Får inte Daisy-chain fungera med 2 st Lenovo Q27h-10 / 27"

Permalänk

Får inte Daisy-chain fungera med 2 st Lenovo Q27h-10 / 27"

Försöker daisy-chain koppla två st Lenovo Q27h-10 / 27" med min Microsoft surface laptop men får bara en skärm att fungera.

Monitor 2 och Monitor 1 är ihop kopplade med HDMI medans monitor 1 är kopplad till laptop med USB-C.

Bör man testa DisplayPort mellan monitor 2 och 1?! Eller vad bör man göra för att få detta att fungera?

Permalänk
Medlem

Ofta stödjer laptops bara 3 skärmar utan dockningsstation, testa att inaktivera laptopens skärm. Förlåt jag fattade fel, trodde du hade en skärm i usb-c och 2 i HDMI. Verkar bero på vilken surface du har om den klarar flera skärmar: https://www.lovemysurface.net/many-external-monitors-can-conn...

Iaf behöver du nog displayport tror inte det går med hdmi.

Permalänk
Bildexpert 📺

Oklar med beskrivningen, men HDMI är 1-till-1 och kan inte seriekoppla. Displayport har den funktionen och när det finns i skärmar är det en anslutning tydligt märkt för daisy-chain. Fast det är närmast sällsynt att daisy-chain-DP finns på skärmar. Vad jag kan se och av och läsa om Lenovo Q27h-10 finns ingen sådan funktion.

Du har inte råkat tänka något steg för långt och tänkt att skärmen är en slags dockningstation? Varje enskild HDMI, DP, USBC-anslutning på skärmar är till för separata källor. De finns där för att man enkelt ska kunna ansluta valfri källa oavsett om datorn man råkar ha kör HDMI, DP eller DP-över-USB-C. Du kan ansluta flera olika källor till vardera port men det går inte att seriekoppla något eller tänka att det är en dockningstation.

Har du däremot en separat dockningstation är det som skrivet ovan ofta en gräns för hur många externa skärmar man driva från en och samma dator.