Permalänk

Snabb hjälp! Installera Windows

Hej, ska sätta in en Ssd i min dator. Hur ska jag gå till väga för att föra över Windowset från min HDD till min nya SSD? Testade o ”clone” men alla program vill ha pengarna för det. Kan man inte tanka ner windowset från disken till ett USB och sedan till disken? Windows egna program hur funkar det? Någon som vet hur jag gör enklast? Datorn är en färdigköpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle1050:

Hej, ska sätta in en Ssd i min dator. Hur ska jag gå till väga för att föra över Windowset från min HDD till min nya SSD? Testade o ”clone” men alla program vill ha pengarna för det. Kan man inte tanka ner windowset från disken till ett USB och sedan till disken? Windows egna program hur funkar det? Någon som vet hur jag gör enklast? Datorn är en färdigköpt.

https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Den här använde jag att clona med men efter bör du göra en fresh install av OS ändå. Jag clonade och formatera den gamla efter cloning

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör installera om men om du absolut vill klona så koll hos ssdtillverkaren för många erbjuder mjukvaror.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.