Permalänk

Skadad aio

Hej skulle ni installerat o kört på denna trots repa på kopparn och sedan skavanker på radiatorn? Bifogar bilder!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Prestandan lär inte bli lidande, men är den helt ny hade jag reklamerat den bara för feelgood.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Jasså? Så det är helt säkert då? Jag tänkte bara höra om det var ok o installera den...
Mvh

Permalänk
Medlem

Den ser ju inte ny ut, ser ut som ett returex. Man ser att den har varit fastskruvad. Vad är det för märke på radiatorn? Många AIOs kommer med förapplicerad kylpasta från fabrik. Lättast att kolla en unboxing på youtube om just din skulle ha haft det.

Köpte du den som en fyndvara eller returex kan man ju överväga att behålla den men köpte du nytt så ska du ha nytt.

Permalänk

Den är köpt här på sweclockers.
Grejen är vet ej om det är frakten som har tagit kål på den
När jag öppna den idag så var den sådan iallafall.
Så undrar om ja ska skaffa en ny eller köra på denna?

Permalänk

Det är en asus ryujinn 2 noctua edition

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte acceptera en begagnad som ny. Om jag fick den för 20% av priset så kanske jag skulle övervöga att inte skicka tillbaka den.
Repan på blocket är insignifikant om du använder bra kylpasta, men bucklade radiatorfenorär en varningssignal. Har du använt flödesmätare så du ser att den ens gör sitt jobb eller bara är passiv?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Då är det inte en fråga om du ska behålla den eller göra återköp.
Det är ingen fara med lite böjda kylflänsar och liten repa. Det är kosmetiskt bara.
Smet ut lite bra kylpasta och smäll på AIOn!

Permalänk
Skrivet av danedi:

Jag skulle inte acceptera en begagnad som ny. Om jag fick den för 20% av priset så kanske jag skulle övervöga att inte skicka tillbaka den.
Repan på blocket är insignifikant om du använder bra kylpasta, men bucklade radiatorfenorär en varningssignal. Har du använt flödesmätare så du ser att den ens gör sitt jobb eller bara är passiv?

Hej! Nej har ej använt flödesmätare. Ska se om ja kan hitta en sådan!

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Då är det inte en fråga om du ska behålla den eller göra återköp.
Det är ingen fara med lite böjda kylflänsar och liten repa. Det är kosmetiskt bara.
Smet ut lite bra kylpasta och smäll på AIOn!

Jasså? Ska man prova? Jag gör nog det så får jag uppdatera här inne!

Permalänk

ingen fara att köra en kylare med repa/or i kylplattan det är därför kylpastan ska sitta där för att fylla ut ev hålrum.

flänsarna är ingen större fara sålänge den inte spräckt vattenkanalen (ribborna mellan kylflänsarna som går från kortsida till kortsida)vilket det i detta fallet inte ser ut att ha gjort iaf men läcktest är ända vägen att veta säkert.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det där är inga konstigheter, bara kör!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ser inte snyggt ut men bör inte påverka alls.
Har du köpt ny så får du avgöra själv, har du köpt begagnat så bara go for it.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Du kan inte sätta en flödesmätare på en AIO, men ingenting tyder på att det skulle vara något fel på den förutom det kosmetiska.
Har säljaren inte informerat dig iallafall om CPU-blocket tycker jag att det är lite dåligt, men det är ingenting att oroa sig för funktionsmässigt

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Bara att installera och provköra. Stresstesta CPU:n, löser säkerhetsfunktionerna ut p.g.a. hög temp så kan det vara värt att undersöka vidare huruvida den funkar som den ska eller ej, annars är det bara att köra på.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Hej! Aio funkar. Stadig temp på 38
Kan ej stress testa för mongo jag köpte inte usb med windows på... rip
..

Permalänk
Skrivet av Rtx taichi:

Hej! Aio funkar. Stadig temp på 38
Kan ej stress testa för mongo jag köpte inte usb med windows på... rip
..

https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10

eller

https://www.microsoft.com/sv-SE/software-download/windows11

skapa en installationssticka med valfri tom usbminne på minst 8gb

behöver inte ange någon nyckel du kan köra oaktiverat för evigt om du så vill.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Yup hade ingen usb sticka alls... så det är bara o vänta.. han postar så det är nice! Ska man slå på expo eller? Haha