Permalänk
Medlem

Märkligt problem med Windows hotspot

Har en märklig problem, när jag kopplar mig mot internet med laptop (kabel) då fungerar allting precis som vanligt. Men delar jag sedan ut internet med Windows inbyggda hotspot då kan jag knappt surfa med laptop, den enda sidan som fungerar perfekt är Youtube men andra sidor som Facebook, HBO, Netflix, Google (sökning) eller Sweclockers går typ inte ens att besöka. Den laddar och laddar sen visar att sidan inte kan visas.

Stänger jag då av internet delning då fungerar allting. Men däremot enheter som kopplas upp till laptops hotspot fungerar utan problem. Spelar ingen roll hur många enheter jag kopplar mig till den. Allt går snabbt och fort, går att besöka alla sidor. Men det är bara laptop som är begränsad att surfa på någon sida överhuvudtaget förutom Youtube.

Hur kommer det sig att det blir så? Jag tycker att övriga enheter borde bli långsamt eller ja nu är laptop inte långsamt utan den kan inte ens besöka andra sidor förutom Youtube så länge Windows hotspot är på.

EDIT: Första gången jag provade att dela ut för nån vecka sedan så var det inga problem. Problemet kom nu förra veckan.

Mvh

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5