Helgsnack: Hur trogen är du favoritmärken eller tillverkare?

Permalänk

En gång i tiden älskade jag Asus. Nu går jag efter recensioner, möjligtvis eco systemet runt grejerna. Har jag en mus med Logitech g-hub . Så blir det antagligen tangentbord/headset i Logitech också , om de nu får bra betyg .

Permalänk
Medlem

Både ja och nej.

När det gäller datorhårdvara så har jag väl varit semitrogen. Jag har valt att köra AMD, i huvudsak för att det är viktigt med konkurrens. Med ett enda alternativ stannar utvecklingen av och priserna kommer skjuta i höjden än mer. Däremot är jag inte så värst trogen märke hos underleverantörer av t.ex. moder- och grafikkort. Där har jag haft många olika.

På mobilsidan var det Nokia ända till N97, sedan blev det Sony Ericsson och sedermera Sony. Det har mer eller mindre bara blivit så, inte något jag direkt tänkt på faktiskt.

På ett icke relaterat område så har jag kört samma bilmärke sedan min allra första bil. Snart 40 år av ett och samma. Där har jag definitivt varit trogen och väldigt medvetet så.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

När det gäller mobiler jag kan inte ha Android trots många försök 🤓
Datatillbehör tar jag det som finns tillgänglig och man får mer prestanda per krona.

Permalänk
Medlem

Mobil: Ja, Iphone sedan 2007

Laptop, Ja Macbook

Desktop, NEJ- köper det som är bäst på marknaden inom min budget (går på recensioner, benchmarks, kompabilitet)!

Konsol: Playstation sedan 1996. Xbox känns onödigt när datorn kan göra allt via Game Pass

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?