Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

NetOnNet har även startat sin BF rea.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Det blev det säkert.. la en ping till @Komplett för att kolla hur de tänker. Behöver ju ingen surfplatta så det vore bra om den är felprisad. heheh.

Nu har den tagit bort helt och hållet istället..
Luktar fel pris.. andra tar ca 5K för den.. tex på Netonnet Black Friday.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Blev en s8 platta tack så mycket!

Skrivet av Henrico:

Beställde en till frun, nästan så man tror att priset är fel dock, för det var ju löjligt bra rabatt. (även om jag aldrig tror att Samsung själva sålt den för 8900...)

Skrivet av HisFriend:

Gjorde samma, blir julklapp till dottern

Skrivet av Jeddan:

Hade nog inte räknat med att Komplett hedrar priset, är väl nästan samma % som det var på den skaftdammsugaren som rörde upp en storm på Swec? Den ligger så pass mycket billigare än konkurrenterna

Skrivet av Najze:

Gjorde också en beställning på surfplattan och nu står den som slut i lager, obekräftad 9 nov 2022... Blev nog lite fel.

Skrivet av slipbit:

@Komplett Kan det bli en sån där "för billig för att vara rea". Denna gången med? Samsung har ju haft halva priset på sina surfplattor. Så 4500kr har en Tab S8 kostat för några månader sen. Ja.. vi får väl se. Har beställt tillbehören från Amazon och där har man åtminstone gratis retur.

Skrivet av slipbit:

Det blev det säkert.. la en ping till @Komplett för att kolla hur de tänker. Behöver ju ingen surfplatta så det vore bra om den är felprisad. heheh.

Produkten nu borttagen från deras sortiment....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Nu har den tagit bort helt och hållet istället..
Luktar fel pris.. andra tar ca 5K för den.. tex på Netonnet Black Friday.

har inga högre förväntningar att @Komplett kommer hedra priset. De är ju trots allt inte Mediamarkt som tar smällen när man lägger upp OLEDs för inköpspris. Hehe

Permalänk
Medlem

Måste vara den sämsta rean...

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Någon som har nyhetsbrev från Hifiklubben och vet vad rabattkoden för att handla Sony A95K 55/65 tum är?

Permalänk
Medlem

Lägre pris på 5800x3d vore ju mumma...

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

NetOnNet har kört igång sin rea.

Ni som vill köpa en platta som Samsung.

Xiaomi Pad 5 3290:- istället för 4290:-
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/surfplattor/xiao...

Har fått väldigt bra omdömen och betyg.

En sak med den plattan är att den inte har GPS eller något liknande. Det spelar kanske inte så stor roll för de flesta, men för mig när jag letade efter en tablet att ha i bilen som navigator/multimedia så var det rätt viktigt, och väldigt svårt att luska reda på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THURGOOD:

Lägre pris på 5800x3d vore ju mumma...

Ja.. just nu.. sjukt dåligt med deals på CPU och moderkort:/

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ja.. just nu.. sjukt dåligt med deals på CPU och moderkort:/

Verkligen, riktigt skralt. Får hoppas på Webbis ikväll

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En sak med den plattan är att den inte har GPS eller något liknande. Det spelar kanske inte så stor roll för de flesta, men för mig när jag letade efter en tablet att ha i bilen som navigator/multimedia så var det rätt viktigt, och väldigt svårt att luska reda på.

Sant.. använder inte alls GPS i plattan.
Såg att Komplett har Flex på Samsung plattan. (4920:-)
Inga 3290.. men billigare än 6490:- som dem tar nu

Aldrig testat Flex men skulle kunna testa det och se hur det funkar, synd man inte gjorde det 3290 plattan.
Flwx 68:-/månaden.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Sant.. använder inte alls GPS i plattan.
Såg att Komplett har Flex på Samsung plattan. (4920:-)
Inga 3290.. men billigare än 6490:- som dem tar nu
<Uppladdad bildlänk>

Aldrig testat Flex men skulle kunna testa det och se hur det funkar, synd man inte gjorde det 3290 plattan.
Flwx 68:-/månaden.

Det fanns Flex när jag köpte den inatt, var 63kr i månaden tror jag, minns inte riktigt

Permalänk
Medlem

Innan ni trycker på beställning generellt kolla lagersaldot/leveranstid. Såg Komplett hade listat en LG 77´ Oled tv med sänkt pris, fast den står som beställningsvara 6-7 veckor.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått Samsung Galaxy TAB S8 skickad från @Komplett än ?

Permalänk
Medlem

I'm interested in an iPad, if someone spotted a deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Det fanns Flex när jag köpte den inatt, var 63kr i månaden tror jag, minns inte riktigt

Yep, tog den på flex för 63 spänn i månaden. Står som reserverad (I lager) fortfarande på min beställning, beställde strax innan 07 och då fanns det 50st i lager. Får se vad som händer under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Yep, tog den på flex för 63 spänn i månaden. Står som reserverad (I lager) fortfarande på min beställning, beställde strax innan 07 och då fanns det 50st i lager. Får se vad som händer under dagen.

Jag beställde kl 06:14, står under behandling. Betalade 3159 med Komplett Bank kreditkort.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Vet inte om det redan är tipsat om men Inet har tjuvstartat nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Yep, tog den på flex för 63 spänn i månaden. Står som reserverad (I lager) fortfarande på min beställning, beställde strax innan 07 och då fanns det 50st i lager. Får se vad som händer under dagen.

Hänger inte riktigt med på det här "Flex".

Köp med FLEX
Betala 0:- idag – efter 24 mån. byter du till en ny produkt
Läs bytesvillkor
Betala idag 0:-
Pris/mån. 258:-
Totalpris vid byte efter 24 mån. 6 192:-
Totalpris om du behåller produkten efter 24 mån. 9 030:-
Totalpris om du köper produkten utan FLEX 7 990:-

Vill du behålla produkten efter 24 månader?
Då fortsätter du betala 258:-/mån i totalt 35 månader. Ditt totalpris blir: 9 030:-
Om du har flera produkter i varukorgen kan summan eller perioden justeras något.

Vad ingår i totalpriset när jag väljer att behålla produkten?
Totalpriset är kontantpriset för produkten och eventuella tillbehör eller tillval, plus en avgift som ger dig möjligheten att flexa efter 24 månader – inget annat. Du betalar 0 % ränta, och inga övriga avtalsavgifter tillkommer så länge betalningsplanen följs.

Är det någon form av leasing alltså? Typ TRE-abonnemang där du hela tiden byter till en nyare produkt efter ett antal år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Hänger inte riktigt med på det här "Flex".

Köp med FLEX
Betala 0:- idag – efter 24 mån. byter du till en ny produkt
Läs bytesvillkor
Betala idag 0:-
Pris/mån. 258:-
Totalpris vid byte efter 24 mån. 6 192:-
Totalpris om du behåller produkten efter 24 mån. 9 030:-
Totalpris om du köper produkten utan FLEX 7 990:-

Vill du behålla produkten efter 24 månader?
Då fortsätter du betala 258:-/mån i totalt 35 månader. Ditt totalpris blir: 9 030:-
Om du har flera produkter i varukorgen kan summan eller perioden justeras något.

Vad ingår i totalpriset när jag väljer att behålla produkten?
Totalpriset är kontantpriset för produkten och eventuella tillbehör eller tillval, plus en avgift som ger dig möjligheten att flexa efter 24 månader – inget annat. Du betalar 0 % ränta, och inga övriga avtalsavgifter tillkommer så länge betalningsplanen följs.

Är det någon form av leasing alltså? Typ TRE-abonnemang där du hela tiden byter till en nyare produkt efter ett antal år?

Japp! Du lämnar tillbaka produkten för 24 månader. Eller betalar mer för att behålla.

I min värld är flex en ganska dålig deal om man inte köper något som man förväntas är slutförbrukad om 2 år. Men köper man exempelvis en telefon, spekonsoll, tv, surfplatta, som oftast har ett ganska högt värde även om 2 år och troligen fortfarande är helt okey efter 2 år så känns det som en kass deal.

Såklart också fördel för de som älskar att ha det senaste. Säkert skönt att bli av med sitt gamla mög och köpa nytt nytt nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Hänger inte riktigt med på det här "Flex".

Köp med FLEX
Betala 0:- idag – efter 24 mån. byter du till en ny produkt
Läs bytesvillkor
Betala idag 0:-
Pris/mån. 258:-
Totalpris vid byte efter 24 mån. 6 192:-
Totalpris om du behåller produkten efter 24 mån. 9 030:-
Totalpris om du köper produkten utan FLEX 7 990:-

Vill du behålla produkten efter 24 månader?
Då fortsätter du betala 258:-/mån i totalt 35 månader. Ditt totalpris blir: 9 030:-
Om du har flera produkter i varukorgen kan summan eller perioden justeras något.

Vad ingår i totalpriset när jag väljer att behålla produkten?
Totalpriset är kontantpriset för produkten och eventuella tillbehör eller tillval, plus en avgift som ger dig möjligheten att flexa efter 24 månader – inget annat. Du betalar 0 % ränta, och inga övriga avtalsavgifter tillkommer så länge betalningsplanen följs.

Är det någon form av leasing alltså? Typ TRE-abonnemang där du hela tiden byter till en nyare produkt efter ett antal år?

it is a terrible deal. You pay a lot more in total. I strongly recommend avoiding.
If you need something really badly but can't afford it at once, refunder pay has a 6-month interest-free payment. you paid 249kr fee but that's it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Japp! Du lämnar tillbaka produkten för 24 månader. Eller betalar mer för att behålla.

I min värld är flex en ganska dålig deal om man inte köper något som man förväntas är slutförbrukad om 2 år. Men köper man exempelvis en telefon, spekonsoll, tv, surfplatta, som oftast har ett ganska högt värde även om 2 år så känns det som en kass deal.

Såklart också fördel för de som älskar att ha det senaste. Säkert skönt att bli av med sitt gamla mög och köpa nytt nytt nytt!

Flex är en typisk sak som bidrar till konsumtionshets och miljöförstöring. Den tvingar helt enkelt in dig i ett konsumtionsberoende för att det ingår i priset du betalar. Du skaffar nya saker hela tiden för nyhetens skull, inte för att du faktiskt behöver uppgradera från första början.

Permalänk
Medlem

Ja Flex lät väl kanske inte jättebra. Inte för min del iaf. Jag använder oftast produkterna betydligt längre än två år. Betalar hellre "rätt" direkt eller åtminstone att du får en 2 års-avbetalning och sedan äger du produkten. Men visst, det passar säkert de som gärna uppgraderar oftare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Hänger inte riktigt med på det här "Flex".

Köp med FLEX
Betala 0:- idag – efter 24 mån. byter du till en ny produkt
Läs bytesvillkor
Betala idag 0:-
Pris/mån. 258:-
Totalpris vid byte efter 24 mån. 6 192:-
Totalpris om du behåller produkten efter 24 mån. 9 030:-
Totalpris om du köper produkten utan FLEX 7 990:-

Vill du behålla produkten efter 24 månader?
Då fortsätter du betala 258:-/mån i totalt 35 månader. Ditt totalpris blir: 9 030:-
Om du har flera produkter i varukorgen kan summan eller perioden justeras något.

Vad ingår i totalpriset när jag väljer att behålla produkten?
Totalpriset är kontantpriset för produkten och eventuella tillbehör eller tillval, plus en avgift som ger dig möjligheten att flexa efter 24 månader – inget annat. Du betalar 0 % ränta, och inga övriga avtalsavgifter tillkommer så länge betalningsplanen följs.

Är det någon form av leasing alltså? Typ TRE-abonnemang där du hela tiden byter till en nyare produkt efter ett antal år?

Nån från komplett förklarade det här på forumet när det var nytt. Det är en avbetalning med möjligheten att byta till en nyare variant (vad man kan byta mot är lite oklart) och fortsätta betala. Totalkostnaden blir såklart högre än om man köper rakt av men så är det ju alltid, fördelen i min mening är att månadskostnaden är låg. S8an fr 63kr i månaden är ju en förumbar summa, men visst när den är helt avbetald så har jag betalat 3800kr eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Blir inte mkt till uppesittarkväll och se vad som släpps när allt redan är igång eller utannonserat.
Bra för mig iof som har svårt att hålla mig vaken så sent

Permalänk

Har det sagts något om någon medlemsexklusiv rea på typ Inet för Swec:are?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Har det sagts något om någon medlemsexklusiv rea på typ Inet för Swec:are?

https://www.sweclockers.com/artikel/35230-veckans-fraga-vad-onskar-sweclockers-i-inets-livestream
Du läser inte nyhetsflödet?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Sällan har jag känt ett större ha-behov. Typ som actionkamera. En riktad framåt och en bakåt när jag cyklar landsväg. Det är många gånger jag känt att det varit bra att ha som bevis. Alla som tränat cykling (MTB, LVG) vet vad jag menar.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Gah vart är grafikkortens rea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Är sugen på att slå till men vill inte heller vara för tidigt ute, BF har ju knappt börjat

Ska försöka få ihop en hel dator på BF. Minne och SSD är beställt.

Med tanke på att de har 100+ i lagersaldo än så länge så tror jag du kan ta det lugnt och vänta och se om det kommer något annat erbjudande du tycker är bättre.

Skrivet av AxxT:

Ja.. just nu.. sjukt dåligt med deals på CPU och moderkort:/

Sett några enstaka moderkort, men inte något som stack ut. Inga processorer hittills. Är dessutom svårt att bestämma sig för moderkort, när man inte ännu beställt och bestämt sig för processor.