Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

Fredagen brukar vara densamma som alla andra dagar innan. Så att man inte ser så mycket nytt eller ens BRA deals är normalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

För att vissa av erbjudandena säljs till deras inköpspriser, eller under inköpspris (dvs. de uttryckligen gör förlust på vissa produkter). Meta Quest 2 hade en officiell kampanj som bara verkar vara en bundle, så Inet gick ändå lite längre och sänkte ändå priset, dvs. ett erbjudande som äter av deras marginaler för produkten. De är väl villiga att spendera en viss summa på streamen med nedsatta priser, men vill ändå inte behålla erbjudandena hur länge som helst eftersom det överlag är ofördelaktigt för dem. Så de sätter ett maxantal under streamen och ger ändå tittarna några timmar på sig att bestämma sig om det finns lager kvar (fram till midnatt). Det är ändå rätt fair tycker jag.

Deras stream är ju inte bara ett försök att sälja produkter, utan också ett sätt för dem att göra en grej där de får uppmärksamhet och reklam. Därav att de är villiga att acceptera vissa kostnader associerat med den. När streamen är över så upphör också hur mycket de är villiga att spendera på sin kampanj.

De lär ju ha förlorat många tusentals kronor på vissa av dropsen som sålde avsevärt mer än de hade budgeterat, likväl så hedrar de alla ordrar som gick igenom. Det är ändå stora summor det rör sig om. Tycker nog de ändå ska ha mer credit för att de ändå försöker med sådana erbjudanden.

Men ex Meta Quest 2 var väl sänkt med 800 kr tror jag. Från 4790 till 3990. Komplett verkar ju ha detta för 4499 som standardpris. Är det alltså så dålig vinst i detta headset så att 800 kr är snudd på förlust (när dessutom Komplett redan säljer det för 500 kr mer)? För två år sedan gick det väl att köpa 256 GB varianten för i princip samma peng (tror den gick för 4190) som 128 GB går på idag.

Aja, hur som helst. Jag känner fortfarande att allt är snedvridet när man dödar kampanjerna när Black Friday börjar. Jag hade inte sagt något om streamen hade börjat nu 00.00 och kampanjerna hade kört igång i samband med det. Men det är väl kanske lite typiskt svenskt att man ska dra i kunderna lite före alla andra (nu menar jag alla företag) vilket hela tiden pushar fram det. En del julpyntar väl redan i oktober så man borde väl inte bli förvånad. Saknar verkligen hur det var i början. Hetsigt en dag istället för att smeta ut det så här under flera veckor.

Permalänk

Någon som sett något riktigt bra på en skaplig robotdammsugare? Gärna en tystgående.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pemani:

Men ex Meta Quest 2 var väl sänkt med 800 kr tror jag. Från 4790 till 3990. Komplett verkar ju ha detta för 4499 som standardpris. Är det alltså så dålig vinst i detta headset så att 800 kr är snudd på förlust (när dessutom Komplett redan säljer det för 500 kr mer)? För två år sedan gick det väl att köpa 256 GB varianten för i princip samma peng (tror den gick för 4190) som 128 GB går på idag.

Aja, hur som helst. Jag känner fortfarande att allt är snedvridet när man dödar kampanjerna när Black Friday börjar. Jag hade inte sagt något om streamen hade börjat nu 00.00 och kampanjerna hade kört igång i samband med det. Men det är väl kanske lite typiskt svenskt att man ska dra i kunderna lite före alla andra (nu menar jag alla företag) vilket hela tiden pushar fram det. En del julpyntar väl redan i oktober så man borde väl inte bli förvånad. Saknar verkligen hur det var i början. Hetsigt en dag istället för att smeta ut det så här under flera veckor.

Vad gick Quest 2 128gb för innan de bytte namn och höjde priserna?

Känns inte som rea längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Tror Elgiganten släppte iPaden nu, men svårt att se vad de släppt exakt. Står att de fyllt på med erbjudanden men ingen möjlighet att sortera efter det.

Verkar inte gå att beställa längre tyvärr, möts av ett felmeddelande trots att det står 100+ i lager etc... Känns som ett väldigt begränsat antal funnits tillgängliga, nån som lyckades knipa en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKlockare:

Någon som sett något riktigt bra på en skaplig robotdammsugare? Gärna en tystgående.

https://www.inet.se/produkt/2000992/roborock-q7-max-white

Såg denna här, verkar ju ha bra recensioner. Mer än så kan jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKlockare:

Någon som sett något riktigt bra på en skaplig robotdammsugare? Gärna en tystgående.

https://www.inet.se/produkt/2000992/roborock-q7-max-white

Såg denna här, verkar ju ha bra recensioner. Mer än så kan jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Jisses, rätt rejäl extra utgift för den streamen ändå bara på en produkt. Kan inköpspriset vara omkring 3000 kr? 3500 kr? Eller har det varit högre? Blir fort stora summor i de volymerna. Om de teoretiskt haft inköpspris på 3500 kr, så skulle bara den droppen kostat dem 150,000 kr. Sedan tillkommer ju utgifterna för att de ändå måste hantera ordrar, garanti över tid etc. De sa väl under streamen i tisdags att en del av produkterna såldes under inköpspris? (Och idag nämnde de väl att processorer var några av de produkterna med allra minst marginaler)

Kan förstå att de var mer försiktiga i sin drop på 13600K idag (som ändå inte verkade planerad, men de försökte iaf).

Skulle tro att deras inköpspris är runt 4000, det är extremt små marginaler på såna produkter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Någon som vet vart jag hittar prisvärda DDR4 3200mhz ramminnen? Såg att inet hade en drops men missade den =/

https://www.inet.se/produkt/5303931/kingston-fury-16gb-2x8gb-...

50kr mer men funkar bra

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Årets BF kan väl sammanfattas som en bluffrea eller i bästa fall en vanlig rea. Hoppas återförsäljarna sitter tjocka på lager nu, men ser man hur en vanlig inflationsstin Svensson agerar har de säkert lyckas kränga vad de vill. Riksbanken skulle höjt styrräntan mer…

Permalänk
Medlem

Kanske jag som är gammal, men det har varit extremt dåligt med pc-högtalare (2.1), bara massa headsets.
Nu var jag på jakt efter en av varje som presenter så jag är halvnöjd ändå

Permalänk
Medlem

Någon som har sett ett bra erbjudande på robotgräsklippare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Jisses, rätt rejäl extra utgift för den streamen ändå bara på en produkt. Kan inköpspriset vara omkring 3000 kr? 3500 kr? Eller har det varit högre? Blir fort stora summor i de volymerna. Om de teoretiskt haft inköpspris på 3500 kr, så skulle bara den droppen kostat dem 150,000 kr. Sedan tillkommer ju utgifterna för att de ändå måste hantera ordrar, garanti över tid etc. De sa väl under streamen i tisdags att en del av produkterna såldes under inköpspris? (Och idag nämnde de väl att processorer var några av de produkterna med allra minst marginaler)

Kan förstå att de var mer försiktiga i sin drop på 13600K idag (som ändå inte verkade planerad, men de försökte iaf).

De säljer knappast processorerna med förlust. Lite gulligt ändå att du tror att inet är så givmilda.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

De säljer knappast processorerna med förlust. Lite gulligt ändå att du tror att inet är så givmilda.

Vet ej vad du baserar det på men när Inet hade sin 50k special-stream sålde gick de back 100 000 SEK vill jag minnas. Att de inte säljer saker med förlust vid specialevent är en lögn.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Grattis till dom som fick tag i 5800x 3d, har kollat på rean och har inte haft tid med streams och nu är alla reor över?

I alla fall, skönt man inte impulsköper något kan ju nu vänta på 7xxxx 3d varianterna och se om dessa vill konkurrerar hårt mot intel och inte till för höga priser speciellt moderkorten är orimligt dyra (verkar också som moderkortstillverkarna överdriver antal faser ska inte behövas mer än 12 stycken (om inte tillverkarna tagit höjd för framtida modeller )).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

De säljer knappast processorerna med förlust. Lite gulligt ändå att du tror att inet är så givmilda.

Du får ju gärna motbevisa detta genom länka inköpspris för företagen på dessa produkter som de "inte sålt med förlust".
Ex 7700x, 5800x3d, 4tb samsung ssd.
Annars är det ju bara lika mycket fakenews ifrån din sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

De säljer knappast processorerna med förlust. Lite gulligt ändå att du tror att inet är så givmilda.

Lite gulligt ändå att du uttrycker dig så om något du uppenbarligen inte har koll på. Har man haft en fot inom elektronikbranschen vet man att vissa grejer säljs med förlust under reor. Man försöker ta igen det tappet med tillbehör/andra varor osv. Så Inet kan absolut ha gått back på varje processor.

Permalänk
Medlem

BF is now finished for me. Was able to snatch some very good deals - namely the Apple Watch 7 and Samsung Galaxy Tab S8. Thanks for the tips Sweclockers fellas!

Permalänk
Medlem

Men var är alla 3080/3090?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ska dock vara generation 2, men man kanske får ta en fajt.

Stod tydligt på sidan ”bli först med nya apple watch SE”

Kan således inte handla om den som släpptes 2020

Apple själva kallar ju båda versionerna Apple Watch SE. Så finns ingen tvåa i produktnamnet.

Köpte dock SE 44 wifi-varianten för 1300 kronor

Dock bra pris även om det skulle visa sig vara gen 1

Jag kollade modellnamnet på den jag fick hem, det var gen 1.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomcruize:

Var 3 st i lager på en av deras två butiken (dum nog så köpte jag ett av dom, får se om man får kortet eller om man ska kriga för pengarna? )

Jag drog en order också men via faktura. Tror inte att det är bluff dock, bara ett felaktigt sätt pris. De verkar ha funnits länge och registrerade VDn för bolaget ser legit ut.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppskatta om någon hittat ett ljusbord i storlek A3 på rean någonstans som de vet är bra. Hittar lite smått här och var men vet inte ett smack om ljusbord men tänker att det är väl inte rocket science direkt?

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vad gick Quest 2 128gb för innan de bytte namn och höjde priserna?

Känns inte som rea längre.

Meta Quest 2 - 128 GB såldes förra året runt BF/jul för 3590 kr. Normalpriset var väl ca 3990 kr. Idag är billigaste 5289 kr.

Meta Quest 2 - 256 GB såldes i okt 2020 för 4190 kr. Normalpriset förra året var väl ca 4690 kr innan höjningen under hösten med ca 500 kr till ~5200. Idag är billigaste 6490 kr.

Så nej, det har blivit snuskigt mycket dyrare. Om det är någon gång jag ångrat att jag inte köpt det så är det ju Meta Quest 2 i okt 2020 för 4190. Övriga tider har det aldrig varit aktuellt och kommer nog aldrig att bli heller om inte priserna går ner betänkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Någon som vet vart jag hittar prisvärda DDR4 3200mhz ramminnen? Såg att inet hade en drops men missade den =/

Kanske är något?
https://www.amazon.se/Crucial-3200MHz-2933MHz-Skrivbordsminne...

Postades imorse: #19825947

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tack för tipset bägge två 🙌, slog till på de från amazon

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Sitter på ett gäng av Inets egna fläktar (klassas väl ändå som budget) samt en Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB V2 (AIO), men är lite sugen på de här som är på rea, är det värt att uppgradera?

https://www.inet.se/produkt/5323925/razer-hanbo-chroma-rgb-24...
https://www.inet.se/produkt/5323927/razer-kunai-120mm-a-rgb-1...
https://www.inet.se/produkt/5323929/razer-kunai-140mm-a-rgb-1...

Permalänk
Medlem

LGs -45% ser svårslagen ut, synd att allt är slutsålt. Just nu känns det riktigt svårt att hitta en motsvarande TV i 15 tkr prisklassen.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack för tipset bägge två 🙌, slog till på de från amazon

CL 22 ? ? ? Ingen XMP ? Varför valde du dom ???

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

LGs -45% ser svårslagen ut, synd att allt är slutsålt. Just nu känns det riktigt svårt att hitta en motsvarande TV i 15 tkr prisklassen.

Mmm verkligen, man sitter ju sur över att man missade tåget och har inte direkt lust att köpa nått sämre för mer stålar.
Jag avvaktar cyber monday, mellandagsrea etc istället.