Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem

Igår tog det under 2h att gå från 13k i kö till att komma in för mig iallafall.

Jag undrar ska npcs bara säga första meningen eller är mitt spel buggat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

Än så länge är jag helt beroende, det är lite segt med quests och sånt i början men det börjar klarna upp sig efter lvl 40 som tur är.. Det är väl i sig inte direkt någon öppen värld, varje "världsdel" man kommer till är ju som ett enda stort rum.. En del av questen man gör är i instances så där ser man inte andra spelare ifall man kör solo.

10 timmar eller nåt för lvl 50 bör gå om man speedrunnar main story och inte hamnar snett och går på sidequests (lätt hänt ifall man gillar att prata med alla gubbar man kommer i kontakt med, been there done that..)

Tack för info.

Får testa senare helt enkelt och se vad man tycker. Spelet är hemplockat men inte känt det där suget när man läst om allt strul med köer och liknande.

10 timmar till maxlvl är ingen risk för mig då jag lätt brukar fastna i sidoquesten och leta örter eller sten istället😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Zinnervale verkar inte längre vara låst men har ca 10k i queue nu på Söndags morgonen,
Beatrice som jag kör på hade ingen queue vid denna tiden iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Spelet är gratis.. Det som kostar är om du vill ha cosmetics och sånt där krims krams.

Nu ska vi inte luras helt.

Visst kan man köpa cosmetics och liknande för pengar men glöm inte att man också kan betala sig förbi många system och grinds för att få bättre gear i endgame.

Sen också det där månadspasset som gör att du kan farma mer, ha fler teleports och massa annat. Så jo spelet är kanske inte "pay-to-win" men definitivt "pay-to-get-ahead"

Att grinda bättre gear i endgame har jag förstått är en helt löjligt lång grind om du inte betalar nånting. Jag väntar och ser hur dyrt det faktiskt blir att hänga med i endgame och är det för grindigt så släpper jag nog bara spelet där och går vidare till nånting annat ä.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Avstängd

Jag körde på ryska sist och det blir nog inget av denna versionen för mig då man gärna ska spela ett par timmar varje dag vad jag minns.
Tar du paus en vecka eller två så kommer du hamna rätt så långt efter. Du ska även spela på flera gubbar för att hänga med i utvecklingen om du nu inte vill lägga pengar på spelet.
Spelet är för övrigt minst 12 år gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

Jag körde på ryska sist och det blir nog inget av denna versionen för mig då man gärna ska spela ett par timmar varje dag vad jag minns.
Tar du paus en vecka eller två så kommer du hamna rätt så långt efter. Du ska även spela på flera gubbar för att hänga med i utvecklingen om du nu inte vill lägga pengar på spelet.
Spelet är för övrigt minst 12 år gammalt.

Jag är i stort sett bara intresserad av PVPn är det även samma ”krav” där för att hänga med?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Så vilka servrar är det som gäller för Engelska och ja gärna många svenskar? Har en lvl 25 på zinnervale, men där kan man ju glömma komma in när man väl loggat ut.

Skapade en till på Beatrice men vet inte vad jag får för intryck av den....vad har vi mer för intressant?

Permalänk
Medlem

Roliga köer det är:) 11500 före mig...man börjar änna ledsna

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Så vilka servrar är det som gäller för Engelska och ja gärna många svenskar? Har en lvl 25 på zinnervale, men där kan man ju glömma komma in när man väl loggat ut.

Skapade en till på Beatrice men vet inte vad jag får för intryck av den....vad har vi mer för intressant?

wei, och serius lirar jag på...
Helt ärligt så är de så många spelare utspridda över alla servrar de finns egentligen inte nån barriär längre för språket, finns olika språk i världschatten på alla servrar numera.
Det är tusentals människor i kö på varje server så bara välja en, logga in, och sen sitta flera timmar i kö.

Fina regler deras deras forum har, man begränsas även där...

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Roliga köer det är:) 11500 före mig...man börjar änna ledsna

jag är i samma sits.... de var 12k+ före mig är nu äntligen nere på 8k+

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Åhoj, idag blev det kö för mig också, 10k+ på Sirius.

Permalänk
Medlem

Har plats 5096 i kön nu. Det står i meddelande som visas att det inte är säkert att jag kan skapa en karaktär även om jag kommer in om servern är full. Hur vet man detta i förväg? Serverstatusen på alla europeiska servrar är ju "Busy"

Permalänk
Keeper of Traditions

13000 i kö på Calvasus som jag inte trodde skulle bli så överbefolkad... Tråkigt att de inte kan dimensionera sina servrar lite bättre, särskilt när Amazon står bakom.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Har plats 5096 i kön nu. Det står i meddelande som visas att det inte är säkert att jag kan skapa en karaktär även om jag kommer in om servern är full. Hur vet man detta i förväg? Serverstatusen på alla europeiska servrar är ju "Busy"

Om det inte står i server-listan att du inte kan skapa en ny karaktär (och dessutom inte köa) så är det lugnt. Har stått så väldigt länge på typ alla servrar hittills

Skrivet av Dunder:

13000 i kö på Calvasus som jag inte trodde skulle bli så överbefolkad... Tråkigt att de inte kan dimensionera sina servrar lite bättre, särskilt när Amazon står bakom.

Håller med.. men samtidigt måste vi förstå att detta spel alltså nu är det näst mest populära spelet på Steam någonsin. Det enda spel som haft ett högre antal samtidiga spelare är PUBG under dess "storhetstid". Lost Ark är alltså före både CSGO, Dota2, Cyberpunk m.fl. i samtidiga spelare (Ja vi är i behov av ett ordentligt MMO..)
Just nu har vi 1.1miljoner samtidiga användare, med en peak på 1.3miljoner.
https://steamdb.info/app/1599340/graphs/

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hah jag som tänkte logga in en stund nu när jag hade 1 timme till övers, kommer inte ens fram till serverkön…

Permalänk
Avstängd

Känns som att det inte är någon ide att starta spelet närmaste veckorna. Lyckades ändå skada mushanden idag när jag snickrade så lika bra att lugna sig då.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Hah jag som tänkte logga in en stund nu när jag hade 1 timme till övers, kommer inte ens fram till serverkön…

Samma här trots att min server står som "Busy", tur att man fick lira under head-start iaf.

Kan dock rekommendera lördag/söndag morgon, känns som att det är mycket mindre aktivitet då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Verkar inte direkt vara någon idé att försöka spela idag 😅
Började köa vid kl 12 idag. 5 timmar senare (17:11) blir jag kickad ur kön på plats 163...

Login-servrarna dör och nu strax innan 19 kan jag äntligen komma in igen.. trodde jag det

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

När kön börjar växa istället för minska efter man stått sen kl15 gör ju mig jätte glad.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Nu kommer man inte ens in i spelet för att välja server, kö till kön?

Permalänk
Medlem

Hjälper det att starta om spelet om och om igen, och ha tur och komma in? Eller är dom helt nere login servrarna?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Hjälper det att starta om spelet om och om igen, och ha tur och komma in? Eller är dom helt nere login servrarna?

Jag startade om tills det fungerade. Tog väl 7-10 försök

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Verka som dom förvärrar situationen.
Från forumet:

Right now all servers in the EU region are filled to the brim, which means locking them down would effectively allow no new players any options for joining. We know this is not an ideal situation, and are working with SGR on more options to help support.

Permalänk
Medlem

Nä nu går det inte ens ställa sig i kön.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

En del av tiden är pga kö. Var inte impad alls riktigt dålig lansering. Kommer nog inte fastna att spela så mycket. Har donerat massa guld till guilden. Buggar och exploits inte undra på att folk loggar in och skapar nya karaktärer. Fick samma RC 7k på en annan server.

Folk som inte loggar ut för att slippa kön etc and etc. Fastnar i kön får error kickas ut från spelet. Får starta om igen och igen. Efter att arbetat på Bigpoint som CM är jag fan inte impad alls fy fan va kass lansering. Stänga servrarna innan launch. För att smygöppna dem igen tidig morgon. Utöver det så är det inte samma problem på NA-serverna samt vi har ingen Europeisk CM.

Episkt!

Btw folk i vår guild är snart på T3 sitter inne och spelar dygnet runt hälsosamt

Permalänk
Medlem

Vid ca kl 16 igår loggade jag in på Sirius och blev 12,7k kö som tog ca 2,5 timmar. Lagom drygt men överkomligt. Fyfan för de med 20k+. När man väl var inne satte man afk timern på 60 min, och gick och kollade så man inte blev kickat under kvällen när man gjorde annat.

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen från Amazon Games angående europeiska servrarna;
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/european-regi...

Permalänk
Konsolgrävare

https://www.sweclockers.com/nyhet/33753-alienwares-qd-oled-sp...

Den perfekta Lost Ark skärmen, sugen blir man!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Frågan är om OLED är värt 1500kr extra
https://www.inet.se/produkt/2219558/acer-34-predator-x34s-ips...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mocka:

Definitivt, när man väl gått över till OLED finns ingen återvändo!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |