Byta in telefon via oneplus. Problem?
Tjena, haft op sen dom släppte sin första telefon och alltid varit nöjd med dom förr så beställde op10pro när den släpptes och tänkte att jag kunde lika gärna byta in min dåvarande 8t.
Dom hade en drive att man fick 600kr i bonus så tyckte att det blev en helt ok deal (skulle då få 2830kr). Nappde på det och klicka hem telefonen (5e april).
Fick samma kväll ett email att fraktsedel hade skapats och där står det tydligt att priset är giltigt i 30dagar.
Får hem nya telefonen och skickar då in min 8t för inbyte(den 19e). Den anländer hos oneplus den 22e (kollat tracking) så 14 dagar efter beställning och email som säger att priset är giltigt i 30dagar. Sen går dagarna och exakt 31 dagar efter första mailet så får jag info att dom har mottagit telefonen och att jag ska få 2530kr tillbaka. Tycker det är konstigt så kollar upp det och då har dom minskat bonusen till 300kr. Känns verkligen som att dom låtit den ligga bara för att kunden ska få mindre bonus. Blir förbannad och kontaktar oneplus, efter flera email där dom ber om bevis som dom får så fick jag svar att ''600 KR är bara tillgängliga om enheten skickades innan den 17 April.'' så alltså ska den skicks inom 12dagar helt plötsligt(?) Har begärt att få information var detta stod för jag är helt 100 på att det inte fans med vid beställning.
Känns som rent lureri och tydligen så är det ett företag vid namn ''zigzag'' (som jag inte lyckas hitta) som sköter/tar emot byten.
Känns ju solklart att jag har rätt där då det står ''Your quote is valid for 30 days.'' i emailet utan några * eller annan text som går att missa. Gör man en trade-in nu så står det att priset är giltigt i 21 dagar vilket jag även uppfyller.
Men har vi fler här inne som gjort trade-ins hos op och hur gick det för er? Väldigt nyfiken om detta är vanligt för har läst om några liknande fall på reddit men ingen återkoppling om dom löste det.
Ligger tråden fel så ber jag om ursäkt