En bekant får massa fakturor från Loopia

Permalänk

En bekant får massa fakturor från Loopia

Ja jag tror han fått typ fakturor på närmare 1000kr sista 3 månaderna som motsvarar typ 2 års prenumerationer på webbhotellet.
Det ska kosta 49kr i månaden, men det verkar finnas massa dolda avgifter????

Normalt pris är 99kr i månaden efter 12 månader.

Han har nu mailat dom men inte fått något svar.
Läser man recensionerna verkar det vara som många kunder råkat ut för detta?

Är Loopia ett bluff företag?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Var inte så länge sedan det var lite fuffens att de automatiskt aktiverar ett större paket, kommer inte ihåg exakt varför men ska gå att säga upp innan man betalar.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre om din "bekant" skriver vad som hänt än att vi ska gissa oss till saker som ingen vet något om?

Permalänk
Medlem

Tveksam på att det är dolda avgifter.

Loopia är enligt mig, ett riktigt (ursäkta uttrycket) skitföretag, som drar avgifter från kortet du registrerat för att samtidigt vara helt
frånvarande gällande kundsupport.

De har haft klagomål i säkert 10 år och ändå fortsätter de.

Finns en hel del nyhetsartiklar om hur Loopia skickar fakturor eller drar pengar, för något som kunden varken bett om, eller gått med på i köpeavtalet.

Loopia hävdar att det är erbjudanden, trots att det inte framgår någonstans på fakturorna, vilket kan vara brottsligt.

Mitt tips, be honom göra en anmälan hos ARN, polisanmäl samt ligga på hos Loopias kundsupport, trots att den är värdelös.

stavfel.
Permalänk

Jag hjälpte honom att aktivera webbhotellet som skulle kosta 39kr i månaden.

Då ingick epostadresser och möjlighet till hemsida med 75GB utrymme.
Något annat ville vi inte ha.

Det borde då alltså röra sig om erbjudanden som han fått som extra betalning ?
Tyvärr har han nog redan betalt.

Som sagt han väntar svar på Loopia men jag ville höra om någon annan varit med om detta.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Jag känner en kille på Loopia faktiskt så skulle kunna höra med honom vad dom håller på med.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Jag hjälpte honom att aktivera webbhotellet som skulle kosta 39kr i månaden.

Då ingick epostadresser och möjlighet till hemsida med 75GB utrymme.
Något annat ville vi inte ha.

Det borde då alltså röra sig om erbjudanden som han fått som extra betalning ?
Tyvärr har han nog redan betalt.

Som sagt han väntar svar på Loopia men jag ville höra om någon annan varit med om detta.

39 kr/mån plus moms, dvs 48,75 kr/mån. För det priset är det det årsvis fakturering, dvs 585 kr på ett bräde. Någon domän har han väl också, antar jag, som tillkommer med någon hundralapp eller två, om den inte ligger på annat håll och pekats till Loopia.

Permalänk

Jag har råkat ut för något snarlikt. Jag har en domän hos Loopia som jag betalar för en gång om året. Utöver detta fick jag nya otydliga fakturor, i mitt fall berodde det på att Loopia har köpt upp ett annat företag, jag tror att det var Binero. För ~15år sedan hade jag ett konto och en domän hos Binero som har varit bortglömt sedan länge. Tidigare i våras började jag få fakturor (eller "erbjudanden" som ser ut som fakturor) från Loopia/webbsupport som avsåg dessa gamla Binero tjänster som hade gått från att vara gratis till betaltjänster som de ville ha betalt för. Jag avslutade det kontot och fakturorna slutade komma.

Kan det vara samma för din vän?

Visa signatur
Permalänk

Ja, Loopia värsta skitföretaget jag haft att göra med. Dyra, usel support och opålitliga. För något år sedan började de med en till idiotgrej: Google captcha. Prata om att inte värdera sina kunders tid.

Svårt att hitta webbföretag som är pålitliga nu. Tar gärna rekommendationer.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.