Permalänk
Medlem

Fortnite V-bucks present

Tja Sweclockers. Min systerson fyller 11år snart och han har nyligen börjat spela Fortnite på PC. Själv som 27åring håller jag mig till Dota 2 och snart WoW Classic så jag har tyvärr ingen koll alls på Fortnite förutom att ingame valutan heter V-Bucks (märks att åldern börjar smyga sig på).

Tänkte iaf köpa något Fortnite-relaterat till grabben. Hur köper man V-Bucks till någon? Vill man ha V-Bucks? Något annat som kanske är roligare?

Mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Har samma "problem" som kameltå hade.
Brors-son som fyller år och han önskar sig V-bucks.
Finns det någon onlinebutik där man kan lösa sådant här till bra priser?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Kan inte direkt hjälpa er, men har för mig att du kan skapa ett konto och skicka v-bucks som gåva till en annan spelare. (inte spelat fortnite på några år)

Det jag egentligen ville säga var, kudos för en extremt modern present!

Permalänk
Medlem

Vbucks köpte vi i julklapp till 10åringen som älskar Fortnite och det var uppskattat, annars finns en hel del officiellt Fortnite merch på Amazon.

Vbucks är lättast att kolla med föräldrarna om hur de eventuellt har med betalning mot Epic annars, vi printa ett kort med Vbucks och antal mm sedan köpte vi dem direkt till kontot som spelas på. Minimalt med extra jobb.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag tycker lösningen ovan låter smartast, men annars är det att skapa ett konto ladda ner spelet, sätta igång tvåstegsverifiering sen in i shoppen och köpa v-bucks och välja "gift".

Permalänk
Medlem

Älskar att det tog nästan 3 år för stackarn att få svar 😂

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Älskar att det tog nästan 3 år för stackarn att få svar 😂

HAHA, shit, jag såg inte ens datumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Älskar att det tog nästan 3 år för stackarn att få svar 😂

Nu kanske killen kan få V-bucks när han fyller 14?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tjena grabbar! Tack för snabba svar. Nu kan han äntligen få sin 11-års present.

(Skämt åsido, jag fixade ihop något fint presentkort i Photoshop och swishade pengar till pojkens mamma. Hittade inget bättre sätt.)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi har köpt kort på Elgiganten till kalas osv. Kolla där annars. Men nu har du iofs en lösning redan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Tjena grabbar! Tack för snabba svar. Nu kan han äntligen få sin 11-års present.

(Skämt åsido, jag fixade ihop något fint presentkort i Photoshop och swishade pengar till pojkens mamma. Hittade inget bättre sätt.)

Stora frågan: Är han fortfarande intresserad av Fortnite?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Stora frågan: Är han fortfarande intresserad av Fortnite?

Tror faktiskt han spelar Valorant nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Tror faktiskt han spelar Valorant nu

Men vi tänker att lite Vbucks till 14-årsdagen i sommar kanske väcker intresset igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Men vi tänker att lite Vbucks till 14-årsdagen i sommar kanske väcker intresset igen

Ja det får nog bli lite v-bucks på bemärkelsedagen nu när jag fått så många bra tips.