Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 HDR

Permalänk
Medlem

Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 HDR

Nu orkar jag inte leta längre.
Känns som en skärm som borde duga till mig om ingen har något mycket bättre förslag upp till 7000kr?

Permalänk
Medlem

Jag har en M32U sedan november 2021, är nöjd med den.
Dock så använder jag inte HDR alldeles för dåligt prestanda för ändamålet.
Lite IPS glow har min skärm det kan variera mellan exemplaren.
Den funkar dock bra i spel inga problem att köra den som g-sync kompatibel.

Gillar också den inbyggda kvm-switchen.
Jobbar jag hemma så kopplar jag in min laptop med en usb-c kabel och då kan jag använda min M32U som första skärm ihop med mitt tangentbord och mus. Använder då laptopens skärm som andra skärm.
Vet inte vad priset är idag men jag gav 8500 kr för min.
Inte billigt men det fanns inte så mycket 4K skärmar att välja på när jag köpte den.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kan ju vara https://www.inet.se/produkt/2218911/acer-32-predator-xb323qkn... .

Det är väl ungefär samma skärm, antar jag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Jag har en M32U sedan november 2021, är nöjd med den.
Dock så använder jag inte HDR alldeles för dåligt prestanda för ändamålet.
Lite IPS glow har min skärm det kan variera mellan exemplaren.
Den funkar dock bra i spel inga problem att köra den som g-sync kompatibel.

Gillar också den inbyggda kvm-switchen.
Jobbar jag hemma så kopplar jag in min laptop med en usb-c kabel och då kan jag använda min M32U som första skärm ihop med mitt tangentbord och mus. Använder då laptopens skärm som andra skärm.
Vet inte vad priset är idag men jag gav 8500 kr för min.
Inte billigt men det fanns inte så mycket 4K skärmar att välja på när jag köpte den.

OK, tack för hjälpen.

Skrivet av hundburgaren:

Ett alternativ kan ju vara https://www.inet.se/produkt/2218911/acer-32-predator-xb323qkn... .

Det är väl ungefär samma skärm, antar jag.

Ja det där är ju ett alternativ, känns lite bättre med en Acer även om jag inte har haft nåt av Gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emiltja:

OK, tack för hjälpen.

Ja det där är ju ett alternativ, känns lite bättre med en Acer även om jag inte har haft nåt av Gigabyte.

Observera att den inte har bild över usb-c som gigabyteskärmen har. Som det fallit sig så har jag haft en del Acer-skärmar och varit nöjd med samtliga. Jag hoppas den här är bra också, då jag köpte en från erbjudandet jag länkade till dig.

Visa signatur

.