Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Gah. Jag får väl gny med min RL kompis som också har betan. Fast - han spelar den inte, så det blir lite ensidigt. Tycker de kunde haft ett slutet forum.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av EntropyQ3:

Gah. Jag får väl gny med min RL kompis som också har betan. Fast - han spelar den inte, så det blir lite ensidigt. Tycker de kunde haft ett slutet forum.

Det brukar ju vara lite praxis med ett slutet forum men jag gissar på att Diablo hamnat lite i skottlinjen för interwebzen så att allt hade säkert läckt ut dag 1

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Alltså egentligen ser jag inga problem med att prata om det i den här tråden? Finns ju inte en chans att blizzard kan lista ut vem du är så länge man inte postar screenshots med sin personliga kod på dem?

Visa signatur
Permalänk

Bör inte vara några problem at prata generellt om sin upplevelse utan at gå in på specifika detaljer, t.ex jag är inte imponerad alls av vad nuvarande beta presenterar som "end game"

Permalänk
Medlem

Lite mer läckta videor. Mestadels på engelska denna gången så man faktiskt kan läsa.

https://pixeldrain.com/l/dr1t2VMg

Permalänk
Konsolgrävare

Rykten om Release date annonsering och Pre Purchase på Game Awards nu på fredag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jaha, vad tycker ni om preordern? Man kan ju verkligen ha massa åsikter om early access till spelet men det är ju lite vad det är. Frågan är dock om det är rimligt att betala 200 kr extra för (och vad innebär premium Battle pass?), och om man betalar 200 kr extra kan man nästan lika gärna slänga till 100 kr till för ultimate? 😂

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Jaha, vad tycker ni om preordern? Man kan ju verkligen ha massa åsikter om early access till spelet men det är ju lite vad det är. Frågan är dock om det är rimligt att betala 200 kr extra för (och vad innebär premium Battle pass?), och om man betalar 200 kr extra kan man nästan lika gärna slänga till 100 kr till för ultimate? 😂

Är det inte så att alla spelare får Battlepass oavsett man vill eller ej, i den finns det upplåsbara saker för oss med gratisvarianten och saker bakom "premium"? Gratisanvändarna ser premium-prylarna med ett hänglås över sig eller något.

Kan tänka mig att det är så iallafall!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Jaha, vad tycker ni om preordern? Man kan ju verkligen ha massa åsikter om early access till spelet men det är ju lite vad det är. Frågan är dock om det är rimligt att betala 200 kr extra för (och vad innebär premium Battle pass?), och om man betalar 200 kr extra kan man nästan lika gärna slänga till 100 kr till för ultimate? 😂

Skrivet av Sjoooberg:

Är det inte så att alla spelare får Battlepass oavsett man vill eller ej, i den finns det upplåsbara saker för oss med gratisvarianten och saker bakom "premium"? Gratisanvändarna ser premium-prylarna med ett hänglås över sig eller något.

Kan tänka mig att det är så iallafall!

Lutar åt att det är som @Sjooberg skriver, alltså likt det system som COD och OW2 har idag. "Ultra super deluxe"-paketet inkluderar även 20 "skips" där du i princip låser upp 20 tiers direkt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

För de som tänkt köpa en fysisk Collector's Edition
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23880208/meet-your-ma...

"Note: The Diablo IV Limited Collector’s Box does not include a copy of the game—this is a separate purchase. Also, players located in South Korea and Australia will have additional retail options to purchase from announced soon."

Sen är boxen rätt fattig, en artbook lite prints och ett par ljusstakar. Men Lilith statyn som finns separat är snygg, men då får man lägga ut 7255 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Är det inte så att alla spelare får Battlepass oavsett man vill eller ej, i den finns det upplåsbara saker för oss med gratisvarianten och saker bakom "premium"? Gratisanvändarna ser premium-prylarna med ett hänglås över sig eller något.

Kan tänka mig att det är så iallafall!

Det är så det funkar i Diablo Immortal, och jag fick en stark känsla av att Activision kommer att använda liknande metoder för att uppmuntra ”engagement” i Diablo 4.

Har spelat Diablo sedan första spelet kom, och D4 är … något annat. Har aldrig varit särskilt intresserad av att grinda för drops, så skall inte uttala mig om det sättet att spela, men själva grundspelet känns annorlunda. Mer MMO, och liknande mekanismer för att få människor att ägna sin tid åt spelet.

Permalänk
Medlem

https://www.wowhead.com/news/diablo-iv-open-beta-starts-march...

Då har vi open beta datum. Nästa dev livestream är den 28e feb kl 20:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

https://www.wowhead.com/news/diablo-iv-open-beta-starts-march...

Då har vi open beta datum. Nästa dev livestream är den 28e feb kl 20:00.

Kommer det man gör i betan sparas till riktiga release? Tror med 99% det inte gör det såklart men hittar inget officiellt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Kommer det man gör i betan sparas till riktiga release? Tror med 99% det inte gör det såklart men hittar inget officiellt svar

Jag kan garantera dig att inget kommer sparas. Alla konton/karaktärer kommer bli wipade.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Alltså egentligen ser jag inga problem med att prata om det i den här tråden? Finns ju inte en chans att blizzard kan lista ut vem du är så länge man inte postar screenshots med sin personliga kod på dem?

Öh, osynlig vattenmärkning har varit en sak ganska länge. Är förvånad om det finns någon stor spelstudio som inte använder det. Vet att några större spel har använt det i över tio år redan.

Kan bjuda på någon länk men annars kan du söka på invisible digital watermarking.

https://www.reddit.com/r/Genshin_Impact_Leaks/comments/104ppz...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Öh, osynlig vattenmärkning har varit en sak ganska länge. Är förvånad om det finns någon stor spelstudio som inte använder det. Vet att några större spel har använt det i över tio år redan.

Kan bjuda på någon länk men annars kan du söka på invisible digital watermarking.

https://www.reddit.com/r/Genshin_Impact_Leaks/comments/104ppz...

Hade faktiskt ingen aning om det, då har jag lärt mig något nytt idag igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Kommer det man gör i betan sparas till riktiga release? Tror med 99% det inte gör det såklart men hittar inget officiellt svar

100% att det blir en wipe. Dock så ska man visst få något i live versionen om man blir minst lvl 20 i betan.
https://twitter.com/RodFergusson/status/1627017563795492864

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Kommer det man gör i betan sparas till riktiga release? Tror med 99% det inte gör det såklart men hittar inget officiellt svar

Som de andra redan skrivit så får man garanterat börja om från början. Så var det i alla fall i stängda betan.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Bli level 20 i betan för att få ett in game item vid release.

https://twitter.com/rodfergusson/status/1627017563795492864?s...

Citat:

I can’t wait to show you what you get in the launched game if you hit level 20 in the Beta. Hope to see you in Sanctuary!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

FOMO! Förbeställ så ni inte missar betan och ett item
// Blizzard

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av bardbard:

FOMO! Förbeställ så ni inte missar betan och ett item
// Blizzard

Om jag förstått det rätt så behöver du inte betala något för Open Beta, bara för Early Access. Så alla kan testa betan och få itemet men vänta med att köpa spelet.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det här med att förbeställa..

Men ibland vet man ju faktiskt att man ska ha ett spel oavsett vad recensioner, betatestare eller sura cirkeljerkande internetanvändare säger.
Det här är ett sådant tillfälle. Är väl D4 och något stort mega hype-MMO/looter shooter/arpg som får den behandlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Om jag förstått det rätt så behöver du inte betala något för Open Beta, bara för Early Access. Så alla kan testa betan och få itemet men vänta med att köpa spelet.

Aah sorry, hade missuppfattat.
Som jag nu tolkar det så får förhandsbokade spela 2 helger och övriga 1 helg?

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av bardbard:

Aah sorry, hade missuppfattat.
Som jag nu tolkar det så får förhandsbokade spela 2 helger och övriga 1 helg?

Stämmer

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Dev update med beta information imorgon 20:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Open Beta

  • Playable classes during Early Access Weekend will be Barbarian, Rogue, and Sorceress.

  • During Open Beta Weekend, all classes of Diablo IV will be available for testing - Barbarian, Rogue, Sorceress, Druid, and Necromancer.

  • Open Beta will be available on Windows PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, and PlayStation 4.

  • Consoles will have couch co-op available! Both players will need a Battle.net account.

  • Progress from the first Early Access weekend will carry over to the second Open Beta weekend.

  • Open Beta progress will not carry over to Diablo IV's launch version.

  • Preload for Diablo IV's Open Beta will be available one week before the start of the Open Beta.

  • The Open Beta will feature the world boss Ashava, ready to be defeated by up to 12 players!

  • Ashava will spawn at four different times during both Saturdays of the two beta weekends.

Open Beta rewards for the launch version:

  • Initial Casualty Title: earned by reaching Kyovashad with one character.

  • Early Voyager Title: earned by reaching Level 20 on one character

  • Beta Wolf Pack Cosmetic Item: earned by reaching Level 20 on one character

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ganska pepp på Rogue och Barb faktiskt. Crusader, Monk och Necro har varit föregående gubbar så skönt att testa lite nytt.

Permalänk
Medlem

Fick bli en pre-order nu. Betalade 766.30kr för standard edition via battle.net us shop. Blev väll några kronor billigare i dollar än i euro i alla fall. Riktigt taggad inför betan på Fredag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic