Hjälp mig komma igång med mining!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Lånar tråden lite. Har börjat använda Nicehash och allt funkar bra...förutom att antivirusprogrammet lägger mina mining plugins i karantän så fort jag försöker köra utan att stänga av real time protection. Jag använder Avira och har försökt hitta var man undantar filer från att sättas i karantän. Jag vet att det går att "godkänna" misstänkta filer, de är misstänkta för att pluginsen är PU filer och lågt hot, så jag slipper stänga av antiviruset varje gång jag skall mina.

Hur gör jag? De ligger i karantän och jag kan flytta tillbaka dom, men inte sätta "OK" på dom så att säga.
Använder som sagt Avira.

Hallå, jag känner igen ditt problem. Jag försökte först lägga in "undantag" i Bitdefender och Windows Firewall men det gick inte. Det slutade med att jag tog bort hela Bitdefender. Jag har flera datorer just nu och jag gjorde det på den datorn där jag minar och jag har inga känsliga uppgifter där.
Kul att du har startat med mining också! Det är lite av en drog haha

Permalänk
Medlem

Jag har minat några månader nu och har enbart bra erfarenheter av HiveOS, det är helt fantastiskt!

  • Clean interface

  • Simpelt att byta drivrutiner och överklocka GPU:erna för bästa prestanda

  • Mobilapp som gör det enkelt att monitorera och även göra justeringar på distans

  • Watchdogs som håller koll på strömförbrukning och ifall något kort "nollställer sig"

  • Relevant statistik finns tillgängligt

  • Gratis för upp till 4 riggar (tyvärr bara 1 rigg om man väljer att bryta ETH via någon annan miningpool än deras egna)

Ifall ni har en dator dedikerad till att mina kan jag varmt rekommendera ett OS-byte Genom att klippa bort mellanhanden (Nicehash) ökar ni dessutom er förtjänst.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man för över Eth till coinbase från Nicehash? Om jag för över BTC syns coinbase i listan över mottagare men så fort jag väljer mina ETH är listan på mottagare tom. Måste man växla till BTC först för att få över sina crypto till Coinbase?
Ja, jag har kopplat ihop Nicehash med Coinbase.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Någon som vet hur man för över Eth till coinbase från Nicehash? Om jag för över BTC syns coinbase i listan över mottagare men så fort jag väljer mina ETH är listan på mottagare tom. Måste man växla till BTC först för att få över sina crypto till Coinbase?
Ja, jag har kopplat ihop Nicehash med Coinbase.

Man kan föra över BTC till Coinbase från NH. Om jag inte minns fel behöver du lägga till din mailadress som du har registrerat på ditt Coinbasekonto innan du kan göra överföringen.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av b-fire:

Man kan föra över BTC till Coinbase från NH. Om jag inte minns fel behöver du lägga till din mailadress som du har registrerat på ditt Coinbasekonto innan du kan göra överföringen.

Menar du att man bara kan för över BTC? Frågan var väl om ETH, BTC kunde han.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Menar du att man bara kan för över BTC? Frågan var väl om ETH, BTC kunde han.

Sorry, läste inte frågan ordentligt

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Menar du att man bara kan för över BTC? Frågan var väl om ETH, BTC kunde han.

Ja, BTC är det inga problem med. Problemet blir när jag väljer mina ETH i "exchange", då försvinner min Coibaselänk i listen och blir tom. Funderar på om man måste koppla sin ETH wallet med Coinbase med?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som provat mina via Hiveon Pool? De utlovar högre profit än ethermine, som är det enda jag använt tidigare

Permalänk

Hur slutade allt? Är det någon av er som fortfarande kör?

Formulering justerad. // MOD