Programmeringshjälp nybörjare Java

Permalänk
Medlem

Programmeringshjälp nybörjare Java

Som rubriken lyder.

Tjejen behöver hjälp med sin nybörjarkurs i Java. Det är något slags register som ska skapas med olika funktioner. Kan tyvärr inte förklara det tydligare än så.
Det kan tjejen göra vid ev. första tillfälle.

Tanken är discord + dela skärm. Uppskattningsvis 3-5 timmar.

Betalning får ni föreslå vad det kan vara värt.
Evig tacksamhet ingår också om det finns någon som kan tänkas hjälpa till.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

YouTube kan inte hjälpa till? Finns ju oftast galet med tutorials där?

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara bäst med youtube som sikkan säger, men om du vill ha mer hjälp utöver, du kan gärna PMa mig.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte tiden men kan rekommendera exercism. Inte en lösning för just hennes uppgift men ger allmän kunskap om Java och programmering.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en forumsdel för hjälp med programmering. Bara att hon registrerar sig och lägger upp när hon kör fast, bästa är ju att försöka själv. Alla kör fast någon gång i början.

Permalänk
Medlem

Är inte hela poängen med att läsa en kurs i Java att hon ska göra uppgifterna själv och på så sätt lära sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit till dig privat @Tanari, om du vill få svar på din fråga där.

Din typ av kommentar ovan är tyvärr "trendig" just nu på detta forumet och det håller på att förstöra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det finns ju en forumsdel för hjälp med programmering. Bara att hon registrerar sig och lägger upp när hon kör fast, bästa är ju att försöka själv. Alla kör fast någon gång i början.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Är inte hela poängen med att läsa en kurs i Java att hon ska göra uppgifterna själv och på så sätt lära sig?

Poängen är att eleven ska lära sig kursens innehåll, vad har det för betydelse om det är på egen hand eller med hjälp av någon annan?

Knappast så att de ber någon lösa uppgiften.

Ont:
Jag kan inte garantera min tid men det går bra att skicka PM till mig också.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Poängen är att eleven ska lära sig kursens innehåll, vad har det för betydelse om det är på egen hand eller med hjälp av någon annan?

Knappast så att de ber någon lösa uppgiften.

Ont:
Jag kan inte garantera min tid men det går bra att skicka PM till mig också.

Stort tack! Kan komma ett PM eller två (Y)

Permalänk
Medlem

Jag kan eventuellt också vara tillgänglig att hjälpa tid. Har inte supermycket tid, men skicka ett PM så kan vi säkert lösa något. Ersättning behövs det ingen, bara roligt att få hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Tycker det är en giltig fråga. Ingår det i kursens upplägg att eleverna får betala för hjälp? Om det exempelvis rör sig om en inlämningsuppgift för en kurs på högskola/universitet så är det inte tillåtet att betala andra för att lösa uppgiften utan eleven förväntas lösa uppgiften på egen hand.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

Eftersom det verkar vara av stor betydelse så kommer här en kort förklaring, för att reda ut alla frågetecken.

Det är en typ av praktiskt övning som sträcker sig över terminen, som innehåller flera olika delmoment. En dag i veckan finns en "telefonlinje" öppen för studenter att ta hjälp av äldre och mer erfarna studenter om man kört fast eller behöver hjälp med att t.ex. fel uppstår i koden (jag är inte själv duktig på det här)

Problemet är att detta är en gång i veckan och kötiden är lång då många studenter behöver hjälp samtidigt. Då tänkte jag att man kunde ta samma typ av hjälp av någon här på Sweclockers. Ofta handlar det som supersmå detaljer som kan vara fel men svåra att upptäcka. Det handlar såklart inte om att någon ska göra uppgiften i sin helhet. Eller "hjälp på traven" för att kunna komma igång och köra vidare i projektet.

Moraliskt rätt eller fel är väl upp till någon annan att bedöma. Men jag ser inte att vi gör något fel genom att ta denna hjälp och eftersom tid ofta är en bristvara erbjöd jag en mindre peng om någon ville ställa upp. Alla som har meddelat intresse har dock valt att avstå betalning utan verkar nöja sig med ett ordentligt tack. Jag får nu be om att tråden hålls ren från detta och att vi kan släppa det.

Permalänk
Medlem

Mer "hjälp på traven" ska det stå.