästa vecka till ett billigare pris i annan butik, kan jag då prismatcha?

Nej.
Vår prismatch gäller gentemot alla svenska konkurrenter och vid köptillfället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Men att lämna tillbaka TVn till Elgiganten fungerar även om du inte kan prismatcha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Produkt: LG Soundbar SP11RA
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-soundbar-sp11ra-1334...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5795507
Pris: 5990 kr

Galet pris... kliar i köpfingret!

Helvete, det var en sänkning av rang! Sugen, JA! Speciellt att matcha med en LG OLED 2021-modell.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av m4gnify:

Och "Black Month" har pågått hela månaden^^

Och pestens år har varat i 2 år, komponentbrist, brist på fraktkapacitet och ökad e handel gör nog att det inte finns lika mycket att köra lagerrensning på och inte heller lika mycket "nytt"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

LG soundbar

Är också sugen på en LG soundbar. Läste nånstans att displayen på fronten på LGs modeller inte släcks ner automatiskt/och inte går att släcka heller?

Nån som vet om det stämmer? Irriterande med led-ljus från soundbar i ett övrigt mörkt rum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitepalten:

Är också sugen på en LG soundbar. Läste nånstans att displayen på fronten på LGs modeller inte släcks ner automatiskt/och inte går att släcka heller?

Nån som vet om det stämmer? Irriterande med led-ljus från soundbar i ett övrigt mörkt rum...

Det dimras ner gör det, det syns fortfarande men det är ganska dovt. Har SN11RG och skulle säga 11RA beter sig likadant.

Man tänker bara på det precis i början, sen ser man och tänker inte på det längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitepalten:

Är också sugen på en LG soundbar. Läste nånstans att displayen på fronten på LGs modeller inte släcks ner automatiskt/och inte går att släcka heller?

Nån som vet om det stämmer? Irriterande med led-ljus från soundbar i ett övrigt mörkt rum...

Silvertejp!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Silvertejp!

Silvertejp är väl rätt fult. Men beroende på färg på soundbar. Är den svart så en liten bit eltejp brukar funka. Så har jag gjort i sovrummet på ena datorskärmen och strömknapp på grenuttag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Helvete, det var en sänkning av rang! Sugen, JA! Speciellt att matcha med en LG OLED 2021-modell.

Rätt säker på att de höjt ordinarie pris på den dock. Vill minnas att MediaMarkt hade en 24-timmars rea på den soundbaren när den släpptes (ca. 6 000 kr) och då var ordinarie pris runt 12 000 kronor.

Priset är bra, men tyvärr har den fått lite medelmåttiga betyg i jämförelse med t.ex. Samsungs värstingmodell och rätt säker på att den kommer få ett ganska bra prisdropp om man ser till rea priser för förra årets modell vid BlackFriday.

Sen förstår jag verkligen inte vad LG tänkte med när de tog bort stödet för DTS-HD passthrough på eARC från deras TV-modeller från CX-modellen och framåt, men fortfarande stödjer DTS-HD i denna soundbar. Givetvis bra, men för helvete LG, låt mig skicka DTS-HD genom eARC från TV!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Produkt: LG Soundbar SP11RA
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-soundbar-sp11ra-1334...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5795507
Pris: 5990 kr

Galet pris... kliar i köpfingret!

great price. between this and 950A which will be 7990kr soonish, hard choice ...
also soundbar vs speaker setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Rätt säker på att de höjt ordinarie pris på den dock. Vill minnas att MediaMarkt hade en 24-timmars rea på den soundbaren när den släpptes (ca. 6 000 kr) och då var ordinarie pris runt 12 000 kronor.

Den har ofta legat på 10 000 enligt Prisjakt. Mediamarkt har ingen registrerad prisändring så antingen fungerar inte Prisjakt helt rätt eller så har Mediamarkt inte sålt denna enheten innan igår.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Den har ofta legat på 10 000 enligt Prisjakt. Mediamarkt har ingen registrerad prisändring så antingen fungerar inte Prisjakt helt rätt eller så har Mediamarkt inte sålt denna enheten innan igår.

Då är det något skumt, för satt nämligen med just denna modell i varukorgen på MediaMark när de hade rea på den runt 6 000 kronor tidigare i höstas. Det är visserligen lite saksamma, tycker mest det är fult att de verkar ha höjt utgångspriset.

Hoppas innerligt att Sony sänker priset på Sony HT A9-paketet något (paketpris för 20 000 ink. subwoover hade vart nåt), för är väldigt intresserad av det i jämförelse med samtliga soundbars på marknaden.

Permalänk
Medlem

Två par airpods gen3 förväntas finnas att hämta på coop idag.
Orderbekräftelse kom 26 okt kl 01:27

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Rätt säker på att de höjt ordinarie pris på den dock. Vill minnas att MediaMarkt hade en 24-timmars rea på den soundbaren när den släpptes (ca. 6 000 kr) och då var ordinarie pris runt 12 000 kronor.

Priset är bra, men tyvärr har den fått lite medelmåttiga betyg i jämförelse med t.ex. Samsungs värstingmodell och rätt säker på att den kommer få ett ganska bra prisdropp om man ser till rea priser för förra årets modell vid BlackFriday.

Är benägen att hålla med att 12k är dess ”riktiga” ordinarie pris. 11RG har även den legat på 20k för kännedom.

Däremot håller jag inte med om att det är en medelmåttig produkt, särskilt inte efter de många firmware-uppdateringar som rullats ut de senaste månaderna. Det kom ut ännu en FW-uppdatering igår som gör soundbaren riktigt, riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Produkt: LG Soundbar SP11RA
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-soundbar-sp11ra-1334...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5795507
Pris: 5990 kr

Galet pris... kliar i köpfingret!

Är de bakre högtalarna trådlösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag fick faktiskt mina för typ 1-2 veckor sedan. Samma sak med Airtags som jag beställde för någon månad sedan. Tog väldigt lång tid men jag fick dom tillslut.

Postmord har tappat bort mina airpods 10 dagar sedan och "kan inte lokalisera paketet", jag väntar svar från Ingram Micros egna utredning... :/

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz