Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Feedback kombinerat med frågor:

1) Det är tamejfasen omöjligt att skjuta ner saker med anti-air?
Första skottet kör dom sina flares på. Sen flyger dom bara iväg och väntar på att flaresen ska ladda om.
Alternativt att man faktiskt lyckas locka ett andra skott, men oftast så lyckas dom då ändå bara flyga nån riktigt sned undanmanöver så missar skottet? Det enda rimliga sättet är att man är flera personer som har anti-air, men det sker inte ofta?

2) Samma sak med tanks. Känns fasen omöjligt att sänka en tank med reckoilless? Man har 3 ammo, måste väl typ både sätta alla skott och hinna ladda om innan man blir mosad av kanonen?

3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.

4) Hela konceptet conquest är ju totalt trasigt med 128 players. "Alla" springer bara till första bästa bas och gör en takeover. Vad händer? När den är tagen så springer alla mot nästa. Fienderna gör samma sak.
Det slutar med att man i 9 spel av 10 har en 50/50 tickrate på tickets. Man tar en point, man förlorar en point.
Planen måste väl för fasen vara DEFENSE? Men det verkar ingen tycka är så kul.
Tror rekordet i att förlora en bas man precis tog är ungefär 7 sekunder, för att folk bara sprang mot nästa.

5) "Ingen" revivar. Folk bara springer rakt förbi. Helt värdelöst.
Generellt teamplay känns inte så bra. Folk gnäller över en saknad scoreboard, vilket jag förstår då dom flesta verkar tro att dom spelar en runda deathmatch där flest kills = vinst.

6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?

1. Stinger är svåra, man får låsa på målet och skrämma bort kopptern. 1 av 20 försök lyckas man få iväg två stingers som tar kopptern istället för att sprängas mot en byggnad eller totalt missa trots allt

2. Till minn kännedom kan man inte döda en tank med 3 CG ( Carl Gustaf recoiless). Men dom lik som alla andra fordon åker iväg och autorepairar. Autorepair borde tas bort

3. För att göra starten ännu värre blir man ju ofta bombad av motståndarens kopptrar som redan hunnit över hela banan

4. Det är så CQ alltid varit i BF. Vil man hålla en flagga så får ens egna aquad hålla kvar där helt enkelt

5. Revive fungerar enbart om man är squad memmbers eller om en falck eller angel kommer förbi.

6. Jag tycker att det är resupply som skulle sitta fint hos alla eftersom att livet laddas upp, det gör inte ammon. Men så är det när man inte har KLASSER. Alla springer runt mef Angel, ingen väljer stinger eller resupply för att alla spelar enbart med och för sig själva. När det fanns KLASSER så visste man att det finns 10 engineers, då har mest troligt dessa antingen stinger eller CG. Det finns 10 support, då har alla dom antingen ammo att plantera eller att kasta.

Wgna reflektioner

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

6. Jag tycker att det är resupply som skulle sitta fint hos alla eftersom att livet laddas upp, det gör inte ammon. Men så är det när man inte har KLASSER. Alla springer runt mef Angel, ingen väljer stinger eller resupply för att alla spelar enbart med och för sig själva. När det fanns KLASSER så visste man att det finns 10 engineers, då har mest troligt dessa antingen stinger eller CG. Det finns 10 support, då har alla dom antingen ammo att plantera eller att kasta.

Wgna reflektioner

Tycker inte ammo är ett större problem mot andra titlar, snarare tvärtom. Att man folk spelar support garanterar inte att de har ammo. Tycker ändå det finns ammo boxes lite varstans plus de som spelar Angel delar ut. Har faktiskt aldrig fått slut helt på ammo helt på alla ammo typer, men kanske bara jag som har haft flyt 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

2års utvecklingstid är mer än väl för att skapa ett färdigt spel. DICE skyller bara ifrån sig, men men nu ser vi fram emot alla 2022 års förbättringar!

Glöm inte vilken påverkan detta har haft runtomkring...

1) BF5 fick sina expansions strukna pga prioriteringar med 2042
2) Single player fick stryka på foten "...för att lägga allt fokus på MP"
3) Spelet är inte ens i närheten färdigt, trots påverkan på flera andra IPs och antalet timmar man lagt på det.

Jag står fast vid att självklart skall utvecklare få ta ledigt. Det är sannolikt inte utvecklarna som är problemet, utan de som bestämmer, leder och beslutar om design etc. Hat etc mot indivder är aldrig rätt, även om man på en normal arbetsplats sannolikt inte får ledigt om man inte gjort klart sitt jobb...

men

Att man kan med att tycka att "Vi har gjort så gott vi har kunnat, vi förtjänar ledighet" när man lurat, ljugit och stulit pengar från spelare runtom hela världen, så förtjänar man inget, och får absolut ingen som helst sympati från mig. För det är i grunden det man har gjort, man har spelat på känslor och spelare har litat på att man faktiskt skulle leverera något denna gången á la RendeZook.

2042s problem är i grunden design, och jag skulle nog säga att man skulle kunna rädda upp allt detta om man helt enkelt gjorde en Ctrl+Del och startade om. Att så mycket funktioner och "features" som är defacto standard saknades, men man hade inga problem att säga att "This is the pinnacle of Battlefield, a love letter to fans", när det man levererat inte har något som helst med Battlefield att göra är inget annat än skamligt, och jag personligen har inga problem med att säga att jag anser att det är något man nästan ska få böter för...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Glöm inte vilken påverkan detta har haft runtomkring...

1) BF5 fick sina expansions strukna pga prioriteringar med 2042
2) Single player fick stryka på foten "...för att lägga allt fokus på MP"
3) Spelet är inte ens i närheten färdigt, trots påverkan på flera andra IPs och antalet timmar man lagt på det.

Jag står fast vid att självklart skall utvecklare få ta ledigt. Det är sannolikt inte utvecklarna som är problemet, utan de som bestämmer, leder och beslutar om design etc. Hat etc mot indivder är aldrig rätt, även om man på en normal arbetsplats sannolikt inte får ledigt om man inte gjort klart sitt jobb...

men

Att man kan med att tycka att "Vi har gjort så gott vi har kunnat, vi förtjänar ledighet" när man lurat, ljugit och stulit pengar från spelare runtom hela världen, så förtjänar man inget, och får absolut ingen som helst sympati från mig. För det är i grunden det man har gjort, man har spelat på känslor och spelare har litat på att man faktiskt skulle leverera något denna gången á la RendeZook.

2042s problem är i grunden design, och jag skulle nog säga att man skulle kunna rädda upp allt detta om man helt enkelt gjorde en Ctrl+Del och startade om. Att så mycket funktioner och "features" som är defacto standard saknades, men man hade inga problem att säga att "This is the pinnacle of Battlefield, a love letter to fans", när det man levererat inte har något som helst med Battlefield att göra är inget annat än skamligt, och jag personligen har inga problem med att säga att jag anser att det är något man nästan ska få böter för...

Amen, amen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Spelade Battlefield 2042 ca 65 timmar, blev drygt lvl 60.
Tycker det är kasst rakt igenom. Känner inget större hopp heller så det blev en avinstallation. Tycker inte det är bättre på en enda punkt jämfört med tidigare titlar. Allt är sämre.
Gick tillbaka till BF V.

Edit: Har spelat BF sedan BF2 och har kanske 3000-4000 timmar totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Spelade Battlefield 2042 ca 65 timmar, blev drygt lvl 60.
Tycker det är kasst rakt igenom. Känner inget större hopp heller så det blev en avinstallation. Tycker inte det är bättre på en enda punkt jämfört med tidigare titlar. Allt är sämre.
Gick tillbaka till BF V.

Typ samma här... men bf1 och bf4 då istället...
Men passa dig, en del tar illa vid sig här för man är kritisk till ett kass släpp av bf hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Typ samma här... men bf1 och bf4 då istället...
Men passa dig, en del tar illa vid sig här för man är kritisk till ett kass släpp av bf hehehe

1800+ kommentarer och 62 sidor. Känns inte som att någon kan bidra med något som inte redan sagts i meningen av hur "dåligt" spelet är i dennes mening. Så enligt mig kan man börja fokusera på det positiva som förhoppningsvis kommer nu 2022. Men vill man dela värdefull info och hjälpa andra spelare att förstå spelet bättre så bidrar det till en bättre kommunity med mer kärlek och mindre hat.

Med det sagt är det klart jag tycker man kan dela sin åsikt om att man spelat färdigt åttminstonde för tillfället med tanke på spelets status.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

De borde använt sina hjärnor. Följ Bluedrake42 på YouTube. Recenserar en del spel som arbetas med just nu av folk som tröttnat på bolag likt DICE/EA. Hade stora förhoppningar om BF2042 - Likt ett flertal av mina polare hade. Tragiskt är bara förnamnet...

Kika på nedan spel som det arbetas på dessutom.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Typ samma här... men bf1 och bf4 då istället...
Men passa dig, en del tar illa vid sig här för man är kritisk till ett kass släpp av bf hehehe

Var ju lite samma sak i Cyberpunk.
"Men jag har roligt." Det får de gärna ha men det betyder inte att det är ett bra spel.
Eller "jag och mina kompisar har kul i BF 2042". Kul för dem, men samma kompisgäng kanske har kul om de leker med kottar och pinnar. Det säger inte så mycket om spelet.

Skrivet av SellahiR:

Men vill man dela värdefull info och hjälpa andra spelare att förstå spelet bättre så bidrar det till en bättre kommunity med mer kärlek och mindre hat.
Med det sagt är det klart jag tycker man kan dela sin åsikt om att man spelat färdigt åttminstonde för tillfället med tanke på spelets status.

Rätt såklart
Tänkte ligga kvar i BF 2042. Lite kul att vara med i utvecklingen mot det bättre. (Som i tidigare titlar...)
Men nu tror jag helt enkelt inte det kan bli bra. Brist på kompetens? Styrning från ledningen? Eller så kommer inte det spelet passa min smak.

Permalänk
Medlem

Enligt steamcharts så är det fler BFV-spelare än 2042.
https://steamcharts.com/search/?q=battlefield

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har själv haft paus nu i ca 10 dagar. Det som påverkar mig mest negativt för stunden är längre kötider och level-design som behövs förbättras för framförallt breakthrough (mitt primära spelläge sedan bfv). Det är för många faser i breakthrough som bara är för platt utan tillräckligt med cover att röra sig mellan som infanterist, framförallt i hourglass och breakaway. Hittils tycker jag nog renewal och manifest är de kartorna som funkar bäst men eftersom en inte har kontroll över maprotation blir det en tids paus.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk

Alltså varför har dom plockat bort Rush 32 spelare på dom nya 2042 kartorna ????? finns ej med, seriöst vad håller dom på med, det var ju det som var kul och nu är det borta. :((((( alltså så konstigt fattar ej. Kan någon förklara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Alltså varför har dom plockat bort Rush 32 spelare på dom nya 2042 kartorna ????? finns ej med, seriöst vad håller dom på med, det var ju det som var kul och nu är det borta. :((((( alltså så konstigt fattar ej. Kan någon förklara ?

DICE är på väg tillbaka från sin semester nu så det kommer kommuniceras ut vad planen är. Jag har tyvärr inga svar på hur dom tänker och har tänkt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Enligt steamcharts så är det fler BFV-spelare än 2042.
https://steamcharts.com/search/?q=battlefield

Jo för att alla kd-hunters och nade spammer saknar operation underground och al marj encampment.
Eller tank camp i aerodrome. Just saying.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jo för att alla kd-hunters och nade spammer saknar operation underground och al marj encampment.
Eller tank camp i aerodrome. Just saying.

Samt att många som testade 2042 gicn till BFV för att testa om det verkligen var så illa. Jag teatade BFV för 1 månad sedan och lämnade ganska kvickt. Jag märkte också hur OP panzerfaust och AA kanoner var.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jo för att alla kd-hunters och nade spammer saknar operation underground och al marj encampment.
Eller tank camp i aerodrome. Just saying.

Tack! Där slog du nog huvudet på spiken.
Måste vara exakt sådär. Kan inte finnas någon annan förklaring. Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag märkte också hur OP panzerfaust och AA kanoner var.

:S
Väldigt få kör med panzerfaust. Bazookan är mycket bättre.
Men den är inte heller OP.
AA kan göra massor med skada på plan men är lika lätta att plocka med bomb eller raketer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Samt att många som testade 2042 gicn till BFV för att testa om det verkligen var så illa. Jag teatade BFV för 1 månad sedan och lämnade ganska kvickt. Jag märkte också hur OP panzerfaust och AA kanoner var.

AA i 2042 gör ingen som helst skada på helikopterna, svårt som fan att ens ta ner dom med minigun tex. Medans i V är det simpelt.

Skrivet av Imaculent:

Tack! Där slog du nog huvudet på spiken.
Måste vara exakt sådär. Kan inte finnas någon annan förklaring. Bra jobbat.

Ta det med glimten i ögat, för stå i spawn i al marj med kampfpistole, eller i underground. Sen går det att stänga av mycket grafiskt i BF V så man kan i princip nästan se genom all rök. Sen har vi detta extremt irriterade slajdande genom rök eller runt hörnor med type 2a..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

De borde använt sina hjärnor. Följ Bluedrake42 på YouTube. Recenserar en del spel som arbetas med just nu av folk som tröttnat på bolag likt DICE/EA. Hade stora förhoppningar om BF2042 - Likt ett flertal av mina polare hade. Tragiskt är bara förnamnet...

Kika på nedan spel som det arbetas på dessutom.

https://youtu.be/A4ctGOdk02c

Bluedrake gör ju inget annat än att hypa massa projekt och får det att låta som revolutioner

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

DICE är på väg tillbaka från sin semester nu så det kommer kommuniceras ut vad planen är. Jag har tyvärr inga svar på hur dom tänker och har tänkt

Mycket konstigt beslut av dom, gillade verkligen 32 spelarläget med dom nya kartorna. Så märkligt att ta bort det, hoppas dom tar tillbaka samma spelläge. Nästan bud att starta en protestlista här på sweclockers pga deras val dom gjort mot oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Bluedrake gör ju inget annat än att hypa massa projekt och får det att låta som revolutioner

Ser inget i den videon som påminner om BF3. Bara en spelare som går runt, ligger i gräset osv. Eller missar jag något här?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

:S
Väldigt få kör med panzerfaust. Bazookan är mycket bättre.
Men den är inte heller OP.
AA kan göra massor med skada på plan men är lika lätta att plocka med bomb eller raketer.

Förlåt, menade flygerfaust. Ja AA tyckte jah var teåkigt OP helt enkelt, om den såg mig först var det kört. Väldigt lika kopptrar i 2042.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Laggar förjävligt

Måste fråga hur många som upplever lagg från helvetet? .. kör PS5 med 4G Bredband med kabel i mellan .. ligger runt 15 & i bästa fall 30mbit/s men det laggar så jag har inte en chans 😕..

Sitter jag & kör Ps4 över wifi så funkar det ändå hyfsat .. väntar på fiber men tror den ligger flera år bort ..

Finns det några inställning på PS5 jag kan ställa in för att få det är lira bättre ?

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av CøSmøZ:

Måste fråga hur många som upplever lagg från helvetet? .. kör PS5 med 4G Bredband med kabel i mellan .. ligger runt 15 & i bästa fall 30mbit/s men det laggar så jag har inte en chans 😕..

Sitter jag & kör Ps4 över wifi så funkar det ändå hyfsat .. väntar på fiber men tror den ligger flera år bort ..

Finns det några inställning på PS5 jag kan ställa in för att få det är lira bättre ?

Spel funkar väl sisådär med mobilt bredband. Polaren satt med Telenor och full fart, men ändå 100-200 ms latens.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av CøSmøZ:

Måste fråga hur många som upplever lagg från helvetet? .. kör PS5 med 4G Bredband med kabel i mellan .. ligger runt 15 & i bästa fall 30mbit/s men det laggar så jag har inte en chans 😕..

Sitter jag & kör Ps4 över wifi så funkar det ändå hyfsat .. väntar på fiber men tror den ligger flera år bort ..

Finns det några inställning på PS5 jag kan ställa in för att få det är lira bättre ?

Jag kör 500/500 kablat fiber utan problem. Minavproblem med 2042 hör till spelets design och inte bredbandet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Spel funkar väl sisådär med mobilt bredband. Polaren satt med Telenor och full fart, men ändå 100-200 ms latens.

Vi kör fast bredband via mobilnätet från Telia (Det dom kallar FWA som inte är FWA). Upplever inte direkt någon märkbar latens men det är å andra sidan länge sedan jag körde via fiber.

Ligger på runt 40ms i battlefield.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Vi kör fast bredband via mobilnätet från Telia (Det dom kallar FWA som inte är FWA). Upplever inte direkt någon märkbar latens men det är å andra sidan länge sedan jag körde via fiber.

Ligger på runt 40ms i battlefield.

Telia krossar andra operatörer när det gäller det mobila, oavsett. Jag ligger på 20-25 med Bahnhof.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Spel funkar väl sisådär med mobilt bredband. Polaren satt med Telenor och full fart, men ändå 100-200 ms latens.

Mm har förstått de .. har Tre & valde deras router med värsta antennen som man sätter utomhus.. blev så jävla lurad av dom då den inte alls funkade

Köpte en vanlig 4G router från Dlink & den är så mycket bättre men till PS5 suger den .. undrar om jag vår börja kolla på Vdsl om det skulle kunna vara en lösning till Fibern kommer?

Köpte även cod vanguard & det är exakt samma lagg där 😕

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av CøSmøZ:

Mm har förstått de .. har Tre & valde deras router med värsta antennen som man sätter utomhus.. blev så jävla lurad av dom då den inte alls funkade

Köpte en vanlig 4G router från Dlink & den är så mycket bättre men till PS5 suger den .. undrar om jag vår börja kolla på Vdsl om det skulle kunna vara en lösning till Fibern kommer?

Köpte även cod vanguard & det är exakt samma lagg där 😕

Lite off topic men har en bekant som kört 4G i ett antal år utan problem med lagg osv. i spel som BF1 samt Warzone via PS4 och nu PS5. Då har vi kört både Telenor samt Tre utan några som helst problem. Nu har han 5G via Telenor.

Har att göra med att kunna identifiera vart en eventuell telefonmast finns, låsa frekvensband till lämpligt sådant (lämplig router för detta) och för att förbättra mottagning och dylikt en extern utomhusantenn riktat mot telefonmasten.

Skriv till mig på PM så kan jag eventuellt hjälpa dig med något vettigt och undersöka dina möjligheter.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Skriv till mig på PM så kan jag eventuellt hjälpa dig med något vettigt och undersöka dina möjligheter.

Jag har ringt 3 som har försökt hjälpt mej både att rikta till närmsta mast & ställt in på deras router med deras mjukvara & 3-part.. utan någon förbättring .. dom som är lite insatta säger att 4G nätet där jag befinner mej är förmodligen överbelastat .. eftersom enligt 3 så ska jag ha full täckning men har aldrig haft det från start..

Men eftersom jag kan spela hyfsat på Ps4 men inte på PS5 så verkar PS5 kräva mer bandbredd för att lira & borde jag inte kunna ställa om typ grafiken så att allt blir sämre men spelbart

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten