Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Har slutligen åkt på Kung Flu, så jag har legat hemma med feber och hosta hela helgen.
En liten fördel är att man får dricka grönt te med stora mängder Rom och honung hela måndagen lång.
Väger inte upp nackdelarna, but still. Man får glädja sig åt det lilla.

Annars så drack jag en mycket simpel drink beståendes av en rejäl skvätt bourboun, en splash Angostura bitter, och San Pellegrino Pompelmo häromsistens. Det var en riktig höjdare faktiskt. Kan starkt rekommendera att prova!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Jobbar hela veckan, så alkoholfritt; Trocadero

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Negroni

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HoboCop:

Jobbar hela veckan, så alkoholfritt; Trocadero

Inte för att vara otrevlig men då är ditt inlägg off topic.

Permalänk

3.5 norrlands guld 50cl.

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Negroni

<Uppladdad bildlänk>

vad för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basickarl:

vad för något?

Det är en drink…

Om du klarar av Matgeek så gjorde han för några år sedan en film med David Kringlund (som numera har en egen kanal).

Tillägg: Inte ett omdöme i någon riktning, kanske ska tilläggas, men jag har noterat att det förekommer så kallade delade meningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Negroni

<Uppladdad bildlänk>

Smarrigt!

Skrivet av basickarl:

vad för något?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Negroni

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Negroni

<Uppladdad bildlänk>

En av mina favoritdrinkar. Svår att få till dock (bästa Negronin jag druckit har varit på Tweed i Stockholm). Sen är det förstås överhängande risk att bli skapligt dum i huvudet på den. Bug eller feature…

Permalänk
Medlem

lite whiskey ikväll

Permalänk
Avstängd

Inte den bästa whiskyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Inte den bästa whiskyn.
<Uppladdad bildlänk>

helt okej whisky, rätt lagom rökig för pengarna som den kostar.

Permalänk
Medlem

En liten skvätt Armagnac av ingen anledning alls.
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/veuve-lafontan-et-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Den är fin! Själv sitter man och dricker en St Eriks Citra pale ale. Blev sugen på ett glas med änkan å hennes barn nu jag med, men har svårt att motivera det en tisdag...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Slut på röda så fick bli blåa.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Stark-Condé Stellenbosch Syrah 2017

Jäkla trevlig Syrah med rejält drag.
https://vinoteket.se/stark-conde-stellenbosch-syrah-2017

Permalänk
Medlem

Tjuvstartat på en ny rom som finns i det ordinarie sortimentet sen 1 Sept. Skulle vänta tills Fredag, men kunde inte hålla mig. Sippar lite medan jag kollar på senaste podden med Joe Rogan & Dave Smith.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Inte den bästa whiskyn.
<Uppladdad bildlänk>

Delar ditt omdöme... Tänkte när jag såg den, hey varför inte. Det var fel

Permalänk

Som uppladdning inför Kompletts Bonanza Stream blir det Koskenkorva, eventuellt blandad med lingonsaft för en enkel men god vargtass : )

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk

Tar en Koskenkorva nu...
Har testat flertalet, Purity är svårslagen.
Koskenkorva är helt ok, även Finlandia.
Vad gillar ni för slags vodka?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem

Negroni Sour

Permalänk
Medlem

Austrian Amber Ale
Mer av Pale Ale än amber skulle jag säga, men helt ok

Permalänk
Medlem

Eriksberg karaktär

Permalänk
Medlem

Tail of A Whale

Permalänk
Medlem

Köpte två flarror av årets glögg men kunde inte hålla mig och smakade lite på den. En klassisk och god smak får jag säga. Lustigt med chilin i eftersmaken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blanc 1664 här nu!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Negroni Sour
<Uppladdad bildlänk>

Vad blandar du för att få en Negroni sour?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Negroni Sour
<Uppladdad bildlänk>

Det där ser riktigt gott ut!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Negroni

<Uppladdad bildlänk>

Fi fan. "jag har hittat en ny favoritdrink" sa polaren. Så vi beställde den sist vi var ut. Varför väljer ni självmant att dricka Bitrex?
Blanda apelsinjuice med T-röd så får ni likvärdig smak. Eller så var den jag fick extremt bitter, men det var bokstavligen stopp och väx med apelsinsmak.
Jag kan dricka öl man må äta med sked och jag har smakat dåligt hemkoka. Men Negroni, den tar priset. Måste tillägga att den smakade fint om man smuttade försiktigt.

Skrivet av Scarabeo:

Slut på röda så fick bli blåa.

{ data-uri }

Lager som lager, nästan.
Falcon Bayersk är en fin folköl!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Fi fan. "jag har hittat en ny favoritdrink" sa polaren. Så vi beställde den sist vi var ut. Varför väljer ni självmant att dricka Bitrex?
Blanda apelsinjuice med T-röd så får ni likvärdig smak. Eller så var den jag fick extremt bitter, men det var bokstavligen stopp och väx med apelsinsmak.
Jag kan dricka öl man må äta med sked och jag har smakat dåligt hemkoka. Men Negroni, den tar priset.

Lager som lager, nästan.
Falcon Bayersk är en fin folköl!

Haha, även om jag inte håller med dig för fem öre måste jag motvilligt respektera din beskrivning.
Jag älskar Negroni men då ska den fan vara kompetent gjord. Random sopa till bartender som försöker sig på det blir bara dåligt. Då groggar jag hellre fulsprit med Fanta. En bra Negroni sitter dock som en fläskläpp.
Negroni ska förvisso vara bitter men på det där viset att man kan njuta av den tillsammans med en god cigarr.