Samsungs QD-OLED på 77 tum landar på 60 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Samsungs QD-OLED på 77 tum landar på 60 000 kronor

För den som nöjer sig med 55 tum går det att komma undan från 25 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se någon köpa för det priset. Tycker inte den verkade så himla mycket bättre än fjolårets. Får väl se hur mycket den sänks under black friday

Permalänk
Medlem

Min nästa TV skall vara typ 45" och kosta max 6-8000. ... och hör sen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Har svårt att se någon köpa för det priset. Tycker inte den verkade så himla mycket bättre än fjolårets. Får väl se hur mycket den sänks under black friday

Det är väl första 77" QD-OLED som släpps? Förra året var 65" max vad jag vet. Och jo, det finns ganska många människor som 61k inte är så mycket pengar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är väl första 77" QD-OLED som släpps? Förra året var 65" max vad jag vet. Och jo, det finns ganska många människor som 61k inte är så mycket pengar för.

60k+ är rätt mycket för en TV som verkar lika mottaglig för inbränningar som LG's första generation OLED:

https://www.reddit.com/r/hardware/comments/11xsvsp/rtings_4_m...

Sedan vägrar väl Samsung Dolby Vision fortfarande så prisgruppen är väl mer pengar än vett, och då är den väl i rätt prisklass.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det var lite dyrt kan jag tycka.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

25k för 55" är för mycket det med

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

60k+ är rätt mycket för en TV som verkar lika mottaglig för inbränningar som LG's första generation OLED:

https://www.reddit.com/r/hardware/comments/11xsvsp/rtings_4_m...

Sedan vägrar väl Samsung Dolby Vision fortfarande så prisgruppen är väl mer pengar än vett, och då är den väl i rätt prisklass.

Låter som ett par helt andra diskussioner än det jag svarade på....

Men ja, jag köper inte heller samsung av just den anledningen att DV saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Har svårt att se någon köpa för det priset. Tycker inte den verkade så himla mycket bättre än fjolårets. Får väl se hur mycket den sänks under black friday

Är nog snarare fjolårets som sänks på BF men den lär få en rabatt nu med kanske. Min nuvarande Oled 77(OLED77CX6LA) från LG fick en ordentlig rabatt iaf.. tror det var från 65 ish till 37 , Köptes i Mars 2021. Nu finns ju 2022s för det priset.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Snusfri

Har beställt 3st för surround-gaming.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har beställt 3st för surround-gaming.

Vad är det för budget surround-gaming!?!

Minst två till, en ovanför och en bakom dig så du kan ha backspeglar i racingspel också!
Gräv sedan tunnel under så du kan ta dig in och ur "boxen" ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Necrophor:

Vad är det för budget surround-gaming!?!

Minst två till, en ovanför och en bakom dig så du kan ha backspeglar i racingspel också!
Gräv sedan tunnel under så du kan ta dig in och ur "boxen" ^^

Du har rätt, måste köpa några till

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Inne o kolla på Samsungs sida och om jag inte är blind så har dom fortfarande inte DV, de e ju helt sanslöst.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Vi får väl se på BF, även LG har ju fantasipriser vid introducering vanligen

Men ingen DV fortfarande känns bara dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Har svårt att se någon köpa för det priset. Tycker inte den verkade så himla mycket bättre än fjolårets. Får väl se hur mycket den sänks under black friday

I snitt brukade vi sälja ”värsting tv’n” i varuhuset på mediamarkt ungefär 1 gång i veckan.
Applåder fick man när man fick iväg de men sällan har de varit kredittorskar som slår till utan folk som inte alls behöver oroa sig för sin ekonomi.

Permalänk
Medlem

Den bäst prissatta av G3, S95C och A95L på Black Friday får mina pengar.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Köper man en TV för det priset så ska den fasen hålla i över 13 år... Men oddsen att inte ha några problem med en TV efter så länge, speciellt en OLED, är väl rätt låg

Permalänk
Medlem

Jag köpte S95B 65" för 18500 förra Black Friday, ordentligt nedsatt pris på en förmodligen allt för dyr TV normalt sett.
Så nersatt kommer nog denna modell även bli. Då folk helt enkelt inte vill betala de hutlöst sinnessjuka priser Samsung tror att de är värda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Den bäst prissatta av G3, S95C och A95L på Black Friday får mina pengar.

Inte blir det Sonyn iallafall

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Inte blir det Sonyn iallafall

Hehe, troligen inte.

Men om recensionerna verkligen hyllar Sonyn och alla säger att den är värd det där extra så kan jag sträcka mig ett par tusen extra för det, men då ska det vara enhälligt. Men baserat på recensionerna mellan G3:an och S95C:an verkar det vara minimal skillnad och ej värt högre priser.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archros:

Jag köpte S95B 65" för 18500 förra Black Friday, ordentligt nedsatt pris på en förmodligen allt för dyr TV normalt sett.
Så nersatt kommer nog denna modell även bli. Då folk helt enkelt inte vill betala de hutlöst sinnessjuka priser Samsung tror att de är värda.

Ja 60 tusen för en 77" är helt sinnessjukt. Vi köpte Samsungs 8K TV QN900B 75 tummare i måndags för halva priset av denna. Bilden är sagolik och ljusstyrkan är löjlig bra. Svårt att tro att deras nya 77 OLED är värd 30 000 till.
Vi hade en Philips 77" OLED innan men lämnade tillbaka den. För ljussvag och massa klickande i standby-läge.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att prisbilden för kommande OLED i toppskiktet kommer att ligga på denna nivån. LG's G36-serie kommer att kosta runt 30.500 kr (55"), 41.500 kr (65"), 60.000 kr (77") samt 77.000 kr (83").

Tyckte att 45.000 kr som jag betalade för min 83" LG OLED83C2 var på gränsen. Men ser jag till vad jag faktiskt får ut av den under dessa 4 är som jag tänkt använda den innan det blir dags att köpa nytt så handlar det om 30 kr per dag. Och det kan jag leva med.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att de TV-apparater (och skärmar) som ändå stödjer 2160p 144Hz kunde stödja t.ex. 1080p ända upp i 575Hz. De har ju uppenbarligen kretsar som klarar av att skyffla bandbredden som krävs. Sen har jag väl förståelse att panelen kanske säger ifrån, men det är väl det jag menar de borde jobba på att förbättra och åtminstone uppnå 240Hz eller så. Då kunde man köra sina spel där FPS och Hz är det enda som spelar någon roll utan att behöva ha en extra skärm eller tvingas nöja sig med en med begränsad upplösning.

Permalänk
Medlem

Lame att behöva en låda för att få skärmen tunn. LGs G-serie (iaf deras GX som är den jag har) är ju tunn som ett papper, utan någon tramsig låda. Kan LG borde väl andra kunna med? Men tydligen inte, å därför blir det bara LG G-serie för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Ja 60 tusen för en 77" är helt sinnessjukt. Vi köpte Samsungs 8K TV QN900B 75 tummare i måndags för halva priset av denna. Bilden är sagolik och ljusstyrkan är löjlig bra. Svårt att tro att deras nya 77 OLED är värd 30 000 till.
Vi hade en Philips 77" OLED innan men lämnade tillbaka den. För ljussvag och massa klickande i standby-läge.

...gick ni till en mindre TV

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Bildexpert 📺

Har för mig att jag läste en bok någongång i lågstadiet med en titel i stil med "Barna Hedenhös handlar på Black Friday" om just det här med priserna vid introduktion.

Storyn är något i stil med att Stenslam Q77 kostar 60 fårtackor på våren och Ben Hedenhös springer genast till Ura-giganten. Fast Sten och Flisa ockuperar den hela sommaren för att lira TräboX. Mamma Knota tänkte att "varje vår är det samma sak" och väntade istället till Black Friday och köpte sig en egen Stenslam Q77 för 30 fårtackor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Har för mig att jag läste en bok någongång i lågstadiet med en titel i stil med "Barna Hedenhös handlar på Black Friday" om just det här med priserna vid introduktion.

Storyn är något i stil med att Stenslam Q77 kostar 60 fårtackor på våren och Ben Hedenhös springer genast till Ura-giganten. Fast Sten och Flisa ockuperar den hela sommaren för att lira TräboX. Mamma Knota tänkte att "varje vår är det samma sak" och väntade istället till Black Friday och köpte sig en egen Stenslam Q77 för 30 fårtackor.

Familjen Hedenhös verkar lite extrem om de köper två nya TV om året.
Det har väl hänt att LTT Linus bytt TV flera gånger samma år.
Men med recensioner, sponsringar etc så kan de väl knappast räknas till normalfamiljen gällande vad de har för elektronik.

Förövrigt var det en fantastisk saga.
Jag skrattade, jag grät och jag bet på naglarna innan slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Förövrigt var det en fantastisk saga.
Jag skrattade, jag grät och jag bet på naglarna innan slutet.

Det är nått med TV-sagor, de har alltid ett lyckligt slut. Iaf om huvudpersonen kommer från Korea...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av GuessWho:

Familjen Hedenhös verkar lite extrem om de köper två nya TV om året.

Mamma Knota fixar numera sina egna fårtackor via StonlyFans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Inne o kolla på Samsungs sida och om jag inte är blind så har dom fortfarande inte DV, de e ju helt sanslöst.

Skrivet av medbor:

Vi får väl se på BF, även LG har ju fantasipriser vid introducering vanligen

Men ingen DV fortfarande känns bara dumt

Ja, det är helt jävla sanslöst dåligt.
Det är ju ändå vi slutkunder, som betalar licenspengar till Dolby Labratories, så jag fattar inte vad det sitter i.

Skullemycket väl kunna tänka mej en dyrare 4K ,eller 8K QLED, från Samsung, då de gör snygga tv apparater. Men så länge de vägrar DV ,så får de inte inte mej som kund.