PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Fick bekräftelse från Netonnet. Några andra som också lyckades beställa, vill ni skriva när er ordern har skickats?

Permalänk
Medlem

Jag fick bekräftelse 10.11 och det ännu inte skickats av Netonnet trots expressfrakt med Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nekab:

Jag fick bekräftelse 10.11 och det ännu inte skickats av Netonnet trots expressfrakt med Postnord.

De gånger jag beställt av Netonnet med express har de skickat väldigt sent på kvällen. Tror de har en stopptid runt kl 22.00.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

När beställde du?
Jag fick orderbekräftelse 09:41 men inte skickat än. Dock hade jag så bråttom genom kassan så det blev standardfrakt

09:30 valde BEST hemkörning dock då det kostade samma som PostNord

Permalänk
Medlem

Har nån vågat fråga webhallen när dom tros skicka ?

Permalänk

Dem har inte skickat mitt från heller trots jag beställde med express jag med!

Permalänk
Skrivet av dlindh:

Har nån vågat fråga webhallen när dom tros skicka ?

Ja, vad hände med Webhallen?
Kommer en från Netonnet imorgon, men är fortfarande uppbokad på både Webhallen och Mediamarkt.

Permalänk
Skrivet av obliw:

Hmm funderade också på att boka ett. Betalar man konsolen när man bokar eller när man hämtar? Funderar på om man skulle bokat på Elgiganten och MM. Kjell kanske går också?

Jag betalade iallafall 500kr i handpenning sen sa dom åt mig att dom skulle höra av sig senast februari.
På mediamarkt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

För er som beställde från Amazon igår med leverans idag så har man börjat skicka ut paketen nu.
Osäker på om det här gäller endast Prime-medlemmar dock.

Beställde från amazon igår och det kom levererat på dörren(gratis) vid 13-tiden idag. Ofattbart.

Permalänk
Skrivet av fnapathy:

Beställde från amazon igår och det kom levererat på dörren(gratis) vid 13-tiden idag. Ofattbart.

Hur lång tid tog det innan dem skickade det igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nekab:

Jag fick bekräftelse 10.11 och det ännu inte skickats av Netonnet trots expressfrakt med Postnord.

Jag fick bekräftelse kl 10.10. Alltså 1 minut innan dig och har heller inte fått något mejl om att det har skickats.
Kan det vara någon bugg som gjorde att man kunde beställa PS5 långt efter men i själva verket va varan slut?

Det värsta är att jag avbeställde min bokning på Webbhallen kort efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tareb:

Jag fick bekräftelse kl 10.10. Alltså 1 minut innan dig och har heller inte fått något mejl om att det har skickats.
Kan det vara någon bugg som gjorde att man kunde beställa PS5 långt efter men i själva verket va varan slut?

Det värsta är att jag avbeställde min bokning på Webbhallen kort efter.

Jag har för mig att man kunde beställa via länken tills 11.20ish. I alla fall till en stund efter kl 11 och förhoppningsvis ska det inte ta 1 timma för att uppmärksamma en sådan bugg. Någon annan skrev att paket via Postnord skickas senare på dagen än via bud så vi får hålla tummarna att så är fallet.

Permalänk
Skrivet av Tareb:

Jag fick bekräftelse kl 10.10. Alltså 1 minut innan dig och har heller inte fått något mejl om att det har skickats.
Kan det vara någon bugg som gjorde att man kunde beställa PS5 långt efter men i själva verket va varan slut?

Det värsta är att jag avbeställde min bokning på Webbhallen kort efter.

Samma här, ingen order skickad ännu!

Permalänk

Jag beställde 09:10, frakt till ombud med PostNord. Har inte heller fått någon bekräftelse på frakten ännu, så ni kan nog vara lugna

Passade på att även beställa handkontroll, men via Amazon, levereras i morgon kostnadsfritt (nåja, Prime) 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av oshekelstein:

Hur lång tid tog det innan dem skickade det igår?

Beställt Dec 13 9:51
Skickat Dec 13 15:16 (anlänt någon terminal i Örebro vid 17)
Levererat Dec 14 14:06

Permalänk

Är det någon som lyckades beställa idag från Netonet som fått sin order skickad?

Permalänk
Medlem

Har bara fått orderbekräftelse från netonnet, skulle levereras idag men ingen info hittils

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk som vill ha en konsol kan stå utan. Jag har haft säkert 15 chanser att köpa en. Amazon, Netonnet, Webhallen osv osv. Släpps ju konsoler typ varje dag i diverse butiker.

Permalänk
Skrivet av oshekelstein:

Är det någon som lyckades beställa idag från Netonet som fått sin order skickad?

Endast fått orderbekräftelse. Valde "expressfrakt" med postnord.

Permalänk
Skrivet av Ascpek:

Har bara fått orderbekräftelse från netonnet, skulle levereras idag men ingen info hittils

Skrivet av stavstrom:

Endast fått orderbekräftelse. Valde "expressfrakt" med postnord.

Antagligen är det bara belastningen mycket på dem för tillfället, då jag också bara fått orderbekräftelse. Men återstår och se vad som händer imorgon antar jag!

Permalänk
Medlem

Kan vi släppa diskussionen om skalpers och att efterfrågan vida överstiger antalet konsoler på marknaden? Skalpers kommer fortsätta vara skalpers och Sony har själva flaggat för att det är ont om konsoler även nästa år. Tråden handlar om att hjälpa folk få tag på sina konsoler.

Gällande NetOnNet, de gånger jag har beställt från dem så har de flera olika släpptider för sina leveranser. För er som beställde idag så kan ni nog vara lugna om ni fortfarande ser konsolen i er orderhistorik. NetOnNet går manuellt genom alla orders och ser till att man inte har flera PS5 beställningar på samma konto. Så har ni kvar era, så kommer ni få era konsoler, och troligast är att det skickas i natt/tidigt imorgon bitti så ni har det på torsdag/fredag beroende på var i landet ni bor.

Permalänk
Medlem

Bestälde på Mediamarkt (Luleå) 26/11 fått sms i dag att hämta, så förhoppningsvis får folk som beställt däromkring sin snart.

Permalänk
Medlem

Jag beställde runt kl 10 imorse. Jag hade bråttom att få igenom beställningen så beställde inga spel till. Jag la en annan beställning hos Nettonet för 2 spel runt kl 15. Konsolen valde jag leverans av Best och leverans ska ske imorgon mellan 17-22. För spelen valde jag Instabox med leverans också imorgon. Jag fick c:a en timme sen notis om att spelen har skickats men inget ännu gällande konsolen. På mina sidor är statusen för spelen nu "Skickad" och statusen för PS5 står fortfarande som "Mottagen". Så vi får hoppas att de jobbar för fullt och inte hunnit skicka iväg konsolerna ännu men att leverans av maskinerna kan ske som utlovat när man la beställningen.

Edit 23:00: Nu kom ett mail om att även maskinen skickats!

Permalänk
Medlem

Beställde runt 11.00 idag hos Netonnet. Fick precis mail att den har skickats. Valde hem lev. med Best mellan 17-22 imorgon.

Permalänk

Likaså här, fick precis mail om att se skickats. Lade beställningen runt 11

Permalänk
Medlem

Beställde strax efter kl 10 och fick bekräftelse kl 10.11.

Ännu inte fått mejl om att det har skickats.
Ingen tur och ordning här inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av nekab:

Beställde strax efter kl 10 och fick bekräftelse kl 10.11.

Ännu inte fått mejl om att det har skickats.
Ingen tur och ordning här inte

Dyker förhoppningsvis upp i din inkorg när som! Ifall du har en profil hos Netonnet kan du ta en titt ifall statusen för ordern står som skickad. Kollinumret jag fick är inte giltigt ännu, men gissar på att det kan ta lite tid.

Permalänk

La beställningen igår kl 09:50 på Netonnet och fick orderbekräftelse direkt efter och såg nu kl 22:57 att min beställning har skickats. Valde Best hemleverans.

Vill tacka alla som har hjälpt till och tipsat om ps5an! Har efter cirka 2 månader ish intensivt sökande lyckats få tag på en. Har både följt här och på FZ men nu är jakten äntligen över.

Till er alla som inte fått tag på en ännu hang in there!

Jag önskar er alla en God Jul och som avslutande ord vill jag bara säga

FUCK SCALPERS

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Jag fick min orderbekräftelse strax innan 10:00 men har inte fått något mail om att PS5an har skickats. Kanske tar längre tid för oss som valt hemleverans via postnord? Flera som fått bekräftelse att beställningen har skickats har valt Best verkar det som.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips att ge hur man har bäst chans att få tag i en konsol? Har försökt 8 månader få tag i en och kollar i den här tråden regelbundet.