Feedback kombinerat med frågor:
1) Det är tamejfasen omöjligt att skjuta ner saker med anti-air?
Första skottet kör dom sina flares på. Sen flyger dom bara iväg och väntar på att flaresen ska ladda om.
Alternativt att man faktiskt lyckas locka ett andra skott, men oftast så lyckas dom då ändå bara flyga nån riktigt sned undanmanöver så missar skottet? Det enda rimliga sättet är att man är flera personer som har anti-air, men det sker inte ofta?
2) Samma sak med tanks. Känns fasen omöjligt att sänka en tank med reckoilless? Man har 3 ammo, måste väl typ både sätta alla skott och hinna ladda om innan man blir mosad av kanonen?
3) "Starten" av banorna. Hur fan tänkte dom? Alla som inte får någon typ av fordon får ju vaska dom första 5 minutrarna med att springa innan man kommer till nån typ av fight. Totalt värdelöst.
4) Hela konceptet conquest är ju totalt trasigt med 128 players. "Alla" springer bara till första bästa bas och gör en takeover. Vad händer? När den är tagen så springer alla mot nästa. Fienderna gör samma sak.
Det slutar med att man i 9 spel av 10 har en 50/50 tickrate på tickets. Man tar en point, man förlorar en point.
Planen måste väl för fasen vara DEFENSE? Men det verkar ingen tycka är så kul.
Tror rekordet i att förlora en bas man precis tog är ungefär 7 sekunder, för att folk bara sprang mot nästa.
5) "Ingen" revivar. Folk bara springer rakt förbi. Helt värdelöst.
Generellt teamplay känns inte så bra. Folk gnäller över en saknad scoreboard, vilket jag förstår då dom flesta verkar tro att dom spelar en runda deathmatch där flest kills = vinst.
6) Slut på ammo. Sker väldigt ofta. Men man är ju lixom dom flesta andra för girig för att välja resupply.
Skulle vara intressant om dom gjorde lite som i overwatch, alla kan inte välja vad dom vill, kanske skulle gå att få en bättre balans?
1. Stinger är svåra, man får låsa på målet och skrämma bort kopptern. 1 av 20 försök lyckas man få iväg två stingers som tar kopptern istället för att sprängas mot en byggnad eller totalt missa trots allt
2. Till minn kännedom kan man inte döda en tank med 3 CG ( Carl Gustaf recoiless). Men dom lik som alla andra fordon åker iväg och autorepairar. Autorepair borde tas bort
3. För att göra starten ännu värre blir man ju ofta bombad av motståndarens kopptrar som redan hunnit över hela banan
4. Det är så CQ alltid varit i BF. Vil man hålla en flagga så får ens egna aquad hålla kvar där helt enkelt
5. Revive fungerar enbart om man är squad memmbers eller om en falck eller angel kommer förbi.
6. Jag tycker att det är resupply som skulle sitta fint hos alla eftersom att livet laddas upp, det gör inte ammon. Men så är det när man inte har KLASSER. Alla springer runt mef Angel, ingen väljer stinger eller resupply för att alla spelar enbart med och för sig själva. När det fanns KLASSER så visste man att det finns 10 engineers, då har mest troligt dessa antingen stinger eller CG. Det finns 10 support, då har alla dom antingen ammo att plantera eller att kasta.
Wgna reflektioner
AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |