Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Ingen aning. Logistiken för att testa 85:or är svårlöst eller omöjlig. Om det skiljer sig mellan storlekarna på paneler i samma modell är det typiskt för att det plockas andra typer av paneler från en annan tillverkare. Där har ju Samsung en lite sämre historik med oklarheter om vilka paneler det exakt är i just QN90-serien.

Skrivet av Eldarion:

Känns mer flexibelt med en 75” i termer av placering, och har därtill en 55” QN95B som är skickad som var den jag egentligen ”behövde” då vår nuvarande visar gröna toner i bild (gammal OLED). Nu byter jag upp gillestugans 65 till 75, i bara farten.. och det räcker. Kan inte motivera 5000kr till.

Nu hann jag ju redan beställa 85" så nu får ni vara snälla och ändra era inlägg till enbart peppande ord tack! 😉
Nej, men tack för din input @Laxpudding men jag chansar. Är det verkligen någon annan än Samsung som tillverkar NeoQLED paneler?

Har velat byta upp mig från 75" till 85" länge och bättre chans än så här lär man inte få. Har rätt långt mellan soffan och tvn också, säkert 6-7 meter. Tur att det är gratis hemleverans med inbärning, minns hur svår min nuvarande 75" var att transportera hem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Blaskanal:

Beställde 55" QN95B 22maj 15:30 .

The shipment has arrived at terminal and will be forwarded.

Yeay!

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk

Ahh fick bli en 85" här med. Kunde bara inte motstå det.
8400 för en 75" var iofs sjukt billigt men det var även 13400 för 85an.

Permalänk
Skrivet av KlartVäder:

Ahh fick bli en 85" här med. Kunde bara inte motstå det.
8400 för en 75" var iofs sjukt billigt men det var även 13400 för 85an.

Skönt att det är någon mer i mitt läger! 🙂 👍
Hittade en bra recension av 85" varianten https://www.youtube.com/watch?v=XPbQvcwK9m4

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Gick det bara att köpa Qn90b om man hade fått order annullerad? Jag hade lätt hellre köpt q90 och sparat 2000

Permalänk
Skrivet av Klubban:

Gick det bara att köpa Qn90b om man hade fått order annullerad? Jag hade lätt hellre köpt q90 och sparat 2000

Ja, bara om ordern blivit annulerad.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Kan andra använda den koden, eller måste man göra något särskilt? Eller var det bara till för er som fått er order makulerad? Får den inte att fungera..

Max 3 koder per person beroende på hur många avbeställningar du fick, den koden är bara ett skämt. Koden kan endast användas en gång.

EDIT: 75 tum för 8400kr är nog årets deal utan tvekan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk

Tycker det är lite märkligt att man blir erbjuden 85" QN90B när 85" QN95B finns i lager https://www.samsung.com/se/tvs/qled-tv/qn95b-85-inch-neo-qled...
Hade hellre köpt den förstås.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Min QN95B 75" blev också makulerad. Fick bli en QN90B 75" istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min 75", beställd kl 14:50ish "Fraktförberedelse"

Beställd den 22.
Min QN95B 75" har anlänt till terminal i Jönköping. Kan vara här imorgon men troligtvis blir det väl till början av nästa vecka.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av TobiasStockholm:

Nu hann jag ju redan beställa 85" så nu får ni vara snälla och ändra era inlägg till enbart peppande ord tack! 😉
Nej, men tack för din input @Laxpudding men jag chansar. Är det verkligen någon annan än Samsung som tillverkar NeoQLED paneler?

Samsung Displays har inte tillverkat några egna LCD-paneler sedan ett par år tillbaka. Det är CSOT, dvs TCL som bygger merparten av de bättre modellerna tillsammans med BOE, dvs Hisense.

Permalänk

Kudos till Samsung att dom förstår goodwill och hur annulerade beställningar ska kompenseras.

TobiasStockholm: Grattis till din nya mastodont Samsung 85" QN90B för 13490:- som kommer hänga med i många år (mini-led,QLED,4K@120Hz osv). Tänk att det kanske finns någon stackars sate idag som går in på Elgiganten och köper denna modell för 44999:- så kommer du sova bättre inatt

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Samsung Displays har inte tillverkat några egna LCD-paneler sedan ett par år tillbaka. Det är CSOT, dvs TCL som bygger merparten av de bättre modellerna tillsammans med BOE, dvs Hisense.

Okej, då lärde jag mig något nytt, tack! 🙂

Skrivet av roberto99:

Kudos till Samsung att dom förstår goodwill och hur annulerade beställningar ska kompenseras.

TobiasStockholm: Grattis till din nya mastodont Samsung 85" QN90B för 13490:- som kommer hänga med i många år (mini-led,QLED,4K@120Hz osv). Tänk att det kanske finns någon stackars sate idag som går in på Elgiganten och köper denna modell för 44999:- så kommer du sova bättre inatt

Tack för peppen 👌

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Kudos till Samsung att dom förstår goodwill och hur annulerade beställningar ska kompenseras.

TobiasStockholm: Grattis till din nya mastodont Samsung 85" QN90B för 13490:- som kommer hänga med i många år (mini-led,QLED,4K@120Hz osv). Tänk att det kanske finns någon stackars sate idag som går in på Elgiganten och köper denna modell för 44999:- så kommer du sova bättre inatt

Det är definitivt så jag tänker med denna 75". Vi gav 10500kr medan folk som köper fysiskt i butik idag betalar 30k för samma produkt även efter rea.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ingen som har försökt kräva en 95C? Jag fick en uppgradering för ett par år sedan när samsung inte klarade att leverera. Min tv 95B verkar bli levererad. Sedan är ju 90B 85 tum bra också om det finns plats i hemmet.

Permalänk
Skrivet av YEAHYEAH:

...en 95C?

Jag gillar hur du tänker

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vill man ge bort en rabattkod går det bra att göra så i Ge bort rabattkoder-tråden. Kodtiggeri eller "någon som vill sälja sin tv?"-inlägg undanbedes (§9).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Solklart värt att köpa 85” om man kan få plats med den, stor TV är bra upplevelse och värt det!

Permalänk
Medlem

Någon som har suttit sätta upp sin 75" som kan tipsa om bra wall mount?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Någon som har suttit sätta upp sin 75" som kan tipsa om bra wall mount?

Vi har ett Samsung No Gap Wall-Mount till våran 75N95A som får TV:n att sitta väldigt nära väggen, kör på ett sådant om du har möjlighet.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som att koden man fick till 55:an även fungerar på QN95B 65" och QN90B 85" (8997:- och 13497:-) Dvs. säga ganska ok pris för 65:an ifall man är sugen på en sådan.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Min order blev makulerad men har inte fått tillbaka pengarna, tråkigt att betala ännu mer till Samsung innan dess…

Permalänk
Medlem

Ligger det någon sanning i det att QN90B ska vara en IPS-panel i europa?
Kollar man på nätet känns det som 50 % att det skulle vara så.
QN95B har mer bas (skränigare), en lite bättre kock, plattare baksida med en annan ram och en oneconnect box.
Inte så mycket saker som skiljer egentligen, det är panelen som kanske är avgörande tror dock inte att IPS kan vara så dåligt. Är det en likadan panel kan man tycka att de bättre exemplaren borde hamna i den dyraste modellen.

Permalänk
Medlem

75" är slut nu. 65" och 85" finns kvar!

Permalänk
Medlem

Beställde 85” som väger 70KG och har 3st dubbla eket-skåp från Ikea som tål 20kg per yta som maxbelastning. Tips på hur man bäst förstärker för att hålla vikten för TV:n?

https://www.ikea.com/se/sv/p/eket-skap-med-2-doerrar-och-1-hy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Beställde 85” som väger 70KG och har 3st dubbla eket-skåp från Ikea som tål 20kg per yta som maxbelastning. Tips på hur man bäst förstärker för att hålla vikten för TV:n?

https://www.ikea.com/se/sv/p/eket-skap-med-2-doerrar-och-1-hy...

Vikt med emballage
70.0 kg
Vikt med stativ
56.7 kg

Inte en lätt best men iaf 13.3 kg lättare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Ligger det någon sanning i det att QN90B ska vara en IPS-panel i europa?
Kollar man på nätet känns det som 50 % att det skulle vara så.
QN95B har mer bas (skränigare), en lite bättre kock, plattare baksida med en annan ram och en oneconnect box.
Inte så mycket saker som skiljer egentligen, det är panelen som kanske är avgörande tror dock inte att IPS kan vara så dåligt. Är det en likadan panel kan man tycka att de bättre exemplaren borde hamna i den dyraste modellen.

QN85B ADS-panel (IPS) i alla modeller upp till 75", VA-panel i 85" utan eller med sämre vidvinkel- och reflexfilter än högre serier

QN90B och QN95B har samma paneler och har bara VA-paneler med vidvinkelfilter och reflexfilter, enda skillnaden är one-connect box på QN95B.

I 2023 års modeller finns one-connect box bara på 8k modellen QN900C och QD-OLED S95C.

QN90C har ADS-panel med ungefär hälften så många dimmingzoner som QN95C med VA-panel

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Beställde den 22 klockan 2200 och fick idag ett mail att en 75" qn95b är på väg.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Beställde den 22 klockan 2200 och fick idag ett mail att en 75" qn95b är på väg.

Jag beställde en likadan 22:12 och min blev makulerad.

Permalänk
Medlem

Det där kan man verkligen kalla en lagerrensning.
Såväl de som var på erbjudande som alternativprodukterna tog slut inom kort.
Fick ordern makulerad och när jag nu under kvällen kollade alternativen så var alla utom 85:an slut.

Mest troligt blev den makulerad p g a att jag valde "med inbärning", som nog gjorde att den hamnade längre bak i kön.
Hur valde ni andra i det?

Men har inte så stor betydelse, föräldrarna som denna skulle köpas till har fungerande tv:n (visserligen från 2011-12).
Krisar det sig där kanske jag kan sälja min 75QN95A, nu när de flesta av de serier jag följt slutar.