Cooler Master avtäcker vibrerande gaming-stol

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master avtäcker vibrerande gaming-stol

Cooler Masters Motion 1 får haptisk återkoppling och är besläktad med Razers vibrerande Enki Pro Hypersense.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Avskyr verkligen sådana här produktnyheter. Man vet precis åt vilket håll inläggen kommer att styra.
Kan inte se någon användning av denna typ av funktion till en gamer.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Jag har redan sååå många skämt på gång…

Permalänk
Medlem

Ser ut som en permobil

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Avskyr verkligen sådana här produktnyheter. Man vet precis åt vilket håll inläggen kommer att styra.
Kan inte se någon användning av denna typ av funktion till en gamer.

Inte för den prislappen. Väljer man ett 3090 eller en stol med vibrationer, svårt val!
Kan bara tänka mig att den kan vara frän i bil/flyg-simulatorer men till det priset är det tveksamt hur stor marknaden är.
Tänk sitta med VR-headset i en racingbilsimulator och känna hur bilen vibrerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni valde verkligen tills denna dag med att presentera den va? You bastards

Skrivet av Segas:

Jag har redan sååå många skämt på gång…

Ja asså.... 😂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Jag spår nya trådar som först kommer ta upp inköp om denna och om den är "bra".
Sen så kommer det fyllas på med trådar och inlägg angående "riktiga" kontorsstolar, precis som det är med alla som köper "GAYMING"-stolar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Oh! kompatibel?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Oh jävlar! En parkinsonsimulator?!
Tänk er den där och Back to the Future: The Game i VR.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Testpilot

Är orimligt sugen på en sådan där stol.. Kanske får skaffa en och ställe jämte Razers ditto för jämförelse framöver

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Koppla den till dina slacknotiser. Nice.

Permalänk
Medlem

Wow bara, alltså wow........och priset.....bara wow....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ta mot det där monstret till möbel, i fall någon mot all förmodan fick för sig att ge mig den.
Så gräsligt fult att jag saknar ord.

Permalänk
Medlem

Jag gillar idéen! Redan som barn var man ju inne på att det skulle kännas när man blir träffad. Nästa steg är små elektriska stötar.

Delar borttagna /Mod
Permalänk
Medlem

Timm... brr brrrrr brrr eeeeeh!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Haha, roligt koncept men definitivt inget för mig, spelar med vibration avstängt på handkontroller så detta är ju groteskt oattraktivt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

det är ganska vanligt att använda transducers till hemmabio, så varför skulle det inte vara ganska fett till spel?
lite dyr stol bara

Permalänk
Medlem

En permobil med RGB? Elektriska stolen?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Visste inte att man startat Imspelningen av Star Trek Abrams-Verse 4 Kirks Nya Kaptens stol?.

Eller är det månne Zapp Brannigans stol?

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Avskyr verkligen sådana här produktnyheter. Man vet precis åt vilket håll inläggen kommer att styra.
Kan inte se någon användning av denna typ av funktion till en gamer.

Jag håller verkligen med dig och du hade inte fel. Det här forumet svämmar över av "höhö-gubbar" ibland.

OnT: Prislappen var rätt hög, men det kan nog vara ett intressant inslag i en fordonssimulator. Den såg åtminstone rätt bra ut.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Inte för den prislappen. Väljer man ett 3090 eller en stol med vibrationer, svårt val!
Kan bara tänka mig att den kan vara frän i bil/flyg-simulatorer men till det priset är det tveksamt hur stor marknaden är.
Tänk sitta med VR-headset i en racingbilsimulator och känna hur bilen vibrerar.

Då köper jag hellre en buttkicker och skruvar fast i min rigg.
...priset är även nästan en tiondel.

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kan inte sluta skratta åt den stolen, man har så många dumma tankar kring den haha. Detta var nog det mest sjukaste jag sett på länge.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Vibrerande gaming-stol + kl 02:00 + lägenhet = glada grannar ^^

Permalänk
Medlem

Vore inte typ mer meningsfullt med en riktig massagefotölj som har en gaming funktion.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Vore inte typ mer meningsfullt med en riktig massagefotölj som har en gaming funktion.

Det här är en stol för att höja spelupplevelsen, en massagestol har ett annat syfte. Meningen är att höja spelupplevelsen, det blir inte mer meningsfullt än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det här är en stol för att höja spelupplevelsen, en massagestol har ett annat syfte. Meningen är att höja spelupplevelsen, det blir inte mer meningsfullt än så?

Jo men en massagestol kan säkert med lite trix kunna leverera denna ökade ”spelupplevelse” samt vara en massagestol.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Vänligen håll låga skämt till er själva!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kör redan med en sån här i DCS VR
Fungerar bra som fan man känner på vibrationerna när plan ska stalla osv.
Har även en enklare massagefunktion.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm