Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Jag funderar också på en S22+, för att ersätta min OnePlus 3T. Hur är första intrycket? Min största fundering är batteritiden (anledningen till att jag funderar på att ersätta min nuvarande), men det kanske är svårt att få en känsla för på enbart kort användning. Var beställde du den ifrån?

Min vanliga s21 klara en hel dag med 3-5 timmars skärm tid så brukar jag ha 30-45% kvar när jag går och lägger mig och detta är med Always on displayen på hela tiden. Så jag antar att s22 borde vara lite bättre.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Fick bli en Oneplus Nord 2, svårt säga nej för 3990. Tiderna när man köpte senaste samsungen är nog borta..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

https://i.imgur.com/PZVxPlO.jpg

Fick bli en Oneplus Nord 2, svårt säga nej för 3990. Tiderna när man köpte senaste samsungen är nog borta..

Jag tycker 3890 kr för Samsung A52s 5G på Black Friday var ok. Den var tillräckligt ny. 128 GB och 6 GB ram.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Felixark:

Min vanliga s21 klara en hel dag med 3-5 timmars skärm tid så brukar jag ha 30-45% kvar när jag går och lägger mig och detta är med Always on displayen på hela tiden. Så jag antar att s22 borde vara lite bättre.

Om jag minns rätt så skryts det om batteritiden för S22+ och S22 Ultra att den är så mycket bättre och räcker "i ett dygn"...

... är det bara jag (som är för gammal)? Men det är väl för tusan inte speciellt "bra"? En vecka hade varit "bra" (imo) med dagens förutsättningar (och en månad, med lite äldre förutsättningar)

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av anon257891:

Om jag minns rätt så skryts det om batteritiden för S22+ och S22 Ultra att den är så mycket bättre och räcker "i ett dygn"...

... är det bara jag (som är för gammal)? Men det är väl för tusan inte speciellt "bra"? En vecka hade varit "bra" (imo) med dagens förutsättningar (och en månad, med lite äldre förutsättningar)

Minns så väl när man "aldrig" (i jämförelse med nu) behövde ladda telefonen, trots att man knapprade på den hela dagarna

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Fick hem denna för nån vecka sedan och glömde skriva här

Från Kickstarter.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hittade en ubernördig sak på Jula som jag inte kunde låta bli så nu har jag en usb-c elmätare, nu ska jag bara hitta på nått att mäta på men det känns i vart fall bra att 5-volten ligger där den ska.
Jag tipsade om denna mätare i fyndtråden också för den har Ebaypris (70kr) men var ändå från en välkänd instrumenttillverkare, UNI-T. Ska klara mäta till 24V, 5A och ger också väldigt hög nördfaktor

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Blev en roadtrip för att plocka hem en uppsättning fälgar till bilen. En uppsättning nya däck kommer senare och sen ska det bara bli sommar också...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

SPC700-modul till G.I.M.I.C (moderkortet kopplas till datorn genom USB)... för att kunna lyssna på Super Nintendomusik på originalljudhårdvaran (som förövrigt gjordes av Sony).
Läs mer om SPC700-modulen här.

Gimic är ett projekt av nördar för nördar

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM3 - Ursäkta...men fy helvete vad dåligt ljud. EQ'n i appen var ju dessutom begränsad. Tur jag fick dessa gratis (fast tekniskt sett så köpte jag dessa också de var bundlade med telefonen). Kommer nog duga till att bara lyssna på poddar med på jobbet

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Budade hem en gammal X99-bräda och en 10-kärnig Xeon 2660 v3 billigt på Ebay. Tänkte att det kan bli en trevlig hemmaserver tillsammans med andra prylar jag hade liggandes, om än lite overkill för att bara köra Plex och Valheim för tillfället

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Sony WH-1000XM3 - Ursäkta...men fy helvete vad dåligt ljud. EQ'n i appen var ju dessutom begränsad. Tur jag fick dessa gratis (fast tekniskt sett så köpte jag dessa också de var bundlade med telefonen). Kommer nog duga till att bara lyssna på poddar med på jobbet

https://i.imgur.com/xM54aJa.jpg

Haha vänta bara tills det blir varmare.. Dom är ingen höjdare på sommaren kan jag iaf säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Nöjd? Tänkte kika på en fatty till våren!

Mycket nöjd, den är väldans välkonstruerad och har bra känsla. 12x drivlinan funkar bättre än jag vågade föreställa mej (med erfarenheter av midrange 9- och 10x system).

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem

Även om jag plockade ut bilen 1 feb, va det faktiskt senaste ”inköpet”. En Kia EV6 Plus RWD.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nyaste tillskottet är ett Ducky One 2 Tuxedo Full-Size med mx brown switches och jag är så satans nöjd! Att jag inte gjorde det här tidigare är nåt jag inte kommer kunna svara på haha.

Hur kan man modda detta är min nästa fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Hur kan man modda detta är min nästa fråga?

lube

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av niro:

Måste man inte då ta isär brytarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Måste man inte då ta isär brytarna?

Jo det stämmer, och har man inte ett hotswap tangnetbord, så behöver man löda av alla brytare från pcbn innan du kan plocka isär brytarna för att lubea dem.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Lite papper så man klarar sig ett tag igen.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Var på jakt efter en mer heltäckande laddningslösning för telefonen, klockan och hörlurarna så slog till på en Belkin Boostcharge Pro MagSafe 3-in-1. Fungerar riktigt bra, och väldigt smidigt med Magsafe-lösning för telefonen. Enda irriterande är den där jäkla vita lysdioden som lyser i typ 5000 nits när man laddar hörlurarna. Inte superkompatibelt med ett kolsvart rum på natten.

Får nog tejpa över den eller något...

Permalänk
Medlem

Ny PC!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Sony WH-1000XM3 - Ursäkta...men fy helvete vad dåligt ljud. EQ'n i appen var ju dessutom begränsad. Tur jag fick dessa gratis (fast tekniskt sett så köpte jag dessa också de var bundlade med telefonen). Kommer nog duga till att bara lyssna på poddar med på jobbet

https://i.imgur.com/xM54aJa.jpg

Konstigt. De har ju annars fått extremt bra kritik, så när som att touchen funkar dåligt när det är kallt samt att micken utomhus är rätt dålig. Har ett par själv och måste säga att jag tycker de låter kanon. Och då har jag gått igenom flertalet hörlurar tidigare som jag tycker låter sämre
Vad var det som saknades i ljudet?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Konstigt. De har ju annars fått extremt bra kritik, så när som att touchen funkar dåligt när det är kallt samt att micken utomhus är rätt dålig. Har ett par själv och måste säga att jag tycker de låter kanon. Och då har jag gått igenom flertalet hörlurar tidigare som jag tycker låter sämre
Vad var det som saknades i ljudet?

Måste hålla med. Fick dessa med köp av mobil i höstas och de låter avsevärt mycket bättre än några lurar jag haft tidigare. Mikrofonen kan jag inte uttala mig om då jag inte testat den alls.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag var sugen på att spela igenom Zelda: Ocarina of Time, N64 versionen, såklart den man spelade när man gick i högstadiet.

Så jag köpte en handkontroll och spelade igenom spelet med HD texturer och Widescreen mod på emulator. Vilket fantastiskt äventyr!

Kontrollen jag köpte är trådlös Retro Fighters Brawler 64 då den skulle vara bland de bra handkontrollerna. Och den är faktiskt riktigt bra!
Störigt bara att de gjort hålet till joysticken åttakantigt när N64 stöder 360 graders rörelse. Nåväl, ett koniskt slipstift gjorde hålet runt och fint.
Fick beställas från UK. Jag hade helt glömt bort att de lämnat EU och fick smaka på Postnords hanteringsavgift av tull på 120kr, plus tullen sen. Tack för att ni hjälpte mig Postnord!

Nu ska Ganondorf få ett kok stryk!

Permalänk

Nu jävlar skall jag ta tag i att läsa Berserk, dock så får jag nog införskaffa Volume 3 innan jag börjar läsa, för annars avslutat det mitt i en arc!

Sedan lite småfräcka Pokémonfigurer med bonsaitema från Japan

Permalänk
Medlem

Woho!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Nu jävlar skall jag ta tag i att läsa Berserk, dock så får jag nog införskaffa Volume 3 innan jag börjar läsa, för annars avslutat det mitt i en arc!

Sedan lite småfräcka Pokémonfigurer med bonsaitema från Japan

https://i.imgur.com/DMtvbGS.jpg

https://i.imgur.com/ph9Hck3.jpg

Var fick du tag på Pokemon-figurerna?

Permalänk
Skrivet av Andhas7:

Var fick du tag på Pokemon-figurerna?

Plaza Japan

Tog den nästa billigaste frakten (då fick man spårning), tog ca 2 veckor. Men åkte på tull med, ca 168 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag var sugen på att spela igenom Zelda: Ocarina of Time, N64 versionen, såklart den man spelade när man gick i högstadiet.

Så jag köpte en handkontroll och spelade igenom spelet med HD texturer och Widescreen mod på emulator. Vilket fantastiskt äventyr!

Kontrollen jag köpte är trådlös Retro Fighters Brawler 64 då den skulle vara bland de bra handkontrollerna. Och den är faktiskt riktigt bra!
Störigt bara att de gjort hålet till joysticken åttakantigt när N64 stöder 360 graders rörelse. Nåväl, ett koniskt slipstift gjorde hålet runt och fint.
Fick beställas från UK. Jag hade helt glömt bort att de lämnat EU och fick smaka på Postnords hanteringsavgift av tull på 120kr, plus tullen sen. Tack för att ni hjälpte mig Postnord!

Nu ska Ganondorf få ett kok stryk!

https://i.imgur.com/b8WOaja.jpg

Grymt, och snyggt moddat! Har du någon länk där du beställde ifrån?
Kan bara hitta den på retrofighters egna hemsida och tänker att det tar ett tag att få hem den från Kanada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Grymt, och snyggt moddat! Har du någon länk där du beställde ifrån?
Kan bara hitta den på retrofighters egna hemsida och tänker att det tar ett tag att få hem den från Kanada.

GamesConnection.co.uk är återförsäljare för RetroFighter i Europa. Tyvärr tillhör de inte EU längre så det blir ännu dyrare med Postnords avgifter. Den trådade varianten är marginellt billigare.

https://gamesconnection.co.uk/search?type=product&q=brawler+6...

Det finns även en kopia på CDON, men vad jag har läst ska den vara rätt kass.

Jag känner mig dock rätt färdig efter att spelat igenom Ocarina of Time, så är du intresserad av att köpa min så lägg ett PM.