Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det där är ju ett icke-argument.
Man kan ju vända på det och säga att det är så många som kopplar in sin Series X till monitor att MS såg det nödvändigt att implementera 1440p native.
Bara för att något fattas eller existerar så är det inte ett facit på efterfrågan.

Det är nog svårt att gräva fram statistik på hur många som enbart kör sin PS5 till TV och hur många som använder en monitor. I min bekantskapskrets är det övervägande del som kör den till en monitor. Jag har lite svårt att se att vi skulle vara i sådan minoritet som du påstår.

Det har Techradar också
https://www.techradar.com/news/ps5-1440p-support-how-much-lon...

Att titta på befintlig statistik räcker ju inte riktigt heller. Jag vill använda min till monitor men det ser verkligen inte bra ut så nu står den istället inkopplad till TVn (och används därför mycket mindre vilket Sony förlorar på för jag köper färre spel då..).

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

De verkar inte ha någon exklusivitetsdeal.

https://www.whathifi.com/news/xbox-doesnt-have-console-exclus...

Att Sony inte vill betala för Dolby har nog snarare att göra med att man lagt ner en massa pengar på sin teknik. Sony 3D Audio har ju funnits på ex Tidal ett bra tag innan PS5 släpptes. Antar att man ville bygga vidare på den satsningen. 3D Audio låter för övrigt skitkasst på Tidal

Men skjuter 3D audio ljudet i taket likt Atmos? Om man vill göra eget så tänker jag att man ändå uppfyller detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Men skjuter 3D audio ljudet i taket likt Atmos? Om man vill göra eget så tänker jag att man ändå uppfyller detta.

Det tror jag inte. Jag har förvisso bara lyssnat med hörlurar. Men i dagsläget har Tempest Engine bara stöd för hörlurar. Hur det är tänkt att implementeras vet nog bara Sony. Eller så vet dem inte, eftersom de 1 år efter release fortfarande inte lyckats med få ljudformatet till högtalare.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det tror jag inte. Jag har förvisso bara lyssnat med hörlurar. Men i dagsläget har Tempest Engine bara stöd för hörlurar. Hur det är tänkt att implementeras vet nog bara Sony. Eller så vet dem inte, eftersom de 1 år efter release fortfarande inte lyckats med få ljudformatet till högtalare.

Var det inte Tempest audio för högtalare som lades till i SSD-patchen? Det går åtminstone att sätta på 3D audio för stereohögtalare nu. Provade själv men tyckte det lät konstigt så inget jag har använt sedan det kom.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Var det inte Tempest audio för högtalare som lades till i SSD-patchen? Det går åtminstone att sätta på 3D audio för stereohögtalare nu. Provade själv men tyckte det lät konstigt så inget jag har använt sedan det kom.

Jodå, eFoppa är ute och cyklar, Sony har släppt det till högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Jodå, eFoppa är ute och cyklar, Sony har släppt det till högtalare.

Nej det är jag inte.
Det stämmer att man har släppt en patch för att simulera surround för 2.1. Nu va ju frågan om det kunde fungera som Atmos. Det kan det inte.
Tempest är som sagt enbart en simulering av surroundljud och låter bedrövligt imo.
Ungefär lika mycket Atmos som en ”atmos soundbar” dvs inte alls.

Återigen förutsätter Sony att majoriteten sitter och spelar spel på sin TV med möjligtvis ett headset och annars kanske en tv och soundbar. Har man ett 5.2.4 system eller liknande är det Series X som gäller om man bryr sig om ljudet

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Nej det är jag inte.
Det stämmer att man har släppt en patch för att simulera surround för 2.1. Nu va ju frågan om det kunde fungera som Atmos. Det kan det inte.
Tempest är som sagt enbart en simulering av surroundljud och låter bedrövligt imo.
Ungefär lika mycket Atmos som en ”atmos soundbar” dvs inte alls.

Återigen förutsätter Sony att majoriteten sitter och spelar spel på sin TV med möjligtvis ett headset och annars kanske en tv och soundbar. Har man ett 5.2.4 system eller liknande är det Series X som gäller om man bryr sig om ljudet

Du skrev: ”Men i dagsläget har Tempest Engine bara stöd för hörlurar.”

Används inte samma teknik för att simulera surround i högtalare? Håller med om att det låter gräsligt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Du skrev: ”Men i dagsläget har Tempest Engine bara stöd för hörlurar.”

Används inte samma teknik för att simulera surround i högtalare? Håller med om att det låter gräsligt.

Jag var otydlig. Mitt svar va riktat till denna fråga

” Men skjuter 3D audio ljudet i taket likt Atmos? Om man vill göra eget så tänker jag att man ändå uppfyller detta.”

Och nej ljudet skjuter inte från taket likt Atmos. Såvitt jag vet har man inget stöd för SURROUNDhögtalare vilket jag borde skrivit istället för högtalare. Att man numera stöder tv-högtalare är en klen tröst och låter som du själv påpekar inget vidare. Något objektbaserat ljud får du inte av Tempest 2.1.

Edit: För att förtydliga så finns stöd för surroundhögtalare men inte för Tempest Engine.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Kommer den nya "Revision" av Playstation 5 fortfarande med den hemska Nidec fläkten, eller hur ser det ut? Vilken fläkt har ni fått på senaste? ☺️

Med den nya Modellen så byte de ut de gamla NMB och Delta 23 fläktarna med Nya 17-18 NMB och Delta Fläktar, de finns fortfarande Nidec men kanske i mindre utsträckning. De PS5 jag har haft tillgång till nyligen har de varit NMB 17-18 de är inget jämfört med Nidec som är så irriterande, så om du får en av de nya NMB, Delta Fläkten så är de inget att oroa sig över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3DUX:

Med den nya Modellen så byte de ut de gamla NMB och Delta 23 fläktarna med Nya 17-18 NMB och Delta Fläktar, de finns fortfarande Nidec men kanske i mindre utsträckning. De PS5 jag har haft tillgång till nyligen har de varit NMB 17-18 de är inget jämfört med Nidec som är så irriterande, så om du får en av de nya NMB, Delta Fläkten så är de inget att oroa sig över.

Det låter lovande. Har beställt en ny PS5 som kommer under nästa vecka. I värsta fall får man kanske själv byta ut fäkten mot en NMB eller Delta för att slippa "UFO" oljudet.
Finns bra information här om folk som gjort just detta och skillnaden har varit som natt och dag.
replacing th PS5 fan

Permalänk
Medlem

Värt att poängtera måste väl vara att garantin ryker om man väljer att byta fläkten själv? Nåt annat är väl knappast rimligt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Är så sjukt missnöjd med min PS5 efter att ägt den över 1 år nu, massa ljud från den som jag inte alls upplever med min Xbox Serie X, PS5 känns så sjukt mycket sämre byggd kontra Series X. Dels låter läsaren enormt mycket och sen ljudet när man spelar är sjukt störande. Enda lösningen under spelning är att man måste ha högt ljud. Ska nog höra av mig till Sony eller Mediamarkt där konsolen är köpt om de kan skicka den till Sony.

Gällande läsaren så testade jag att öpnna och skruva på skruven vid läsaren och det hjälpte lite men den gör fortfarande mycket ljud ifrån sig. Har någon här på Swec skickat in sin konsol till Sony, tog det långtid eller fick ni svar att det är normalt systemljud som jag såg att några fått som kommentar från Sony i ett annat forum ?

Får köpa en t8 torx så ska jag kontrollera fläkten

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Är så sjukt missnöjd med min PS5 efter att ägt den över 1 år nu, massa ljud från den som jag inte alls upplever med min Xbox Serie X, PS5 känns så sjukt mycket sämre byggd kontra Series X. Dels låter läsaren enormt mycket och sen ljudet när man spelar är sjukt störande. Enda lösningen under spelning är att man måste ha högt ljud. Ska nog höra av mig till Sony eller Mediamarkt där konsolen är köpt om de kan skicka den till Sony.

Gällande läsaren så testade jag att öpnna och skruva på skruven vid läsaren och det hjälpte lite men den gör fortfarande mycket ljud ifrån sig. Har någon här på Swec skickat in sin konsol till Sony, tog det långtid eller fick ni svar att det är normalt systemljud som jag såg att några fått som kommentar från Sony i ett annat forum ?

Får köpa en t8 torx så ska jag kontrollera fläkten

Skickade in min första PS5 pga det störande fläktljudet. Den kom tillbaka efter 3 veckor utan åtgärd.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Skickade in min första PS5 pga det störande fläktljudet. Den kom tillbaka efter 3 veckor utan åtgärd.

Riktigt skräpigt att det inte gjordes någon åtgärd har du testat oringar ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3DUX:

Med den nya Modellen så byte de ut de gamla NMB och Delta 23 fläktarna med Nya 17-18 NMB och Delta Fläktar, de finns fortfarande Nidec men kanske i mindre utsträckning. De PS5 jag har haft tillgång till nyligen har de varit NMB 17-18 de är inget jämfört med Nidec som är så irriterande, så om du får en av de nya NMB, Delta Fläkten så är de inget att oroa sig över.

Gud vad nice! Då är det nog dags att börja leta efter ett igen!

Blev så trött på Nidec att den fick säljas 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Riktigt skräpigt att det inte gjordes någon åtgärd har du testat oringar ?

Nej, jag gjorde aldrig det pga av det - enligt många - gör väldigt liten eller ingen skillnad alls.
Jag sålde min PS5:a kort efter att jag fick tillbaka den från Sony och beslöt mig för att behålla min Xbox series X, då den i princip är ljudlös. Nu har jag ändå beställt en ny PS5 som kommer under nästa vecka. Får hoppas att man har lite bättre tur i fläktlotteriet denna gång.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Nej, jag gjorde aldrig det pga av det - enligt många - gör väldigt liten eller ingen skillnad alls.
Jag sålde min PS5:a kort efter att jag fick tillbaka den från Sony och beslöt mig för att behålla min Xbox series X, då den i princip är ljudlös. Nu har jag ändå beställt en ny PS5 som kommer under nästa vecka. Får hoppas att man har lite bättre tur i fläktlotteriet denna gång.

Hoppas du får ett bra exemplar denna gång då, som jag förstod det så verkar det kunna bli rätt stor skillnad, så jag tänker göra det imorgon annars kommer jag lämna in den på Mediamarkt eventuellt imorgon eller till nästa helg beroende på hur bra det går med o-ringarna.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Gud vad nice! Då är det nog dags att börja leta efter ett igen!

Blev så trött på Nidec att den fick säljas 😂

Jag har den nya modellen med skivläsare (köpt för några veckor sedan), och jag fick en så kallad B-fläkt som verkar vara Nidec. Visst låter fläkten mer än på andra PS5or, men tycker inte det är så farligt.

EDIT: Kan tillägga att jag hade en PS5 med skivläsare av den äldre modellen som jag lämnade tillbaka för att den lät bedrövligt, men det gör inte den jag har nu så jag är nöjd personligen. Vet inte vilken fläkt jag hade i förra, men antagligen Nidec också.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk

Jag hade en Nidec på min Dag 1 PS5 och satte dit O ringar idag och det blev en märkbart skillnad inte alls lika störande längre

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Lite gamla nyheter kanske men var först nu jag såg: I Webhallens 2021 recap nämner de att PS5 var deras #1 mest efterfrågade produkt:

(2a var RTX grafikkorten, 3a Nintendo Switch)

Skulle vara intressant att ha mer siffror om PS5 här i Sverige, det verkar onekligen vara en stor succé. Trådarna här på Sweclockers har sammanlagt ~26k inlägg, Elgiganten har kört utlottningar om chans att få *köpa* en och har speciella FAQ sidor, m.m.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tack vare ett tips från en medlem här på Sweclockers fick jag tag på en PS5 strax innan jul via Amazon.se.
Är själv väldigt känslig för oljud, även om jag kan acceptera en viss mängd coilwine, hursom så är iaf min PS5 väldigt tyst
Trevligt att Sony äntligen har fått fram en skön handkontroll, tog ett par generationer Väldigt nöjd!

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

10000 inlägg nu!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

10000 inlägg nu!

Tur att Lager tråden blev en egen😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det där är ju ett icke-argument.
Man kan ju vända på det och säga att det är så många som kopplar in sin Series X till monitor att MS såg det nödvändigt att implementera 1440p native.
Bara för att något fattas eller existerar så är det inte ett facit på efterfrågan.

Det är nog svårt att gräva fram statistik på hur många som enbart kör sin PS5 till TV och hur många som använder en monitor. I min bekantskapskrets är det övervägande del som kör den till en monitor. Jag har lite svårt att se att vi skulle vara i sådan minoritet som du påstår.

Det har Techradar också
https://www.techradar.com/news/ps5-1440p-support-how-much-lon...

Är marknadsekonomi ett "ickeargument"?
Så här funkar världen och marknadsekonomi: kan man tjäna pengar på en förändring så gör man den, finns det inget att tjäna på en förändring som kostar pengar så gör man ingen förändring.

Hur mycket du än vill och hur bra du tycker att ditt förslag är så betyder det ingenting för att företag som ska tjäna pengar!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Är marknadsekonomi ett "ickeargument"?
Så här funkar världen och marknadsekonomi: kan man tjäna pengar på en förändring så gör man den, finns det inget att tjäna på en förändring som kostar pengar så gör man ingen förändring.

Hur mycket du än vill och hur bra du tycker att ditt förslag är så betyder det ingenting för att företag som ska tjäna pengar!

Din poäng att efterfrågan inte finns pga att Sony inte implementerat det är ett icke-argumentet och har inget med marknadsekonomi att göra.
För att din poäng ska gälla måste också motsatsen gälla dvs att så fort något är implementerat så finns det en efterfrågan. Vill du jag ska ge exempel på saker som finns tillgängliga på marknaden där efterfrågan inte möter upp?

Jag har inget förslag. Min poäng är att det finns ett behov av 1440p. Det är inte obetydligt och Sony har hårdvaran för att implementera det. Jag tycker man prioriterar fel. När man valde fläkt till PS5ans releaseenheter prioriterade man också fel. Sony likt de flesta andra företagen fattar inte alltid rätt kommersiellt beslut trots att pengar är drivkraften.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Din poäng att efterfrågan inte finns pga att Sony inte implementerat det är ett icke-argumentet och har inget med marknadsekonomi att göra.
För att din poäng ska gälla måste också motsatsen gälla dvs att så fort något är implementerat så finns det en efterfrågan. Vill du jag ska ge exempel på saker som finns tillgängliga på marknaden där efterfrågan inte möter upp?

Jag har inget förslag. Min poäng är att det finns ett behov av 1440p. Det är inte obetydligt och Sony har hårdvaran för att implementera det. Jag tycker man prioriterar fel. När man valde fläkt till PS5ans releaseenheter prioriterade man också fel. Sony likt de flesta andra företagen fattar inte alltid rätt kommersiellt beslut trots att pengar är drivkraften.

Sony har inga problem att sälja konsoller trots valet av fläkt, så det argument faller ju lite platt.

Finns efterfrågan och det går tjäna pengar, så kommer Sony göra det. Andelen som spelar på såna skärmar är försvinnande liten sett till det stora hela, även om du och dina gamervänner såklart tycker annorlunda

Sen tycker jag väl iofs personligen att det vore bra om de införde stödet för de som gillar att spela på såna skärmar. Men jag förstår också fullt ut varför Sony inte lägger något krut på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Sony har inga problem att sälja konsoller trots valet av fläkt, så det argument faller ju lite platt.

Finns efterfrågan och det går tjäna pengar, så kommer Sony göra det. Andelen som spelar på såna skärmar är försvinnande liten sett till det stora hela, även om du och dina gamervänner såklart tycker annorlunda

Sen tycker jag väl iofs personligen att det vore bra om de införde stödet för de som gillar att spela på såna skärmar. Men jag förstår också fullt ut varför Sony inte lägger något krut på det.

Efterfrågan på PS5 har varit klart högre än tillgången det är ingen nyhet. Det har väldigt lite att göra med 1440p och fläkt att göra. De hade inte behövt lösa m2 ssd stöd heller. Ps5 hade sålt slut ändå, eller vad menar du?

Att företag vill tjäna pengar innebär inte att alla beslut de fattar är rätt (kommersiellt).
Sony gör det Sony tror kommer generera mest pengar, kortsiktigt och långsiktigt. Kortsiktigt handlar det ju enbart om att producera tillräckligt många konsoler, det är ju ingen hemlighet.

Som jag förstår det är det ingen avancerad funktion man behöver lösa. Att man inte löst det är såklart en prioriteringsfråga. Det är dock knappast bara jag och mina ”gamervänner” som efterfrågar detta.

https://www.pushsquare.com/news/2021/10/feature-12-ps5-firmwa...

På 4e plats kommer 1440p stödet.
Discord som 6 % röstade för har Sony sagt ska implementeras i år. Så logiken att om det är efterfrågat så implementeras det och om det inte är implementerat finns ingen efterfrågan är helt sonika fel…

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Det blev visst ingen VRR under 2021 heller. Bra jobbat Sony.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Du får vänta tills det går att tjäna pengar på VRR.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har raderat inlägg som inte fyller någon funktion överhuvudtaget. Se till att bemöta varandra med respekt samt inte använda värdeladdade ord!

Mvh

Tiamat / Moderator