Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Kallades yuppienalle på åttiotalet. Vissa av oss är gamla...

Skrivet av zOlid:

Sen minst 20 år tillbaka! Ett utryck som inte används lika mycket nu som förr dock.

Aha! Intressant
Aldrig hört innan, men det fick mig att tänka på en på jobbet som snackade om sin "klotterbräda", kan vara ett jäkla projekt att hänga med på allas smeknamn på allt 😂

Permalänk
Medlem

Jag har knappt hittat några vettiga deals. Var ju bra på Oneplus, men en sådan har jag redan.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrree:

Aha! Intressant
Aldrig hört innan, men det fick mig att tänka på en på jobbet som snackade om sin "klotterbräda", kan vara ett jäkla projekt att hänga med på allas smeknamn på allt 😂

En "Yuppie" var en 80-tals finansperson och då de gick och kramade sina telefoner som teddybjörnar så fick det bli deras nallar

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Det är ju ännu mer relevant idag att kalla en mobil för nalle då många barn för att inte nämna vuxna somnar med paddan/mobilen

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Finns ju typ fem miljarder OnePlus telefoner på rea.

Någon som orkar rekommendera olika modeller som är bra och värda att kika in på?

Tar gärna 3.5mm jack och plats för extra lagring, men tror iofs inte det finns på de flesta modeller.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Så det är därför grafikkorten 6600, 6600XT & 6650XT har gått upp 10% i pris? (så att dem kan hävda större rabatt mot ordinarie pris).

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Kan du länka till några exempel? Jag kan inte se att det läggs på någon extra prime-rabatt förutom den som visas när jag kollar på produkten.

Kan inte se rabatt historiken på de jag köpte i efterhand (den visar bara order total sen summa rabatt, per produkt rabatt osv kan man se bara i sista steget innan bekräftande av betalning. Men jag hade ex nu prime rea priset då, sen blixterbjudande sen 10% rabatt osv. Exakt hur de stackar vet jag inte. Men ex Vileda här nedan fick jag ner till 64:- på något sätt med min kombination av varor i ordern. (från 124:- som är prime rea priset nu).

Ex kan de se ut såhär fast då fler rabatter pålagdra.

124:- nu under prime rean

Vilket sen blev 91,64:-

Sen ser man sammanfattning vad man fått ihop på order totalen:

Där hade jag ex 6 rader med olika saker.

Optimalt är ju om man kan få ihop prime-besparing produkter som man får 20% rabatt på (dessa är färre än de man får 10% rabatt på ex)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av draanexle:

Finns ju typ fem miljarder OnePlus telefoner på rea.

Någon som orkar rekommendera olika modeller som är bra och värda att kika in på?

Tar gärna 3.5mm jack och plats för extra lagring, men tror iofs inte det finns på de flesta modeller.

Oneplus... Jag avråder nog just nu.
Lämnade själv LG efter att de misskött uppdateringarna gravt så mina senaste mobiler har varit oneplus.

De erbjuder 3 grejer.
1. prisvärd hårdvara - bra avvägning med mycket bang for the buck
2. Rent OS med en del superbra funktioner
3. Snabba uppdateringar.

Punkt 1 är intakt.
Punkt 2... de har slängt oxygenOS över bord för att ta in colorOS. Oppos version av android istället för oneplus kan man väl säga. Det är helt enkelt inte lika omtyckt.
Punkt 3 - ja oneplus nord 2(som jag skaffade för ett år sedan) som släpptes förra året har inte fått android 12 ännu (12 kom ut förra sommaren). Den här skulle ju ha uppdaterats förra vintern...
Något är fel med uppdateringscyklerna för oneplus alltså. Och ingen kommunikation utåt. Det är varningsflagg här.

Så två av tre ben har slagits undan för oneplus just nu vill jag påstå. Jag har varit nöjd med mina telefoner - men det är nog läge att kolla på andra märken just nu. Det ser inte helt ljust ut.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Bra pris på Steelseries Sensei 310 gamingmus.
46% rabatt så den landar på 374:- (ord. 696:-).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Optimalt är ju om man kan få ihop prime-besparing produkter som man får 20% rabatt på (dessa är färre än de man får 10% rabatt på ex)

Det blev några 4-kronorspennor för att komma upp i 20% på de dyrare sakerna för mig 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Oneplus... Jag avråder nog just nu.
Lämnade själv LG efter att de misskött uppdateringarna gravt så mina senaste mobiler har varit oneplus.

De erbjuder 3 grejer.
1. prisvärd hårdvara - bra avvägning med mycket bang for the buck
2. Rent OS med en del superbra funktioner
3. Snabba uppdateringar.

Punkt 1 är intakt.
Punkt 2... de har slängt oxygenOS över bord för att ta in colorOS. Oppos version av android istället för oneplus kan man väl säga. Det är helt enkelt inte lika omtyckt.
Punkt 3 - ja oneplus nord 2(som jag skaffade för ett år sedan) som släpptes förra året har inte fått android 12 ännu (12 kom ut förra sommaren). Den här skulle ju ha uppdaterats förra vintern...
Något är fel med uppdateringscyklerna för oneplus alltså. Och ingen kommunikation utåt. Det är varningsflagg här.

Så två av tre ben har slagits undan för oneplus just nu vill jag påstå. Jag har varit nöjd med mina telefoner - men det är nog läge att kolla på andra märken just nu. Det ser inte helt ljust ut.

Håller med starkt. Köpte en Oneplus 9 Pro för ett tag sedan när Mediamarkt hade rea och först så tyckte jag den fungerade fint och så... dock så fick jag tyvärr android 12 uppdateringen som inkluderade någon funktion som sträcker på skärmen när man skrollar som rent sagt gjorde mig yr och enda lösningen var att stänga av alla animationer på mobilen. Sen ibland så fungerar inte kamera appen tills man startar om hela mobilen, samma så med att fingeravläsaren bestämmer sig för att inte fungera tills man startar om och när man filmat videor så har den ibland överhettat så mycket att jag undrade ifall det var skadligt... väldigt många saker som helt enkelt inte fungerar som det ska med mobilen och känns inte som dom någonsin försökt fixa det.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

there are selected items which have 5% discount when buying 5, and 20% when buying 10. mix and match are allowed.
for example:
https://www.amazon.se/gp/product/B0085JPZXA/
you get both prime days discount and that discount on top

Skrivet av Nivity:

Kan inte se rabatt historiken på de jag köpte i efterhand (den visar bara order total sen summa rabatt, per produkt rabatt osv kan man se bara i sista steget innan bekräftande av betalning. Men jag hade ex nu prime rea priset då, sen blixterbjudande sen 10% rabatt osv. Exakt hur de stackar vet jag inte. Men ex Vileda här nedan fick jag ner till 64:- på något sätt med min kombination av varor i ordern. (från 124:- som är prime rea priset nu).

Ex kan de se ut såhär fast då fler rabatter pålagdra.

124:- nu under prime rean
https://i.imgur.com/P9mMdGY.png

Vilket sen blev 91,64:-
https://i.imgur.com/jLGkCSG.png

Sen ser man sammanfattning vad man fått ihop på order totalen:
https://i.imgur.com/4JfGfi9.png

Där hade jag ex 6 rader med olika saker.

Optimalt är ju om man kan få ihop prime-besparing produkter som man får 20% rabatt på (dessa är färre än de man får 10% rabatt på ex)

https://i.imgur.com/DoMpyGF.png

Skrivet av anon138754:

Det blev några 4-kronorspennor för att komma upp i 20% på de dyrare sakerna för mig 😅

Jösses.. jag hade ingen aning om att det var så det funkade med deras rabatter ... Har alltid trott att det gällde 5, 10, 20 etc. av samma vara.. så jag undrade lite vad @delta76 skulle med fem mössor till

Edit: Alltid i det här fallet gäller ju faktiskt bara sedan förra prime-dagarna, när jag använde amazon för första gången.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Slog till på Microsoft Surface Pro X med svensk tangentbord och LTE för 6690:-

https://www.amazon.se/gp/product/B07Y8QH794/

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5198972

Fullt medveten om begränsningarna med att köra Windows på ARM processor men är nyfiken på hur det fungerar och om det möjligtvis går att få igång Linux på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Så det är därför grafikkorten 6600, 6600XT & 6650XT har gått upp 10% i pris? (så att dem kan hävda större rabatt mot ordinarie pris).

gått upp?? enligt prisjakt är det snarare att dom sakta men säkert fortfarande är på g ner ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

gått upp?? enligt prisjakt är det snarare att dom sakta men säkert fortfarande är på g ner ?

Prisjakt uppdaterar inte sina priser så ofta som t.ex komponentkoll.
6600 3184 ->3498
6600XT 3982 ->4449
6650XT 4097 -> 4500 (4097 priset verkar dock ha kommit tillbaks när jag kikade nu).

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jösses.. jag hade ingen aning om att det var så det funkade med deras rabatter ... Har alltid trott att det gällde 5, 10, 20 etc. av samma vara.. så jag undrade lite vad @delta76 skulle med fem mössor till

Edit: Alltid i det här fallet gäller ju faktiskt bara sedan förra prime-dagarna, när jag använde amazon för första gången.

9, buddy, 9

Buying 5 only saves 5% while buying 10 saves 20%. There are things like diskmaskin cleaner that you can buy 4 or 5 to get the better deal while still cheaper than the supermarket

It is really the cherry on top. When you need something and amazon is already among cheapest. Then you get the discount

Chefkiss

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Söderbäck:

Oneplus... Jag avråder nog just nu.
Lämnade själv LG efter att de misskött uppdateringarna gravt så mina senaste mobiler har varit oneplus.

De erbjuder 3 grejer.
1. prisvärd hårdvara - bra avvägning med mycket bang for the buck
2. Rent OS med en del superbra funktioner
3. Snabba uppdateringar.

Punkt 1 är intakt.
Punkt 2... de har slängt oxygenOS över bord för att ta in colorOS. Oppos version av android istället för oneplus kan man väl säga. Det är helt enkelt inte lika omtyckt.
Punkt 3 - ja oneplus nord 2(som jag skaffade för ett år sedan) som släpptes förra året har inte fått android 12 ännu (12 kom ut förra sommaren). Den här skulle ju ha uppdaterats förra vintern...
Något är fel med uppdateringscyklerna för oneplus alltså. Och ingen kommunikation utåt. Det är varningsflagg här.

Så två av tre ben har slagits undan för oneplus just nu vill jag påstå. Jag har varit nöjd med mina telefoner - men det är nog läge att kolla på andra märken just nu. Det ser inte helt ljust ut.

Håller med delvis.
Jag har en OnePlus 9 som jag köpte i våras och den har fått uppdateringar lite då och då.
Kollade precis och den kör OxygenOS 12.1 (Android 12, LE2113_11_C.64).

Tror det har att göra med att deras budget-nallar inte uppdateras lika ofta vilket inte alls är OK.
OxygenOS är dock fortfarande riktigt trevligt och bra, enda saken jag inte gillar är att när jag kollar på youtube och går ur appen för att kolla något annat så stannar uppspelningen och göms, har inte hittat någonstans där jag kan ändra det heller tyvärr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Det blev några 4-kronorspennor för att komma upp i 20% på de dyrare sakerna för mig 😅

Vad är det för pennor som kostar 4kr? Eller finns det någon annan billigare lämplig produkt med mängdrabatt? Jag brukar fylla ut ordrar nätverkskablar för drygt 5kr, men nu börjar jag få lite väl många sådana nämligen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrSwizz:

Vad är det för pennor som kostar 4kr? Eller finns det någon annan billigare lämplig produkt med mängdrabatt? Jag brukar fylla ut ordrar nätverkskablar för drygt 5kr, men nu börjar jag få lite väl många sådana nämligen...

En röd och fin.

https://www.amazon.se/dp/B06Y3WJ4BS/

Permalänk
Medlem

Får nog bli 1 st sån med gratis hemleverans!
Galet att det ens går...

Skrivet av anon138754:
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Tack!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Påminner om nedan. Här håller vi oss till Prime-tips.

Skrivet av Enviro:

[..]
Som det poängterades när denna tråd startades i samband med förra Prime Day så handlar tråden om tips och inte om huruvida Amazon är satans påfund eller ej. Det finns andra trådar om det. Typ denna: Amazon - dela med er av era erfarenheter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Imorgon bitti kommer Flash sales på deepcool vid 06.30 och Cooler master 06.45
Gissar bra priser på prisvärda kylare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Så det är därför grafikkorten 6600, 6600XT & 6650XT har gått upp 10% i pris? (så att dem kan hävda större rabatt mot ordinarie pris).

Klassiker tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Oneplus... Jag avråder nog just nu.
Lämnade själv LG efter att de misskött uppdateringarna gravt så mina senaste mobiler har varit oneplus.

De erbjuder 3 grejer.
1. prisvärd hårdvara - bra avvägning med mycket bang for the buck
2. Rent OS med en del superbra funktioner
3. Snabba uppdateringar.

Punkt 1 är intakt.
Punkt 2... de har slängt oxygenOS över bord för att ta in colorOS. Oppos version av android istället för oneplus kan man väl säga. Det är helt enkelt inte lika omtyckt.
Punkt 3 - ja oneplus nord 2(som jag skaffade för ett år sedan) som släpptes förra året har inte fått android 12 ännu (12 kom ut förra sommaren). Den här skulle ju ha uppdaterats förra vintern...
Något är fel med uppdateringscyklerna för oneplus alltså. Och ingen kommunikation utåt. Det är varningsflagg här.

Så två av tre ben har slagits undan för oneplus just nu vill jag påstå. Jag har varit nöjd med mina telefoner - men det är nog läge att kolla på andra märken just nu. Det ser inte helt ljust ut.

Hmm okok, tack för summeringen:-)
Har kört på Xiaomi samt Huawei senaste gångerna för att jag pallar inte slänga högt fyr till femsiffrigt belopp på en telefon som så enkelt kan gå sönder/tappas bort/bli stulen.

så kanske max 5-6tusen om ens det är min gräns för tfn.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Håller med delvis.
Jag har en OnePlus 9 som jag köpte i våras och den har fått uppdateringar lite då och då.
Kollade precis och den kör OxygenOS 12.1 (Android 12, LE2113_11_C.64).

Tror det har att göra med att deras budget-nallar inte uppdateras lika ofta vilket inte alls är OK.
OxygenOS är dock fortfarande riktigt trevligt och bra, enda saken jag inte gillar är att när jag kollar på youtube och går ur appen för att kolla något annat så stannar uppspelningen och göms, har inte hittat någonstans där jag kan ändra det heller tyvärr.

Du måste ha youtube premium för att kunna spela upp video/ljud utan att skärmen är på med YT som aktiva programmet.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av stgr:

Du måste ha youtube premium för att kunna spela upp video/ljud utan att skärmen är på med YT som aktiva programmet.

Har YouTube Premium.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mobvoi Ticwatch Pro 3. Obs! Ej den nyaste "ultra"
1523 kr.
https://www.amazon.se/TicWatch-GPS-smartklocka-kvinnor-displa...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Verkade inte vara något intressant, kollade dock bara efter grafikkort lite snabbt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25