Byta in telefon via oneplus. Problem?

Permalänk

Byta in telefon via oneplus. Problem?

Tjena, haft op sen dom släppte sin första telefon och alltid varit nöjd med dom förr så beställde op10pro när den släpptes och tänkte att jag kunde lika gärna byta in min dåvarande 8t.
Dom hade en drive att man fick 600kr i bonus så tyckte att det blev en helt ok deal (skulle då få 2830kr). Nappde på det och klicka hem telefonen (5e april).
Fick samma kväll ett email att fraktsedel hade skapats och där står det tydligt att priset är giltigt i 30dagar.
Får hem nya telefonen och skickar då in min 8t för inbyte(den 19e). Den anländer hos oneplus den 22e (kollat tracking) så 14 dagar efter beställning och email som säger att priset är giltigt i 30dagar. Sen går dagarna och exakt 31 dagar efter första mailet så får jag info att dom har mottagit telefonen och att jag ska få 2530kr tillbaka. Tycker det är konstigt så kollar upp det och då har dom minskat bonusen till 300kr. Känns verkligen som att dom låtit den ligga bara för att kunden ska få mindre bonus. Blir förbannad och kontaktar oneplus, efter flera email där dom ber om bevis som dom får så fick jag svar att ''600 KR är bara tillgängliga om enheten skickades innan den 17 April.'' så alltså ska den skicks inom 12dagar helt plötsligt(?) Har begärt att få information var detta stod för jag är helt 100 på att det inte fans med vid beställning.

Känns som rent lureri och tydligen så är det ett företag vid namn ''zigzag'' (som jag inte lyckas hitta) som sköter/tar emot byten.

Känns ju solklart att jag har rätt där då det står ''Your quote is valid for 30 days.'' i emailet utan några * eller annan text som går att missa. Gör man en trade-in nu så står det att priset är giltigt i 21 dagar vilket jag även uppfyller.

Men har vi fler här inne som gjort trade-ins hos op och hur gick det för er? Väldigt nyfiken om detta är vanligt för har läst om några liknande fall på reddit men ingen återkoppling om dom löste det.

Ligger tråden fel så ber jag om ursäkt

Permalänk
Medlem

Har inte varit med om liknande men tycker absolut inte du ska ge dig!! Riktigt fult gjort av dem.

Permalänk

Hållit på med dom ända tills nu och begärt att dom visar vart det står att telefonen ska vara skickad inom 12dagar(existerar inte...) . Efter en massa mejl där dom vägrade svara på detta så fick jag helt plötsligt tillbaka resten av pengarna men dom hävdar fortfarande att jag har fel och att dom bara var snälla nu för det dragit ut på tiden 😂
Nej detta var nog sista OP telefonen för mig. Fruktansvärt slö och dålig kundservice kan jag tycka :/ Var väl tur att man inte haft problem med telefonen.

"Fick även denna fina text i ett av mailen

Reglerna är om inbytet > Denna offer för

enheten är giltig i 30 dagar, inte bonusen.

Bonusen är endast tillgänglig för kunden som returnerade enheten före den 19 april."

Här säger dom helt plötsligt ett nytt datum och skulle det vara så att bonusen inte ingår i 30dagars priset så måste dom väl skriva ut det?

Permalänk
Medlem

Hört flera liknande historier om one plus sista tiden, synd att se ett företag som började så starkt få neråt i rankningen så snabbt. Åtminstone är det den känslan jag får när man läser diverse krönikor och användares åsikter. Tycker LTT's video i ämnet för några veckor sen sammanfattade det mesta rätt bra.
Var riktigt nära att jag köpte en one plus one x eller vad den första modellen hette, slutade med en annan modell som jag inte ens kommer ihåg idag.

Fattat inte heller riktigt beslutet på kommande 10? serien, slidern för olika ljudlägen är numera borttagen, pga platsbrist....ska bli kul och se hur pass tajt det är inuti när nån öppnar upp telefonen sen.
Aja rent over.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

slidern för olika ljudlägen är numera borttagen

Det är nog inte nödvändigtvis en nackdel. Slidern på min OnePlus 6 har slutat fungera som den ska, den registrerar inte det översta "tyst"-läget. Touchscreen är nog mer hållbart i längden.

Tror inte det blir Oneplus igen, är rätt nöjd med min telefon utan mer med bakgrund mot vad som händer nu. Frågan är vad man ska välja istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är nog inte nödvändigtvis en nackdel. Slidern på min OnePlus 6 har slutat fungera som den ska, den registrerar inte det översta "tyst"-läget. Touchscreen är nog mer hållbart i längden.

Tror inte det blir Oneplus igen, är rätt nöjd med min telefon utan mer med bakgrund mot vad som händer nu. Frågan är vad man ska välja istället.

Vad jag vet så är dom en få tillverkare som har nån form av slider. Men ska inte svära på den punkten.
Det fick dom i alla fall att sticka ut med en funktion som många andra inte har. Och även om en som använder iPhone inte kan säga att dreas implementation är perfekt så är det ändå inte något jag skulle vilja vara utan.

Intressant att höra om problemen med funktionen i sig, finns många buggar, eller fler än det borde vara, med one plus för tillfället än hos andra tillverkare. Klart alla tillverkare har buggar, är ju oundvikligt. Men det känns som att det är många buggar som inte åtgärdats på typ flera månader och liknande. Känner du igen dig i det som äger en? Det är i alla fall intrycket jag får.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Vad jag vet så är dom en få tillverkare som har nån form av slider. Men ska inte svära på den punkten.
Det fick dom i alla fall att sticka ut med en funktion som många andra inte har. Och även om en som använder iPhone inte kan säga att dreas implementation är perfekt så är det ändå inte något jag skulle vilja vara utan.

Intressant att höra om problemen med funktionen i sig, finns många buggar, eller fler än det borde vara, med one plus för tillfället än hos andra tillverkare. Klart alla tillverkare har buggar, är ju oundvikligt. Men det känns som att det är många buggar som inte åtgärdats på typ flera månader och liknande. Känner du igen dig i det som äger en? Det är i alla fall intrycket jag får.

Absolut. Jag har t.ex. ett återkommande problem med att webbläsaren ibland hänger sig i cirka en minut. Spelar ingen roll vad man gör, den är bara hängd. Sedan börjar den svara igen som om inget hade häntg.

Det har varit så i många månader nu, men det händer tillräckligt sällan för att det bara ska vara ett mindre irritationsmoment. Men man tycker ju de borde ha löst det.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Hört flera liknande historier om one plus sista tiden, synd att se ett företag som började så starkt få neråt i rankningen så snabbt. Åtminstone är det den känslan jag får när man läser diverse krönikor och användares åsikter. Tycker LTT's video i ämnet för några veckor sen sammanfattade det mesta rätt bra.
Var riktigt nära att jag köpte en one plus one x eller vad den första modellen hette, slutade med en annan modell som jag inte ens kommer ihåg idag.

Fattat inte heller riktigt beslutet på kommande 10? serien, slidern för olika ljudlägen är numera borttagen, pga platsbrist....ska bli kul och se hur pass tajt det är inuti när nån öppnar upp telefonen sen.
Aja rent over.

Detta hade jag helt missat... min 10pro har slider (som alla andra har haft) och tycker det är super smidigt om man sitter i möter osv. Super enkelt att stänga av ljudet utan att ens ta upp telefonen ur fickan.
Tycker dock att batteritiden blivit sämre. Klarar mig precis en dag utan att ladda och min 8t tappade 40% batterikapacitet på bara 1.5år. Jämfört med min 5T som hade 40ish% batteri kvar när dagen var slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Absolut. Jag har t.ex. ett återkommande problem med att webbläsaren ibland hänger sig i cirka en minut. Spelar ingen roll vad man gör, den är bara hängd. Sedan börjar den svara igen som om inget hade häntg.

Det har varit så i många månader nu, men det händer tillräckligt sällan för att det bara ska vara ett mindre irritationsmoment. Men man tycker ju de borde ha löst det.

Använder du Chrome?
Jag har liknande problem på min Samsung Galaxy Fold 3. En gång i veckan, eller nåt, så slutar Chrome helt att svara på input. Har även upplevt samma på min surfplatta - Galaxy tab S7 FE. Tänker att det kanske är relaterat till Chrome, snarare än Oneplus i detta fallet

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Detta hade jag helt missat... min 10pro har slider (som alla andra har haft) och tycker det är super smidigt om man sitter i möter osv. Super enkelt att stänga av ljudet utan att ens ta upp telefonen ur fickan.
Tycker dock att batteritiden blivit sämre. Klarar mig precis en dag utan att ladda och min 8t tappade 40% batterikapacitet på bara 1.5år. Jämfört med min 5T som hade 40ish% batteri kvar när dagen var slut.

Kommer inte ihåg på rak arm vilken Youtuber det var som sade att det var borta.
Var ingen YouTuber öht, var via swedroid jag läste det. Pga platsbrist enligt uppsago...
Edit. Hittade länken https://swedroid.se/oneplus-visar-upp-designen-av-10t-enheten...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Absolut. Jag har t.ex. ett återkommande problem med att webbläsaren ibland hänger sig i cirka en minut. Spelar ingen roll vad man gör, den är bara hängd. Sedan börjar den svara igen som om inget hade häntg.

Det har varit så i många månader nu, men det händer tillräckligt sällan för att det bara ska vara ett mindre irritationsmoment. Men man tycker ju de borde ha löst det.

Vilken webbläsare kör du med?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NisseG91:

Använder du Chrome?
Jag har liknande problem på min Samsung Galaxy Fold 3. En gång i veckan, eller nåt, så slutar Chrome helt att svara på input. Har även upplevt samma på min surfplatta - Galaxy tab S7 FE. Tänker att det kanske är relaterat till Chrome, snarare än Oneplus i detta fallet

Skrivet av RVX:

Vilken webbläsare kör du med?

Jo, det är Chrome. Men då kanske just detta inte är Oneplus fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jo, det är Chrome. Men då kanske just detta inte är Oneplus fel.

Ja det låter mer som ett Chrome problem.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X