PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av JHultqvist:

Jag köpte mitt där, beställde på måndag fick på onsdag! Nemas problemas

Beställde du från retrospelbutiken genom cdon?

Permalänk
Skrivet av jontetomten08:

Beställde du från retrospelbutiken genom cdon?

Nope.
Här http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4137...

Permalänk

Ok beställde genom cdon så det kanske tar sin tid

Permalänk
Medlem

Webhallen gjorde ett nytt försök att skicka en PS5 till mig nu på morgonen.

Om det betyder att webhallen fått in en sändning med PS5 vet jag inte men det kan vara värt att hålla koll om man letar efter en PS5.

Permalänk

Beställde först en gång, ingen order bekräftelse. Dagen efter gjorde jag ett nytt försök, orderbekräftelse. Men då blir min order makulerad. Gött. Btw det finns förhandsbokningsbara ps5 hos cdon.

Permalänk
Medlem

Holy sheit! Vet att PS5 är svårt att få tag på, men hade ingen aning om att priserna var så här pass upptrissade.
De ligger alltså på nästan dubbla priset mot vad de borde, om komponentbristen inte var ett faktum?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Holy sheit! Vet att PS5 är svårt att få tag på, men hade ingen aning om att priserna var så här pass upptrissade.
De ligger alltså på nästan dubbla priset mot vad de borde, om komponentbristen inte var ett faktum?

Dubbla? Enligt vem?

Skulle säga att konsolerna är rätt prisvärda med tanke på vilken prestanda man ändå får.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Dubbla? Enligt vem?

Skulle säga att konsolerna är rätt prisvärda med tanke på vilken prestanda man ändå får.

Vill jag minnas rätt skulle "normal" versionen av PS5 ligga på ca 5800:- och digitalversionen ca 4800:-

Prisvärda? NU? Inte en chans i helsiket!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Vill jag minnas rätt skulle "normal" versionen av PS5 ligga på ca 5800:- och digitalversionen ca 4800:-

Prisvärda? NU? Inte en chans i helsiket!

Vilka priser kollar du på? Du kan ju inte komma in och se ett pris från en "scalping"-butik och tro att det är vad de kostar.
5999 kr för standardversionen är vad den brukar ligga på.

Jag köpte min för några veckor sen för ca 6 000.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av jontetomten08:

Btw det finns förhandsbokningsbara ps5 hos cdon.

Jag har letat igenom cdon och har inte hittat några förhandsbokningsbara ps5:or, har du någon direkt länk till detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vilka priser kollar du på? Du kan ju inte komma in och se ett pris från en "scalping"-butik och tro att det är vad de kostar.
5999 kr för standardversionen är vad den brukar ligga på.

Jag köpte min för några veckor sen för ca 6 000.

Jaha, ok. Jag kollade prisjakt bara. Där ligger standardversionen på 9679:- som billigast just nu.

EDIT: Och jag ser nu att orsaken är att de stora kedjorna inte ens listat PS5 på Prisjakt nu, pga den dåliga tillgången. Där har jag svaret.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Jaha, ok. Jag kollade prisjakt bara. Där ligger standardversionen på 9679:- som billigast just nu.

Alla seriösa butiker tar 5990kr för SE. Problemet är att de säljer slut snabbt när de väl kommer in i lager.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Jaha, ok. Jag kollade prisjakt bara. Där ligger standardversionen på 9679:- som billigast just nu.

Ah nej de butikerna ska man undvika

Och då kan jag hålla med om att de inte är prisvärda! Webhallen och andra större butiker släpper lite då och då för korrekt pris.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontetomten08:

Beställde först en gång, ingen order bekräftelse. Dagen efter gjorde jag ett nytt försök, orderbekräftelse. Men då blir min order makulerad. Gött. Btw det finns förhandsbokningsbara ps5 hos cdon.

Beställde PS5 på CDON fast det går via Retrospelbutiken.se. Fick beställningsbekräftelse den 8e Januari men inte fått mail ifrån de sen dess. Dock så dök beställningen upp på Mina paket appen att den har registrerats där. Så vet ej om det betyder att den verkligen kommer att skickas eller om beställningen kommer att annuleras.

Permalänk
Skrivet av LiquidShot:

Jag har letat igenom cdon och har inte hittat några förhandsbokningsbara ps5:or, har du någon direkt länk till detta?

De är slut nu

Permalänk
Skrivet av lerus1:

Beställde PS5 på CDON fast det går via Retrospelbutiken.se. Fick beställningsbekräftelse den 8e Januari men inte fått mail ifrån de sen dess. Dock så dök beställningen upp på Mina paket appen att den har registrerats där. Så vet ej om det betyder att den verkligen kommer att skickas eller om beställningen kommer att annuleras.

Varför skulle den annuleras?

Permalänk
Skrivet av JHultqvist:

Jag köpte mitt där, beställde på måndag fick på onsdag! Nemas problemas

vilket paket beställde du? det med far cry?

Permalänk
Skrivet av jontetomten08:

vilket paket beställde du? det med far cry?

Yes, det med farcry och just dance tror jag.

Hur har det gått med din order?

Permalänk
Skrivet av JHultqvist:

Yes, det med farcry och just dance tror jag.

Hur har det gått med din order?

Beställde ännu en gång igår och får hoppas på att den inte annuleras. Hur var det med din? Var det något som var dåligt/ verkade suspekt?

Permalänk
Skrivet av jontetomten08:

Beställde ännu en gång igår och får hoppas på att den inte annuleras. Hur var det med din? Var det något som var dåligt/ verkade suspekt?

Gick väldigt smidigt för mig. Inget konstigt alls. Orderbekräftelse direkt och allt skickades dagen efter. Allt var med och obrutet osv osv. En legit butik med andra ord. Förrutom priset

Verkar som att om man redan gjort en beställ så makuleras nya beställningar automatiskt, ett tips vore att kontakta dem om det skulle hända igen, med tanke på att du egentligen inte fått en konsoll..

Beställde du via cdon eller retrospelbutiken?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om att Kjell tar 7990 för en PS5?

https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/playstation...

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Girigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av JHultqvist:

Gick väldigt smidigt för mig. Inget konstigt alls. Orderbekräftelse direkt och allt skickades dagen efter. Allt var med och obrutet osv osv. En legit butik med andra ord. Förrutom priset

Verkar som att om man redan gjort en beställ så makuleras nya beställningar automatiskt, ett tips vore att kontakta dem om det skulle hända igen, med tanke på att du egentligen inte fått en konsoll..

Beställde du via cdon eller retrospelbutiken?

Först genom cdon, sedan makulerades de. Beställde sedan igen från retrospelbutiken.

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Tråkigt, men gör inte annat enn att jag kommer undvika företaget i framtiden.

Har svårt att fatta att dom säljer nog konsoller till att det är värd att bli känd som ett företag med den praksisen. Men faktum är vel att dom flesta inte bryr sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Tråkigt när en så etablerad butik försöker sälja till scalpingpris. :/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Förstår att det råder fri prissättning och konkurrens men hade förväntat mig mer av en etablerad
kedja som Kjell & Co ändå är. Smakar lite illa!

Permalänk
Medlem

Blir samtidigt lite förvånad över att just Kjelle har PS5, då det ju i mitt tycke är en lite bredare variant av Teknikmagasinet. Inte direkt den första butiken jag förknippar med spelkonsoler.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av JHultqvist:

Gick väldigt smidigt för mig. Inget konstigt alls. Orderbekräftelse direkt och allt skickades dagen efter. Allt var med och obrutet osv osv. En legit butik med andra ord. Förrutom priset

Verkar som att om man redan gjort en beställ så makuleras nya beställningar automatiskt, ett tips vore att kontakta dem om det skulle hända igen, med tanke på att du egentligen inte fått en konsoll..

Beställde du via cdon eller retrospelbutiken?

Fortfarande ingen leverans ännu

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av djmartinho:

Du vet väl om att du kan köpa Playstation 5 Disc Edition på Tradera, går för max 7500 ink frakt.. Finns flera auktioner med fastpris.