Microsoft Toolbox - Din dagliga medhjälpare!

Permalänk
Inaktiv

Microsoft Toolbox - Din dagliga medhjälpare!

Hej!

Är du precis som jag, typen som gillar att ha matnyttiga hjälpmedel och verktyg samlat på ett och samma ställe?

Jag har med hjälp av Visual Studio 2022, C#, PhotoShop och ett par smarta script kokat ihop Microsoft Toolbox vars enda syfte är att hjälpa och bistå Windows användaren i sitt dagliga arbete som ni kan se på bilden nedan.

Är ni intresserade går det bra att ladda ner programmet här (64-bitars version)

Vet inte hur länge Zippyshare håller på filer man laddar upp men skulle den gå ner så säg bara till!

Hoppas att programmet ger mycket nöje till den som vill prova, själv använder jag nästan enbart Microsoft Toolbox och känner mig smått handikappad utan detta verktyg.

Permalänk
Avstängd

Det ser absolut trevligt ut, samtidigt har ju Win+X alternativt högerklick på Start i princip allt detta, om än inte lika lättåtkomligt kanske.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Det ser absolut trevligt ut, samtidigt har ju Win+X alternativt högerklick på Start i princip allt detta, om än inte lika lättåtkomligt kanske.

Helt klart är det så, inget snack om saken.

Dock får man väl se detta som ett extremt latmask projekt och samtidigt finns lite annat smått och gott som inte finns med direkt under i Win+X alternativt högerklick på Start.

Är ganska frekvent inne och pillar i AppData\Local, AppData\Roaming och uppskattar att jag med ett klick kan ta mig till dessa platser smidigt.

Sedan har jag blivit ett fan av Reliability Monitor också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon338571:

Helt klart är det så, inget snack om saken.

Dock får man väl se detta som ett extremt latmask projekt och samtidigt finns lite annat smått och gott som inte finns med direkt under i Win+X alternativt högerklick på Start.

Är ganska frekvent inne och pillar i AppData\Local, AppData\Roaming och uppskattar att jag med ett klick kan ta mig till dessa platser smidigt.

Sedan har jag blivit ett fan av Reliability Monitor också.

Jo, alla har vi olika arbetsmönster. Själv är jag sällan inne i appdata och pillar, men när så är det Win+r följt av %appdata% och enter. Inte direkt supersmidigt men jag slipper komma ihåg sökvägen och så.