3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Nej, efterfrågan kommer inte vara lika hög som för 3000-serien. Ingen kommer köpa 500 kort för mining, som folk gjorde då, nu när alla vet att mining snart kan vara ett minne blott.

Det är så sant. Det är många som pratar om "vad ska man mina efter eth 2.0"

När det går upp för dem att när varenda jävel ska flytta sina riggar till Ergo, Ravencoin osv. osv. så kommer profitability på de coinsen säkert vara under 1 öre per spenderad kw/H (nu hugger jag siffror ur röven men det är t.o.m sannolikt att det kommer bli så) .

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

This. Hysterin är över

Och energikonsumptionen för den nya 4000 serien verkar ju gå genom taket. Så blir ju knappast så ekonomiskt att grilla på då

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk

Inte kollat prisutvecklingen senaste tiden men snubblade över denna på Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5810830

Kanske inte är nån jättedeal idag? För ett halvår sedan vad detta världens klipp iaf ^ ^

Edit: Asus 3080ti TUF 13995:-

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Inte kollat prisutvecklingen senaste tiden men snubblade över denna på Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5810830

Kanske inte är nån jättedeal idag? För ett halvår sedan vad detta världens klipp iaf ^ ^

Edit: Asus 3080ti TUF 13995:-

Rätt bra klipp även idag. MSRP för det bättre och dyrare 3090 var ändå 16800 kr så en bra bit under.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt Asus 3080 TUF OC från Netonnet nyligen?
Vilket datum beställde ni i så fall?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Inte kollat prisutvecklingen senaste tiden men snubblade över denna på Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5810830

Kanske inte är nån jättedeal idag? För ett halvår sedan vad detta världens klipp iaf ^ ^

Edit: Asus 3080ti TUF 13995:-

Slog till på sådan som kom i dag, en tusenlapp över rekommenderat men med bättre kylare än stock, lite kronfall och inflation så tyckte jag det var OK pris, uppdaterade från 1070 så boost blev ca 150-300% och sen behövde man ny med byte av skärm till större i höstas, paketeringen från återförsäljaren var väl inget märkvärdigt men väl paketerad från fabrik så kom fram utan skador, nöjd så här långt.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Någon som fått sitt Asus 3080 TUF OC från Netonnet nyligen?
Vilket datum beställde ni i så fall?

Väntar fortfarande… beställde 2020-10-02. Påtalat ett par gånger att deras systerbolag Komplett haft flera 100 i lager vid tillfälle utan någon förbokning, men det är som att prata med en vägg (de vägrar täckningsköp trots samma grupp t.o.m.)… sämsta kundtjänsten.

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-Ti-TU...

3080 TI Tuf Asus 13 995 - 15st i lager

https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3080-T... 3080 Ti Eagle av asus för samma 13995kr 15+ i lager.

Permalänk
Medlem

PNY GeForce RTX™ 3080 Ti 12GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Hyffsat bra pris på 3080 Ti - 13.337 kr. Priset gäller bara nu i helgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om @Elgiganten fortfarande ens bryr sig kring detta?

Senast online på Swec 18/2 och när jag pratade med dom i kundtjänst angående mitt ärende var svaret; "Någon kommer att kontakta dig men vi vet inte vem, vad eller när och det är inget vi kan skynda på eller garantera".

Visa signatur

Nybyn

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Väntar fortfarande… beställde 2020-10-02. Påtalat ett par gånger att deras systerbolag Komplett haft flera 100 i lager vid tillfälle utan någon förbokning, men det är som att prata med en vägg (de vägrar täckningsköp trots samma grupp t.o.m.)… sämsta kundtjänsten.

Samma här. beställde den 28/9-2020. fortfarande inte fått det.
Alltid handlat mycket hos netonnet då de ligger närmast mig där jag bor ca 4km från bostaden.
Har helt slutat att handla hos dem sedan detta.
alltid i alla fall en liten protest...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nybyn:

Är det någon som vet om @Elgiganten fortfarande ens bryr sig kring detta?

Senast online på Swec 18/2 och när jag pratade med dom i kundtjänst angående mitt ärende var svaret; "Någon kommer att kontakta dig men vi vet inte vem, vad eller när och det är inget vi kan skynda på eller garantera".

Jodå, fick mitt kort i veckan.

Finns lite info i denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1662171-elgigantens-ny...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Billigare än allt på gpukollen iaf.

EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING + PSU EVGA GT 750W 80+ Gold BU

Pris 10.999kr

https://www.elfynd.se/evga-geforce-rtx-3080-ftw3-ultra-gaming...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nybyn:

Är det någon som vet om @Elgiganten fortfarande ens bryr sig kring detta?

Senast online på Swec 18/2 och när jag pratade med dom i kundtjänst angående mitt ärende var svaret; "Någon kommer att kontakta dig men vi vet inte vem, vad eller när och det är inget vi kan skynda på eller garantera".

Väntar fortfarande på att få tillbaka mellanskillnaden som jag betalade på ersättande grafikkort och mina 1000kr i pressentkort som kompensation som lovades i forumposten av @Elgiganten
2022-01-21 09:57 var senaste gången dom skrev till mig, även om jag svarade med uppgifterna som dom efterfrågade inom 2 timmar

Permalänk
Medlem

Tror ni vi kommer se ett fyrsiffrigt pris på 3080 igen, untantaget fyndhörnor och liknande, innan 4000-serien släpps?

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Skrivet av Parmenides:

Tror ni vi kommer se ett fyrsiffrigt pris på 3080 igen, untantaget fyndhörnor och liknande, innan 4000-serien släpps?

Jag beställde mitt 3080 TUF från Inet i februari för 9200kr och fick leverans dagen efter så svaret är ja.. Det tror jag

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Beställde precis ett 3080 för 10290kr på Inet som fyndvara. Finns ett kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Tror ni vi kommer se ett fyrsiffrigt pris på 3080 igen, untantaget fyndhörnor och liknande, innan 4000-serien släpps?

då Nvidia tror att folk fortfarande betalar +10`000kr för +12% (3080 vs 3090TI) så kan man aldrig veta men det lutar åt att priserna fortsätter ner. Jag tror inom 6v kan du hitta kort som börjar på 8***kr Då det finns stora lager med grafikkort. Som du kan se så är det ingen större rörelse med dagens priser. Finns inte många kvar som är beredda att ge +10000kr för ett grafikkort.
Ett AMD 6900XT får du för endast 12000kr idag https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s474318206&o=produ...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Tror ni vi kommer se ett fyrsiffrigt pris på 3080 igen, untantaget fyndhörnor och liknande, innan 4000-serien släpps?

Fyrsiffrigt lär vi nog se, har redan varit några kort runt ca 10300-10500 för någon vecka sedan på t.ex amazon och gopop-sidan som var lite skum men som erbjöd klarna betalning.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

3080 med tanke på sin ålder och prestanda borde ligga på omkring 7000 kr med skatt och moms, men eftersom Nvidia inte kan tillverka dessa kort så billigt och gå med vinst så ser vi priser på omkring 11-12000 kr hos återförsäljarna. Nvidias riktpriser var rena fantasier därför har de fördröjt leveranser till de som beställde för "retail price". Precis som någon annan nämnde innan fanns hundratals kort av samma typ i i lager i systerbolaget Komplett, men till högre pris. Så det är en lögn att Nvidia inte "kan leverera" utan snarare vill de inte sälja korten till återförsäljare som ligger i linje med vad retail price borde vara. Om återförsäljarna köper in kort till högre pris så är det klart att de också begär högre pris av kunden, varför skulle affären medvetet marka upp priserna oskäligt mycket och riskera att inte få saker sålda och bygga upp lager av gamla grafikkort?

Om det nu finns massa kort i lager då är det felaktigt att påstå att "efterfrågan sätter priset". I så fall varför sjunker inte priserna på korten mer när marknaden bevisligen börjar bli mättad? Jo eftersom ingen vill gå med förlust. Det skulle vara intressant att se vad Netonnet eller Komplett köper in sina 3080 för och hur mycket extra de lägger på. Då kan vi identifiera boven i dramat, troligen Nvidia och det kanske inte är någons fel att dagens generation grafikkort är så dyra att tillverka. Men då ska man för fasen inte sätta fantasifulla "rekommenderade priser" på hårdvara som aldrig eller mycket sällan KAN säljas till dessa priser. Det är falsk marknadsföring. Bättre att Nvidia och AMD hade varit ärliga och sagt att "it is a 1100 dollar card" så kan konsumenten själv avgöra om priset per prestanda är tillräcklig för att uppgradera och förhandsboka, eller inte. Ingen dör av att ställa ner grafikinställningarna och sitta kvar på sitt 1080ti eller 2080ti eller liknande och ingen "måste" spela på 4K. Jo priset spelar roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Om det nu finns massa kort i lager då är det felaktigt att påstå att "efterfrågan sätter priset". I så fall varför sjunker inte priserna på korten mer när marknaden bevisligen börjar bli mättad?

It's not over yet...

Ska man tro Gamers Meld - så är priserna på väg uppåt igen, och det kan vara in i 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

It's not over yet...

Ska man tro Gamers Meld - så är priserna på väg uppåt igen, och det kan vara in i 2024.

https://youtu.be/gH4b9ND7eCg?t=321

Vilket ligger i linje med min tes, att kostnaderna för produktionen och frakt är så pass höga att det är utopiskt att tro att grafikkorten kommer säljas till Nvidias och AMD:s fantasifulla "retail price". Det är pinsamt och skrattretande att AMD och Nvidia medvetet har satt ett riktpris som ingen återföräljare kan sälja korten för utan att gå med förlust. Jag är fortfarande övertygad att de affärer som säljer av sina kort i lager till lägre pris går med förlust och då är det bättre att göra en liten förslust än att inte sälja av korten alls och ju längre affären väntar destå mer mättad blir marknaden och benägenheten att betala minskar. Vilken nytta gör hundratals om inte tusentals gamla kort i lager? 3080 är ett 2 år gammal kort och och med de priserna som råder har de flesta som tänkt köpa ett sådant dyrt kort, redan köpt det. Så frågan är, vilka ska köpa resten? Vem är motiverad med dagens inflation och tillväxt att halvhjärtat betala 10 000 kr för ett grafikkort som troligen kräver andra uppgraderingar också för att prestera optimalt?

Det behövs lite mer objektiva undersökningar. Hur många kort tillverkas och hur stor är egentligen efterfrågan? Kan Nvidia och AMD inte möta efterfrågan eller producerar de medvetet mindre upplaga för att kunna motivera de högre priserna? Det är inte säkert att fler kort i lager innebär att AMD och Nvidia producerar mer, utan det beror snarare på att efterfrågan har minskat pga. anledningar som jag nämnt ovan och där med är prissättningen INTE beroende av tillgången eller efterfrågan utan av tillverkningskostnaden och logistik.

Folk resonerar på basal nivå som att världen fortfarande befinner sig i ett bondesamhälle. Det klart priset på energi och frakt påverkar slutpriset också men företag spelar på folks okunnighet och skyller på det ena och det andra. Men ärligt talar hur många kan och vill betala 11 000-12 000 kr för ett grafikkort, dessa kort är inte ens riktade till alla gamers utan endast till en begränsad mängd enthusiater med god ekonomi och där med producerar Nvidia och AMD (och deras partnertillverkare) inte mer kort än vad som behövs och kan säljas av. Alla prissäkningar som vi ser just nu är "skadehantering", batcher av tillverkade kort måste trots allt säljas av även om det innebär en förlust för både tillverkare och återföräljare. Nvidia och AMD har dock missbedömt läget enligt mig, de har trott att deras påhitt om "brist" och "exklusivitet" skulle leda till en oändlig efterfråga av gammla kort, men så är inte fallet, konsumenter blir smartare inte dummare och de har inte oändligt med tillgångar att spendera på leksaker.

På ett sätt påverkar efterfrågan priset som vi konsumenter betalar i affären, men efterfrågan påverkar inte tillverkningskostnaden eller Nvidias och AMD:s begär att tjäna så mycket så möjligt. Just pga. dessa faktorer så är det inte säkert priserna kommer sjunka i all oändlighet. De kan sjunka marginellt men det finns ingen magisk formel som tyder på att 30% mindre efterfråga leder till 30% lägre priser. Jag talar ofta om oljapriserna. Trots megamycket lager av olja i OPEC-länderna kan de inte sänka priset för mycket eftersom då täcks inte kostnaden för analyser och borrning.

Det är inte fult att tjäna pengar, det är fult att inte berätta hur man tjäna pengar och här skyller jag både på tillverkarna och återförsäljarna eftersom de inte är transparenta kring de fluktuerande och oseriösa prissättningen som vi numera ser på komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

It's not over yet...

Ska man tro Gamers Meld - så är priserna på väg uppåt igen, och det kan vara in i 2024.

https://youtu.be/gH4b9ND7eCg?t=321

Jag säger nej

Det vi har bakom oss är Scalpers, lönsamhet på krypto och Pandemin = Feta checkar från staten till nästan alla i USA.

Det vi har framför oss är istället att många som vill köpa inte har råd med ett grafikkort. Att däremot priserna skulle stiga igen till föregående nivåer ser jag som osannolikt. Säger igen: - Vilka kommer har råd?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Jag säger nej

Det vi har bakom oss är Scalpers, lönsamhet på krypto och Pandemin = Feta checkar från staten till nästan alla i USA.

Det vi har framför oss är istället att många som vill köpa inte har råd med ett grafikkort. Att däremot priserna skulle stiga igen till föregående nivåer ser jag som osannolikt. Säger igen: - Vilka kommer har råd?

Om det finns kort på lager (vilket det finns både i Sverige och utomlands) så innebär det rent logiskt att tillgången överstiger efterfrågan i given stund. I så fall varför sjunker inte priserna mer? Tillgång och efterfråga påverkar priset som kunder betalar, men inte endast, det är mer komplext. Och mycket har att göra med Nvidias och AMD:s felaktiga och falska riktpriser, vilket lockade många att förhandsboka så en artificiell efterfråga skapades av anledningar som jag inte förstår. Paralellt levererades inte kort till dessa priser, utan till 30-50% högre priser vilket gjorde att de som förhandsbokade fortfarande inte fått sina kort trots att samma kort finns/fanns i lager i vissa fall, fast till högre pris. Nvidia och AMD levererar chip, det finns inget i luften som magiskt gör att de inte kan leverera chip till vissa modeller av 3080 (förhandsbokade) men sedan till andra (de med 50% högre pris). Snarare är det så att vissa partnertillverkare betalar bättre för chippen vilket gör att de får förtur. Men vad är det för mening att förhandsboka om man i extrema fall ändå måste vänta 2 år? Vilket skämt.

Att skylla den extrema efterfrågan på bland annat bidrag är något optimistiskt då bidragen som betalades ut i USA inte var kravlösa, dvs. alla fick inte bidrag. Är man dessutom i en ekonomisk kris köper man inte ett grafikkort för 10 000-15 000 kr när bidragen var omrking 1000 dollar och endast betalades ut ett begränsat antal månader. Där emot kanske en och annan webbhandlare (samt Nvidia och AMD) bestämde sig för att mjöka markaden till följd av att miners helt enkelt var mindre priskänsliga än den genomsnittliga gamern, och där med ska de stå till svars för sina moraliska synder som orsakat lidande för oss riktiga gamers. Alternativt bör en bojkott ske eftersom AMD och Nvidia levererat (direkt eller indirekt) kort till miners som är beredda att betala mer för att syssla med svarta pengar. Hur stor andel av korten som såldes gick till första hand spelande, och hur stor andel gick till generering av kryptovalutor? Vem eller vilka ska beskyllas och framför allt, vilken målgrupp var 3080/6800XT ämnade för egentligen? Om majoriteten av korten egentligen är ämnade till miners (eftersom de är mindre priskänsliga och köper i bulk), då är det felaktigt att signalera att korten är skapade till "gamers", alltså folk som betalar för att ha roligt snarare än betalar för att tjäna pengar.

Om dessutom köpkraften minskar till följd av ökad inflation, arbetslöshet och höjda räntor då kan det snarare leda till att både Nvidia och AMD inte behöver tillverka så många kort och då höjs priserna för den saken skull, men även eftersom lägre tillverkningsvolymer inte automatiskt leder till lägre tillverkningskostnad (mindre batcher av komponenter brukar ge högre pris från leverantör osv). Åter igen en paralell till oljepriserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Om det finns kort på lager (vilket det finns både i Sverige och utomlands) så innebär det rent logiskt att tillgången överstiger efterfrågan i given stund. I så fall varför sjunker inte priserna mer? Tillgång och efterfråga påverkar priset som kunder betalar, men inte endast, det är mer komplext. Och mycket har att göra med Nvidias och AMD:s felaktiga och falska riktpriser, vilket lockade många att förhandsboka så en artificiell efterfråga skapades av anledningar som jag inte förstår. Paralellt levererades inte kort till dessa priser, utan till 30-50% högre priser vilket gjorde att de som förhandsbokade fortfarande inte fått sina kort trots att samma kort finns/fanns i lager i vissa fall, fast till högre pris. Nvidia och AMD levererar chip, det finns inget i luften som magiskt gör att de inte kan leverera chip till vissa modeller av 3080 (förhandsbokade) men sedan till andra (de med 50% högre pris). Snarare är det så att vissa partnertillverkare betalar bättre för chippen vilket gör att de får förtur. Men vad är det för mening att förhandsboka om man i extrema fall ändå måste vänta 2 år? Vilket skämt.

Att skylla den extrema efterfrågan på bland annat bidrag är något optimistiskt då bidragen som betalades ut i USA inte var kravlösa, dvs. alla fick inte bidrag. Är man dessutom i en ekonomisk kris köper man inte ett grafikkort för 10 000-15 000 kr när bidragen var omrking 1000 dollar och endast betalades ut ett begränsat antal månader. Där emot kanske en och annan webbhandlare (samt Nvidia och AMD) bestämde sig för att mjöka markaden till följd av att miners helt enkelt var mindre priskänsliga än den genomsnittliga gamern, och där med ska de stå till svars för sina moraliska synder som orsakat lidande för oss riktiga gamers. Alternativt bör en bojkott ske eftersom AMD och Nvidia levererat (direkt eller indirekt) kort till miners som är beredda att betala mer för att syssla med svarta pengar. Hur stor andel av korten som såldes gick till första hand spelande, och hur stor andel gick till generering av kryptovalutor? Vem eller vilka ska beskyllas och framför allt, vilken målgrupp var 3080/6800XT ämnade för egentligen? Om majoriteten av korten egentligen är ämnade till miners (eftersom de är mindre priskänsliga och köper i bulk), då är det felaktigt att signalera att korten är skapade till "gamers", alltså folk som betalar för att ha roligt snarare än betalar för att tjäna pengar.

Om dessutom köpkraften minskar till följd av ökad inflation, arbetslöshet och höjda räntor då kan det snarare leda till att både Nvidia och AMD inte behöver tillverka så många kort och då höjs priserna för den saken skull, men även eftersom lägre tillverkningsvolymer inte automatiskt leder till lägre tillverkningskostnad (mindre batcher av komponenter brukar ge högre pris från leverantör osv). Åter igen en paralell till oljepriserna.

Du förklarar mina tankar bättre än jag själv gör 👍

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Och där plingade det till i Postnord-appen. Netonnet har skickat min beställning på Asus 3080 tuf oc som jag beställde den 1 oktober 2020.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Viking
Skrivet av b-fire:

Och där plingade det till i Postnord-appen. Netonnet har skickat min beställning på Asus 3080 tuf oc som jag beställde den 1 oktober 2020.

Snabbt ändå

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Och där plingade det till i Postnord-appen. Netonnet har skickat min beställning på Asus 3080 tuf oc som jag beställde den 1 oktober 2020.

X samma pling fick jag just nu från netonnet 28/9 2020 beställdes det 😊

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Och där plingade det till i Postnord-appen. Netonnet har skickat min beställning på Asus 3080 tuf oc som jag beställde den 1 oktober 2020.

Xpress leverans 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur ni som väntat så länge har orkat med all denna väntetid är för mig helt ofattbart. Fick spader av att vänta 8 månader på mina hotspots. Haha. Ni borde få kraftigt rabatterade priser. Insane.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q