Återskapa raderade torrents i qbittorrent?

Permalänk
Medlem

Återskapa raderade torrents i qbittorrent?

Jag råkade nyss av misstag radera ett antal ej färdigladdade filer (både torrents och magnetlänkar) i qbittorrent. Jag vet inte exakt vilka dessa filer var och kan således inte återskapa dessa genom att bara starta om dem. Finns det något sätt att se vilka torrents och magnetlänkar som har varit aktiva den senaste tiden och kanske återaktivera dem?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag skulle säga nej, det blir svårt.

Det lutar mer isåfall åt dataåterställningsprogram såsom active's eller dylikt.
https://active-file-recovery.en.softonic.com/

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Bara för att förtydliga: jag har alltså bara raderat filerna i qbittorrent. Själva torrentfilerna finns ju kvar på hårddisken men de ligger bland hundratals gamla torrentfiler så det är hopplöst att veta exakt vilka av alla dessa som nyss varit aktiva i qbittorrent. Magnetlänkar finns ju per definition inte kvar.

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk

Kan du inte bara ange ny plats för torrentfilerna till där du tror att dom ligger? Då borde väl QBT hitta dom automatiskt, eller?

Permalänk
Medlem

Jag inser att det är en dålig lösning men torrentfilerna ligger i "downloads" tillsammans med allt möjligt annat, däribland gamla avslutade torrentfiler.

Finns det någon slags "historik" i qbittorrent som visar vilka downloads som har varit aktiva senaste tiden?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Medlem

Med "aktiva" menar du då även seedade? Annars borde man ju på nerladdade se antingen på när filen senast uppdaterades, eller om den var inkomplett - helst ha en .!qB-filändelse.

Det går att aktivera en log-flik i qbittorent men den visar nog bara fel tror jag. Kör inte qbittorents till vardags, du har ingen som helst fil-historik/recovery/backup påslaget som gör att du kan backa lite?

I logfliken står det vilka torrentar man tagit bort. Vet inte hur länge logfliken sparas, om den går ner på disk kanske. Kan inte prova just nu pga reasons.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Med "aktiva" menar jag torrents som kördes i qbittorrent när jag råkade radera dem, alltså både till filer som hade laddats ner till 100% (dvs. de torrents som jag ville radera) och till filer som inte var helt nerladdade än (dvs. de som jag nu skulle vilja återaktivera).

Jag kan inte qbittorent särskilt bra så jag vet inte om jag har nån sån filhistorik/recovery/backup eller motsvarande påslagen, det är väl en av de saker jag skulle behöva förstå hur jag kollar upp.

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kineto:

Med "aktiva" menar jag torrents som kördes i qbittorrent när jag råkade radera dem, alltså både till filer som hade laddats ner till 100% (dvs. de torrents som jag ville radera) och till filer som inte var helt nerladdade än (dvs. de som jag nu skulle vilja återaktivera).

Jag kan inte qbittorent särskilt bra så jag vet inte om jag har nån sån filhistorik/recovery/backup eller motsvarande påslagen, det är väl en av de saker jag skulle behöva förstå hur jag kollar upp.

Ibland brukar torrentfiler även ligga i ens User-Windows Mapp, alltså:
- For BitTorrent users, the file location is: C:\Users\UserName\AppData\Roaming\BitTorrent\.
- For uTorrent users, the file location is: C:\Users\Administrator\AppData or C:\Users\UserName\AppData\Roaming\uTorrent\.

Vet ej hur det är med Qbittorrent dock... Kolla om du hittar en Qbittorrent mapp där istället.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Gå in i downloads, sortera på senast tillagd, markera de senaste torrentfilerna, klicka på enter

De som redan finns i qbit kommer inte bli dubbletter såvida du inte flyttat på filerna eller tagit bort något.

De du tagit bort innan de var klara kommer fortsätta där de var innan.

Börjar något från 0 så kanske du inte ville ha den?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Det finns troligen loggfiler där datum och klockslag för vilka torrents som lagts till och när, det står i inställningar var loggfilerna lagras.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.