SweClockers nominerar årets datorbutik

Permalänk
Medlem

Netonnet! Bra, billigt, enkelt, butik(alltså snabbt köp och dessutom kunna se och känna lite). Köper överlägset mest hemelektronik på Netonnet.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Webhallen !

Men marginalerna är små mot komplett eller inet.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Inaktiv

Inet

Snabba leveranser, bra priser, bra information om lager, bra hantering av reklamationer

Permalänk
Medlem

Inet, tycker de stärkt sig i mina ögon väldigt mycket senaste åren, förra hade jag väldigt mycket olika strul med dem men nu på sistone har det fungerat kanon och jag tycker även det blivit bättre prismässigt

Permalänk

Inet.

Bra kundservice, priser och snabb leverans!

Permalänk
Medlem

Netonnet

Netonnet, bäst priser och att man i min stad kan åka och hämta prylarna direkt! Mkt bra kundservice med om man behövt reklamera något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Inet pga deras erbjudanden vid Black Friday och deras julkalender. Och även smidig hantering vid returer.
Dock är deras ordinarie priser höge än andra ÅF.

Precis, deras priser är lite högre. Dock tar jag gärna den kostnaden pga deras service samt hur de hanterar eventuella problem med varor och returer. Aldrig haft något strul med Inet på över 15 år som kund. Det är värt mer för mig än några pengar. Deras telefonsupport håller dessutom högsta klass. Har aldrig mött ett företag med så god service där.

Permalänk

Netonnet

Överlag bättre priser, kundservicen är även den väldigt bra och tillgången till fysisk butik är ett stort plus.

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk

Komplett,

Smidig support. Netonnet som tvåa.

Permalänk
Medlem

Inet för att de engagerar sig så mycket i communityn med events och streams, samt snabba leveranser och bra priser/kampanjer.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Inet. Pingvinstänger, bra support och de skickade mitt rtx3080 flera månader innan jag förväntade det. Dessutom var det på min födelsedag.

Permalänk
Medlem

Komplett

Med enda motiveringen att om vi pratar kompletta speldatorer så har de haft överlägset flest prisvärda genom året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inet för att de engagerar sig så mycket i communityn med events och streams, samt snabba leveranser och bra priser/kampanjer.

Håller med!

Permalänk
Medlem

Inet för att dom till skillnad från andra så kallade datorbutiker verkligen vinnlägger sig att all personal i deras butiker är lika kompetenta och nördiga på datorkomponenter som andra vill få oss att tro att netonnets personal i alla deras butiker är...

Kom igen Inet har 4 butiker och Netonnet har 27.

Inets focus är och har alltid varit datorkomponenter, netonnets focus är definitivt inte enbart datorkomponenter vilket visar sig i vilken som helst av netonnets butiker.

Trådtiteln lyder ju som följer "Sweclockers nominerar årets datorbutik"

Inet är just det, en datorbutik i dess rätta bemärkelse, netonnet är ju i deras egen reklam en lagerbutik, inte en datorbutik

Permalänk
Medlem

Inet - För deras fantastiska support, utbud, kunskap och allmänt content med livestreams och tävlingar.
Sjukt roliga personer som jobbar där och man känner sig verkligen uppskattad som kund. Om jag hade jobbat inom området så hade jag helt klart vänt mig dit. Känns lite som ett drömjobb

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar som vanligt vara Inet, Webhallen och Netonnet som nomineras, och jag kan ju inte annat än hålla med. Tycker alla tre är väldigt bra.

Får personligen sätta Netonnet som etta ändå mycket pga att det finns butik i närheten, vilket är smidigt inte minst om något strular.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Ja, tar man selektivt in information kan man komma fram till vilka slutsatser som helst. Tycker det är riktigt tråkig attityd att kalla alla som inte håller med dig för barn.

På tal om att selektivt läsa information... Jag ser ingenstans i inlägget där jag ens antyder att alla som inte håller med mig är barn. Möjligen kan man uttolka att jag tycker att de som anser att en pingvinstång vid varje leverans gör Inet till en bättre butik än andra är barn, ja. Men att dra det till ett jag tycker att "alla som inte håller med mig" är barn är ett praktexempel på att selektivt läsa saker som helt enkelt inte är där. Det jag menar är att jag tycker det är fruktansvärt barnsligt att tycka bättre om en butik för att de skickar med godis vid leveransen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

För mig står det mellan inet och webhallen jag har lika bra erfarenhet från dom båda. Då jag hade senast med inet att göra så faller min röst på inet 👍 men hade jag kunnat välja två i omröstningen så hade det varit delad första plats för dessa två!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk

Inet, suverän kundservice och snabba leveranser

Visa signatur

CPU : Ryzen 5950x
GPU : Asus TUF 3090
Skärm : LG CX OLED 55"

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att vi är lite bortskämda med så många bra återförsäljare i Sverige att det är svårt att välja.
Gillar både Webhallen, Komplett, Inet och netonnet.
Men om jag får välja en så får det nog vara Inet när det kommer till datorkomponenter och tillbehör.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Inet

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Inet. Bra på service ärenden och skickar alltid snabbt. Bra kundservice oxå.

Måste säga att Petra är så rolig och är extremt söt

Permalänk
Medlem

Webhallen,

Bra medlemsystem med achivements och bättre rabatter ju högre rank man når. Streaminghjälpen är en av årets höjdpunkter. Flash sale! Väldigt trevlig personal, han som rattar deras Facebook är en härlig prick. Många utlämningsbutiker (åtminstone i storstäderna). Har besökt nästan alla i landet nu. Bra service de få gånger jag behövt vända mig till support. Närvaro på SweClockers (Patriks härjningar i RTX 3080-tråden är ett minne för livet).

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd

Jag nominerar Webhallen på grund av två otroliga historier:

1) För cirka 18 år sedan så hade de rea på Gamecube-spel där du kunde köpa 2st Gamecube-spel för antingen 400, 500 eller 600 kr sammanlagt (minns ej vilket). Och jag minns att jag då köpte jag Mario Kart: Double Dash och Super Mario Sunshine. Hur bra kampanj som helst då!

2) För ett par år sedan hade Webhallen kampanjpris på Duschtvål 250 ml (9 kr styck) och det fanns 22 st i lager. Jag köpte då upp alla och dessa räckte i cirka 2 år för mig som daglig duschbrukare. Jag fick fira en tyst minut när jag hade brukat min sista droppe av dessa 22 st duschtvål.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Inet.se. Smidigt att handla, bra support, mycket snabba leveranser

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26217.5000|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Inet - handlade där för första gången 2021/2022 och har aldrig blivit så välkomnad.
Solklar andraplats till NetOnNet där personalen i Haninge alltid varit extremt hjälpsamma.
Hänger inte ut sistaplatsen, men hur kan man dra in ett erbjudande på Cyber Monday ?
(Det köpet hänger fortfarande i luften.. Mixar dagligen rönnbär, citroner och rabarber..)

Permalänk
Medlem

Inet för bra service, smidig datorbyggare på hemsidan och Dubbelklick såklart

Webhallen stark tvåa, ofta med bra (REA)priser och ett trevligt medlemssystem.

Permalänk

Kan man icke-nominera ett företag? För isåfall gör jag det med Maxgaming, usel service. Inte ens fri frakt.

Permalänk
Medlem

Inet är vinnare för mig även om netonnet kommer på en nära andra plats.

Motiveringen är att Inet alltid har lyckats leverera och leva upp till alla mina förväntningar. Att deras utbud dessutom innefattar mer udda produkter som är riktade till riktiga entusiaster är ett stort plus!

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Netonnet för att dom ha fysiska butiker och för att dom är tillmötesgående brukar aldrig vara några problem hos dom!