Alienwares bildskärm med QD-OLED-panel får svenskt pris

Permalänk
Medlem

Beställde Mar 23 2022, fortfarande bara "Bekräftad" Ser ut som det blir juli för mig

Permalänk

Fyfn har 1136 å har 7e juli som datum 😑

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Idag märkte jag att min order hos Dell (22/3 eftermiddag) gått från två gröna fält ”Beställning bekräftad” till tre gröna fält ”Under produktion”. Verkar som att detta bör innebära leverans inom kort, om man ska tro andra på ex Reddit. Så det kanske äntligen börjar röra lite på sig.

Jag med

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Min ändrades till skickad nu under morgonen, hade förväntat datum 8/7.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Skickade tillbaka mitt inköp till Dell.
Fläkten i skärmen var fruktansvärt irriterande ibland!
De första dagarna tänkte jag inte ens på fläkten i skärmen, var nog mest nöjd med storleken på skärmen samt hur jävla bra panelen var.
Efter någon vecka med skärmen så började jag märka av konstiga fläktljud. Fläkten kunde när som helst börja varva upp och ner i hastighet vilket påminde mig om de små fläktarna på moderkorten på 90/00-talet.
Skärmen överösta mitt 3080 vid load... Fet skärm men med fläkten aldrig i livet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av koiden:

Skickade tillbaka mitt inköp till Dell.
Fläkten i skärmen var fruktansvärt irriterande ibland!
De första dagarna tänkte jag inte ens på fläkten i skärmen, var nog mest nöjd med storleken på skärmen samt hur jävla bra panelen var.
Efter någon vecka med skärmen så började jag märka av konstiga fläktljud. Fläkten kunde när som helst börja varva upp och ner i hastighet vilket påminde mig om de små fläktarna på moderkorten på 90/00-talet.
Skärmen överösta mitt 3080 vid load... Fet skärm men med fläkten aldrig i livet!

Verkar vara väldigt varierande kvalitet på fläkten. Många har kört RMA och fått bättre ex. Den ska knappt märkas.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Min ändrades till skickad nu under morgonen, hade förväntat datum 8/7.

Samma här Ska komma onsdag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

När beställde ni? Jag beställde 22/3 kl 12:00, inget har hänt.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

När beställde ni? Jag beställde 22/3 kl 12:00, inget har hänt.

Tror jag la ordern runt 14.00 22/3. Har du fått bekräftelse på beställningen?

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk

Jag fick ordern bekräftad 22/3 12:00

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

Jag fick ordern bekräftad 22/3 12:00

Jag beställde efter dig. Märkligt, men Dell verkar inte vara konsekventa.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

När era ordrar uppdateras fick ni någon mail uppdatering? börjar bli trött på att logga in på Dells sida för att se en uppdatering flera gånger om dagen.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

När era ordrar uppdateras fick ni någon mail uppdatering? börjar bli trött på att logga in på Dells sida för att se en uppdatering flera gånger om dagen.

Yes, jag fick ett mejl om att min order skickats i förtid efter några timmar.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Beställde kl 11:58 den 22/3 ska få den imorgon 1/6.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk

Ni som fått hem har det varit hemleverans eller ombud? Skulle komma innan 18 idag står det men senaste uppdateringen hos tnt är att den var i helsingborg igår klockan 17 å har ju svårt att se att den går direkt därifrån på budbil hem till mig i gbg

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Ni som fått hem har det varit hemleverans eller ombud? Skulle komma innan 18 idag står det men senaste uppdateringen hos tnt är att den var i helsingborg igår klockan 17 å har ju svårt att se att den går direkt därifrån på budbil hem till mig i gbg

Hemleverans.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Hemleverans.

Tack, då får jag nog tidigast imorgon

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Tack, då får jag nog tidigast imorgon

Samma för mig, jobbat hemifrån idag för att den skulle komma mellan 8-18, men ingen leverans. Tnt briljerar som vanligt, postnord är klassledande i jämförelse..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Skrivet av brize:

Samma för mig, jobbat hemifrån idag för att den skulle komma mellan 8-18, men ingen leverans. Tnt briljerar som vanligt, postnord är klassledande i jämförelse..

Segt jag vabbade så vart ändå fast så att säga 😂

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Samma för mig, jobbat hemifrån idag för att den skulle komma mellan 8-18, men ingen leverans. Tnt briljerar som vanligt, postnord är klassledande i jämförelse..

Skrivet av Kaninjägarn:

Segt jag vabbade så vart ändå fast så att säga 😂

Samma här, bor i Stockholm. Jag snackade med TNT precis, de kunde inte ens lova leverans imorgon. "Vi har en extrem backlogg". Vilket skämt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Samma här, bor i Stockholm. Jag snackade med TNT precis, de kunde inte ens lova leverans imorgon. "Vi har en extrem backlogg". Vilket skämt.

Kom du fram på kundtjänst? Satt i kö en timme sist utan framgång, kunde önska att de skickat med dhl istället. Sämsta är att de inte går ut med någon info alls, shit happens men att inte informera sina kunder är riktigt dåligt i dessa tider.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Kom du fram på kundtjänst? Satt i kö en timme sist utan framgång, kunde önska att de skickat med dhl istället. Sämsta är att de inte går ut med någon info alls, shit happens men att inte informera sina kunder är riktigt dåligt i dessa tider.

Japp, tog ganska exakt en timme att komma fram. Det hela är riktigt dåligt. Som du säger, de kunde ju i alla fall informera.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoku:

Beställde kl 11:58 den 22/3 ska få den imorgon 1/6.

Beställde samma dag som dig, fast några timmar senare.

Har inte fått någon leveransbekräftelse och ordern kan inte hittas på Dell längre...yaay!

Permalänk
Medlem

Man blir ju minst sagt lite nervös när man läser dessa omdömen, som är rätt nya dessutom.

https://se.trustpilot.com/review/tnt.se

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Man blir ju minst sagt lite nervös när man läser dessa omdömen, som är rätt nya dessutom.

https://se.trustpilot.com/review/tnt.se

Inte för att jag tror TNT är någon fantastisk speditör, men det är nog ett ganska starkt bias i sådana recensioner då många väljer att ge sig ut på Internet och vädra sitt missnöje när något går snett. Har leveransen gått bra är lockelsen att skriva av sig inte lika stark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Inte för att jag tror TNT är någon fantastisk speditör, men det är nog ett ganska starkt bias i sådana recensioner då många väljer att ge sig ut på Internet och vädra sitt missnöje när något går snett. Har leveransen gått bra är lockelsen att skriva av sig inte lika stark.

Absolut, det blir ju väldigt anekdotiskt. Det blev bensin på min redan brinnande eld (utebliven leverans idag och ohjälpsam kundtjänst).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Inte för att jag tror TNT är någon fantastisk speditör, men det är nog ett ganska starkt bias i sådana recensioner då många väljer att ge sig ut på Internet och vädra sitt missnöje när något går snett. Har leveransen gått bra är lockelsen att skriva av sig inte lika stark.

Av egen erfarenhet är tnts största brist deras underbemannade support i Sverige, det är konstant telefonköer längre än försäkringskassan och ingen kan svara på nånting. Pratade med en chaufför sist gång och det verkar vara en ganska stor disconnect mellan deras arbete och vardag och det som kundtjänst utlovar. Lustigt nog aldrig haft problem med dem på företagssidan.

De har under morgonen åtminstone uppdaterat status för min del, nu ligger paketet på depå närmast mig så borde bli utkört under dagen.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Av egen erfarenhet är tnts största brist deras underbemannade support i Sverige, det är konstant telefonköer längre än försäkringskassan och ingen kan svara på nånting. Pratade med en chaufför sist gång och det verkar vara en ganska stor disconnect mellan deras arbete och vardag och det som kundtjänst utlovar. Lustigt nog aldrig haft problem med dem på företagssidan.

De har under morgonen åtminstone uppdaterat status för min del, nu ligger paketet på depå närmast mig så borde bli utkört under dagen.

Intressant.

Samma här, har status delivery nu så får hoppas på det bästa.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Intressant.

Samma här, har status delivery nu så får hoppas på det bästa.

Min har "Scheduled delivery pending", vad det nu kan tänkas betyda i verkligheten. Samma status för dig?

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Min har "Scheduled delivery pending", vad det nu kan tänkas betyda i verkligheten. Samma status för dig?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''