Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Har sett alla gubbar i grannskapet gå runt med neongröna grästrimmers så ville inte känna mig utanför

Ett stycke Ryobi OLT1832 och ett 4ah batteri. Lyckades trimma allt jag skulle på en laddning iaf.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att sätta igång med lite fiske, fixat några klassiker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag hoppas på att sätta igång med lite fiske, fixat några klassiker!
<Uppladdad bildlänk>

Härligt! Kan rekommendera dig kingspinnaren för ädelfiske. Ett måste i draglådan

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Härligt! Kan rekommendera dig kingspinnaren för ädelfiske. Ett måste i draglådan

Tack för tipset, ska fixa den! Vilken sked föredrar du? Jag föredrar silver på dom flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tack för tipset, ska fixa den! Vilken sked föredrar du? Jag föredrar silver på dom flesta.

Beror lite på vad jag fiskar. Jag killgissar att abbis tar på svart 😀. Annars silver/guld.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Beror lite på vad jag fiskar. Jag killgissar att abbis tar på svart 😀. Annars silver/guld.

Abborre tar väl bokstavligen allt? Tror inte det är något drag jag inte fått abborre på

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Beror lite på vad jag fiskar. Jag killgissar att abbis tar på svart 😀. Annars silver/guld.

Skrivet av medbor:

Abborre tar väl bokstavligen allt? Tror inte det är något drag jag inte fått abborre på

Okej, uppskattar alla tips! Jag har inte fiskat sedan jag var 10 år tror jag.
Ser fram emot att använda poppern/ytbetet någon kväll när dom jagar på ytan. Det ska tydligen vara väldigt kul att se!

Permalänk
Medlem

En ny pendlarkompis! Till jobb och träning. Xiaomi mi pro 2

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Rekordmedlem

Det är viktigt att synas och att få energi och salter när man cyklar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har köpt mig en elcykel. Vart snål när jag bytte jobb och vart av med förmånsbilen. Eftersom vi redan har en bil i hushållet så valde jag att prova på och cykelpendla till jobbet istället. Har idag 4km enkelresa men inom tid så kommer det vara 8km. Hur smutt som helst 🤙

Permalänk
Medlem

Nostalgin tog över, kostade ju bara 2kr styck så varför inte? Sen om jag får igång dem i wine eller dosbox eller liknande får vi se.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Lite goda bbq såser 👍

Permalänk
Medlem

Blev en Apple watch då jag fick för mig att det gick köra den med en Android telefon. Svaret är nej om man inte vill krångla som satan.

Fick ta sambons lillebrors gamla iphone och ha den länkad till klockan.

Menmen, 8 timmars felsökande är alltid roligt en lördag kväll

Permalänk
Medlem

Jag har bara sett filmerna för Sagan om ringen så tyckte det var dags att läsa böckerna också. Dune har jag varken läst eller sett men hoppas på att den är bra.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Keeper of the Bamse

En Cykel! För att kunna hålla igång mellan löppassen. Det blev 21,1 km första turen, mycket nöjd med servicen och personalen på Cykelhuset i Upplands Väsby.

"Naken" Orbea Vector 2.0 som sen fick stänkskärmar, flaskhållare, lampor, reflexer och sen en hjälm så att man inte blir grönsak när man oundvikligen vurpar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Snusfri

3st fina t-shirts så man slipper bemöta den vackra sommaren klädd som en hemlös bondtölp.
Nu kommer man iaf att se ut som en välklädd bondtölp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har sett alla gubbar i grannskapet gå runt med neongröna grästrimmers så ville inte känna mig utanför

Ett stycke Ryobi OLT1832 och ett 4ah batteri. Lyckades trimma allt jag skulle på en laddning iaf.

https://i.imgur.com/SkXSJL1.jpg

Köpte nyss en likadan, positivt överraskad.
Brukar köra med en av husqvarnas värstingar men den orkar man ju inte ta på sig för att putsa kanterna förrän det blivit djungel

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Köpte nyss en likadan, positivt överraskad.
Brukar köra med en av husqvarnas värstingar men den orkar man ju inte ta på sig för att putsa kanterna förrän det blivit djungel

Hehe, jag köpte med en sånt. Har tröttnat på att dra sladden runt om huset på en 800nm tomt. Blir spännande att testa

Permalänk
Medlem

Fullt ös hemma.
Härlig tid första veckorna även om sömnbristen är överhängande 😅

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

https://i.ibb.co/YTWcw01/E188-ACD3-8-F58-43-F1-900-C-C9-DE14118467.jpg

Fullt ös hemma.
Härlig tid första veckorna även om sömnbristen är överhängande 😅

Blir samma här från och med fredag!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Blir samma här från och med fredag!

https://i.imgur.com/xZmXddU.png

Fin!
Lycka till!

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Kittad inför sommaren! Vi har:

Två nya decks
Fyra uppsättningar hjul inkl kullager (ett set för cruising, ett för asfalt, och två stenhårda set för betongparker)
Nya bushings till truckarna
Nya fräscha svarta skruvar
och sist men inte minst, vax i form av en citron

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Blev en jbl flip 6 nu när den var lite nersatt. Inte det bästa ljudet i trädgården kanske, men väldigt väldigt behändig att ta med i fickan

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Jag har bara sett filmerna för Sagan om ringen så tyckte det var dags att läsa böckerna också. Dune har jag varken läst eller sett men hoppas på att den är bra.
<Uppladdad bildlänk>

"Ringens Brödraskap", det hade jag inte sett förr. Jag har Åke Ohlmarks översättning och där heter första boken "Sagan om Ringen", hehe.
https://www.bokborsen.se/view/J-R-R-Tolkien/Sagan-Om-Ringen/1... Denna utgåva är det.

Oavsett vad, så är det bra läsning. Jag tyckte i alla fall det när jag läste dem runt 2003!

Skrivet av candybag:

Kittad inför sommaren! Vi har:

Två nya decks
Fyra uppsättningar hjul inkl kullager (ett set för cruising, ett för asfalt, och två stenhårda set för betongparker)
Nya bushings till truckarna
Nya fräscha svarta skruvar
och sist men inte minst, vax i form av en citron

<Uppladdad bildlänk>

Gnarly, dude. Vad är det specifikt för hjul? Hoppas man ser dig i någon park i sommar!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

"Ringens Brödraskap", det hade jag inte sett förr. Jag har Åke Ohlmarks översättning och där heter första boken "Sagan om Ringen", hehe.
https://www.bokborsen.se/view/J-R-R-Tolkien/Sagan-Om-Ringen/1... Denna utgåva är det.

Oavsett vad, så är det bra läsning. Jag tyckte i alla fall det när jag läste dem runt 2003!

Gnarly, dude. Vad är det specifikt för hjul? Hoppas man ser dig i någon park i sommar!

Åke Ohlmark har fått en del kritik för sin s.k. översättning så Erik Andersson gör nog ett bättre jobb.

Jag läser dom just nu på engelska för jag orkar inte med dåliga översättningar.. han skriver ju inte på svår engelska heller..

Permalänk
Medlem

Blev ett inköp av lite nya dator delar. En liten nätt uppgradering från Intel i7 870 till Rysen 7 5800x.
Blev en rejäl herrejösses jäklar vad snabb datorn blev nu då.....
Nästa inköp blir m.2 och gpu.

Blev även några pussel. Har inte testat dessa innan, så ska bli kul att prova.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Gnarly, dude. Vad är det specifikt för hjul? Hoppas man ser dig i någon park i sommar!

Cruisinghjulen är 75A i hårdhet, känns i princip som studsbollar. Helfestligt, aldrig testat så mjuka hjul tidigare. Resten är 99A, 101A och 83B. Inga kända märken, gick bara efter hårdhet och pris denna gången.

Håll utkik efter nån som driver runt med full skyddsutrustning

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Åke Ohlmark har fått en del kritik för sin s.k. översättning så Erik Andersson gör nog ett bättre jobb.

Jag läser dom just nu på engelska för jag orkar inte med dåliga översättningar.. han skriver ju inte på svår engelska heller..

Det är jag säker på. Den kritiken var nog berättigad.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

"Ringens Brödraskap", det hade jag inte sett förr. Jag har Åke Ohlmarks översättning och där heter första boken "Sagan om Ringen", hehe.
https://www.bokborsen.se/view/J-R-R-Tolkien/Sagan-Om-Ringen/1... Denna utgåva är det.

Oavsett vad, så är det bra läsning. Jag tyckte i alla fall det när jag läste dem runt 2003!

Gnarly, dude. Vad är det specifikt för hjul? Hoppas man ser dig i någon park i sommar!

Jag har ingen koll på olika översättare men mina föräldrar har en gammal utgåva hos sig och där heter första boken "Sagan om ringen" som du säger. Antar den nya passar bättre mot engelskans "Fellowship of the ring".

Skrivet av Dragonflame:

Åke Ohlmark har fått en del kritik för sin s.k. översättning så Erik Andersson gör nog ett bättre jobb.

Jag läser dom just nu på engelska för jag orkar inte med dåliga översättningar.. han skriver ju inte på svår engelska heller..

Tycker det är ganska skönt med svenska ibland även om det är kul med engelska också.
I detta fall känns det lite skumt med svenska namn på karaktärer och platser då jag är van med engelskans. Frodo Secker klingar t.ex. inte riktigt lika bra men det kan jag ta.
Det dryga är att det är lite knepigt att hänga med på platserna som nämns i och med att det jag känner till är utifrån engelska. Blir säkert lite enklare när man kommit en bit.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

En Cykel! För att kunna hålla igång mellan löppassen. Det blev 21,1 km första turen, mycket nöjd med servicen och personalen på Cykelhuset i Upplands Väsby.

Min Haibike är också inköpt hos Roger & Stefan.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.