Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
Är det en galen yxmördare eller din pojkvän vi talar om här?
Okej för att du inte borde rört datorn från början, då han tydligen är väldigt känslig för sånt, men killen kan väl inte vara helt dum i huvudet?
Lyssna på BigMomma och ring honom för att fråga vad du skall göra - och är han verkligen dum i huvudet lägger du in Linux, krypterar allting och lägger in lösenord vid POST.

Det är ju sååå snällt.

Desutom tror jag att Angelgirl inte har kunskaperna för det där.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
tack så mycket, men jag har xp pro o han har xp home edition,
kan man göra så med en xp pro för att fixa xp home

Jag tror det ska gå, det är ingen större skillnad mellan de två.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
Ni känner inte honom,, han e vid datorn 24/h,, han blir helt cp om någon rör hans dator, han s atill mej från början att jag skall låta bli,
de e lite skört mellan oss okså
måste få de fixad innan han märker

Öhh hmm? Inte för att vara dum, men vad fan är det där för kille??!

EDIT: Tar han anabola också? Du skrev "anabola" i ett inlägg.. Ja jävlar, vilken idiot.. förlåt, men jag kan inte låta bli..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

ELLER så är det så att Angelgirl är förtvivlad och överdriver vad som skulle hända om han upptäcker vad som skett.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Inaktiv

Det borde ju gå att fixa. Kör han NTFS eller FAT32 på burken?
NTFS ska väl inte vara lika känsligt?

Förstår inte riktigt vad du ska ha en startdisket till, försök att ställa in att datorn bootar först med cdromen, före hdd. Sen installerar du SAMMA version av Windows ovanpå, utan att ta bort den gamla.

Alternativt snacka med en killkompis eller någon som du vet kan lite om sånt där, och fråga om han kan kolla lite.

Förstår att du är orolig. Men tror du är mer orolig än du behöver vara- han säger nog så för att han vill att sakerna ska vara ifred. Han menar nog inte vad han säger, utan "mer än markering that he is the bos"

Men om han kommer vara sur sedan också, så be han dra åt helv-te!

Hoppas du inte lyssnade på MP3 och surfarade samtidigt som du defgramaterade

Lycka till, försöker vara lite mer allvarlig än alla.. Tycker ju synd om killen din *skojja*.. Cya!

Permalänk
Medlem

Säg som det är, du vill väl inte ljuga?
Låt datorn vara, han kan nog fixa det bättre än du kan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det största felet på den datorn är att det är home edition på den...
jaja seriöst det felet händer ofta inget som inte går att fixa kommer fan ine ihåg hur men klura lite så löser du det säkert snabbt...

Permalänk
Avstängd

1. Han kommer inte bli arg eftersom du hade gott uppsåt
2. Låt honom fixa skiten när han kommer hem

Permalänk
Medlem

Startdiskett tror jag man kan göra genom o gå in på utforkaren, högerklicka på A: (disketten)->Formatera och sen kan du välja skapa MS-DOS startdiskett eller nåt sånt där i nån kryssruta.. det måste vara startdiskett hoppas jag kunde hjälpa

Visa signatur

//ANdreas Johansson

Permalänk
Medlem

Säger som de flesta andra. Vad ser du i killen om, som du skrev:

1. Han sitter vid datorn 24/7.
2. Han bryr sig mer om datorn än om dig.
3. Han tar anabola (och blir aggresiv)
4. Han inte tål att du (hans flickvän) lånar hans dator för att lyssna på musik.

För övrigt tror jag risken är större att du förstör något mer allvarligt än att du fixar problemet.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Hedersmedlem

Säg till honom som amerikanerna säger: An act of god!

Nu kan ni umgås istället för att han bor vid datorn.
Jag kan iofs förstå att han skulle bli sur men det är trots allt bara materiella ting och inte nån person som gått och dött.

Det han hade på hårddisken kan han alltid hitta igen.. om det nu inte råkar ligga nån 100+ sidor stor doktorsavhandling där. Men då får han skylla sig själv om han inte gjort backup.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Sparka in dörren, ta datorn och kör och dumpa den någon stanns. Sedan ring till honom och säg att någon har gjort inbrott och stuligt hans dator...

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Eller så kanske du har någon vän som kan lite mer om datorer, som kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

aa wässt ja kommer över å hjälper till vettö inga problem

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

hoppas du skriver vad som hände sen också... :p.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frej
hoppas du skriver vad som hände sen också... :p.

Med bilder

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jag beklagar verkligen det som hänt och följer nog samma råd som vissa andra ger dig. Var uppriktig mot din pojkvänn, kan han fixa det så vill han nog gjärna göra det själv. Kontakta honom och berätta vad som hänt, var ärlig och förhoppningsvis bör han uppskatta att du lät det stå och säger vad som hänt. Det är mycket möjligt att det hänt tidigare och är vanligt på hans dator.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Ja, hur gick det nu?
Gick det att lösa problemet genom diplomatiska förhandlingar eller är det krig mellan er nu?

Annars om du vill göra pojkvännen extra glad så stryker du en elektronmagnet med styrkan 100 tesla över hans hårddisk.
Det är ett effektivt sätt att formatera den. Observera att du bara kan göra det en gång plus att du aldrig mer kan använda disken något mer efter en sådan behandling.

Permalänk
Medlem

tror hon gick åt, han verkar ju vara en galning lite smått, åtminstonde galning nog att mörda som hämnd för att hon pajade hans dator

...bara en teori...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

vart tog hon vägen?

mördade han henne

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

Alltid lika kul att se hur mycket uppmärksamhet en tråd skapad av en tjej får.

Men visst, jag undrar också hur det gick.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Alltid lika kul att se hur mycket uppmärksamhet en tråd skapad av en tjej får.

Det är väl inte så lustigt. Den övervägande delen av de som "slösar" tid här, har troligtvis inte sett en tjej i verkligheten med mindre kläder än vad de har på badstranden. De blir väl helt till sig, för att de tror att de kanske kan få doppa snabeln i honungsburken, om de är snälla mot den lilla ängeflickan:D

Visa signatur

***
**
*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfen_82
Det är väl inte så lustigt. Den övervägande delen av de som "slösar" tid här, har troligtvis inte sett en tjej i verkligheten med mindre kläder än vad de har på badstranden. De blir väl helt till sig, för att de tror att de kanske kan få doppa snabeln i honungsburken, om de är snälla mot den lilla ängeflickan:D

... och härmed har Smurfen_82 avslöjat sig själv. Du måste verkligen se till att komma ut ibland, kanske träffa en eller två människor.

Permalänk

Hahaha, ni är för härliga.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

DasIch: Egentligen borde jag inte svara då känns det som att jag ger dig "rätt". Har faktiskt (oj) varit ut många gånger och fått "napp", men har problem med att få det att hålla. I nuläget har jag valt att leva som du hävdade att jag gör så på sätt och vis har du rätt.;) Hur står det till på honungsburksfronten själv?:P

Jonte[YoT]: Du det där var ingen snabel eller så sitter den j*vligt mycket för högt upp.:D Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

***
**
*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfen_82
DasIch: Egentligen borde jag inte svara då känns det som att jag ger dig "rätt". Har faktiskt (oj) varit ut många gånger och fått "napp", men har problem med att få det att hålla. I nuläget har jag valt att leva som du hävdade att jag gör så på sätt och vis har du rätt.;) Hur står det till på honungsburksfronten själv?:P

Jonte[YoT]: Du det där var ingen snabel eller så sitter den j*vligt mycket för högt upp.:D Rätta mig om jag har fel.

Kära Smurfen, jag hoppas du förstår att jag bara retas. Trots allt förtjänade du det.

För övrigt är jag ingen taoist som Nalle Puh, så jag kan gott ta det lugnt med honungen.

Permalänk

DasIch: Tyvärr missade jag din lömska lilla gubbe vilken avslutade meningen.

Vad vore Sweclockers forum utan dig, du har möjligtvis inte tänkt på att skicka en faktura till edin?:) Fast det var faktiskt ganska hög "inget liv"-faktor på att svara så snabbt.:D

Visa signatur

***
**
*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Det klart man värderar datorerna sina mer än kvinnofolk. Det enda viktiga man inte kan få ur en dator är sex, och sex kan man ju få om man drar ut för en kväll.

Var det inte du som var jättedesperat efter att hitta någon flickvän för några år sedan på detta forum? Har för mig att det blev en massa trådar om det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfen_82
DasIch: Tyvärr missade jag din lömska lilla gubbe vilken avslutade meningen.

Vad vore Sweclockers forum utan dig, du har möjligtvis inte tänkt på att skicka en faktura till edin?:) Fast det var faktiskt ganska hög "inget liv"-faktor på att svara så snabbt.:D

Ajajaj, att missa de lömska små gubbarna är som upplagt för missförstånd.

Om jag någon dag känner mig sällsamt modig, redo att utmana ödet - kasta mig med huvudet först mot döden. Ja, då kanske jag försöker mig på det där med fakturan.

Annars borde de här inlägget styrka min "inget liv"-faktor ytterligare. Fast oroa dig inte, jag lär nog inte återkomma till forumet förrän efter midnatt. Nu skall det gluggas film hos en kompis, så lite "liv" har jag nog trots allt(med betoning på lite, sociala aktiviteter hör egentligen inte hemma i min livsstil).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch

Annars borde de här inlägget styrka min "inget liv"-faktor ytterligare. Fast oroa dig inte, jag lär nog inte återkomma till forumet förrän efter midnatt. Nu skall det gluggas film hos en kompis, så lite "liv" har jag nog trots allt(med betoning på lite, sociala aktiviteter hör egentligen inte hemma i min livsstil).

Duktigt!

Själv ska jag göra detsamma... eller ska jag det?! Hmm.

Visa signatur

««« »»»